3 W dniu 10 maja koordynator programu – pedagog szkolny – Joanna Dolder przeprowadziła wśród uczniów klas pierwszych warsztaty poświęcone tolerancji,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Aktywny Kibic+ Działania Ministerstwa Sportu i Turystyki 21 października 2010.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
BEZPIECZNE KIBICOWANIE
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Duże dzieci – wielkie sprawy
Program “Kibic na szóstkę” Rok szkolny 2013/2014
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
„KIBICUJĘ BEZPIECZNIE” II miejsce w konkursie MSW
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
IM.WŁADYSŁAWA STANISŁAWA REYMONTA
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Wygrywanie to nie wszystko, ale chęć wygrania tak – Vince Lombardi
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Sejm Dzieci i Młodzieży
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
Sprawozdanie z zawodów sportowych przeprowadzonych w Zespole Szkół w Radomyślu Wielkim dnia w ramach akcji „Rusz się człowieku” z inicjatywy.
Czy jesteśmy tolerancyjni?
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI KOŁA LZS DOŁUJE ROK 2014.
„Jak zorganizować zawody szkolne w piłce siatkowej?”
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Promocja zdrowia w 2014 roku w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Golinie.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, dyrekcją szkoły i pedagogiem podczas „burzy mózgów” wspólnie opracowali harmonogram zadań, które były realizowane.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
1. 2 Projekt pilotażowy powstał z chęci efektywnej promocji pozytywnych zachowań w sporcie i życiu w ramach idei „fair play” oraz kształtowania postaw.
Jestem Prawdziwym Kibicem, bo potrafię dopingować w sposób kulturalny.
PROJEKT FAIR PLAY w Publicznym Gimnazjum Nr 26 im. Mikołaja Reja w Łodzi.
 Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Zawadce realizowali projekt edukacyjny pn „Dopalacze – droga donikąd”. Celem projektu.
Projekt „Jestem Fair”. Zespół Realizujący Projekt Edukacyjny „Jestem Fair” Natalia Rzepecka Julia Lasota Agata Świątek Maria Jama Adrianna Urbańska Katarzyna.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
PIŁKARSKIE PRZEDSZKOLE MOTORU LUBLIN
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Rozmowy i dyskusje w klasach.
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapis prezentacji:

3

W dniu 10 maja koordynator programu – pedagog szkolny – Joanna Dolder przeprowadziła wśród uczniów klas pierwszych warsztaty poświęcone tolerancji, rasizmowi i antysemityzmowi. Cele zajęć:  Umiejętność wyjaśniania pojęć: tolerancja, nietolerancja, stereotyp społeczny, dyskryminacja, rasizm, antysemityzm;  Zrozumienie, w jaki sposób funkcjonują stereotypy i uprzedzenia;  Uświadomienie negatywnych skutków nietolerancji;  Analiza własnego sposobu postrzegania i wyciągania wniosków do pracy nad sobą w kierunku budowania pozytywnych relacji z drugim człowiekiem na zasadzie otwartości i tolerancji;  Przeciwdziałanie przejawom wrogości, niechęci, nietolerancji wobec innych ludzi;  Rozwijanie umiejętności rozumienia innych i szacunku dla nich. Cele zajęć:  Umiejętność wyjaśniania pojęć: tolerancja, nietolerancja, stereotyp społeczny, dyskryminacja, rasizm, antysemityzm;  Zrozumienie, w jaki sposób funkcjonują stereotypy i uprzedzenia;  Uświadomienie negatywnych skutków nietolerancji;  Analiza własnego sposobu postrzegania i wyciągania wniosków do pracy nad sobą w kierunku budowania pozytywnych relacji z drugim człowiekiem na zasadzie otwartości i tolerancji;  Przeciwdziałanie przejawom wrogości, niechęci, nietolerancji wobec innych ludzi;  Rozwijanie umiejętności rozumienia innych i szacunku dla nich.

Podczas lekcji wykorzystano metody aktywizujące uczniów: burza mózgów, prace w grupach dyskusyjnych, a także tekst piosenki Stanisława Sojki pt. „Tolerancja”. Szczególne zaangażowanie młodzieży widoczne było w ćwiczeniu dotyczącym tolerancji wobec innych osób i ich zachowań. Uczniowie wyszukiwali podobieństw, dokańczając zdanie „Ja i………(osoba wylosowana z kartki) jesteśmy do siebie podobni w tym, że………..”. Młodzież uczestnicząca w lekcji oceniła ją bardzo wysoko, o czym świadczy przeprowadzona ewaluacja.

Celem zajęć było:  Zapoznanie uczniów z terminami „fair play” i „foul play”, podanie definicji i objaśnienie;  Przedstawienie historii fair play;  Znaczenie fair play w życiu i sporcie. Celem zajęć było:  Zapoznanie uczniów z terminami „fair play” i „foul play”, podanie definicji i objaśnienie;  Przedstawienie historii fair play;  Znaczenie fair play w życiu i sporcie. Warsztaty były ważnym elementem programu – wdrażano młodzież do kulturalnego kibicowania, poszanowania zasad,,fair play”, umiejętności godnego przyjmowania zwycięstw i porażek, szacunku do rywala.

 Uczniowie klas pierwszych z dużym zainteresowaniem oglądali przygotowany film, pokazujący przykłady zachowań fair play ze sportowych aren.  Podawali przykłady zachowań fair play w życiu codziennym, także na terenie szkoły.  W grupach przygotowywali hasła promujące ideę fair play.  Uczniowie klas pierwszych z dużym zainteresowaniem oglądali przygotowany film, pokazujący przykłady zachowań fair play ze sportowych aren.  Podawali przykłady zachowań fair play w życiu codziennym, także na terenie szkoły.  W grupach przygotowywali hasła promujące ideę fair play.

W dniu 5 maja na terenie szkoły odbyły się zajęcia z przedstawicielami Policji. Rozmawiali oni z uczniami na temat odpowiedzialności prawnej osób nieletnich w świetle ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich oraz ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych. Uczniowie mieli okazję uzyskać informacje na temat konsekwencji niewłaściwych zachowań stadionowych. W dniu 5 maja na terenie szkoły odbyły się zajęcia z przedstawicielami Policji. Rozmawiali oni z uczniami na temat odpowiedzialności prawnej osób nieletnich w świetle ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich oraz ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych. Uczniowie mieli okazję uzyskać informacje na temat konsekwencji niewłaściwych zachowań stadionowych. Celem spotkania było uświadomienie konsekwencji chuligańskich zachowań i wdrożenie młodzieży do respektowania norm społecznych. Uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w tych zajęciach, zadawali pytania, chętnie dyskutowali. Celem spotkania było uświadomienie konsekwencji chuligańskich zachowań i wdrożenie młodzieży do respektowania norm społecznych. Uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w tych zajęciach, zadawali pytania, chętnie dyskutowali.

Celem turnieju było kształtowanie pozytywnych postaw kibicowskich oraz społecznych. Turniej składał się z dwóch elementów:  sportowej walki na boisku  konkursu kibicowania Turniej składał się z dwóch elementów:  sportowej walki na boisku  konkursu kibicowania Prowadzone były osobne klasyfikacje dla obu aren rywalizacji. W każdym z meczów do zdobycia były:  W turnieju piłki zawodniczki walczyły o: 3 punkty za zwycięstwo, 1 za remis, 0 za porażkę  W konkursie kibicowania sympatycy każdej z drużyn mogli uzyskać od 0 do 3 punktów za aktywne wspieranie swoich zawodniczek. Prowadzone były osobne klasyfikacje dla obu aren rywalizacji. W każdym z meczów do zdobycia były:  W turnieju piłki zawodniczki walczyły o: 3 punkty za zwycięstwo, 1 za remis, 0 za porażkę  W konkursie kibicowania sympatycy każdej z drużyn mogli uzyskać od 0 do 3 punktów za aktywne wspieranie swoich zawodniczek. Po zakończeniu turnieju punkty zostały zsumowane – zwycięzcą został zespół z największą liczbą punktów. Wyróżnione zostały grupy kibiców skandujących hasła fair play.

Zawody rozpoczęły się uroczystym powitaniem zgłoszonych zespołów i bardzo licznie przybyłych kibiców. Przypomniane zostały zasady rozgrywek, oraz idea, jaka im przyświecała. Turniej prowadzony był przez uczniów klas pierwszych, wchodzących w skład zespołu realizującego projekt. Sędziowali mecze, a także prowadzili dokumentację rozgrywek. Konkurs kibicowania sędziowany był przez zespół nastolatków realizujących projekt, pod opieką pani Joanny Dolder. Za przygotowanie imprezy i sprawny jej przebieg odpowiedzialny był pan Dominik Pacześ. Zawody zakończono podziękowaniem dla uczestników, wręczeniem drobnych upominków ufundowanych przez koordynatorów. Na szczególną pochwałę, oprócz zwyciężczyń, zasłużyły uczennice klas pierwszych, dopiero rozpoczynające swą przygodę z piłką nożną. Dyplomy dla drużyn i sportowca fair play zostaną wręczone na uroczystym apelu kończącym rok szkolny.

Do współpracy przy przygotowaniu wystawy prac plastycznych zaproszony został fachowiec: nauczyciel plastyki, pan Piotr Trojańczyk. Dzięki jego pomocy, w zorganizowanie wystawy zaangażowaliśmy większość społeczności szkolnej.

15 Na korytarzu szkolnym przygotowano gablotę informacyjną dotyczącą programu „Jestem fair”. Uczniowie mogli przeczytać: Czym jest fair play Historia fair play Zasady postępowania Fair play w życiu codzienny m Założenia programu Fifa Fair Play Kodeks fair play Lista uczniów realizujących projekt

16 W dniu 20 października 2009 r. gościliśmy, po raz kolejny, w naszej szkole Pana Artura Partykę. W ten sposób włączyliśmy się do obchodów Międzynarodowego Dnia Godności. Uczniowie w 50 krajach świata spotkali się ze znanymi osobistościami, by wspólnie debatować na temat godności.

Projekt „JESTEM FAIR” prowadzony w ramach konkursu zakończono w maju 2011 roku. Uczniowie:  zdobyli wiedzę na temat zasad fair play w praktyce sportowej, a także wykorzystaniu powyższych w życiu codziennym. Podawane przez nastolatków przykłady zachowań świadczących o,,czystej grze” są dowodem, że temat został przez nich zrozumiany.  zostali zachęceni do dyskusji, ujawniania własnych poglądów na temat tolerancji, rasizmu, antysemityzmu, stereotypów, tworzenia haseł propagujących ideę fair play.  wnioski wyciągnięte z lekcji wdrażali w życie podczas turnieju piłki nożnej, w którym kultura gry oraz kibicowanie przebiegały na najwyższym poziomie. Projekt „JESTEM FAIR” prowadzony w ramach konkursu zakończono w maju 2011 roku. Uczniowie:  zdobyli wiedzę na temat zasad fair play w praktyce sportowej, a także wykorzystaniu powyższych w życiu codziennym. Podawane przez nastolatków przykłady zachowań świadczących o,,czystej grze” są dowodem, że temat został przez nich zrozumiany.  zostali zachęceni do dyskusji, ujawniania własnych poglądów na temat tolerancji, rasizmu, antysemityzmu, stereotypów, tworzenia haseł propagujących ideę fair play.  wnioski wyciągnięte z lekcji wdrażali w życie podczas turnieju piłki nożnej, w którym kultura gry oraz kibicowanie przebiegały na najwyższym poziomie.

Uczniowie oraz koordynatorzy projektu są zgodni: cele projektu zostały osiągnięte. Akcja okazała się potrzebna i pożyteczna. Zrealizowane zadania z pewnością wpłynęły na kształtowanie właściwych postaw młodych ludzi, zarówno w sporcie, jak i w życiu codziennym. Podsumowali przedsięwzięcie przygotowując hasło: Uczniowie oraz koordynatorzy projektu są zgodni: cele projektu zostały osiągnięte. Akcja okazała się potrzebna i pożyteczna. Zrealizowane zadania z pewnością wpłynęły na kształtowanie właściwych postaw młodych ludzi, zarówno w sporcie, jak i w życiu codziennym. Podsumowali przedsięwzięcie przygotowując hasło: FAIR PLAY TolerancjaSzacunekUczciwość

Do prezentacji załączamy regulaminy rozgrywek sportowych i konkursów towarzyszących, oraz przygotowany na potrzeby warsztatów film. Regulamin turniejuRegulamin zawodów piłkarskich (załącznik 1)Regulamin turnieju kibicowania (załącznik 2)Film „Fair play w sporcie” wykorzystany podczas warsztatów