Historie samorzecznictwa w życiu osób z niepełnosprawnościami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Zasady odbywania praktyk
Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Rodzic jako doradca zawodowy
Aleksander Waszkielewicz
Międzynarodowy Program Wymiany Praktyk Studenckich
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS UBEZPIECZENIE UCZNIÓW PRZYJEŻDŻAJĄCYCH Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
Międzynarodowy Program Wymiany Praktyk Studenckich Student Trainee Exchange Programme (STEP ) Student Trainee Exchange Programme (STEP )
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
Podejrzenia, Standardy, Oczekiwania oraz Rozliczalność Martin Coyle Action for Advocacy.
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
INFORMACJA O OSOBACH NIEPEŁNOSPRAWNYCH ZAREJESTROWANYCH W URZĘDZIE PRACY POWIATU OLSZTYŃSKIEGO ORAZ FORMY WSPARCIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH KRYSTYNA DUDZIŃSKA.
Aktywność zawodowa i przedsiębiorczość osób z niepełnosprawnościami
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową: Obszar AObszar A – likwidacja bariery transportowej: Zadanie 1 - pomoc w.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Chcemy studiować za granicą… Może na Erasmusa? Erasmus - mobilność studentów i współpraca uniwersytetów.
OFERTA III SEKTORA SKIEROWANA DO RODZIN W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
dr Katarzyna Roszewska, WPiA UKSW Warszawa,
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Nowoczesna Biblioteka Akademicka The Association of College and Research Libraries “GUIDELINES FOR DISTANCE LEARNING LIBRARY SERVICE” [“Wytyczne.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE Joanna Szatan-Kenderow.
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Anna Gałązka, Monika Chaba, Jarosław Hawrysz,
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
PRIORYTETY W OBSZARZE OŚWIATY NA NOWY ROK SZKOLNY 2015/2016 PROGRAM MODERNIZACJI PRACOWNI KOMPUTEROWYCH W GDAŃSKICH PLACÓWKACH. KOMPLEKSOWY PROGRAM PROFILAKTYKI.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Co to jest ZAZ Zakład Aktywizacji Zawodowej Definicja Przeznaczony jest dla osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Usługi społeczne dla osób starszych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Sejmiku Senioralnego.
College for vocational training and occupational re-training.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
w części dotyczącej wydatków
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Krajowy fundusz szkoleniowy
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
POMOC SPOŁECZNA.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Historie samorzecznictwa w życiu osób z niepełnosprawnościami

“By wspierać upodmiotowienie młodzieży bez niepełnosprawności i z niepełnosprawnościami w środowisku poprzez edukację oraz zaangażowanie społeczności we wszystkie aspekty zmiany i rzecznictwa.”

 Komunikowaniem swoich potrzeb  Staniem na straży oraz korzystaniem z własnych (przysługujących) praw  Nauką mówienia otwarcie w swojej niezależności

 Edukacja  Zatrudnienie  Transport  Opieka zdrowotna

 Instytucje oświatowe, finansowane z funduszy federalnych, nie mogą dyskryminować uczniów z niepełnosprawnościami  Szkoły muszą zapewniać wsparcie i dostosowanie tak, by uczeń mógł uczestniczyć w procesie edukacji na równi z innymi

 Określa roczne cele edukacyjne  Precyzuje niezbędne wsparcie oraz dostosowanie  Tworzy plan ukończenia szkoły (przejścia do kolejnego etapu)

 Bill realizował swój Zindywidualizowany Program Edukacyjny  Przygotował prezentacje PowerPoint by omówić, co mu odpowiadało, a co nie

 Postulował za pozostaniem w klasie ogólnodostępnej  Otrzymywał wsparcie podczas przerw na lunch i toaletowych oraz przy zakwaterowaniu

Program federalny, zapewniający wsparcie osobom z niepełnosprawnościami. Jego celem jest utrzymanie lub podjęcie zatrudnienia.

 Absolwent Glendale Community College  Licencjat na DeVry University

 Dostosowania i wsparcie otrzymane przez Edina z programu rehabilitacji zawodowej obejmowało: ◦ Sterowanie ręczne w samochodzie ◦ Czesne ◦ Książki

 Student pracy socjalnej na Uniwersytecie Stanowym w Arizonie  Dostosowania objęły: ◦ Czesne ◦ Komputer ◦ Książki ◦ Transport

 Studentka psychologii na Uniwersytecie Stanowym w Arizonie  Dostosowania obejmowały: ◦ Czesne

 Ustawa o Amerykanach z niepełnosprawnościami z 1990 r. (The Americans with Disabilities Act of 1990, akronim ADA) zakazuje dyskryminowania osób z niepełnosprawnościami i gwarantuje im równe szanse w dostępie do zatrudnienia, transportu, obiektów użyteczności publicznej, stanowych i lokalnych usług rządowych, telekomunikacji.  Pracodawcy są zobowiązani do zapewnienia racjonalnego dostosowania dla pracowników z niepełnosprawnością.

 Praktyka studencka w wydziale policji, Phoenix  Dostosowania: elektroniczne wyposażenie biurowe i podwyższone biurko.

Ustawa o Amerykanach z niepełnosprawnościami z 1990 r. wymaga, by transport publiczny, finansowany przez rząd, spełniał wymogi dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

 Metro  Kolejka miejska  Autobus

 Dostępne autobusy miejskie  Dial-a-Ride (autobus na telefon)

 Osoby z niepełnosprawnościami są zachęcane do wypowiadania się we własnym imieniu na temat wszystkich obszarów swojego życia, również opieki zdrowotnej.

 Lekarze nie zawsze mają rację  Alyssa sprzeciwiała się niekoniecznej operacji

 Ubezpieczenie zdrowotne nie zawsze pokrywa koszty sprzętu medycznego  Aby skorzystać z usługi, wymagana jest zgoda lekarza

The Youth Action Council of Arizona (YAC-AZ) jest organizacją samorzeczniczą, wspieraną przez Southwest Institute for Families and Children. W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt: George Garcia Tel (wewn. 801)