Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Szkoła Odkrywania Talentów
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
KLOCKOMANIA.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Metody przygotowujące do nauki matematyki
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
W zdrowym ciele zdrowy duch
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Ważne informacje Płock, 4 marca 2014 r.. każdy dyrektor przedszkola zobowiązany jest do zorganizowania spotkania z rodzicami dzieci sześcioletnich w celu.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
GRUPA NIEBIESKIE ISKIERKI
Wewnątrz przedszkolny konkurs tańca. Powiało grozą, gdy na scenie pojawiły się Puchatkowe Diabełki:)
„ Europejski Tydzień Autyzmu”
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
„Dzielimy się doświadczeniami”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
KRONIKA SKO rok szkolny 2016/2017.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
SPRAWOZDANIE KOŁA "KOLEJARZ-OFAMA" OPOLE 2016 PRACA Z MŁODZIEŻĄ.
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej

Konkurs matematyczny „Łamigłówki matematycznej główki ” Wiek przedszkolny to okres rozwojowy, w którym dziecko po raz pierwszy jest poddane wielorakim oddziaływaniom w sposób zorganizowany, zamierzony, celowy, planowy i systematyczny. W tym wieku szczególnie ważna jest aktywność dziecka we wszystkich możliwych formach, której właściwością jest działanie zmierzające do poznawania samego siebie, własnych możliwości, otoczenia społeczno - przyrodniczego, relacje z innymi, ale przede wszystkim dążenie do wzrastającej samodzielności, a w konsekwencji do samostanowienia zgodnego z osobistymi potrzebami, dążeniami, aspiracjami.

Dbając o wszechstronny rozwój naszych wychowanków, również tych, które wykazują szczególne predyspozycje, wiele placówek oświatowych organizuje konkursy, które dają szansę dzieciom uzdolnionym do prezentacji swoich umiejętności. Grono Pedagogiczne naszego przedszkola wyszło z propozycją organizowania w naszym środowisku konkursu matematycznego.

Pierwszy konkurs odbył się w 2007 roku, obecnie była już jego dziewiąta edycja. Głównymi celami tego konkursu jest: rozwijanie zainteresowań matematycznych, umiejętność wykorzystywania posiadanej wiedzy w działaniu, pokazanie dzieciom, że matematyka może być świetną zabawą. Właśnie dlatego dzieci nie są oceniane i nagradzane za zajęcie konkretnego miejsca, ale za udział w zabawie, umiejętność współdziałania z partnerem i odważne podchodzenie do zmagania się z kolejnymi zadaniami matematycznymi. Wszyscy są zwycięzcami i otrzymują dyplomy i nagrody za udział w konkursie matematycznym.

Zakres zadań obejmuje takie pojęcia jak: - orientacja przestrzenna, - organizacja przestrzeni i czasu, - rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania, - kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia, - mierzenie przedmiotów, rozumienie stałości miary ( wysokość, długość, szerokość ). Liczba uczestników – drużyny dwuosobowe. Liczba biorących udział w konkursie przedszkoli – od 7 do 8.

O czym warto pamiętać. Liczbę zadań dostosować do tempa pracy dzieci i zainteresowania ( warto mieć zawsze przygotowane zadanie dodatkowe ). Ważne jest, żeby stawiane dzieciom zadania były związane z możliwością działania na konkretach ( liczmany, klocki logiczne, obrazkowe kody matematyczne, domina liczbowo – cyfrowe itp. ). Jest to związane z tym, że w edukacji matematycznej przedszkolaków najważniejsze są osobiste doświadczenia dziecka związane z możliwością manipulowania na konkretnych przedmiotach. Dać możliwość samodzielnego sprawdzania ile uzyskaliśmy punktów - dzieci za dobrze rozwiązane zadania dostają po cukierku, które na koniec przeliczają i dzielą się zdobytymi słodyczami co daje również możliwość przekonania się, że nie zawsze da się podzielić liczby na dwie równe części i możliwość podjęcia samodzielnej decyzji – co zrobimy z tym dodatkowym cukierkiem.

Konkurs do tej pory był przeznaczony dla dzieci sześcioletnich, ale od przyszłego roku szkolnego zawarte w nim zadania będą dostosowane dla dzieci pięcioletnich. Uważamy, że warto go w dalszym ciągu organizować ze względu na dzieci, które lubią liczyć i bawić się matematyką.

Dziękujemy za uwagę!