1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patron naszej szkoły Jan Paweł II.
Advertisements

czyli o co w tym wszystkim chodzi
Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
Wprowadzenie do Sakramentalnej Drogi
„POSTAW NA RODZINĘ”.
Prezentacja multimedialna
ANIOŁ WDZIĘCZNOŚCI Czy Anioł jest czasem mamą, a mama Aniołem? Kiedy i jak? Ciekawe, kto chce być maminym synkiem czy maminą córcią? Po cichu, to ktoś.
…by wychowywać do „wyobraźni miłosierdzia”
„Czym skorupka za młodu...”
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
JAN PAWEŁ II
Jak budować więzi z dziećmi?
Jak wychowywać dziś młodzież?
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
DOM, DO KTÓREGO CHCE SIĘ WRACAĆ MOJE DZIECKO W KRYZYSIE.
Życie nastolatka.
Etapy budowania więzi w rodzinie
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
PRAWA UCZNIA.
PRAWA OSOBISTE (CZĘŚĆ II)
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Parafia św. Józefa w Lublinie Małgorzata Dec
Poradnik szczęśliwej rodziny
w praktyce pedagogicznej
Nastolatek w rodzinie i szkole - między katastrofą a sukcesem
Prawa dziecka.
Spotkanie 7 Miłość w działaniu.
1. 2 Struktura programu PROGRAM „ŻYCIE BOŻE” OBEJMUJE PIĘĆ ETAPÓW: 1. Decyzja w sprawie wiary - 2. Doświadczenie spotkania z Jezusem 3. Nowe życie w Duchu.
Miejsce przekazywania tradycji i wartości
Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży
Rodzina - Źródłem życia, szacunku I miłości.
Jan Paweł II Droga do świętości.
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Szkolny system wychowawczy
Demiurg Demiurg budowniczy świata, doskonała siła twórcza Na podstawie: Uniwersalna encyklopedia PWN © Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. (gr. δημιουργός dēmiourgós)
Funkcjonowanie kancelarii parafialnej jest niezbędne, gdy np.:
Telefony komórkowe w szkole
RODZINA.
Istnieje wiele osób, które wcale nie zamierzały występować przeciw nauczaniu Kościoła…
AKCEPTACJA UCZUĆ CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
PRAWA dziecka.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
20 Listopada -Powszechny Dzień Dziecka (Dzień Praw Dziecka) -pod egidą ONZ. Zgromadzenie Ogólne ONZ zaleciło wszystkim państwom organizowanie obchodów.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
REKOLEKCJE PLESZEW LUTY DZIEŃ I Marzenia kobiecego serca Pierwsze spotkanie. Pierwsza wymiana imion. Pierwsze badawcze spojrzenie. Na tych rekolekcjach.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
KATECHEZA PARAFIALNA MŁODZIEŻY PONADGIMNAZJALNEJ Informacje dla kapłanów.
Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz. (Kol. 3,20)
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Rodzice nie muszą być samotni
Sakrament Bierzmowania PRZYGOTOWANIE KANDYDATÓW W ROKU 2016/2017.
Rodzina - Tu wszystko się zaczęło -. Znaczenie rodziny w życiu człowieka Jakie znaczenie w życiu ma rodzina? Najczęściej w ogóle się nad tym, nie zastanawiamy.
DOJRZAŁOŚĆ Dojrzałość to w pierwszym skojarzeniu posiadanie odpowiednich cech typowych dla organizmu, który zakończył już proces rozwoju. Na przykład.
…łączy się ze swą żoną…. …łączy się ze swą żoną…
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Szkolny plan zachowania
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
...dlatego mężczyzna opuszcza ojca swego i matkę swoją...
Ważna decyzja Klasa 8 – bierzmowanie 1.
– Światło pośród ciemności
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Poczucie własnej wartości dziecka
„Czcij ojca swego i matkę swoją”.
Zapis prezentacji:

1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE

2 Profesjonalne badania

Kto ma największy wpływ na naszą młodzież? Zapytano młodzież: Kto ma największy wpływ na twoje myśli i postępowanie? 3

Kto ma największy wpływ na naszą młodzież? 4

5

6 Więź z ojcem? 70,3 % twierdzi, że ma bardzo bliską lub dosyć bliską więź z ojcem Ale aż 66% młodych spędza z ojcem mniej niż 1 godzinę w ciągu tygodnia

8 Co robiłeś w przeciągu ostatnich trzech miesięcy?

9 W naszych domach dzisiaj:

10 W naszych domach dzisiaj:

11 W naszych domach dzisiaj:

12 W naszych domach dzisiaj:

13 W naszych domach dzisiaj:

14 W naszych domach dzisiaj:

15 W naszych domach dzisiaj:

16 W naszych domach dzisiaj:

18 Jak możemy to zmienić?

19 Jak możemy to zmienić?

20 Jak możemy to zmienić?

21 Jak możemy to zmienić?

22 Jak możemy to zmienić?

23 Jak możemy to zmienić?

24 Jak możemy to zmienić?

25 Jak możemy to zmienić?

26 Jak możemy to zmienić?

27 Dlatego Kościół coraz większą wagę zwraca m.in. na przygotowanie młodzieży do bierzmowania

Przygotowanie do sakramentu bierzmowania w naszej parafii: Czas: listopad 2014 – październik 2015 Termin spotkań: niedziela po Mszy św. wieczornej czyli ok. godz. 19 Sposób: formacja w małych grupach z animatorem pod nadzorem kapłana Spotkanie organizacyjne: 23 XI Początek przygotowania: XI godz. 19 rekolekcje 28

Trzeba dostarczyć: Metrykę chrztu, ewentualnie zgodę parafii zamieszkania (dotyczy kandydatów spoza naszej parafii) Formularz zgłoszeniowy z danymi osobowymi (koniecznie z telefonem do rodziców) i oświadczeniem rodziców Zaświadczenie od katechety o uczęszczaniu na katechizację (potrzebne na wiosnę 2015) 29

30 Wracamy do wyników badań młodzieży A jak rodzice mogą wykorzystać swój wpływ na wychowanie własnych dzieci?

31 Jak wychowywać własne dzieci?

32 Afirmacja czyli utwierdzenie Oznacza utożsamianie się z przeżyciami młodzieży, cierpliwe wysłuchiwanie ich zwierzeń oraz tego, co dla nich ważne. Kiedy afirmujemy uczucia młodych, pozwalamy im zrozumieć, że traktujemy ich poważnie, odpowiednio do tego, kim są naprawdę:autentycznymi istotami ludzkimi.

33 Akceptacja: kocham cię takiego, jakim jesteś! Akceptacja pozwala człowiekowi uwierzyć, że jest kochany, niezależnie od tego, co zrobił. Kiedy akceptujemy ludzi takimi, jacy są, dajemy im poczucie bezpieczeństwa.

34 Uznanie czyli docenienie Zauważenie i wyrażenie uznania młodemu człowiekowi za to, co zrobił umacnia jego poczucie własnej wartości

35 Wyrażanie uczuć Kiedy okazujemy młodym uczucia, dajemy im poczucie, że są kochani.

36 Dostępność czyli wejście w świat młodzieży Trzeba po prostu przebywać z młodymi, poświęcić im swój czas. Kiedy to robimy, utwierdzamy ich w przekonaniu, że są dla nas ważni.

37 Określanie granic czyli uczenie odpowiedzialności Oprócz akceptacji, afirmacji, doceniania, wyrażania uczuć, bycia dostępnym oraz wejścia w ich świat młodzież potrzebuje egzekwowania ustalonych wcześniej zasad, aby nauczyć się odpowiedzialności. Wychowanie nie powinno być ani autokratyczne, ani przyzwalające na zbyt wiele, ale zorientowane na relacje z młodymi.

38 Dziękuję za uwagę