Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci...
Advertisements

Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
ORIGAMI Autor: Justyna Loryś. Origami jest to chińska sztuka składania papieru, uznawana za tradycyjną sztukę japońską, ponieważ tam właśnie zaczęła się.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
1 O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło „ Jest jeden aspekt, pod którym zwierz ę ta przewy ż szaj ą cz ł owieka-
O MNIE MOJE HOBBY MOJE MARZENIA MOJA ULUBIONA KSIĄŻKA MOJA ULUBIONA GRA POLECANE STRONY INTERNETOWE MOJA PIERWSZA STRONA INTERNETOWA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
KLASA PSYCHOLOGICZNO – PRAWNA. PRZEDMIOTY REALIZOWANE WEDŁUG ROZSZERZONEGO PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYK POLSKI - OD KLASY PIERWSZEJ MOŻLIWOŚĆ WYBORU DOWOLNYCH.
Alicja Rejment klasa Va Bajki. Co to jest bajka? Bajka – to krótki utwór literacki, cz ę sto wierszowany. Bajki ucz ą, bawi ą, rozwijaj ą i przestrzegaj.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Dzień Bezpiecznego Internetu
OGŁOSZENIE W KĄCIKU RODZICA OGŁOSZENIE NA STRONIE INTERNETOWEJ PRZEDSZKOLA INFORMACJE USTNE O PROJEKCIE PRZEKAZANE RODZICOM I DZIECIOM.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Prezentacja opracowana w ramach projektu „Od dziecięcej ciekawości do dojrzałości poznawczej” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, sięgającemu czasów Starożytnego Egiptu i różnorodności klientów (Od Helu aż po Władywostok) nasza firma wyspecjalizowała.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Filozofia na lata jesieni
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Depresja jest stanem charakteryzującym się długotrwale obniżonym nastrojem oraz szeregiem innych objawów psychicznych i somatycznych.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach.
Pojęcia związane z antydyskryminacją
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Rodzina Tomka Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Piszemy pamiętnik.
Różnice? Każda płeć ma inne atuty. Mocne ale i słabe strony. Naukowcy znajdują coraz więcej różnic między kobietami i mężczyznami. Zygmunt Korzeniewski,
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
UL. PERLA ŁÓDŹ TEL./FAX (042)
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Błogosławieństwo Św. Patryka.
JUSTYNA ŚLIWIŃSKA-SROKA
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Please click through slides at your leisure
Co zrobić, żeby niepełnosprawni czuli się z nami Dobrze?
Moje szczęście.
MOJE KOCHANE DZIECKO!... Być może mnie nie znasz, ale Ja wiem o tobie wszystko. Wiem, kiedy siadasz i kiedy stoisz. Znam każdy twój krok. Ps 139,1-3.
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
Prawa Dziecka Wykonały: Sylwia Łaguniak, Lidia Kukieła, Beata Florczak.
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Dlaczego warto czytać?.
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Niezwykła Jessica.
Zapis prezentacji:

czyli Jędrki, Emki i Zuźki

Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !

Autyzm jest jednym z najbardziej zagadkowych zaburzeń rozwoju psychicznego, który obejmuje wszystkie sfery funkcjonowania dziecka. Objawia się przede wszystkim w zamknięciu się we własnym wewnętrznym świecie i wyłączaniu się z otaczającej rzeczywistości.

Zaburzenie to zaczyna pojawiać się przed trzecim rokiem życia. Jego pierwsze symptomy mogą pojawić się już u kilkunastomiesięcznych dzieci. Występuje cztery razy częściej u chłopców niż u dziewczynek, jednak u dziewcząt problemy są głębsze. Zakres objawów autystycznych u dziecka może być różnorodny i o różnym stopniu nasilenia. Dzieci dotknięte autyzmem ogromnie cierpią, a źródłem ich cierpienia jest lęk przed kontaktem ze światem zewnętrznym. Zrozumieć autyzm

Autyzm swoją złożonością obejmuje przede wszystkim trzy obszary rozwojowe: zaburzenia interakcji społecznych zaburzenia w rozwoju umiejętności komunikowania się ubogi zakres zainteresowań i czynności, niechęć do zmian Zrozumieć autyzm

Jestem Emanuel! Chcę lepiej zrozumieć i poznać świat, w którym żyję. Potrzebuję jednak twojej pomocy!

„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż, a zapamiętam, pozwól wziąć udział, a zrozumiem.” Konfucjusz

Eksperymentuj, czasem dotrzesz do mnie metodą, której nie ma w żadnej książce.

Potrafię koncentrować się na detalach, dostrzegam to, czego nie widzą inni. To moja mocna strona!

Pracując ze mną dajesz mi poczucie bezpieczeństwa.

Uczę się lepiej, przy pomocy wizualnych pomocy naukowych lub przez doświadczenie. Czasem trudno mi skupić uwagę i dlatego potrzebuję więcej czasu, by zrozumieć twoje polecenie.

Chciałbym bawić się z tobą, ale nie potrafię. Dlatego zwykle stoję z boku. Jeśli nauczysz mnie bawić się, dołączę do ciebie.

Uczymy się żyć z innymi i zgodnie współpracować w zabawie i nauce. Rozwijamy postawy społeczne.

Często nie wiem, jak mam postąpić, gdyż nie uczę się przez naśladowanie. Jeśli chcesz, bym zapamiętał w jaki sposób coś się odbywa, musisz mi pokazać od czego należy zacząć, dać mi punkt odniesienia.

Nie zmuszaj mnie do niczego! Czasami potrzebuję ciszy i samotności.

Lubię być wśród swoich rówieśników, chociaż nie zawsze biorę udział w zabawie.

Słowa bywają dla mnie abstrakcją. Jeśli zobaczę, zrozumiem.

Nas, dzieci ze spektrum autyzmu łączą trudności, ale każdy z nas ma inną osobowość.

Nagrodą za twoją pełną poświęcenia pracę będzie moje lepsze funkcjonowanie w społeczeństwie, być może oswoję swój lęk i będę mógł pokazać jak wiele potrafię.

Nieoczekiwane, zbyt głośne dźwięki i odgłosy mogą sprawić mi ból. To dlatego, że jestem nadwrażliwy na niektóre bodźce.

Czasem nie radzę sobie z emocjami. Chciałbym wtedy odpocząć, wyciszyć się. Naucz mnie jak radzić sobie ze stresem.

Jeśli dzisiaj jeszcze nie możesz otworzyć przed mną świata, uchyl chociaż drzwi, a ja wejdę przez nie gdy będę gotów.

Dziękujemy za uwagę. Dyrektor Szkoły Podstawowej Integracyjnej Nr11 w Tarnowie mgr Elżbieta Wójcik Prelegent mgr Małgorzata Włodek mgr Agata Forajter