PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Prawa dziecka.
Prawa dziecka w „Elementarzu Przedszkolaka”
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Innowacja pedagogiczna
Szkoła Podstawowa nr 175 w Łodzi
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Prawa dzieci.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Prawa Dziecka.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
PRAWA DZIECKA.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
PRAWA CZŁOWIEKA.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Zespól Szkól Szpitalnych
OBOWIĄZKI UCZNIA.
DZIEŃ PRAW CZŁOWIEKA - DZIECKA
Prawa dziecka.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
,,Godne życie to moje prawo”
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
Janusz Korczak "Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym ja działał i kochał. Nie obowiązkiem otoczenia pomagać mnie, ale ja.
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Regulamin Świetlicy Szkolnej
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
W zdrowym ciele zdrowy duch
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Szkolny system wychowawczy
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
Prawa dziecka  Ola Wójcik kl. 6a.
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
PRAWA DZIECKA.
PRAWA DZIECKA.
PRAWA DZIECKA.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Prawa dziecka i ucznia - Wikipedia:  - strona Rzecznika Praw Dziecka: 
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Konwencja Praw Dziecka
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Prawa Prawa Dziecka Prawa socjalne Prawa kulturalne Prawa polityczne.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Prawa dziecka.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
KODEKS PRZEDSZKOLAKA PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
Prawa dziecka w Przedszkolu Nr 1 w Łapach
Szkolny plan zachowania
ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA 20 LISTOPAD 2015
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
Zapis prezentacji:

PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA KODEKS PRZEDSZKOLAKA PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA w Publicznym Przedszkolu w Miastkowie Kościelnym

"PRAWA DZIECKA" JANUSZ KORCZAK Niech się wreszcie każdy dowie I rozpowie w świecie całym, Że dziecko to także człowiek, Tyle, że jeszcze mały. Dlatego ludzie uczeni, Którym za to należą się brawa, Chcąc wielu dzieci los odmienić, Spisali dla was mądre prawa. Więc je na co dzień i od święta Spróbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego, A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać, I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami, Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania, Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa, A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu wiersze poukładały, Prawa dla dzieci na całym świecie, Byście w potrzebie z nich korzystały Najlepiej, jak umiecie.

SALA ZABAW Dziecko ma prawo do: Bezpiecznego pobytu na sali Intymności Zaspokajania swoich potrzeb i rozwijania zainteresowań Indywidualności Zabawy Dbania o higienę osobistą Spokoju i wypoczynku Nietykalności osobistej Akceptacji i szacunku Wyrażania własnych myśli Popełniania błędów Zmienności nastrojów Korzystania ze wszystkiego co znajduje się na sali Korzystania z posiłków w higienicznych warunkach Urozmaiconych posiłków i zaspokajania łaknienia Wyrażania swoich inwencji twórczych Bezkonfliktowego rozwiązywania problemów Opieki i pomocy ze strony osób dorosłych

Dziecko ma obowiązek: Przestrzegać zawarte umowy dotyczące bezpieczeństwa swojego i innych Słuchać i reagować na polecenia nauczyciela Szanować mienie Zachowywać porządek i czystość Współdziałać w zespole Szanować prawa innych Szanować wytwory pracy innych Stosować formy grzecznościowe Liczyć się ze zdaniem innych Przestrzegać zakazu opuszczania sali bez zgody nauczyciela lub innych osób dorosłych Polubownie rozwiązywać konflikty Uznawać prawo innych do: spokoju, zabawy, własności prywatnej, niezależności osobistej

Dziecko ma prawo do: Bezpiecznego pobytu w przedszkolu Korzystania z przyborów i pomocy Swobodnej i zorganizowanej zabawy Rozwijania sprawności ruchowej Zaspakajania potrzeby ruchu Zapewnienia higienicznych warunków Opieki Uczestniczenia w zajęciach ruchowych i muzycznych Rozładowania napięć i negatywnych emocji w sposób ukierunkowany

Dziecko ma obowiązek: Przestrzegać zasad i umów dotyczących bezpieczeństwa swojego i innych Podporządkowania się poleceniom Reagować na umowne sygnały Stosować właściwy ubiór Przebywać pod opieką nauczyciela Szanować sprzęt Przestrzegać zasad współżycia społecznego

SZATNIA Dziecko ma prawo do: Posiadania własnej półeczki Korzystania z pomocy dorosłych podczas ubierania i rozbierania się Poczucia bezpieczeństwa Ubierania się we własnym tempie Dbania przez dorosłych o jego rzeczy ( np. suszenia przemoczonej odzieży, zawieszenia ubrania na wieszak itp. ) Prywatności i nietykalności rzeczy osobistych przez niepożądane osoby

Dziecko ma obowiązek: Utrzymywać ład i porządek na swojej półce Reagować na polecenia osoby odpowiedzialnej za szatnię Zachowywać się w sposób bezpieczny dla siebie i innych Stosować zawarte umowy w życiu codziennym Poruszać się w obrębie własnej szatni Zachować ciszę i spokój Nie biegać po szatni i holu Wracać do rodziców najkrótszą drogą Bezpiecznie chodzić po schodach Szanować prace plastyczne innych grup wywieszone na holu Dbania o własną odzież Żegnania się z rodzicami na szatni

OGRÓD PRZEDSZKOLNY Dziecko ma prawo do: Korzystania ze wszystkich urządzeń na terenie ogrodu przedszkolnego Bezpiecznej i dobrej zabawy Opieki ze strony osób dorosłych Wyboru miejsca zabawy Zaspokajania własnej ciekawości Poznawania różnych środowisk przyrodniczych Zaspokajania potrzeb fizjologicznych podczas pobytu w ogrodzie Eksperymentowania Uprawiania sportów

Dziecko ma obowiązek: Stosować zasady bezpieczeństwa Nieoddalania się od grupy poza wyznaczony teren Stosowania się do zawartych umów dotyczących korzystania z urządzeń do zabaw Poszanowania przyrody Szanowania pracy innych Dbania o czystość otoczenia ( nie zaśmiecania ogrodu ) Reagować na umowne sygnały i polecenia dorosłych Poszanowania sprzętów ogrodowych, sprzętu sportowego oraz środowiska naturalnego Nie zrywania i nie zjadania nieznanych roślin

NAGRODA Pochwała na tle grupy List pochwalny do rodziców lub pochwała ustna Pełnienie dyżuru Reprezentowanie grupy Chodzenie w pierwszej lub ostatniej parze Gest, mimika Drobny upominek ( emblemat, pieczątka ) Przewodzenie w zabawie Zastąpienie nauczyciela w prowadzeniu zabawy Dodatkowe zadanie Pomoc nauczycielowi w drobnych pracach Wyróżnienie ustne lub rzeczowe

ŚRODKI ZARADCZE Brak pochwały Gest, mimika Brak wyróżnienia Czasowe odsunięcie od zabawy Czasowe odsunięcie od dodatkowych zadań „Stolik przemyśleń” Smutek nauczyciela Nie wyrażenie zgody na przywileje Przekazanie informacji rodzicom Zwrócenie uwagi indywidualnie

ŻYCZYMY POWODZENIA