Kandydat na Dziekana Wydziału Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii Politechniki Opolskiej w kadencji
Aspiracje Aspiracje Kompetencje Kompetencje Pomysłowość Pomysłowość Przejrzystość Przejrzystość Przyspieszenie rozwoju
dr hab. Zbigniew Borysiuk profesor Politechniki Opolskiej dr hab. Zbigniew Borysiuk profesor Politechniki Opolskiej Urodzony w Krośnie Odrzańskim Dyscypliny naukowe: antropomotoryka, teoria sportu, Wykształcenie: Prof. Politechniki Opolskiej 2010, dr hab. nauk o kulturze fizycznej 2009, dr nauk o kulturze fizycznej 1999, mgr wychowania fizycznego 1977, trener I klasy Szermierki 1980 Liczba publikacji: 90 artykułów i 5 książek, w tym 8 artykułów w pismach z tzw. listy filadelfijskiej. Współautor patentu. Funkcje społeczne i zawodowe: Dziekan Wydziału w kadencji , w latach przewodniczący Komisji Zakładowej Solidarności. Organizator i trener w Akademickim Związku Sportowym. Członek komisji metodyczno-szkoleniowej Polskiego Związku Szermierczego. Członek komisji w przewodach doktorskich i habilitacyjnych. Zasiada w komitetach redakcyjnych i zespołach recenzentów wielu pism. Wyróżnienia: Nagroda Ministra Sportu II stopnia - za tytuł Mistrza Świata kadetów, 1992 Nagroda Ministra Sportu I stopnia - za tytuł Mistrza Europy juniorów, 2 nagrody I stopnia i 1 nagroda II stopnia JM Rektora Politechniki Opolskiej, Srebrny Krzyż Zasługi przyznany przez Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Hobby: narciarstwo, żeglarstwo, muzyka jazzowa
Nauka I. Osiągnięcia w I kadencji Uzyskanie kategorii B w ocenie parametrycznej jednostek badawczych. Kontynuacja starań o uzyskanie praw doktoryzowania na Wydziale. Rozszerzenie współpracy naukowej z katedrami i laboratoriami Uczelni krajowych i zagranicznych. Przyznanie grantu w ramach konkursu MNiSzW „Rozwój sporu akademickiego” (200 tys. zł). Uzyskanie grantu NCBiR zatytułowanego: „Fizjoterapeuto – czas na dobry start” (250 tys. zł). Realizacja dwóch grantów unijnych w tym grantu w ramach Programu Wyszehradzkiego.
Osiągnięcia publikacyjne
Uzyskanie 6-letniej akredytacji instytucjonalnej przez Polską Komisję Akredytacyjną w roku 2014 Otworzenie nowych specjalności na kierunkach Turystyka i Rekreacja oraz Wychowanie Fizyczne Otworzenie studiów podyplomowych: neurorehabilitacja w edukacji i terapii oraz przygotowanie pedagogiczne neurorehabilitacja w edukacji i terapii oraz przygotowanie pedagogiczne Osiągnięcia dydaktyczne
Wydział osiągnął dodatni bilans finansowy ponad 200 tys. zł. dzięki przychodom z grantów Alokacja środków inwestycyjnych (odpisów amor- tyzacyjnych) na zakup aparatury badawczej i oprogramowania. Racjonalne zarządzanie finansami w wyniku redukcji zatrudnienia pracowników na drugim etacie Finanse
Priorytety działań: o potencjał naukowy i publikacje o dydaktyka o finanse o efekty społeczne II. Program wyborczy na lata
Zabezpieczenie środków finansowych na: o publikacje z list A i B, monografie zagraniczne i krajowe o wkład własny w odniesieniu do grantów i pro- jektów o rozwój kadry naukowo-dydaktycznej o poprawę warunków funkcjonowania laboratoriów poprzez zwiększenie nakładów na aparaturę i oprogramowanie oraz podjęcie starań o certy- fikację laboratoriów i pracowni o udział w konferencjach i warsztatach zagra- nicznych i krajowych Potencjał naukowy i publikacje
Skuteczne podjęcie działań innowacyj- nych: o w zakresie monitorowania rynku pracy i tworzenia adekwatnych kierunków studiów, specjalizacji i kształ- cenia podyplomowego Podjęcie działań projakościowych: o wykorzystanie bazy laboratoryjnej do prowadzenia zajęć dydaktycznych o zmniejszenie liczebności grup ćwiczeniowych o uczestnictwo studentów w projektach badawczych i wspólnych publikacjach naukowych Dydaktyka
Utrzymanie dodatniego bilansu finansowego poprzez racjonalizację zatrudnienia Zwiększenie wpływów ze źródeł zewnętrznych jak prace zlecone, ekspertyzy i badania diagnostyczne Finanse
Wspieranie działań na rzecz sportu akademickiego na poziomie wyczynowym i powszechnym wśród studentów Pełne wykorzystanie własnego potencjału oraz szans budowania kapitału społe- cznego związanego z kształtowaniem profilaktyki prozdrowotnej dzieci, młodzieży i osób starszych Efekty społeczne
Kształtowanie inicjatyw społecznych w zakresie promocji kultury fizycznej obejmującej takie specjalności jak: wychowanie fizyczne, sport powszechny, turystykę, rekreację ruchową, fizjoterapię i dietetykę Poprawa kompetencji zawodowych pracow- ników administracji poprzez udział w stażach i szkoleniach krajowych i zagranicznych Rozszerzenie programów stypendialnych dla studentów umożliwiających wymianę między- narodową Efekty społeczne