A.J.N. 09. 07. 20091. 2 - Śródmieście Poznania - Poznańskie Kliny Zieleni” - Rzeka w mieście - „Poznańska secesja” - Rynki poznańskie -„Stara Gazownia”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Brama Miasta Konferencja Prasowa, 11 marca 2013.
Advertisements

FUNDUSZE UNIJNE JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA REWITALIZACJI OBSZARÓW MIEJSKICH Malwina Wrotniak MKN Bankier.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Śródmieście Włocławka stan obecny, perspektywy rozwoju 23 kwiecień 2008 rok WŁOCŁAWEK Andrzej Pałucki Prezydent Miasta Włocławek.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Objęcie programem rewitalizacji dzielnicy Piecki - Migowo
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Lokalny program rewitalizacji Metodyka przygotowania dokumentu LPR
Lokalny program rewitalizacji – Czym jest rewitalizacja
Wykorzystanie aktywności środowisk naukowych(rozwój gospodarczy i społeczny województw), Wspieranie działań społecznych i gospodarczych na rzecz integracji.
Rewitalizacja Miasta Gniezna Konsultacje społeczne
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Adam Fudali prezydent Rybnika
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Efekty realizacji Strategii rozwoju m.st. Warszawy Warszawa r.
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Lokalny program rewitalizacji Gniewkowa na lata 2009 – sierpnia 2009 r.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
OFERTA NAUKOWO-BADAWCZA
Zygmunt Ziobrowski Instytut Rozwoju Miast
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
STRATEGII ROZWOJU GMINY I MIASTA CZERWIONKA – LESZCZYNY
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
1 KONFERENCJA Wdrażanie Inicjatywy JESSICA na Mazowszu Projekty kwalifikujące się do objęcia wsparciem w ramach Inicjatywy JESSICA 8 września 2011.
Nowostawski Program Odnowy Wsi Program Rewitalizacji Śródmieścia Nowego Stawu Nowy Staw, 28 maja 2004 roku Konferencja Razem w Europie. Rewitalizacja miast.
Plac Długosza.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Współczesne problemy ochrony dziedzictwa kulturowego w planowaniu przestrzennym dr Monika Drela.
Urząd Gminy i Miasta Koziegłowy Pl. Moniuszki Koziegłowy
„Proces odnowy wsi na przykładzie gminy Lubaczów, w kontekście założeń Podkarpackiego Programu Odnowy Wsi” Rzeszów, r. Wiesław Kapel Wójt Gminy.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI DLA MIASTA OLSZTYNA
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. - narzędzie polityki mieszkaniowej Miasta Tarnowa Katowice, 14 stycznia 2016 r. Wojciech Daniel.
Planowanie przestrzenne i gospodarka nieruchomościami Specjalność na kierunku Gospodarka Przestrzenna Studia II stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
w obrębie ulic: Wodna, Słowackiego, Plac Wolności, Nadrzeczna
PROGRAMY OPERACYJNE STRATEGII ROZWOJU MIASTA POZNANIA 2030 GOSPODARKA PRZESTRZENNA GOSPODARKA I NAUKA GOSPODARKA KOMUNALNA USŁUGI SPOŁECZNE.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
NAJWIĘKSZY PROJEKT DEWELOPERSKI NA GÓRNYM ŚLĄSKU NAJWIĘKSZY PROJEKT DEWELOPERSKI NA GÓRNYM ŚLĄSKU GRUPA KAPITAŁOWA:
Lokalny Program Rewitalizacji - szansą odradzania się miast. Milicz, 17 grudnia 2004.
TRAKT WIELU KULTUR etap II rozwój potencjału turystycznego Miasta poprzez rewitalizację zabytkowych obszarów Piotrkowa Trybunalskiego.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat III ZADANIA REWITALIZACYJNE GÓRA,
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
KONKURS 01/09/4.3 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko - Mazurskiego Ul. Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89)
A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP Zadanie (1): - (1.1) określenie głównych wyzwań - (1.2) propozycja celów strategicznych.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Program Rewitalizacji Gminy Karczew
PLAN SPOTKANIA Podstawowe pojęcia Obszar rewitalizacji Misja, wizja i cele rewitalizacji Warsztaty.
na opracowanie lub aktualizację programów rewitalizacji
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GMINY RAKONIEWICE NA LATA
Warsztat projektowy nr 2
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Warsztat konsultacyjny
Strategia Rozwoju Poznania’ 2030
Warsztat konsultacyjny
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
KONSULTACJE Z PARTNERAMI PROJEKTU
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ZIELONA GÓRA
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

A.J.N

2 - Śródmieście Poznania - Poznańskie Kliny Zieleni” - Rzeka w mieście - „Poznańska secesja” - Rynki poznańskie -„Stara Gazownia” - Osiedla „Modernistyczne” - i inne … Wzrost atrakcyjności miasta dla mieszkańców i gości (GP)(1)

A.J.N

4 (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Cel programu: Cel strategiczny: Ochrona wartościowych układów przestrzennych. Poprawa jakości życia mieszkańców Podniesienie atrakcyjności przestrzeni publicznej Atrakcyjność dla przyjezdnych JAKOŚĆ ŻYCIA (II) Poznańskie Rynki i Place Cel pośredni: Wzrost atrakcyjności miasta dla mieszkańców i gości (GP)(1) (1)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Geneza: Zachowanie i wyeksponowanie istotnych elementów tkanki urbanistycznej stanowiących o tożsamości i historii poznańskich rynków i placów Stworzenie atrakcyjnych, dostępnych i bezpiecznych dla mieszkańców i przyjezdnych przestrzeni publicznych Wykreowanie nowej jakości, uzyskanie wielości i różnorodności funkcjonalnej w różnych częściach (dzielnicach) miasta Renowacja i rewitalizacja zdegradowanych obszarów Poznańskie Rynki i Place (2)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Główne zadania: Poznańskie Rynki i Place (3) Wykonanie analiz prowadzących do: Wyboru obszarów dla realizacji programu Określenia projektów i zadań w ramach wyspecyfikowanych obszarów Opracowania programów funkcjonalno-użytkowych Określenia oddziaływania ekonomicznego i społecznego Wskazania powiązań z innymi projektami oraz Działania marketingowe

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Poznańskie Rynki i Place Działania, projekty: (4) Prace badawcze i inwentaryzacyjne Koncepcje i programy funkcjonalne Zagospodarowanie przestrzeni publicznej Odnowa nawierzchni i elementów zagospodarowania (małej architektury, zieleni, oświetlenia) Renowacja i modernizacja budynków Adaptacja przestrzeni i budynków do nowych funkcji Prace konserwatorskie i restauratorskie

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Efekty realizacji, rezultaty, oddziaływania, skutki : Zahamowanie procesu degradacji wartościowych, historycznych układów urbanistycznych i architektury budynków w pierzejach rynków i placów Przywrócenie ładu przestrzennego i architektonicznego Adaptacja starych zasobów do nowych potrzeb, nadanie nowych funkcji społecznych i kulturalnych Wzrost atrakcyjności okolicznych obszarów dla mieszkańców i inwestorów Poznańskie Rynki i Place (5)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Beneficjenci: Społeczności lokalne Okoliczni mieszkańcy Drobni przedsiębiorcy, kupcy Mieszkańcy Poznania Turyści i przyjezdni Inwestorzy I inni … Poznańskie Rynki i Place (6)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Mierniki realizacji, wskaźniki, rezultaty: ilości: place, domy, m 2, m 3, PLN … Poznańskie Rynki i Place (7) w sferze materialnej: w sferze społecznej w sferze ekonomicznej: * (?) zahamowanie wyludnienia, bezpieczeństwo … Wzrost wartości nieruchomości,podatki, turyści, bezrobocie …

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Koordynator: Architekt Miasta Poznańskie Rynki i Place Współpraca: Miejska Pracownia Urbanistyczna Miejski Konserwator Zabytków Wydziały i Biura UM: RM, GN, GK i M, OŚ, WJP, BKRS, BPM i inne … MPGM, ZKZL, Wielkopolskie Centrum Wspierania Inwestycji Targowiska Sp. z o.o. Gospodarstwa pomocnicze (ZZM, ZRD …) I inne… (8)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Partnerzy (zewnętrzni): Stowarzyszenia Wyższe uczelnie Organizacje pozarządowe Właściciele nieruchomości Wspólnoty właścicieli i zarządcy nieruchomości Organizacje kupców i handlowców inwestorzy Poznańskie Rynki i Place (9)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Poznańskie Rynki i Place Powiązania z: *wskazanie jakimi, (do wypełnienia) - programami Strategii - politykami branżowymi - strategiami szczegółowymi - programami RMP Zgodność założeń programu z dokumentami strategicznymi: - regionu - kraju *wskazanie jakimi, (do wypełnienia) (10)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Poznańskie Rynki i Place Koszty działań i projektów: *przewidywane nakłady (do określenia po analizach) *termin realizacji (do określenia po analizach) (11)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Źródła finansowania: *wewnętrzne, zewnętrzne – do określenia w dalszych analizach Poznańskie Rynki i Place (12)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Szacunkowe koszty: *możliwe do określenia po analizach Poznańskie Rynki i Place (13)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (1) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Ryzyko realizacji: * niedostatek środków finansowych brak zainteresowania i zaangażowania potencjalnych partnerów Poznańskie Rynki i Place (14)

A.J.N

A.J.N Śródmieście Poznania - Poznańskie Kliny Zieleni” - Rzeka w mieście - „Poznańska secesja” - Rynki poznańskie -„Stara Gazownia” - Osiedla „Modernistyczne” - i inne … Wzrost atrakcyjności miasta dla mieszkańców i gości (GP)(1)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (2) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Cel programu: Cel strategiczny: Zachowanie interesujących układów przestrzennych. Poprawa jakości życia mieszkańców Humanizacja przestrzeni osiedlowej Wyeksponowanie „poznańskiej myśli urbanistycznej” JAKOŚĆ ŻYCIA (II) Osiedla Modernistyczne Cel pośredni: Wzrost atrakcyjności miasta dla mieszkańców i gości (GP)(1) (1)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (2) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Geneza: Osiedla Modernistyczne (2) Zachowanie i wyeksponowanie interesujących realizacji projektów urbanistycznych będących wkładem poznańskich architektów do historii polskiej „myśli urbanistycznej” Wykreowanie nowej jakości, uzyskanie wielości i różnorodności funkcjonalnej w ramach monokultury bloków wielkopłytowych Renowacja i rewitalizacja budynków oraz humanizacja przestrzeni

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (2) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Główne zadania: Osiedla Modernistyczne (3) Wykonanie opracowań prowadzących do: Wyboru Osiedli Mieszkaniowych dla realizacji programu Określenia projektów i zadań w ramach wyspecyfikowanych obszarów Opracowania programów funkcjonalno-użytkowych Określenia oddziaływania ekonomicznego i społecznego Wskazania powiązań z innymi projektami oraz Działania marketingowe

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (2) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Działania, projekty: Osiedla Modernistyczne (4) Wstępne analizy przestrzenne Koncepcje i programy funkcjonalne Zagospodarowanie przestrzeni osiedlowej Projekty architektoniczne i zagospodarowania terenu (małej architektury, zieleni, oświetlenia) Parkingi i usługi towarzyszące Renowacja i termomodernizacja budynków

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (2) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Osiedla Modernistyczne (5) Efekty realizacji, rezultaty, oddziaływania, skutki : Zahamowanie procesu degradacji ciekawych, modernistycznych układów urbanistycznych Zachowanie ładu przestrzennego i architektonicznego, przeciwdziałanie niekontrolowanemu „dogęszczaniu” Renowacja starych zasobów, przeciwdziałanie ich technicznej i moralnej degradacji, uzupełnienie o nowe funkcje, uporządkowanie parkowania samochodów Wzrost atrakcyjności tych obszarów dla mieszkańców

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (2) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Osiedla Modernistyczne (5) Beneficjenci: Mieszkańcy osiedli Spółdzielnie Mieszkaniowe Przedsiębiorcy Inwestorzy I inni …

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (2) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Osiedla Modernistyczne (6) Mierniki realizacji, wskaźniki, rezultaty: w sferze materialnej: w sferze społecznej: w sferze ekonomicznej: ilości: budynki, m 2, m 3, PLN … * (?) przeciwdziałanie degradacji, bezpieczeństwo … Wzrost wartości substancji mieszkaniowej, Dochody z powierzchni usługowych

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (2) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Osiedla Modernistyczne (7) Współpraca: Wydziały i Biura UM: RM, GN, GK i M, OŚ, WJP, BKRS, BPM i inne … MPGM, ZKZL, Wielkopolskie Centrum Wspierania Inwestycji Targowiska Sp. z o.o. Gospodarstwa pomocnicze (ZZM, ZRD …) I inne… Koordynator: Architekt Miasta

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (2) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Osiedla Modernistyczne (8) Partnerzy (zewnętrzni): Spółdzielnie Mieszkaniowe Samorządy Osiedlowe Stowarzyszenia Wyższe uczelnie Organizacje pozarządowe Wspólnoty właścicieli i zarządcy nieruchomości inwestorzy

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (2) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Osiedla Modernistyczne (9) Do ustalenia: *Powiązania z programami Strategii i innymi dokumentami strategicznymi *Koszty działań i projektów *Szacunkowe koszty *Źródła finansowania *Ryzyko

A.J.N Śródmieście Poznania - Poznańskie Kliny Zieleni” - Woda w mieście - „Poznańska secesja” - Rynki poznańskie -„Stara Gazownia” - Osiedla „Modernistyczne” - i inne … Wzrost atrakcyjności miasta dla mieszkańców i gości (GP)(1)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (3) Nazwa programu: KARTA STRATEGICZNA PROGRAMU Cel programu: Cel strategiczny: Zachowanie interesujących układów przestrzennych. Poprawa jakości życia mieszkańców Humanizacja przestrzeni osiedlowej Wyeksponowanie „poznańskiej myśli urbanistycznej” JAKOŚĆ ŻYCIA (II) Woda w Mieście Cel pośredni: Wzrost atrakcyjności miasta dla mieszkańców i gości (GP)(1) (1)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (4) Nazwa programu: Programy operacyjne. Cel programu: Cel strategiczny: Przekształcenia funkcjonalne i przestrzenne oraz rewaloryzacja obszarów zdegradowanych wzrost atrakcyjność i wartości tych terenów dla miasta JAKOŚĆ ŻYCIA Tereny poprzemysłowe Efekt programu : Uzyskanie nowej jakości przestrzeni zurbanizowanej na obszarach poprzemysłowych w śródmieściu (w obrębie III ramy)

A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP (5) Nazwa programu: Programy operacyjne. Cel programu: Cel strategiczny: Przekształcenia przestrzenne w rejonach występowania funkcji kolidujących ze sobą Likwidacja konfliktów wynikających z występowania tych kolizji w rejonach prowadzenia działalności gospodarczej KONKURENCYJNA GOSPODARKA Parki przemysłowe Efekt programu : Uzyskanie terenów dla rozwijania działalności gospodarczej w dogodnych warunkach

A.J.N Dziękuję za uwagę