Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Opis testu Celem poniższego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykonały: Joanna Kazimierowicz Zuzanna Kazimierowicz.
Advertisements

Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 5: Rola mechanizmu.
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
© IEn Gdańsk 2011 Wpływ dużej generacji wiatrowej w Niemczech na pracę PSE Zachód Robert Jankowski Andrzej Kąkol Bogdan Sobczak Instytut Energetyki Oddział.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
© IEn Gdańsk 2011 Technika fazorów synchronicznych Łukasz Kajda Instytut Energetyki Oddział Gdańsk Zakład OGA Gdańsk r.
Biuro Ochrony Rządu. Spis treści  Struktura i działanie  Formy działania i zakres uprawnień  Możliwości zatrudnienia  Informacje ogólne  Zarobki.
Termodynamiczne podstawy działania silników spalinowych.
Doświadczenia z pracy ze schładzarką szybową w fabryce Szerencs Zakopane, Zoltán TÓTH Mátra Cukor.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 6: Zjawisko tarcia i jego wpływ na pracę ciągników i maszyn rolniczych (1 godz.) 1. Zjawisko tarcia 2. Tarcie ślizgowe.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Przewodnik po raportach rozliczeniowych w Condico Clearing Station (Rynek finansowy)
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Wytyczne techniczne dotyczące.
Próba rozciągania metali Wg normy: PN-EN ISO :2010 Metale Próba rozciągania Część 1: Metoda badania w temperaturze pokojowej Politechnika Rzeszowska.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Mechanika płynów. Prawo Pascala (dla cieczy nieściśliwej) ( ) Blaise Pascal Ciśnienie wywierane na ciecz rozchodzi się jednakowo we wszystkich.
Rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń w atmosferze
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Znakowanie butli Kod barwny (PN-EN ) Cechowanie (PN-EN )
Warszawa, 15 czerwca 2012 r. System rozliczeń OTC – strona regulacyjna.
Odpowiedzialność porządkowa pracowników Za nieprzestrzeganie przez pracownika: ustalonego porządku, regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
autor dr inż. Andrzej Rylski TECHNIKA SENSOROWA 6.Producenci sensorów i urządzeń do pomiaru temperatury.
Atmosfera Ziemia Ziemię ze wszystkich stron otacza warstwa powietrza nazywana atmosferą. atmosfera.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Katowicki Holding Węglowy S.A. Opracowanie technologii zgazowania węgla dla wysokoefektywnej produkcji paliw i energii elektrycznej 1.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
URLOP WYPOCZYNKOWY mgr Małgorzata Grześków. URLOP WYPOCZYNKOWY Art §1. Pracownikowi przysługuje prawo do corocznego, nieprzerwanego, płatnego urlopu.
Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Opis testu Celem poniższego.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Jak sobie z nim radzić ?.
Hartowanie ciała Wykonała Maria Szelągowska. Co to jest hartowanie? Hartowanie Hartowanie – proces adaptowania ciała do niekorzystnych warunków zewnętrznych.
Algorytmy Informatyka Zakres rozszerzony
Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Wytyczne techniczne dotyczące.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez portal HRstandard.pl na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w oparciu o regulamin.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
I. Bilans cieplny silnika
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
1. Wał - części mechanizmu, na której osadza się inne części stałe lub ruchome. Wał przenosi napęd. 2. Oś - część mechanizmu nie przenosząca napędu.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Własności elektryczne materii
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Metody sztucznej inteligencji - Technologie rozmyte i neuronowe 2015/2016 Perceptrony proste nieliniowe i wielowarstwowe © Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab.
Sieci przepływowe: algorytmy i ich zastosowania.
Wykonał: Mgr Inż. Krzysztof Harwacki. Value Mapping for Lean management Sytuacja stanowi mały, prosty przykład zastosowania mapowania strumienia wartości.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Wytyczne techniczne dotyczące instalacji olejowej
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Instytut Tele- i Radiotechniczny Instytut Elektrotechniki
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Zapis prezentacji:

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Opis testu Celem poniższego stanowiska badawczego jest opracowanie i zwalidowanie nowej technologii uszczelnień grafitowych stosowanych w silnikach odrzutowych. Stanowisko badawcze składa się z modułu napędowego (silnik elektryczny, multiplikator oraz sekcja wrzeciona) wraz z modułem testowym. Maksymalna prędkość obrotowa wału w tym stanowisku wyniesie RPM (obrotów na minutę). System olejowy ma za zadanie dostarczyć olej do chłodzenia jak i smarowania multiplikatora, łożysk, sekcji ułożyskowania wału wraz z obracającymi się częściami uszczelnienia modułu testowego. Oddzielne linie są wymagane do zapewnienia filmu olejowego tłumików łożysk. Aby uzyskać szczegółowe informacje patrz kolejne slajdy. Dostarczony system olejowy musi spełniać wszystkie wymagania wymienione w tym dokumencie. Dostawca systemu olejowego jest zobowiązany prezentować postęp prac nad proponowanym projektem. Jakiekolwiek odstępstwo lub techniczna zmiana kwestii związanych z wymogami musi być zakomunikowana a następnie zatwierdzona. Wymagania co do typu oleju: Wszystkie systemy muszą współpracować z następującymi typami olejów: Mobil Jet Oil II, BP Turbo OIL 2380 Badane uszczelnienie grafitowe Olej System Łożyskowania Powietrze/Olej Sekcja Testowa Powietrze Sekcja Testowa Olej Przekładnia Badane Uszczelnienie Grafitowe 1:10 Multiplikator 1:10

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Moduł Testowy widok 3D. System zasilania powietrzem definicje złącz. A2’- 3 x pozycja GE-18-L 3/4UNF (DIN2353) A2 - 3x pozycja GE-18-L 3/4UNF (DIN2353) wspólne dla: - Ciśnieniowanie uszczelnień wtórnych - Podgrzanie/chłodzenie przed testem gorąco/zimno Potrzebne przełączalne zawory (linia zamknięta dla warunków próżni) O sa – Sekcja łożysk. odpowietrzenie 1 x pozycja GE-L /16”-UN (DIN2353) A3’ – sekcja testowa GE-L-28 1”- BSP (DIN2353) 1x pozycja – wspólne dla scenariuszy: -Linia wspierająca warunki próżni -Bypass przy warunkach wys. ciśnienia. -Zamknięty -Wstępne podgrzanie/chłodzenie (wyjście) Potrzebne przełączalne zawory A4 - heating supporting section (air) GE-L-28 1”- BSP (DIN2353) 4 x pozycja: 2 x pozycja – WEJŚCIE i WYJŚCIE dla przedmuchu gorącym powietrzem (upust na głównym podgrzewaczu) A1 WEJŚCIE powietrza (główne) 1x pozycja wspólne dla: -Główne podparcie uszczelnienia testowanego -Podgrzanie/chłodzenie przed testem gorąco/zimno O sb - Przekładnia odpowietrzenie 1 x pozycja GE-L-28 1”- BSP (DIN2353) 4x A3 – sekcja testowa (olej/powietrze - podciśnienie) GE-L /16”-UN (DIN2353) Wspólne dla: Linii próżnia - warunki próżni Linie odpowietrzenia – potrzebne przełączalne zawory. Podłączenie przewodu (rury)

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Moduł testowy (Warunki wysokiego ciśnienia) – definicje przyłączy, wymagania ogólne A2’ 3x (0.430” otwór) A1 1x Odsysanie oleju Odpowietrzenie (A3), 1x Min delta wymagana 0.5 – 2 psid (TBD) Min delta wymagana 0.5 – 2 psid (TBD) Przedział wentylowany do ciśnienia otoczenia tak blisko jak to możliwe Przedział wentylowany do ciśnienia otoczenia tak blisko jak to możliwe A2 3x (0.430” otwór) A4 (wejście) 1x A4 (wyjście) 1x A3’ 1x Wymagane Wymagane (opcja) Odpowietrzenie (Osa), 1x

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Moduł testowy (Warunki dla próżni) – definicje przyłączy, wymagania ogólne A1 Odsysanie oleju 1x 1” otwór Min delta wymagany psid (TBD) A2 – zamknięty Linia próżni (A3), 4x A3’ 1x A4 (wejście) 1x A4 (wyjście) 1x A2’ 3x (0.430” otwór) Upust do otoczenia, tak blisko jak to możliwe Przedmuch (Osa), 1x Wymagane Wymagane (opcja)

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Główne wymagania dla systemu przygotowania powietrza Układ przygotowania powietrza musi spełniać normy czystości dla wszystkich wymaganych temperatur – klasa I (ISO ) Wilgotność powietrza: (tylko dla powietrznych testów „suchych): < 200 ppm (części na milion) wilgoci Sprężarki, wymagania dla pojemości przewodów: Wymagania dla powietrza podczas testu (A1 lub A4 lub A1+A4): min 100 SCFM, max 235 psig Wymagania dla podrzędnego (Slave) systemu powietrza (A2+A2’): min 80 SCFM, max 70 psig Uwaga: Dostawca systemu musi uwzględnić straty powietrza oraz ciśnienia wewnątrz układu w celu spełnienia wymagań w poszczególnych obszarach (bypass, proces osuszania, min 20% zapas, etc.) Wymagania dotyczące definicji komponentów: Pojemność głównej nagrzewnicy powietrza (A1, A4): max 100 SCFM, 600F (na wejściu głowicy testowej) Pojemność głównej chłodnicy powietrza (A1, A4): min 35 SCFM, min -40F (na wejściu głowicy testowej) Uwaga : min 50SCFM jest dopuszczalne dla nagrzewnicy w przypadku technicznych problemów przy bardzo niskim przepływie! Wymagania dla pomp próżniowych: Min ciśnienie A3: 2.5 psia Min ciśnienie A3’: 3.0 psia Max przepływ powietrza: 10 SCFM + A3’ (A3’ zdefiniowany przez dostawcę systemu) A3, A3’ wymagania temperatury – szczegóły patrz diagram 4 Wymagania dot. temperatury: A1: Temp wewn. przedziału: 20F ÷ 600F. Szczegóły patrz diagram 2 i diagram 4 A4: 20F ÷ 600F (bypass – nie ma wymagań co do ciśnienia) A1, A4, A2 dla zimnego startu (stany nieustalone, przejściowe): -40F (przedmuch – nie ma wymagań co do ciśnienia) A2: temp max 300F - TBD System odpowietrzania: Odpowietrzenie przekładni i sekcji łożyskowej (O sa, O ta ) podłączone do wspólnego kolektora (separatora oleju) (40SCFM) A3 - Odpowietrzenie głowicy testowej realizowane oddzielnie (separatora oleju) (100 SCFM) A1, A3, A3’, A4 linie- Żądana możliwość szybkiego rozłączenia bez wpływu na linie/izolację podczas serwisu

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Parametr Jednos tka MinMax Powietrze Temp. (port A1) °F°F Diagram 2Sygnał ster. Dystrybucja powietrza °C°C Przepływ (port A1) ppm Diagram 1 Wynikowy Sygnał ster. SCFM Sm3/min Ciśnienie (A1) psia bars Moduł testowy – wymagania dla systemu powietrza (definicja zaworów/regulacji podczas pierwszego testu uruchomieniowego) - Warunki dla wysokiego ciśnienia Parametr Jednos tka Min Powietrze Temp. (port A1, A2) °F°F -40 Zimny test przygot. Nietrwały Wynikowy dla obszaru Dystrybucja powietrza °C°C -40 Stany przejściowe (nieustalone) Powietrze Temp. (port A2) °F°F -- NA Druga linia dystrybucji powietrza °C°C -- Przepływ - (port A2) ppm Diagram 3 Wynikowy SCFM SM3/min Ciśnienie (A2) psia Sygnał ster. bars Powietrze Temp. (port A2’) °F°F -- NA Druga linia dystrybucji powietrza °C°C -- Przepływ - (port A2’) ppm Diagram 3 Wynikowy SCFM SM3/min Ciśnienie (A2’) psia Sygnał ster. bars A1 Odsysanie oleju Odpowietrzenie (A3) A2 3x A2’ 3x A1 1x 0.5-2psid +/-0.4 psia Parametry ciśn. i temp. – wymagane w środku przedziałów. Instrumentacja dostarczona przez PWR Parametry pomiaru przepływów na liniach. Odpowiedzialność dostawcy.

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) +/-0.4psia +/- 1-2psia +/ psia Diagram 1. Moduł testowy – wymagania dla systemu powietrza (definicja zaworów/regulacji podczas pierwszego testu uruchomieniowego) - (ciśnienie powyżej ciśnienia atmosferycznego) A1 (Sygnał ster.) A1 (Wynikowy) Punkt konstrukcyjny Szczelność uszczelnienia vs ciśnienie (całkowity przedmuch) Ciśnienie źródłowe [psia] Szczelność [ppm] Uwaga: Przedział A3 wentylowany do ciśnienia otoczenia.

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) +/- 5 F Diagram 2. Moduł testowy – wymagania dla systemu powietrza (definicja zaworów/regulacji podczas pierwszego testu uruchomieniowego) - (ciśnienie powyżej ciśnienia atmosferycznego) Punkt konstrukcyjny Cały zakres pracy Ciśnienie powietrza vs temperatura powietrza (przedział A1) A1 temperatura powietrza [F] A1 Ciśnienie powietrza [psia]

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Diagram 3. Moduł testowy (slave) – wymagania dla systemu powietrza (definicja zaworów/regulacji podczas pierwszego testu uruchomieniowego) - (ciśnienie powyżej ciśnienia atmosferycznego) A2’ PRZEPŁYW POWIETRZA VS CIŚNIENIE A2 PRZEPŁYW POWIETRZA VS CIŚNIENIE A2’ CIŚNIENIE W PRZEDZIALE [psia] A2’ PRZEPŁYW POWIETRZA [SCFM] A2 PRZEPŁYW POWIETRZA [SCFM] A2 CIŚNIENIE W PRZEDZIALE [psia] 0,5 PSID Strat Uszczelnienia 2 PSID Strat Uszczelnienia MAX LUZ Uszczelnienia MIN LUZ Uszczelnienia 0,5 PSID Strat Uszczelnienia 2 PSID Strat Uszczelnienia MAX LUZ Uszczelnienia MIN LUZ Uszczelnienia

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Parametr Jednost ka MinMax Powietrze Temp. (port A1) °F°F DIAGRAM 4 Sygnał ster. Dostarczanie Powietrza °C°C Przepływ - (port A1) ppm Wynikowy Sygnał ster. SCFM SM3/min Ciśnienie (A1) psia bars A1 Vacuum Pump Powietrze Temp. (port A3) °F°F Diagram 4 Wynikowy Linia Pow./Olej Próżnia °C°C Przepływ - (port A3) ppm A1(diagram 4)+ szczelność uszczelnienia szczotkowego (diagr.5) Wynikowy ACFM SCFM M3/min Pressure (A3) Psia Sygnał ster. Bars0.171 A3 A2’ A3’ Moduł testowy – wymagania dla systemu powietrza (definicja zaworów/regulacji podczas pierwszego testu uruchomieniowego) - Próżnia Filtracja - 3 mikrony A3’ – do zdefiniowania przez dostawcę A2 - zamknięty Odsysanie oleju 0.5-2psid Powietrze Temp. (port A2’) °F°F -- NA Drugorzędny system dystrybucji powietrza °C°C -- Przepływ - (port A2’) ppm A2’(diagram 3)+ szczelność uszczelnienia szczotkowego (diagr.5) Wynikowy SCFM SM3/min Ciśnienie (A2’) psia Sygnał ster. bars Dokładność +/- 0.4psia Parametry ciśn. i temp. – wymagane w środku przedziałów. Instrumentacja dostarczona przez PWR Parametry pomiaru przepływów na liniach. Odpowiedzialność dostawcy.

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) +/-0.4psia Diagram 4. Moduł testowy – wymagania dla systemu powietrza (definicja zaworów/regulacji podczas pierwszego testu uruchomieniowego) - (Próżnia) A1 A psia A3 – 6 psia A3 – 10 psia 70F – 450F (A3 - Wynikowy) Przepływ vs ciśnienie źródła (wyliczenia Próżnia) Szczelność Powietrze [ppm] Ciśnienie źródła [psia] 70F – 450F (A1-A3’)

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) Diagram 5. Przepływ przez uszczelnienie szczotkowe do A3 (definicja zaworów/regulacji podczas pierwszego testu uruchomieniowego) - (Warunki próżni) Nominalna szczelność uszczelnienia grafitowego Ciśnienie A3 [psia] Szczelność uszczelnienia [SCFM] Uwaga: Ciśnienie w przedziale A2’ – 17 psia (założone, TBD)

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) OGÓLNE SCENARIUSZE: Test uszczelnienia – scenariusz wyższych ciśnień, przedział A3 odpowietrzany 1. Uszczelnienie sekcji łożyskowej (Port Osa zawsze otwarty) A2’ – (3x) ustawienie ciśnienia około 17 psia aż do osiągnięcia psid delty ciśnienia przez uszczelnienie labiryntowe– (cały czas trwania testu) Uwaga: ciśnienie i min dp zostaną zwalidowane podczas testu uruchomieniowego 2. Uszczelnienie sekcji testowej – uszczelnienie slave Otwórz zawór odpowietrzenia A3 A2 – (3x) ustawienie ciśnienia około 17 psia aż do osiągnięcia psid delty ciśnienia przez uszczelnienie labiryntowe– (cały czas trwania testu) Uwaga: ciśnienie i min dp zostaną zwalidowane podczas testu uruchomieniowego 3. Przygotowanie sekcji testowej a) Przygotowanie testu zimnego - opcja A1, A2 – min 35 SCFM przedmuch powietrza przez przedziały, temperatura poniżej 41F (należy przedyskutować - TBD, zastosować osuszacz). Otwarcie zaworu A3’. (brak wymagań dla ciśnienia, czas trwania należy przedyskutować - TBD) b) Przygotowanie testu gorącego - opcja A1 – 35 SCFM przedmuch powietrza przez przedziały, temperatura F (należy przedyskutować - TBD ). Otwarcie zaworu A3’. (brak wymagań dla ciśnienia, czas trwania należy przedyskutować - TBD) c) Brak przygotowania Uwaga: przygotowanie oleju do testu (w obwodzie) w tym samym czasie (1h). 4. Aktywacja ciśnienia podparcia uszczelnienia testowanego Zamknij A3’ jeżeli otwarty A1 – Ustawienie wymaganego ciśnienia i temperatury (patrz diagram 1 dla zakresu działania) - stabilizacja Uwaga: dla testu zimnego stosować osuszacz, inne stany TBD Pomiar temperatury powietrza blisko grafitowego uszczelnienia, ciśnienia oraz przepływu powietrza A1 (pozostałe parametry– PWRz) Realizacja macierzy stacjonarnych punktów testowych (ciśnienie, test delta ciśnień na uszczelnieniu i temperatury powietrza) należy przedyskutować TBD Uwaga: niektóre z tych punktów mogą trwać kilka minut, inne kilkaset godzin Opcje: Otworzyć i regulować linie A3’ w przypadku gdy nie uda się uzyskać wymaganej temperatury przy niskim przepływie, w sytuacji gdy użycie wewnętrznej nagrzewnicy nie pomoga (bypass do otoczenia lub cyrkulacja) Przesłanie części gorącego powietrza do A4 (otwarcie zaworów; Wejście – Wyjście do otoczenia) w przypadku zbyt małego przepływu przez główną nagrzewnicę – żądane dla gorących punktów testu

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) OGÓLNE SCENARIUSZE: Test uszczelnienia – warunki próżni 1. Uszczelnienie sekcji łożyskowej (Port Osa zawsze otwarty) A2 – zamknięcie linii A2’ – (3x) ustawienie ciśnienia około 17 psia aż do osiągnięcia psid delty ciśnienia przez uszczelnienie labiryntowe– (cały czas trwania testu) Uwaga: ciśnienie i min dp zostaną zwalidowane podczas testu uruchomieniowego 3. Przygotowanie sekcji testowej a) Przygotowanie testu zimnego - opcja A1, A2 – min 35 SCFM przedmuch powietrza przez przedziały, temperatura poniżej 41F (należy przedyskutować - TBD, zastosować osuszacz). Otwarcie zaworu A3’. (brak wymagań dla ciśnienia, czas trwania należy przedyskutować - TBD) b) Przygotowanie testu gorącego - opcja A1 – 35 SCFM przedmuch powietrza przez przedziały, temperatura F (należy przedyskutować - TBD ). Otwarcie zaworu A3’. (brak wymagań dla ciśnienia, czas trwania należy przedyskutować - TBD) c) Brak przygotowania Uwaga: przygotowanie oleju do testu (w obwodzie) w tym samym czasie (1h). 3. Aktywacja pompy próżniowej Przełącz linie A3 na system pompy próżniowej Przedział A3 – ustawienie wymaganych początkowych wartości ciśnienia poniżej 14.7 psia (należy przedyskutować - TBD) z wykorzystaniem regulacyjnego zaworu na linii A3 (patrz diagram 4 i diagram 5 dla zakresu pracy) Uwaga: w niektórych przypadkach testowych nadciśnienie (A1) może być wynikowe (otwarte do otoczenia) 4. Aktywacja ciśnienia podparcia uszczelnienia testowanego Przedział A1- ustawienie wymaganych początkowych wartości ciśnienia i temperatury z wykorzystaniem regulacyjnego zaworu w linie A1 (patrz diagram 4 dla zakresu pracy) Stabilizacja – pomiar przepływu powietrza i temperatury na uszczelnieniu grafitowym Aktywacja regulacyjnego zaworu A3’ w linii próżni, jeżeli wymagane punkty ciśnienia nie zostaną osiągnięte lub w przypadku gdy nie zostaje osiągnięta wymagana temperatury w związku z niskim przepływem (bypass do pompy próżniowej) - opcja Realizacja macierzy stacjonarnych punktów testowych (ciśnienie, test delta ciśnień na uszczelnieniu i temperatury powietrza) należy przedyskutować Uwaga: niektóre z tych punktów mogą trwać kilka minut, inne kilkaset godzin Przesłanie części gorącego powietrza do A4 (otwarcie zaworów; Wejście – Wyjście do otoczenia) w przypadku zbyt małego przepływu przez główną nagrzewnicę – żądane dla gorących punktów testu - opcja

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) OGÓLNE SCENARIUSZE: Zimny start 1. Uszczelnienie sekcji łożyskowej (Port Osa zawsze otwarty) A2’ – (3x) ustawienie ciśnienia około 17 psia aż do osiągnięcia psid delty ciśnienia przez uszczelnienie labiryntowe– (cały czas trwania testu) Uwaga: ciśnienie i min dp zostaną zwalidowane podczas testu uruchomieniowego 2. Przygotowanie sekcji testowej Przygotowanie Testu Zimnego Otwarcie linii A3, A3’ A1, i/lub A2 i/lub A4 – min 35 SCFM przedmuchanie zimnym powietrzem przez przedziały, temperatura min. -40 (należy stosować osuszacz). (brak wymagań dla ciśnienia, czas trwania należy przedyskutować - TBD) 2. Uszczelnienie sekcji testowej – uszczelnienie slave A2 – (3x) ustawienie ciśnienia około 17 psia aż do osiągnięcia psid delty ciśnienia przez uszczelnienie labiryntowe– (cały czas trwania testu) Uwaga: ciśnienie i min dp zostaną zwalidowane podczas testu uruchomieniowego 4. Test uszczelnienia – punkt przejściowy A1 obszar – ustawienie wymaganego ciśnienia w celu uzyskania ~0 psid ciśnienia delta na testowanym uszczelnieniu. -Stopniowo zwiększać ciśnienie A1, aż do osiągnięcia około 6 PSID dla punktu konstrukcyjnego (należy przedyskutować - TBD) -W tym samym czasie zwiększać temperaturę obszaru A1 od -40F do 70F (realizowane przez naturalny transfer ciepła), przybliżony czas trwania testu 5 minut (funkcja czas/ciśnienie/ temperatura nie wyspecyfikowana) -Mierzyć zmianę delty ciśnienia, temperaturę i przepływ powietrza -Stabilizacja

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. proprietary information Poland ECCN: 9E999 (not controlled according to PL & EU regulations to US) OGÓLNE SCENARIUSZE : Scenariusz pierwszego uruchomienia –