Czym jest Szkoła z klasą 2.0? To program, który ma za zadanie: - promowanie mądrego i przemyślanego wykorzystywania technologii informacyjno- komunikacyjnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Advertisements

Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
PROJEKTY W SP 15 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
T r z y m a j f o r m ę ! Program profilaktyki zdrowotnej realizowany w Gimnazjum nr 3 w Sieradzu program realizowany w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
Przedszkolak Pełen Zdrowia
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
Czy zdrowo odżywiamy sie?
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
TRZYMAJ FORMĘ.
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Obszar nr 3 – Edukacja zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 2
Opracowała Agnieszka Balcerak
w praktyce pedagogicznej
Co podać dziecku na talerzu ?
Rok szkolny 2011/2012.
Sprawozdanie z realizacji projektu TRZYMAJ FORMĘ
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
Zdrowy styl życia.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
1 Aktywny, zdrowy, szczęśliwy
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
P ROGRAM S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi wzięła udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
DZIAŁANIA ZREALIZOWANE W RAMACH PROGRAMU EDUKACYJNEGO „BĄDŹMY ZDROWI- WIĘMY WIĘC DZIAŁAMY ” „WIEM, CO JEM” (ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1) Celem programu była:
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Sopocka Akademia Tenisowa
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Szkoła Podstawowa im. Konstytucji 3 Maja w Jaświłach
Zapis prezentacji:

Czym jest Szkoła z klasą 2.0? To program, który ma za zadanie: - promowanie mądrego i przemyślanego wykorzystywania technologii informacyjno- komunikacyjnych (TIK) w uczeniu się i nauczaniu oraz wspieranie szkoły w wypracowaniu i wprowadzaniu w życie zasad korzystania z TIK; - upowszechnianie innowacyjnych metod nauczania i wspieranie nauczycieli w stosowaniu tych metod w praktyce. Nasza szkoła przystąpiła do tego programu w październiku 2014 r.

R EALIZACJĘ PROJEKTÓW W RAMACH PROGRAMU „S ZKOŁA Z K LASĄ 2.0” POPRZEDZIŁO PRZYJĘCIE OGÓLNOSZKOLNEGO KODEKSU STOSOWANIA T IK

S ZKOLNY KODEKS 2.0.

W ramach programu „Szkoła z klasą” realizowaliśmy następujące projekty: 1. „Zdrowo jemy, aktywnie żyjemy” koordynowany przez panie Dorotą Głogowską, Karolinę Hadula i Annę Guzy. 2. „Wsiadając na rower, zadbasz o klimat i swoje zdrowie”, za który odpowiedzialna była pani Renata Bytan. 3. „Miasto moje, a w nim…” realizowany pod okiem pani Anny Antas.

Z DROWO JEMY, AKTYWNIE ŻYJEMY ! Projekt podzielony został na 3 obszary: Makdonaldyznacja społeczeństwa. Zasady prawidłowego odżywiania, umiejętność wybierania zdrowych produktów Zaburzenia odżywiania, aktywność fizyczna.

W trakcie trwania projektu położyliśmy duży nacisk na propagowanie zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. Za cel postawiliśmy sobie: 1. Posiąść wiedzę dotyczącą zdrowego odżywiania. 2. Wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowe. 3. Wykształcić umiejętności samodzielnego przygotowywania pełnowartościowych posiłków (w tym zdrowych fast foodów). 4. Rozwinąć umiejętności prezentowania efektów swojej pracy z wykorzystaniem TIK

PRZEBIEG PROJEKTU W trakcie trwania projektu omówiliśmy następujące 1) NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY ŻYWIENIOWE- Wyszukiwaliśmy informacji w Internecie w ramach tematów, które podzieliliśmy między siebie. Za pomocą poczty elektronicznej, gg, Skype’a, facebook’a rozsyłaliśmy między siebie wyszukane informacje. Jako podsumowanie zebranych informacji postanowiliśmy opracować Quiz- Czy wiesz, co jesz? sprawdzający wiedzę uczniów na temat fast- foodów, pustych kalorii oraz produktów light. Zebrane materiały wyświetlaliśmy za pomocą tablicy multimedialnej, wspólnymi siłami tworzyliśmy pytania, które miały znaleźć się w quizie, po czym zapisywaliśmy je na tablicy multimedialnej, żeby były dobrze widoczne dla wszystkich. Ostatnim etapem było wykorzystanie platformy do stworzenia Quizu internetowego pt. Czy wiesz, co jesz? 2) MAKDONALDYZACJA SPOŁECZEŃSTWA- Czy nieprawidłowe odżywianie prowadzi do otyłości? Poprzez serwis internetowy wyszukiwaliśmy filmy związane z jedzeniem Fast foodów. Efekty naszej pracy można zobaczyć na stworzonej przez nas prezentacji w Prezi: stworzona-przez-uczniow-zespou-szko-ponadgimnazjalnych-nr-7-specjalnych-w-r-sl/ stworzona-przez-uczniow-zespou-szko-ponadgimnazjalnych-nr-7-specjalnych-w-r-sl 3) MACDONALDYZACJA SPOŁECZEŃSTWA-sprawdziliśmy, czy można przygotować zdrowy, świeży posiłek fast food, który będzie zawierał istotnie mniej kalorii w stosunku do tych, które proponują nam bary szybkiej obsługi typu McDonald’s czy KFC. W ramach zajęć z gospodarstwa domowego z pomocą nauczycielki- Pani Iwony Procz przygotowaliśmy pełnoziarnistego burgera oraz pizzę na pełnoziarnistym spodzie. Porównaliśmy wartość kaloryczną przygotowanych posiłków z tymi serwowanymi w restauracjach szybkiej obsługi. Podczas przygotowywania posiłków robiliśmy zdjęcia, które wykorzystaliśmy podczas tworzenia kolaży w do prezentacji projektu. Użyliśmy do tego internetowego foto edytora 4) Stworzyliśmy także prezentację w Power Pointcie, w której znalazły się przygotowane przez nas kolaże ze zdjęć oraz przepisy na zdrowszą wersję popularnych wśród młodzieży fast foodów. 5) Ostatnim zadaniem naszego projektu było wykorzystanie platformy do stworzenia Quizu internetowego pt. Czy wiesz, co jesz?

Tematyka projektu okazała się być bardzo aktualna, Zajęcia z zakresu zdrowego odżywania przyciągnęły „tłumy” uczniów, zabrali zdrowe przepisy do domu. Zmieniło się również nastawienie młodzieży do Fast foodów serwowanych w McDonald’s czy KFC. Po obejrzeniu filmu SuperSizeMe oraz przeprowadzeniu eksperymentu z frytkami i hamburgerem, wielu zadeklarowało, że nie będzie tam kupować więcej jedzenia! Praca nad projektem dała nam dużo satysfakcji, uwierzyliśmy we własne możliwości w zakresie wykorzystania TIK.

Zdrowo jemy, aktywnie żyjemy – zasady prawidłowego żywienia Zadaniem uczniów biorących udział w projekcie było propagowanie zdrowego stylu żywienia. Chcieliśmy opracować kodeks zdrowego żywienia, a także przyjrzeć się składom spożywanych przez nas produktów, by ocenić, które z nich są naprawdę korzystne dla naszego zdrowia… Co to znaczy jeść zdrowo?

Analizowaliśmy etykiety produktów spożywczych. Chcieliśmy sprawdzić ich skład, by dowiedzieć się, co się w nich znajduje. Efektem naszych działań był plakat zachęcający do mądrego wybierania produktów żywnościowych.

Stworzyliśmy kodeks zdrowego żywienia

Stworzyliśmy grę bingo owocowo-warzywne

Obszar 3 Zaburzenia odżywiania, aktywność fizyczna Celem projektu było propagowanie aktywnego trybu życia i aktywności fizycznej oraz kształtowanie postaw prozdrowotnych. Projekt „ Zdrowo jemy, aktywnie żyjemy”

Podczas realizacji projektu młodzież postanowiła skupić się na aktywności fizycznej i na bieżąco rejestrować na zdjęciach wszystkie jej formy. W miarę możliwości na zdjęciach zostały uwieczniane wyjazdy naszych reprezentantów na zawody sportowe, na lodowisko, na kręgielnię i basen.

Efektem pracy uczniów była prezentacja multimedialna w programie prezi: nosc-sportowa-uczniow-zsp7/ nosc-sportowa-uczniow-zsp7/

Dbajmy o klimat i aktywnie o swoje zdrowie. Projekt – Szkoła z Klasą 2.0 opiekun: Renata Brytan

Głównym założeniem projektu jest zwrócenie uwagi ludzi na oszczędzanie energii, ochronę klimatu oraz promowanie na rzecz środowiska zdrowego, aktywnego stylu życia.

W ramach projektu szkolni ekolodzy, wykorzystując współczesną technologię informacyjną, ułożyli EkoZasady dla klimatu, spisując je w programie prezi, zredagowali ekohasło, które wykorzystali, tworząc awatra w programie voki oraz kartkę onlaine, stosując aplikację internetową toonytool.

Aby promować na rzecz środowiska zdrowy, aktywny styl życia, awatar i kartka zostały wysłane pocztą mailową do znajomych.

„Miasto moje, a w nim…” Zadaniem uczniów w ramach projektu było stworzenie planu wirtualnego spaceru, podczas którego uczestnicy wędrując rudzkimi uliczkami, poznawali przeszłość jednej z dzielnic miasta. Spacer został wzbogacony prezentacją dawnych pocztówek i fotografii, które pozwoliły porównać wygląd miasta sprzed 100 lat ze stanem obecnym. Ruda. Szkoła przy Biskupitzerstr, 1909r. Przemysław Nadolski, „Ruda Śląska wczoraj.” s. 23 Nasza szkoła dawniej i dziś

Jak zrealizowaliśmy nasz projekt… Praca nad projektem „Miasto moje, a w nim…” pozwoliła odkryć miejsca ciekawe i rozpoznawalne dla każdego mieszkańca, ale też mało znane, nieopisane w przewodnikach turystycznych. Owocem naszej pracy jest prezentacja dostępna pod adresem dokument/6047/. dokument/6047/ Poniżej strona tytułowa naszego albumu. Uzbrojeni w aparaty fotograficzne ruszyliśmy w miasto.

" M IASTO MOJE, A W NIM..." W IRTUALNY SPACER PO R UDZIE Ś LĄSKIEJ DZIELNICA „R UDA ” autorzy: uczniowie klasy I b i I c

Co wynika z powyższego? Jak wiadomo nie od dziś; im więcej się ruszamy np. spacerując z aparatem w poszukiwaniu interesujących miejsc, biegając czy jeżdżąc na rowerze, tym łatwiej zachować nam ładną sylwetkę i zdrowie na długie lata. Warto zadbać o zdrowie również poprzez odpowiednią dietę, do czego namawiają nas realizujący projekty dotyczące odżywiania.

O ZDROWIE DBAM, ŁADNY WYGLĄD MAM Z jakimi zagadnieniami dotyczącymi zdrowia przyszło się nam zmierzyć w ciągu całego roku szkolnego? Odpowiedź na to pytanie da na przypomnienie tematyki realizowanej w ramach szkolnego programu profilaktyki.

PAŹDZIERNIK

L ISTOPAD

,,Zamiast papierosa weź sobie mentosa” „Witaminki zamiast nikotynki ” to hasła tegorocznego Światowego Dnia Rzucania Palenia w Zespole Szkół Ponadgimnazjalych Nr 7

G RUDZIEŃ

S TYCZEŃ

L UTY Walentynkowa akcja profilaktyczna "Mój Walenty jest the best, idzie ze mną zrobić test.

M ARZEC

P ROGRAM PROFILAKTYCZNY WYBIERZ ŻYCIE. P IERWSZY KROK.

K WIECIEŃ

M AJ G DY TWÓJ WYGLĄD STAJE SIĘ TWOJĄ OBSESJĄ.

W DĄŻENIU DO PERFEKCJI … Anoreksja jest chorobą duszy, dopiero potem cierpi ciało. Gdy odchudzanie staje się chorobą konieczna jest adekwatne diagnoza i interwencja. Osoba chora uważa, że jest otyła lub jakaś część jej ciała jest za gruba nawet wówczas, gdy jest skrajnie wychudzona; Bulimia osoby chore na bulimię znacznie częściej niż anorektyczki, pochodzą z rodzin, w których występują konflikty, zaniedbywanie, odrzucenie. Objawy bulimii to: powtarzające się okresy żarłoczności i poczucie braku kontroli nad jedzeniem, regularne prowokowanie wymiotów, używanie środków przeczyszczających lub odwadniających, ścisłych diet lub intensywnych ćwiczeń po epizodach obżarstwa, by nie utyć.

Otyłość jest często definiowana jako stan anormalnej lub nadmiernej akumulacji tłuszczu w tkance tłuszczowej, prowadzący do zaburzeń stanu zdrowia. Podstawowy powód to dodatni bilans energetyczny prowadzący do wzrostu wagi, co oznacza, że kalorie konsumowane przewyższają kalorie wydawane. Bigoreksja. Bigorektyk chce osiągnąć ideał sylwetki, który w rzeczywistości nie istnieje. Godzinami sterczy przed lustrem, wpatruje się w każdy kawałek swego ciała i wciąż widzi chuderlaka, któremu brakuje odpowiedniej masy mięśni lub ich rzeźba jest niedoskonała.

Szlachetne zdrowie… Nasze ciało to wszystko, co mamy, przychodząc na ten świat, dbajmy więc o nie jak należy, pamiętając o tym, że wszystko co sztuczne, nienaturalne szkodzi naszemu zdrowiu. Ruch na świeżym powietrzu, zdrowa żywność, rozwijanie własnych zainteresowań są właściwym pożywieniem dla naszej duszy i ciała. 1oo lat zdrowia, radości i dobrego samopoczucia, bo optymiści żyją dłużej!

P ODSUMOWANIE Opracowanie graficzne, zdjęcia i komentarz do prezentacji: Izabela Ziob i Anna Antas Do przygotowania prezentacji wykorzystano materiały dostarczone przez nauczycieli realizujących projekty w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 6 w Rudzie Śląskiej przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 Udostępniono na zasadzie licencji CC-by