Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STOWARZYSZENIE Strategia działania (19 października 2007) Stowarzyszenie Q-Service Truck 4Jot Consulting.
Advertisements

Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Juan Pablo Concari Anzuola
Organizacja i zarządzanie Otoczenie przedsiębiorstwa
4.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Punkt Konsultacyjny KSU-
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Konteksty profesjonalnej odpowiedzialności nauczyciela
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
dr Tomasz Kaźmierczak IPSiR UW Ekspert Instytutu Spraw Publicznych
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Katarzyna Zawada PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Samorząd terytorialny
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Spółki.
Administracja publiczna na rzecz spójności regionalnej i europejskiej
Komunikacja społeczna wspólnoty lokalnej na rzecz pożądanego rozwoju Leszek Stafiej, Stafiej Partnerzy Konferencja regionalna projektu pn. Mazowieckie.
Etyka biznesu Reputacja, społeczna odpowiedzialność biznesu
Społeczno-ekologiczna odpowiedzialność przedsiębiorstw na poziomie lokalnym Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa zaczyna się tam, gdzie kończy się.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
"Współdziałanie 3 sektorów na rzecz poprawy brd na przykładzie Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego" „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
MODEL BIZNESOWY ARINOVA. CSR LEADER THINKING
Rynek pracy w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Andrzej Stanisław Barczak Katowice, 4 marzec 2010.
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.
Corporate Social Responsibility
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Analiza, testowanie oraz wdrożenie innowacyjnych rozwiązań wspomagających godzenie życia zawodowego i prywatnego w Wielkopolsce, opartych na idei flexicurity.
Spółki w prawie polskim
Krystian Hoczkiewicz. Oraz inkubatory przedsiębiorczości.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 11 WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI.
Systemy partyjne System polityczny Instrumentalny Funkcjonalny
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Dr hab. Urszula Kurczewska Szkoła Główna Handlowa Prof. dr hab. Krzysztof Jasiecki IFiS PAN Reprezentacja polskich interesów gospodarczych w Unii Europejskiej.
Public Relations – odpowiedzialność każdego pracownika Urzędu 23 października 2014 Warszawa prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski.
Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych. 2 KDPW KDPW_CCP KDPW KDPW_CCP Komisja Nadzoru Finansowego Główny Rynek GPW, Bondspot, Catalyst, New Connect, OTC.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Niezależność i pluralizm mediów
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU Wykład 6. Definicja Społeczna odpowiedzialność biznesu (przedsiębiorstw) (z ang. CSR – Corporate Social Responsibility)
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz.  BRAK USTAWOWEJ DEFINICJI ZPP  SPORY WOKÓŁ POJĘCIA ZPP  IPP – PIERWOTNE HISTORYCZNIE I GENETYCZNIE  ZPP –
Date 30/05/ page 1 TOYOTA MOTOR MANUFACTURING POLAND Sp. z o.o. Wsparcie rozwoju kobiet w Toyota Motor Manufacturing Poland Anna Fiejtek, Manager.
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Biuro Zarządu Oddziału Okręgowego w Gdańsku Gdańsk, ul. Jaśkowa Dolina 93.
Społeczna odpowiedzialność organizacji według norm ISO 26000, SA 8000
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Konkurencja a polityka konkurencji
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Krzysztof J. Jankowski LL.M.
Ogólne wiadomości o prawie cywilnym
Spółki w prawie polskim
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Etyka biznesu. Implementacja

Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt etyczny i etyczna ocena przez konsumentów

Kodeks etyczny Treściowo element samookreślenia / misji organizacji Pod względem ważności coś pomiędzy przepisami prawa stanowionego a niepisanymi zasadami dobrego obyczaju Funkcja orientująca i legitymizująca (alibi) Reguluje relacje w obrębie organizacji i relacje organizacji z otoczeniem

Relacje w obrębie organizacji Zależą od konkretnej struktury organizacyjnej i operacyjnej. Układ „typowy” tworzą: Relacje interpersonalne (uniwersalna moralność i kultura osobista) Relacje partnerskie (kooperacja między równymi rangą) Relacje zwierzchności (przywództwo i zarządzanie pracownikami Relacje podwładności (lojalność i odpowiedzialność powiernicza)

Interesariusze firmy Klienci Pracownicy / Związki zawodowe Konkurencja Instytucje nadzoru państwowego – strażnicy interesu publicznego Właściciele / Wspólnicy / Akcjonariusze Dostawcy / Podwykonawcy Banki / Inne instytucje finansowe Kooperanci / Partnerzy biznesowi Partnerzy pozabiznesowi Społeczność lokalna / Opinia publiczna / Media Środowisko naturalne / Zwierzęta

Przykłady kodeksów etycznych KE Krajowej Izby Gospodarczej (

Kodeks etyki dla przedsiębiorców (KIG 2001) Preambuła: W warunkach konkurencji firma nie odniesie sukcesu bez korzystnej oceny otoczenia i bez przestrzegania norm etycznych. Reputacja i zaufanie są największą wartością firmy Części B.-H.: relacje firmy z interesariuszami: -Klientami -Akcjonariuszami / Udziałowcami / Inwestorami -Pracownikami -Kontrahentami -Konkurencją -Władzami / Społecznościami (lokalnymi) -Środowiskiem naturalnym Części I.-J.: regulują związki biznesu z polityką Część K. – biznes międzynarodowy. Część L. – Implementacja.