Pranie & Prasowanie Prezentacja końcowa #3 Autorzy: Maciej Jabłoński Agata Krakowiak Rafał Mirgos Sylwia Muranowicz Kamil Popiela Przemysław Traczyk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przeprowadzone metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interview )
Advertisements

Od pomysłu do biznesu warsztaty dla startupów
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Specjalność Zarządzanie logistyczne Kierunek: L O G I S T Y K A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
REFORMA SIECI EURES WDRAŻANIE ROK 2014
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Kobiety !!!!!!! Życie zaczyna się po 40.
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Badanie atrakcyjności Kołobrzegu na tle innych miast o podobnym charakterze uzdrowiskowo- wypoczynkowym.
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
PREZENTACJA PLATFORMY
Autor: Miłosz Kraiński Klasa 3 B III Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
Agata Blady, Komunikado PR,
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
opis projektu jednym zdaniem
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Gminne Centrum Informacji w Żyrakowie
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Ogólnokrajowa karta miejska
DZIĘKCZYNIENIE OPTYMISTY :31.
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Zarządzanie przedsięwzieciami inwestycyjnymi
DZIĘKCZYNIENIE OPTYMISTY.
Budżet obywatelski Jak zaangażować mieszkańców w sprawy miasta?
Skuteczna prezentacja oferty nieruchomości w serwisie internetowym Jakich informacji na temat Twojej oferty oczekują internauci? Krzysztof Dzięgielewski.
Ocena projektów inwestycyjnych
Przykłady analiza i projektowanie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Prezentacja pomysłu WPISAĆ NAZWĘ POMYSŁU Przedmiot biznesu TU UZUPEŁNIA POMYSŁODAWCA.
Energia Odnawialna Młody przedsiębiorca na terenach wiejskich, a wyzwania rynku pracy.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Szkolenie w dziedzinie uzależnienia od narkotyków
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
WIELOFUNKCYJNA PRALKA FIRMY ”CUDO”, MARZENIEM KAŻDEJ PANI DOMU…
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Zintegrowane systemy informatyczne
Fizyczna dystrybucja.
Bitmoney.pl Wykonali: Babiej Dominika, Racki Adrian, Karalus Jarosław, Sulich Dariusz, Selwesiuk Łukasz, Makaruk Maciej, Krzysztof Sadowski Politechnika.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ I NNOWACYJNA PREZENTACJA KOŃCOWA MODULAR PHONE Mariusz Pękacki, Artur Lewandowski, Jacek Lenartowicz Politechnika Warszawska Wydział.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Hrywniak Justyna Mirosław Michał Perzyna Anna Politechnika Warszawska Wydział Transportu Lato 2013/2014.
Druk.doc Specjalistyczne usługi poligraficzne dla firm Autorzy: Kamil Bartosiński Mateusz Bilski Marcin Krupa Tomasz Kunisz Jarosław Małyska Piotr Perkowski.
Michał Stanikowski Warszawa, Marzec 2011 Raport z sondażu dotyczący projektu ograniczenia refundacji leków.
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
Tytuł projektu Wywiady #1. Które założenia testowaliśmy? Które KONKRETNIE hipotezy z modelu biznesowego (BMC) poddaliście sprawdzeniu?
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
ZAKUPY W INTERNECIE Autorka: Lena Eisner.
23/06/2018 Nowa odsłona oferty PV innogy Polska S.A.,
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
DZIĘKCZYNIENIE OPTYMISTY :36.
Zapis prezentacji:

Pranie & Prasowanie Prezentacja końcowa #3 Autorzy: Maciej Jabłoński Agata Krakowiak Rafał Mirgos Sylwia Muranowicz Kamil Popiela Przemysław Traczyk

BMC #1

Przeprowadziliśmy serię wywiadów dotyczących planowanych usług. Liczba ankiet przeprowadzonych w każdej grupie docelowej wynosiła 12 (w sumie 48). Testowane założenia to: Brak przestrzeni do suszenia, Brak czasu na suszenie i pranie, Duży bałagan, 2 rodzaje klientów:  Kobieta pracująca z dziećmi (25-45 lat);  Biznesmen – kawaler (20-40 lat).

Jakie zadaliśmy pytania? Wywiady #1Wywiady #2 Kobieta: 1.Czy lubi Pani prać/prasować ubrania? 2.Jak często ma Pani zaległości w praniu/prasowaniu? 3.Jaki jest największy problem w tych czynnościach? 4.Czy wykupiłaby Pani naszą usługę? Biznesmen: 1.Jak często ma Pan problem z czystymi koszulami? 2.Czy wykupiłby Pan naszą usługę? 3.Czy oddawałby Pan regularnie swoje ubrania do prania? Dla obu grup klientów zadaliśmy te same pytania: 1.Jak wyobraża sobie Pan/-i osobę odbierającą pranie? 2.Jak wyobraża sobie Pan/-i odbiór rzeczy? 3.W jakich godzinach odbiór ? 4.W jakich godzinach dostawa? 5.Jak pozyskać klienta - Jakie formy promocji/reklamy by Pana/Panią zainteresowały naszą ofertą? 6.Jak utrzymać klienta – co skłoniłoby Pana/Panią do ponownego skorzystania z naszych usług?

Co z tych ankiet wynika? Jest duże zainteresowanie naszą usługą w obu badanych grupach potencjalnych klientów. Wynika to głównie z braku miejsca do suszenia prania oraz sporych zaległości w prasowaniu. Jednak na ostateczną decyzję, odnośnie skorzystania z naszej oferty, wpływa cena usługi, odległość lokalu od miejsca zamieszkania klientów oraz czas trwania naszych usług. Preferowanym przez klientów sposobem „oddawania i wydawania” ubrań jest korzystanie z punktów usługowych, niż usług kurierskich. Klienci preferują popołudniowe/wieczorne godziny korzystania z usług. Utrzymanie klientów poprzez zniżki i programy lojalnościowe.

Co się zmieniło w założeniach? Po długich poszukiwaniach i przeprowadzonych ankietach nie udało się dotrzeć do interesującej nas grupy kobiet. W wyniku tej porażki zostaliśmy zmuszeni do porzucenia jednego z kluczowych profili klienta. W toku naszego rozumowania doszliśmy do wniosku, że bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest korzystanie z wynajętych pomieszczeń i urządzeń działających już pralni (przestoje, pora nocna).

BMC #2 Business Model Canvas #1 Kluczowe partnerstwaGłowne działaniaWartośćRelacje z klientamiKlienci 1. Partnerzy - czasopisma np. Poradniki 1. Usługi 1. Rozwiązanie problemu braku miejsca do suszenia 1. Przy pomocy reklamy i renomy 1. pracownicy biur, urzędów 2. Dostawcy detergentów, serwis sprzętu 2. Rozwiązanie problemu braku czasu na prasowanie 2. Programy zniżkowe/lojalnościo we (Vistula, Wólczanka itp.) 2. mieszkańcy bogatych dzielnic 3. Firma transportowa 3. Możliwość uprania, wysuszenia i uprasowania w jednym miejscu 3. przepracowanie, przemęcznie 4. Współpraca z siecią pralni (pora nocna) 4. dostarczyli czyste i uprasowane ubrania 5. Wynajem paczkomatówKluczowe zasoby Kanały dystrybucji i komunikacji 6. Sklepy z koszulami1. pieniądze 1. reklama w internecie (filmik promujący) 2. ludzie 2. ogłoszenia i ulotki 3. kontakty 3. przez polecenie stałych klientów 4. certyfikaty struktura kosztów 3. wynagrodzenia dla pracowników źródła przychodów 3. odbiór i dowóz do domu 1. wynajem sprzętu i opłata za korzystanie z paczkomatów 4. opłata za transport 1. pranie 2. zakup detergentów5. opłaty za media 2. prasowanie

Oferowane wartości jakie moi klienci mają potrzeby? na jakie problemy natrafiają podczas ich spełniania? wobec tych problemów – jakie mogę im dostarczyć na nie rozwiązania? porządnie uprasowane koszulebrak przestrzeni do suszenia nie muszą się martwić o brak miejsca do rozwieszenia mokrych ubrań ubrania czyste i na czasbrak czasu na suszenie i pranie czas który przeznaczali na pranie i suszenie mogą wykorzystać na własne hobby door to doorduży bałagan nie ma problemu sterty nieupasowanych ubrań które zagracają mieszkanie i utrudniają życie wysokie ceny suszarek osoby korzystające z naszych usług nie muszą wydawać ogromnych pieniędzy na zakup suszarki,

Co dalej? Dążenie do usamodzielnienia działalności (odcięcie od podmiotów zewnętrznych), Wprowadzenie paczkomatów, Rozszerzenie obszaru działalności, Poszukiwanie nowych grup klientów.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ