Zapisywanie treści zadań za pomocą wyrażeń algebraicznych. Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Aleksandra Klimczak kl.1a
ZAWODY W PIŁKĘ NOŻNĄ W WIŚNIEWIE Opracowały: Ula Stupałkowska
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Jaki jest rozkład wybranych cech dominujących i recesywnych wśród populacji uczniów klas 1? Prezentacja grupy B.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
RUCH I JEGO WZGLĘDNOŚĆ – zakres rozszerzony
Stworzyli: Edyta Celmer I Marta Kałuża.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Wyjazdowe warsztaty edukacyjne
Szkoła w Przybówce liczy 138 uczniów
Układy równań 23x - 31 y = 1 x – y = - 8 x = -1 y - x = 1 x + y = 11
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
i trudności z nimi związane...
Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym 2012/2013 Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym 2012/2013 Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym.
RÓWNANIA Aleksandra Janes.
ZSzOI nr 3 Przy naszej szkole od 2008 roku działa UKS Akademia Siatkówki Poznań, który przygotowuje podczas zajęć treningowych młodzież ze Szkoły Podstawowej.
Cel projektu Zbadanie ile osób w klasach I i III posiada cechy dominujące, a ile recesywne.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Bądź jak Sherlock Holmes
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Opracowała Lidia Bissinger
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Opracowanie – Joanna Grządka
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Szkolenie dla bibliotekarzy MATERIAŁ POMOCNICZY KURS E-LEARNINGOWY O FINANSACH… KWESTIE TECHNICZNE Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w.
Projekt edukacyjny pt. „Moje gimnazjum w liczbach i procentach’’
Zadania z czekoladą.
Wyrażenia Algebraiczne
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
ŚNIADANIE DAJE MOC Prezentacja akcji przeprowadzonej w Publicznej Szkole Podstawowej im. Karola Wojtyły w Kraszewie w klasie I.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Promocja zdrowia w 2014 roku w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Golinie.
Opracowała: Sylwia Wieczór
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
Lepiej kombinować, czy wariować? Adam Kiersztyn Patrycja Jędrzejewska.
Miejsca realizacji Programu Wykaz szkół podstawowych: Szkoła Podstawowa nr 1 Szkoła Podstawowa nr 4 Szkoła Podstawowa nr 5 Szkoła Podstawowa nr 6 Szkoła.
Wyrażenie algebraiczne, które powstaje przez dodawanie jednomianów. Jednomiany, które dodajemy nazywamy wyrazami sumy.
Moja wymarzona szkoła Autor: Weronika Wałaszek. Spis treści 1. Wstęp 2. Dyrektorzy 3. Nauczyciele 4. Plan Lekcji 5. Wolne dni.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Do czego służą układy równań? Budowanie układów równań.
Obliczanie wartości liczbowych wyrażeń algebraicznych.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Procenty, stężenia, próby- zadania tekstowe. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
ROZWIĄZYWANIE UKŁADÓW RÓWNAŃ
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ TEKSTOWYCH ZA POMOCĄ RÓWNAŃ I UKŁADÓW RÓWNAŃ.
Działania na liczbach wymiernych Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
Co to jest funkcja? Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka.
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ Klasa 6c.
Podział odcinka na równe części i w danym stosunku.
Matematyczne łamigłówki do koszyczka
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Rozwiązywanie nierówności I-go stopnia z jedną niewiadomą
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1.
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
CZWOROKĄTY i ich własności
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej chłopców klas I Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej.
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
ODCZYTYWANIE DIAGRAMÓW
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Zapis prezentacji:

Zapisywanie treści zadań za pomocą wyrażeń algebraicznych. Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka

WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE A TREŚĆ ZADAŃ W zadaniach tekstowych często występują jakieś dane i szukane. Szukane oznaczamy pewną niewiadomą, a następnie zapisujemy regułę lub zależność dotyczącą tej niewiadomej i rozwiązujemy zadanie.

PRZYKŁADY- zadanie 1 W pewnej klasie gimnazjalnej składającej się z d - dziewcząt i c - chłopców jest pewna liczba uczniów, którą możemy zapisać jako: d + c – liczba uczniów w klasie

PRZYKŁADY- zadanie 1 Ilu uczniów liczyłaby klasa, gdyby chłopców było trzy razy mniej, a dziewcząt o trzy więcej? - liczba chłopców - liczba dziewcząt razem:

PRZYKŁADY- zadanie 1 Ilu uczniów jest na lekcji, skoro nieobecni są dwaj chłopcy i połowa dziewcząt? - liczba obecnych chłopców - liczba obecnych dziewczynek razem liczba obecnych:

PRZYKŁADY- zadanie 1 W klasie tej okulary nosi co czwarta dziewczyna i co piąty chłopak. Ilu uczniów nie nosi okularów? - liczba chłopców, którzy nie noszą okularów - liczba dziewczyn, które nie noszą okularów razem nie nosi okularów:

PRZYKŁADY- zadanie 1 Uczniowie siedzą przy dwuosobowych stolikach. Jeśli wszyscy są obecni, to 4 miejsca pozostają wolne. Ile jest stolików w klasie? - liczba ławek pustych - liczba ławek dwuosobowych zajętych przez uczniów razem liczba ławek w klasie:

PRZYKŁADY- zadanie 2 Radek ma x lat i jest o 5 lat starszy od Marka i 3 razy młodszy od Filipa. Ile lat ma każdy z chłopców? x – wiek Radka Radek jest starszy o 5 lat od Marka, to Marek jest młodszy o 5 lat od Radka więc Marek ma: x – 5 – wiek Marka

PRZYKŁADY- zadanie 2 Radek jest trzy razy młodszy od Filipa to znaczy, że Filip jest trzy razy starszy od Radka, wiek Filipa to: 3. x = 3x - wiek Filipa

PRZYKŁADY- zadanie 2 Ile lat będzie miał Marek za 7 lat? x – 5 – wiek Marka obecnie Za 7 lat Marek będzie miał: x – = x + 2

PRZYKŁADY- zadanie 2 O ile lat Filip jest starszy od Radka? 3x - wiek Filipa x – wiek Radka Wiek Filipa minus wiek Radka, o tyle lat Filip jest starszy od Radka: 3x – x = 2x

Dziękuję bardzo za uwagę Kolejna partia materiału w załączniku zadania. POWODZENIA