Nowoczesne kanały dystrybucji usług miejskich kodowanych na Szczecińskiej Karcie Metropolitalnej Warsztaty dot. Szczecińskiej Karty Metropolitalnej 23.05.2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ewidencja Wyposażenia PL+
Advertisements

niemiecki z ekonomią w tle
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Czym jest HotSpot w Hotelu ?
Kielce na rynku od 2001 r.. Kolporter Info SA Kielce 2006 Zakres działalności: OPROGRAMOWANIE - produkcja, sprzedaż, instalacja i serwis INSIGNUM.
Bilet na pociąg z komórki Warszawa, 27 września 2011.
© SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. © SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. ©
Rola ZBP w standardzie płatności mobilnych
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Miejska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. w Mielcu
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
System dystrybucji treści elektronicznych
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Seminarium Bank w komórce Warszawa 16 lipca 2002.
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Henryk Kułakowski Prezes
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
dr inż. Grzegorz Wojtenko
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
Dlaczego rachunek Nordea Spektrum ?
Karta członkowska ZHP.
Bezprzewodowy dostęp do sieci Internet w Gminie Brzesko
KS-OMNIPHARM.
Bankowość Mobilna.
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
Platforma Usług Elektronicznych
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
MoBILET - Twój bilet w komórce Prezentacja Systemu.
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
Płać komórką za bilet! mPay S.A. Płać komórką za bilet w Kraśniku.
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Biznes Online Mobile Solution Zdalny dostęp do sieci VPN.
Karty platnicze w obszarze platnosci miejskich
Dostęp do własnego konta przez 24h na dobę bezpieczne miejsce do przechowywania zaoszczędzonych pieniędzy darmowa karta płatnicza (możliwość dokonywania.
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Kompleksowa obsługa finansowa dla MSP. Europejskie standardy obsługi MSP Usługi świadczone przez banki w Europie: - bankowość elektroniczna - wnioski.
Finansowanie bieżącej działalności przedsiębiorstwa
Karta członkowska ZHP.
Ogólnokrajowa karta miejska
Inwestycja w NetBrokers. Historia 18 stycznia 2000powołanie spółki marzec 2000 do grona udziałowców dołącza ComArch SA 1 czerwca 2000uruchomienie programu.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Pieniądz Elektroniczny
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
OFERTA SYSTEMU IDENTYFIKACYJNEGO BOS BEZPIECZNY OBIEKT SPORTOWY Schematy zastosowania Karty Kibica i Micro Biletu.
Projekt Innowacyjny ↙ ↙ zadanie drugie 1 Projekt Innowacyjny: zadanie 2Politechnika Warszawska »Jak można wykorzystać postęp technologiczny w zakresie.
Współczesny bank – partner dla MSP
Prezentacja systemu. System elektronicznej dystrybucji biletów komunikacji miejskiej, dalekobieżnej oraz opłat w strefach płatnego parkowania. Sprawdzone.
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych. 2 KDPW KDPW_CCP KDPW KDPW_CCP Komisja Nadzoru Finansowego Główny Rynek GPW, Bondspot, Catalyst, New Connect, OTC.
14 dni do wejścia w życie nowej taryfy biletowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
4/27/2017 Płatności internetowe i ich wykorzystanie w efektywnym zarządzaniu funduszami miejskimi Bartłomiej Danek Dyrektor Sprzedaży Segmentu Administracja.
Komisja Zasilania IGKM „ Nowoczesne rozwiązania rozdzielnic prądu stałego i średniego napięcia dla elektrycznej trakcji miejskiej” r. Konin.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Działania Białostockiej Komunikacji Miejskiej w ramach projektu: „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku- Etap.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
( 1 ( Miejska Karta Płatnicza dla Szczecina Wygoda i oszczędność Szczecin, Maj 2011.
Poznańska Elektroniczna Karta Aglomeracyjna Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Ewidencja Wyposażenia PL+
Nowoczesne usługi dla firm z sektora MSP sposobem na oszczędność
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Nowoczesne kanały dystrybucji usług miejskich kodowanych na Szczecińskiej Karcie Metropolitalnej Warsztaty dot. Szczecińskiej Karty Metropolitalnej

Agenda Kilka słów o Mennicy Polskiej Etapy rozwoju systemów karty miejskiej Etapy rozwoju sieci sprzedaży usług miejskich kodowanych na karcie –Sprzedaż usług miejskich przy wykorzystaniu terminali sprzedaży –Automaty biletowe – z gotówką czy bez? –Sprzedaż usług miejskich przez internet –Sprzedaż usług miejskich za pomocą telefonów komórkowych Karta miejska i karta bankowa w jednym nośniku System operatorski sprzedaży usług miejskich

Kilka słów o Mennicy Polskiej SA Tradycja istniejemy na rynku od roku 1766 Zaufaniejesteśmy spółką z udziałem Skarbu Państwa, notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych Nowoczesność wdrażamy nowoczesne technologie z korzyścią dla naszych Klientów Rozwój zgodnie z misją firmy stale poszukujemy nowych rozwiązań zarówno w zakresie produkcji monetarno-medalierskiej jak i systemów miejskich

Automaty biletowe III etap - kolejne usługi Upgrade Systemu centralnego Karty MIFARE Etapy rozwoju systemów karty miejskiej I etap – bilety okresowe elektroniczne, automaty biletowe Czytniki kontrolerskieSystem centralnyKarty MIFAREPunkty sprzedaży II etap – bilety jednorazowe automaty biletowe Wyposażenie taborowe Upgrade Systemu centralnego Karty MIFAREPunkty sprzedaży Automaty biletowe

Systemy karty miejskiej – wdrożenia Mennicy Jaworzno - czerwiec jedyny nośnik biletów okresowych czerwiec 2008 – do systemu wprowadzono bilety jednorazowe i krótkoterminowe. 60 punktów sprzedaży STREFA. ok kart. Warszawa - jedyny w Polsce wspólny nośnik biletów komunikacji Miejskiej i opłat parkingowych. Ok parkomatów wyposażonych w czytniki kart. 650 punktów sprzedaży STREFA Lublin - wrzesień 2008 Zakres projektu obejmuje elektroniczny bilet okresowy, kart, 20 punktów sprzedaży Suwałki - styczeń jedyny nośnik biletów Okresowych Wydano ok kart, uruchomiono 10 punktów sprzedaży oraz wyposażono wszystkich kontrolerów w specjalne czytniki kart Radomsko - luty pierwsze w Polsce rozszerzenie systemu biletowego o terminale STREFA TM Piła – grudzień 2009 – oddanie do użytku systemu biletów elektronicznych okresowych czerwiec 2010 – oddanie do użytku systemu biletów elektronicznych jednorazowych Kalisz – Kompleksowa modernizacja systemu. biletu elektronicznego Wrocław – maj 2010 – zakres projektu obejmuje elektroniczny bilet okresowy, 150 punktów sprzedaży, 100 automatów biletowych stacjonarnych i prawie 800 mobilnych, sprzedaż przez WWW, bilet telefoniczny, automaty mobilne ok kart. Bydgoszcz – wrzesień 2010 – zakres projektu obejmuje elektroniczny bilet okresowy, 30 punktów sprzedaży, 10 automatów biletowych, sprzedaż przez WWW i ok kart. Łomianki – integracja biletów KM Łomianki w ramach systemu WKM, 25 punktów sprzedaży STREFA

Sprzedaż usług miejskich przy wykorzystaniu terminali sprzedaży Terminale (różnego typu) do sprzedaży usług miejskich zapisywanych na kartach zbliżeniowych wykorzystuje się we wszystkich miastach, w których zostały wdrożone systemy karty miejskiej bądź biletu elektronicznego Terminale mogą realizować różne funkcje. Można na nich kodować np.: –Bilety komunikacji miejskiej –Przedpłaty parkingowe –Doładowania pre-paid GSM –Inne usługi miejskie np. bilety do zoo czy bilety do aquaparku

Automaty biletowe – z gotówką czy bez? Tradycyjne zadania automatów biletowych to sprzedaż biletów jednorazowych i krótkookresowych w formie papierowej Dodatkowo automaty mogą realizować funkcje informacyjne (info-kioski) W systemach karty miejskiej pojawiają się zupełnie nowe zadania automatów biletowych: –Sprzedaż biletów okresowych i zapisywanie ich na karcie miejskiej –Zapisywanie na karcie miejskiej biletów kupionych przez internet –Sprzedaż innych usług miejskich

Automaty biletowe – z gotówką czy bez? E KRAN DOTYKOWY CZYTNIK URBANCARD – WROCŁAWSKIEJ KARTY MIEJSKIEJ CZYTNIK ZBLIŻENIOYWCH KART PŁATNICZYCH (MasterCard PayPass, Maestro PayPas oraz Visa payWave) CZYTNIK KART PŁATNICZYCH Z PASKIEM MAGNETYCZNYM I (LUB) Z CHIPEM (MasterCard, MasterCard Electronic, Visa, Visa ELECTRON, American Express) MIEJSCE ODBIORU BILETÓW ORAZ PARAGONU (POTWIERDZENIA TRANSAKCJI). MOBILNY AUTOMAT BILETOWY

Automaty biletowe – z gotówką czy bez? Zalety sprzedaży bezgotówkowej: –Znacznie mniejsze gabaryty urządzenia –Mniejsze koszty zakupu automatów –Znacznie mniejsze koszty eksploatacji automatów Wady sprzedaży bezgotówkowej: –Brak możliwości zakupu za pomocą gotówki

Sprzedaż usług miejskich przez internet Wdrożone 3 systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej przez internet: Wrocław – maj 2010 r. Warszawa – czerwiec 2010 r. Bydgoszcz – wrzesień 2010 r. Rozwiązania bazują na wdrożonych systemach karty miejskiej, biletu elektronicznego

Sprzedaż usług miejskich przez internet – krok po kroku… Krok I – wejście do „sklepu z biletami” Wybór właściwej strony WWW Wybór: „Sprzedaż biletów przez internet”

Sprzedaż usług miejskich przez internet – krok po kroku… Krok II – rejestracja użytkownika w systemie Wybór: „Załóż konto”

Sprzedaż usług miejskich przez internet – krok po kroku… Krok III – logowanie do systemu Wpisanie danych określonych w procesie rejestracji

Sprzedaż usług miejskich przez internet – krok po kroku… Krok IV – zakup biletu Wybór: „Sprzedaż biletu”

Sprzedaż usług miejskich przez internet – krok po kroku… Krok IV – zakup biletu cd… Wybór rodzaju kupowanego biletu

Sprzedaż usług miejskich przez internet – krok po kroku… Zapis biletu na karcie miejskiej

Sprzedaż usług miejskich przez internet – korzyści Korzyści wynikające z zakupów biletów przez internet Wygoda użytkowania systemu System dostępny praktycznie w każdym miejscu System dostępny przez 24 h na dobę Bezpieczeństwo transakcji zakupu biletu Bezpieczeństwo płatności za zakup biletu Łatwe sprawdzenie statusu karty, aktualnie zapisanych biletów… Łatwe sprawdzenie historii transakcji Jedno konto dla kilku kart (ułatwienie dla rodzin, przedsiębiorstw…) Zapraszam na strony WWW:

Sprzedaż usług za pomocą telefonów komórkowych System jest niezależny od operatorów telekomunikacyjnych System działa na dowolnym telefonie posiadającym dostęp do internetu Korzystanie z systemu jest bezpłatne; cena biletu nie różni się od ceny biletów kupowanych w kioskach, automatach W przypadku braku środków – usługa Premium SMS

Sprzedaż usług za pomocą telefonów komórkowych – nasze doświadczenia Warszawa – bilety czasowe Lublin – bilety jednorazowe, bilety czasowe Olsztyn – bilety jednorazowe, bilety czasowe Wrocław – bilety jednorazowe, bilety czasowe Bydgoszcz – podpisana umowa dot. biletów jednorazowych i biletów czasowych Planowany termin uruchomienia systemu – Puławy – podpisana umowa dot. biletów jednorazowych Planowany termin uruchomienia systemu – koniec czerwca br.

Sprzedaż usług za pomocą telefonów komórkowych – korzyści Korzyści dla użytkowników: Łatwa rejestracja w systemie, bardzo krótki czas instalacji aplikacji w telefonie komórkowym Łatwe regulowanie opłat za przejazdy komunikacją miejską, parkingi (m.in. w strefach płatnego parkowania) i wiele innych… Eliminuje konieczność posiadania gotówki, poszukiwania kiosku… Bilety dostępne przez 24h na dobę Jedna aplikacja, jedno konto, wiele możliwości Użytkownik po zainstalowaniu aplikacji i doładowaniu konta może regulować należności w dowolnym mieście, gdzie wdrożono system Użytkownik może regulować należności za różne usługi zarejestrowane w systemie Użytkownik może ze swojego konta zasilać inne konta

Karta miejska i karta bankowa w jednym nośniku Czym jest miejska karta płatnicza? Jedna karta obejmująca funkcjonalność zarówno karty miejskiej jak i karty płatniczej Szersza sieć – łatwiejsza dostępność do usług miejskich Doświadczenia Mennicy: Wspólne wdrożenia systemów karty miejsko płatniczej zrealizowane przy współpracy z namkami: BZ WBK City Handlowy

Karta miejska i karta bankowa w jednym nośniku

Karta miejska i karta bankowa w jednym nośniku - korzyści Korzyści dla miasta: Oszczędność środków – koszty wydania karty i ew. odnowień karty ponosi bank Brak wyłączności dla jednego banku Działania marketingowe na rzecz miasta Dodatkowe źródło informacji o zaletach karty miejskiej Korzyści dla mieszkańców: Dodatkowe punkty wydawania kart w oddziałach banków – szersza sieć dostępu dla mieszkańców Promocje, rabaty organizowane przez bank dla użytkowników karty Dodatkowe źródło informacji o zaletach karty miejskiej Jedna karta – wiele możliwości

System operatorski sprzedaży usług miejskich System operatorski - idea rozwiązania: Sprzedaż usług miejskich kodowanych na kartach zbliżeniowych nie jest realizowana ani przez przewoźnika, ani przez organizatora transportu ale przez niezależnego operatora biletowego (operatorów), Budowa sieci sprzedaży, jej wyposażenie (terminale, automaty biletowe, system WWW, system sprzedaży telefonicznej) a także przygotowanie oraz wdrożenie systemu rozliczeniowego, systemu transmisji danych itp. leżą po stronie operatora biletowego (operatorów), Zadania te są realizowane na własny koszt operatora (operatorów), Wynagrodzeniem operatora z tytułu sprzedaży usług miejskich i kodowania ich na kartach mieszkańców jest uzgodniony upust od ceny nominalnej za usługę.

System operatorski sprzedaży usług miejskich Doświadczenia Mennicy – sieć STREFA TM Sieć STREFA obejmuje: Ok terminali sprzedaży zlokalizowanych w kilkuset miejscowościach, Ponad 300 automatów stacjonarnych w kilku miastach, Ponad 900 automatów mobilnych w kilku miastach, W sieci STREFA realizujemy: Sprzedaż doładowań pre-paid GSM, Sprzedaż przedpłat parkingowych zapisywanych na kartach miejskich, Sprzedaż biletów komunikacji miejskiej w 8 miastach Sprzedaż biletów do zoo we Wrocławiu Sprzedaż biletów do aquaparku we Wrocławiu W XV edycji Konkursu sieć STREFA TM uhonorowana została prestiżowym godłem Teraz Polska w kategorii „Usługi handlowe”.

System operatorski sprzedaży usług miejskich Korzyści wynikające z systemu operatorskiego: Brak konieczności ponoszenia znaczących, inicjalnych inwestycji na: Zakup sprzętu do budowy (rozbudowy) sieci sprzedaży Budowę systemu transmisji danych Wdrożenie systemu rozliczeniowego Wspólny cel z operatorem maksymalizacja przychodów ze sprzedaży usług miejskich Brak konieczności troszczenia się o właściwe zarządzanie infrastrukturą – całość obowiązków po stronie operatora Brak konieczności zatrudniania kosztownych specjalistów własnych lub ekspertów zewnętrznych w zakresie: technologii oprogramowania Brak konieczności zajmowania się i zarządzania serwisem w tym troszczenia się o koszty serwisu Główne ryzyka przedsięwzięcia pozostają po stronie operatora

System operatorski sprzedaży usług miejskich Dlaczego Mennica Polska S.A.? Nowoczesność Tradycja i stabilność Doświadczony Integrator i Operator Systemu Karty Miejskiej TM 1. Najwyższe standardy bezpieczeństwa – Polityka Bezpieczeństwa MP gwarantem bezpieczeństwa Systemu 2. Spółka giełdowa z udziałowcem w postaci Skarbu Państwa – gwarancja finansowa całego przedsięwzięcia 3. Duże korzyści dla Miasta i Mieszkańców 4.

Pytania ?

Dziękuję za uwagę Jacek Sieński Mennica Polska S.A. ul. Pereca Warszawa tel