Emocjonalne zaangażowanie ucznia a rozwój kompetencji czytelniczych dr Dorota Zalewska Gimnazjum w Stawiskach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca z pozaliterackim tekstem kultury na lekcjach języka polskiego
Advertisements

Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
Nowa podstawa programowa
Literacki i pozaliteracki Tekst kultury na lekcjach języka polskiego
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
1 PRZESZŁOŚĆ TO DZIŚ Zmienione wydanie podręcznika dla kl. II liceum i technikum z serii Piotra Wydawnictwo Piotra Marciszuka STENTOR Warszawa 2009 CZĘŚĆ
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Formy pracy z książką (lekturą)
Nowa podstawa programowa- proces dydaktyczny – egzamin Katowice 2009 Matura a podstawa programowa – nowe perspektywy dydaktyczne dr Kornelia Rybicka dr.
Jak ciekawie omówić lekturę
Jeśli tak, jak my lubisz czytać powieści detektywistyczno-przygodowe…
Raport z badania rezultatów Program ów „ Czytające Szkoły” i „Czytające Przedszkola”
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Kim jeste ś myKim jeste ś my Co robimyCo robimy Gdzie si ę znajdujemyGdzie si ę znajdujemy Dlaczego to robimyDlaczego to robimy Misja wizja naszej firmyMisja.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Dr Danuta Świerczyńska-Jelonek CZYTANIE JAKO PRZYGODA Łomża, 26 kwietnia 2016 r.
Kształtowanie kompetencji czytelniczych – lektury w szkole podstawowej i gimnazjum Kształtowanie kompetencji czytelniczych – lektury w szkole podstawowej.
1 marca pojechaliśmy do Teatru Kamienica na długo wyczekiwany spektakl „Domisie”…
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
UCZEŃ AKTYWNYM CZYTELNIKIEM Łomża Książka jest dla mnie: jak dobry przyjaciel, ucieczką od zmartwień i stresu, od rzeczywistości, tym, co odkrywa.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
RÓŻNICOWANIE W KIERUNKU DZIAŁALNOŚCI NIEROLNICZEJ w Lokalnej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich Kanału Elbląskiego Iława, 25 marca 2011 roku, opracowanie.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
P RZYWÓDZTWO PRZEZ INSPIRACJĘ „ Przywództwo oznacza kreowanie świata, do którego ludzie chcą przynależeć ” Gilles Pajou.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
WPŁYW RÓWNOŚCI PŁCI NA JAKOŚĆ ŻYCIA - METODOLOGIA, MODEL ANALITYCZNY I GŁÓWNE WYNIKI Ewa Krzaklewska Piotr Brzyski Uniwersytet Jagielloński.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
opalizujący znaczenia... Bolesław Leśmian „Dziewczyna”
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa w Gimnazjum Nr 1 w Końskich
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Program eTwinning Planowanie projektów
Szkoła Młodych Patriotów III edycja
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
Podstawa programowa WF założenia
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Dlaczego warto czytać dziecku ?
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
„Różnorodność przestrzenią dialogu”
Program „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród młodzieży Zespołu Szkół nr 5 w Wałbrzychu” Czytanie książek – to najpiękniejsza.
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Podstawa programowa WF założenia
Budowanie braterskiej wspólnoty-
KARTONOWE PRZEDSZKOLE 2016/2017
Szkoła Podstawowa na Smoczej Serdecznie zapraszamy
Gry i zabawy z dawnych lat webquest
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
EUROPO JESTEŚMY Z TOBĄ 15 lat w Unii Europejskiej
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
SZABLON PREZENTACJI GRUPY UCZELNI VISTULA
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Emocjonalne zaangażowanie ucznia a rozwój kompetencji czytelniczych dr Dorota Zalewska Gimnazjum w Stawiskach

Wprowadzenie uczniów w świat bohaterów literackich. Inscenizowanie fragmentów tekstów. Wejście w rolę bohatera literackiego. Tworzenie tekstów adresowanych do bohaterów literackich.

Wykorzystanie literatury podejmującej tematykę wojenno-okupacyjną

Turnieje wykorzystujące znajomość tekstu literackiego

Wykorzystywanie różnych kontekstów w procesie rozwijania kompetencji czytelniczych uczniów

Parafrazowanie i transformacje tekstu jako metody angażujące ucznia w proces lektury

Inne metody angażujące ucznia Debata Wywiad z bohaterem literackim Tworzenie zagadek detektywistycznych Gry dydaktyczne