OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań - 2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?
Społeczności w Internecie
Założenia systemu SKOK
Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar.
Wyniki badania TNS OBOP
Raport z badania Capibus
Metody badawcze w socjologii
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
Zmiany w percepcji i wizerunku polskiego sektora bankowego ‘2009
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Internauci w grupach wiekowych
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Wizy dla Ukraińców Prezentowane badania opinii publicznej zostały przeprowadzone na zlecenie Fundacji im. Stefana Batorego: W Polsce w dniach 7-8 grudnia.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Przetarg na wykonanie sondażu z punktu widzenia podatnika Henryk Banaszak Zakład Statystyki, Demografii i Socjologii Matematycznej SONDAŻ POLSKI. METODA,
Jesteśmy przekonani, że wprowadzanie zmian musi odbyć się kompleksowo. Jest to warunek konieczny dla powodzenia proponowanych reform. Wymienione propozycje.
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Internet jako narzędzie badań
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Doświadczenia związane z karami fizycznymi Raport z badania Data badania: 11 – 18 września 2008 Przygotowane dla: Fundacji Dzieci Niczyje Autor: Agata.
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Problemy wychowawcze dzieci
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
KTO TU JEST KLASĄ ROBOTNICZĄ? PRACOWNICY I PRZEDSIĘBIORCY Średni miesięczny czas pracy Przebywanie na urlopach Przebywanie na zwolnieniach lekarskich Badanie.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
Standardowy Eurobarometr 82 OPINIA PUBLICZNA W UNII EUROPEJSKIEJ JESIEŃ 2014 RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce Standardowy.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Komentarz do raportu Henryk Banaszak Zakład Statystyki, Demografii i Socjologii Matematycznej przetargów na badania sondażowe z roku 2014.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Temat: Jak załatwić sprawę w urzędzie?
Pomiar został przeprowadzony w dniach lipca 2015 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie Polaków liczącej N=1053 osób dobranych z panelu Ariadna.
WARSZAWA LIPIEC 2015 Mazowiecki Ośrodek Badań Regionalnych URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DZIEŃ Z ŻYCIA MIESZKAŃCA MAZOWSZA.
Projekt „Zachodniopomorskie Obserwatorium Rynku Pracy” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Poddziałania.
Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce Jak czytamy Wstępna prezentacja drugiej edycji badania ilościowego PIK Kraków, październik 2015.
Sytuacja materialna i problemy życia codziennego mieszkańców Gdańska w aspekcie utworzenia Centrum Integracji Społecznej.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są.
STRES ZAWODOWY W SĄDACH POWSZECHNYCH I JEGO SKUTKI ZDROWOTNE.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
RESZOWSKA DIAGNOZA SPOŁECZNA 2015 Dr Hubert Kotarski Dr Krzysztof Malicki Dr Mariusz Palak Dr Krzysztof Piróg Uniwersytet Rzeszowski.
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Spożywanie posiłków w punktach gastronomicznych
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Metodologia. Badanie #finanseprzyszlosci czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań

Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane przez Fundację Centrum Badania Opinii Społecznej w ramach badania omnibusowego (2016/03). Pomiar realizowany był w dniach stycznia 2016 roku na reprezentatywnej dla całego kraju, losowej próbie 992 dorosłych Polaków losowanej z operatu PESEL (Powszechny Elektroniczny System Ewidencji Ludności). Maksymalny błąd oszacowania dla próby wynosi +/- 3,11. Wywiady z respondentami były realizowane metodą wywiadu bezpośredniego (face-to-face) wspomaganego komputerowo (CAPI) przez wykwalifikowanych ankieterów CBOS. Podczas realizacji niedozwolone było zastępowanie jednostek niedostępnych, a ankieter miał obowiązek co najmniej trzykrotnego ponawiania kontaktu z wylosowanym respondentem w celu przeprowadzenia wywiadu. Zgodnie ze standardami OFBOR po realizacji badania przeprowadzono jego kontrolę, która objęła 10% zrealizowanych wywiadów. Nadzór nad kontrolą sprawowała sekcja kontroli pracy ankieterów CBOS.

Informacje o badaniu Po realizacji badania zastosowano procedurę ważenia wyników do danych Głównego Urzędu Statystycznego. Zastosowana waga uwzględnia zróżnicowanie wskaźnika realizacji próby w klasach miejscowości oraz zróżnicowanie wskaźnika realizacji próby w grupach dla wybranych zmiennych społeczno-demograficznych takich jak: płeć grupa wiekowa wykształcenie grupa społeczno-zawodowa region kraju (NTS-2)

Z jakich produktów finansowych korzystał(a) Pan(i) w ciągu ostatnich pięciu lat? (pytanie wielokrotnego wyboru) 1.Kredyt|pożyczka w banku ………………25,2% 2.Chwilówka w firmie pożyczkowej ……….6,7% 3.Pożyczka od znajomych|rodziny ………..3,9% 4.Zastaw|pożyczka w lombardzie …………1,0% 5.Zakupy na raty …………………………...16,3% 6.Żaden z wymienionych ………………….58,0% 7.Inne …………………………………………0,7% 8.Trudno powiedzieć ………………………..0,1% 9.Odmowa odpowiedzi ……………………..0,4% Ogółem osób 992 …………………………..100,0%

Jakie inne produkty? 1.Debet ……………………………………...9,8% 2.kasa zapomogowa – pożyczkowa ……37,6% 3.lokata krótkoterminowa, forex …………13,1% 4.w zakładzie pracy ……………………….39,5% 5.Total ……………………………………..100,0%

Czy wpadł Pan/i kiedyś w tak zwaną spiralę zadłużenia? 1.Tak ………………………………. 6,0% 2.Nie ………………………………. 93,9% 3.Trudno powiedzieć ……………. 0,1% 4.Odmowa odpowiedzi ………….. 0,0%

Czy znalazł(a) się Pan(i) kiedykolwiek w krajowym rejestrze dłużników? 1.Tak ………………………………. 6,4% 2.Nie ………………………………. 92,9% 3.Trudno powiedzieć ……………. 0,7% 4.Odmowa odpowiedzi ………….. 0,0%

Czy był(a) Pan(i) kiedykolwiek objęty(a) postępowaniem sądowym z powodu niespłacania długów? 1.Tak ………………………………. 4,2% 2.Nie ………………………………. 95,6% 3.Trudno powiedzieć ……………. 0,1% 4.Odmowa odpowiedzi ………….. 0,0%

Produkty finansowe / spirala zadłużenia TakNie Kredyt, pożyczka w banku 30,8%24,9% Chwilówka w firmie pożyczkowej 35,5%4,8% Pożyczka od znajomych, rodziny 15,5%3,2% Zastaw, pożyczka w lombardzie 8,8%0,5% Zakupy na raty 19,7%16,1% Żaden z wymienionych 36,5%59,5% Inne 0,0%0,8% Trudno powiedzieć 0,0%0,1% Odmowa odpowiedzi 0,0%0,2% Ogółem 100,0%100,0

Produkty finansowe / krajowy rejestr dłużników TakNie Kredyt, pożyczka w banku 38,3%24,5% Chwilówka w firmie pożyczkowej 34,4%4,8% Pożyczka od znajomych, rodziny 8,5%3,6% Zastaw, pożyczka w lombardzie 10,5%0,3% Zakupy na raty17,8%16,2% Żaden z wymienionych30,7%59,8% Inne0,0%0,8% Trudno powiedzieć0,0%0,1% Odmowa odpowiedzi0,0%0,3% Ogółem100,0%

Produkty finansowe / postępowanie sądowe z powodu niespłacania długów TakNie Kredyt, pożyczka w banku 20,6%25,5% Chwilówka w firmie pożyczkowej 36,3%5,4% Pożyczka od znajomych, rodziny 10,5%3,7% Zastaw, pożyczka w lombardzie 15,9%0,3% Zakupy na raty32,4%15,6% Żaden z wymienionych38,5%58,8% Inne0,0%0,8% Trudno powiedzieć0,0%0,1% Odmowa odpowiedzi0,0%0,3% Ogółem100,0%

Jak często z usług firm pożyczkowych korzysta Pan(i) osobiście? 1.Mniej więcej raz w miesiącu…………….0,0% 2.Mniej więcej raz na 2 – 3 miesiące ……0,0% 3.Mniej więcej raz na pół roku ……………0,1% 4.Mniej więcej raz w roku …………………0,7% 5.Rzadziej niż raz w roku …………………5,8% 6.Nigdy …………………………………….93,2% Uwaga: 6,6% (6,7%) = 66 osób z próby liczącej 992 osoby.

Częstość korzystania z firm pożyczkowych / spirala zadłużenia TakNieTotal Mniej więcej raz na pół roku 100% (1 osoba)100% - 1 osoba Mniej więcej raz w roku 42,9% (3 osoby)57,1% (4 osoby)100% - 7 osób Rzadziej niż raz w roku 28,6% (16 osób)71,4% (40 osób)100% - 56 osób Nigdy4,2% (38 osób)95,6% (857 osób)100% osób Trudno powiedzieć 100% (1 osoba)100% - 1 osoba Odmowa odpowiedzi 100% (1 osoba)100% - 1 osoba

Częstość korzystania z firm pożyczkowych / krajowy rejestr długów TakNieTotal Mniej więcej raz na pół roku 100%100% - 1 osoba Mniej więcej raz w roku 71,4% (5 osób)28,6% (2 osoby)100% - 7 osób Rzadziej niż raz w roku 26,8% (15 osób)73,2% (41 osób)100% - 56 osób) Nigdy4,7% (42 osoby)94,4% (847 osób)100% osób Trudno powiedzieć 100% (1 osoba)100% - 1 osoba Odmowa odpowiedzi 100% (1 osoba)100% - 1 osoba

Częstość korzystania z firm pożyczkowych / postępowanie sądowe z powodu niespłacenia długów TakNieTotal Mniej więcej raz na pół roku 100%100% - 1 osoba Mniej więcej raz w roku 57,1 (4 osoby)42,9 (3 osoby)100% - 7 osób Rzadziej niż raz w roku 17,9% (10 osób)82,1% (46 osób)100% - 56 osób Nigdy3,0% (27 osób)96,8% (867 osób)100% osób Trudno powiedzieć 100% (1 osoba)100% - 1 osoba Odmowa odpowiedzi 100% (1 osoba)100% - 1 osoba