Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Advertisements

Istota i przesłanki badań marketingowych
Grupy producentów rolnych
Nowa dyrektywa maszynowa 2006/42/WE zmiany
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Wyniki badań grona spożywczego na Podkarpaciu Charakterystyka potencjału województwa Zarys analizy materiału empirycznego.
Niestabilność rynku Model pajęczyny.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Lublin 4 sierpnia : rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 lipca 2011 r. § 3: rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Kluczowe czynniki sukcesu
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Dziedzictwo kulinarne w sektorze żywności naturalnej wysokiej jakości, ochrona i promocja poprzez wspólny znak towarowy gwarancyjny.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Poddziałanie: Wsparcie dla nowych uczestników systemów jakości. Poddziałanie: Wsparcie na przeprowadzenie.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Cele, Priorytety, podstawowe informacje.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Tworzenie grup i organizacji producentów (M09)
TECHNOLOGIA OWOCÓW I WARZYW
Inteligentna Specjalizacja Nowoczesne rolnictwo i przetwórstwo spożywcze Kielce, 23 września 2015 r.
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Logistyk.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna „Warsztaty dla początkujących…
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi PROW 2014 – 2020 Grudzień 2013.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wstępna prognoza zbiorów owoców w 2006 roku. Tab. 1. Zbiory owoców w Polsce w tys. ton Gatunek prognoza Jabłka Wiśnie
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
5 Głównych korzyści dla uczestników projektu
GOSPODARKA ŚWIATA I POLSKI – SZANSE I ZAGROŻENIA
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Model „pięciu sił” M.Portera
Prof. dr hab. Eberhard Makosz Lublin, 24 lutego 2016 r.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
SEKCJA DIAGNOSTÓW.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw Lublin, r.

Nasze atuty młodzi producenci dobra pozycja w ilości produkcji dobre wyposażenie w środki techniczne (gospodarstwa, grupy) tania siła robocza potencjał handlowy (grupy, firmy, kadry) moce przetwórcze

Słabości i zagrożenia dobór odmian zapewnienie jakości sprzedajemy głównie surowiec rozwój produkcji w innych krajach (m.in. na wschód od Polski) problem dalekich rynków koncentracja na jednym rynku konkurencja polsko – polska

Czym jest grupa/organizacja Grupa/organizacja = podstawowy element struktury rynku produktów zorganizowanego z udziałem producentów

Cele organizowania się zapewnienie planowania i dostosowywania produkcji owoców do popytu, w szczególności w odniesieniu do jakości i ilości; koncentracja dostaw i umieszczanie na rynku owoców wyprodukowanych przez członków, w tym sprzedaż bezpośrednia; optymalizacja kosztów produkcji i zysków z inwestycji służących utrzymywaniu standardów dotyczących ochrony środowiska oraz stabilizowanie cen producentów; czy tylko „fanty”???

Statut organizacji producentów w sektorze owoców i warzyw wymaga od ich członków będących producentami wprowadzania całej odnośnej produkcji do obrotu poprzez organizację producentów. (art. 160 rozp.1308/2013)

Uznaje się, że w sprawach gospodarczych organizacje producentów oraz zrzeszenia organizacji producentów w sektorze owoców i warzyw działają w imieniu i na rzecz swoich członków w granicach swoich uprawnień. (art. 160 rozp.1308/2013)

Co trzeba zrobić? odmiany – produkować to, czego oczekuje odbiorca, przy próbach sprzedaży tego co produkujemy co to jest jakość? – zgodność ze standardami, jakimi? jakości handlowej?, czy to wystarczy? bezpieczeństwo żywnościowe – produkcja ekologiczna

Co trzeba zrobić? c.d. duże, jednorodne partie – grupy i ich współpraca struktury handlowe – współpraca grup budowa marki – kto? każde gospodarstwo, każda grupa? przetwórstwo – nowe produkty, rynki dla nich – grupy i ich współpraca promocja w kraju i zagranicą, jeden znak promocyjny

Co trzeba zrobić? c.d. fanty na dzisiaj – grupa, spółdzielnia ma trwać wiecznie „na dalekich rynkach w pojedynkę sobie nie poradzisz” grupy producentów awangardą trzeciej rewolucji w produkcji i dystrybucji jabłek Kto najlepiej sprosta tym wyzwaniom?

Konkluzja Łatwiej wejść na szczyt, niż się na nim utrzymać. Skończyły się proste sposoby poprawy, trzeba szukać rozwiązań bardziej złożonych, najczęściej trudniejszych, potrzebne są skoordynowane działania w kierunku ciągłego wdrażania innowacji produktowej, procesowej, organizacyjnej i marketingowej – tylko takie działania pozwolą producentom jabłek utrzymać i umacniać przez dłuższy czas osiągniętą pozycję

Dziękuję za uwagę Witold Boguta tel