Kampanie negatywne. Reklama negatywna Reklama negatywna jest próbą kreowania negatywnego wizerunku i wzmacniania negatywnych cech przeciwnika Wizerunek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
WYBORY PARLAMENTARNE.
Zmiany w Polsce po 1989roku.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 6
Wartość informacyjna wiadomości a kryzys dziennikarstwa
Kampania promocyjna rolnictwa ekologicznego
Postawy polityczne przedsiębiorców Raport z badań.
Rozmowa kwalifikacyjna
Badania opinii publicznej
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Paradoks partycypacji wyborczej
Racjonalność wyborcy a paradoks partycypacji
Czy demokracja sprzyja wzrostowi gospodarczemu?
Ekonomia a Ekonomia Polityczna
Marketing lokalny Dr Joanna Jonczek.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Województwo pomorskie –
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ.
Kampania wizerunkowa Polski przed
Interactive Marketing Partner marketing
Wybór rodzaju pracy oraz tematu
Mass media, publikatory
Podsumowanie badań Społeczny wizerunek i szanse wyborcze Marka Goliszewskiego Warszawa, czerwiec 2005.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Sytuacja w kraju przed transformacją ustrojową
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
Strategie komunikacji korporacyjnej
PRZECIWDZIAŁANIE NEGATYWNYM STEREOTYPOM NA TEMAT STAROŚCI
Reguła Wyborcza JOW Kardynalne zasady wybierania posłów do Sejmu RP, postulowane przez Ruch Obywatelski na rzecz Jednomandatowych Okręgów Wyborczych (JOW),
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
PRAWO I POLITYKA NA SZCZEBLU STANOWYM / PODSUMOWANIE.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Wiarygodność obietnic 29 czerwca – 2 lipca 2015 roku.
Pojęcia, definicje, rozwój
WARSZTATY WYJAZDOWE Lokalna Grupa Działania „Brynica to nie granica” „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa.
Autorzy: Gabriela Gasyna, Agata Szewczak, Anna Szewczyk
Modele zachowań wyborczych
KAMPANIA BEZPOŚREDNIA ORGANIZACJA SPOTKAŃ Z WYBORCAMI I SZTABU KANDYDATA.
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
Przedmiot fakultatywny Zachowania wyborcze w Polsce.
Techniki promocji politycznej reklama marketing bezpośredni promocja sprzedaży public relations sprzedaż osobista.
Wizerunek w marketingu politycznym
Promocja 10/15 Marketing polityczny. Marketing polityczny - definicja Marketing polityczny zaliczyć należy do marketingu non-profit. Polega na wykorzystaniu.
Porozumienie przeciwników politycznych Rozmowy Okrągłego Stołu – rozmowy prowadzone w pierwszej połowie 1989 roku przez przedstawicieli władz PRL, opozycji.
Pracownia Terapii i Psychoedukacji
Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu. Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS.
Transport trolejbusowy w Gdyni w świetle wyników badań marketingowych projektu TROLLEY dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański.
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Głos Polaków w sprawie wina
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Diagnoza otoczenia związków zawodowych i płynące z niej uwarunkowania
System partyjny i wyborczy
Konkurs „Przyjaciel ekonomii społecznej 2017”.
Manipulacje wyborcze w Europie Środkowej i Wschodniej
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
IV. Kongres Politologii, Lublin,
AKTA STAŁE Wykaz aktów prawnych
Zapis prezentacji:

Kampanie negatywne

Reklama negatywna Reklama negatywna jest próbą kreowania negatywnego wizerunku i wzmacniania negatywnych cech przeciwnika Wizerunek jako szczególnego rodzaju wyobrażenie, które przez budzenie określonych skojarzeń przydaje (ujmuje) obiektowi określonych walorów i przyczynia się do jego emocjonalnego odbioru Selektywność – autokreacja - manipulacja

Typologia reklam negatywnych Reklama negatywna sensu stricto - problemowa - wizerunkowa Reklama atakująca Reklama porównawcza - bezpośrednia - pośrednia

Cele kampanii negatywnej Zniechęcenie wyborców do głosowania na cel ataku Dostarczanie możliwości porównania opcji politycznych lub kandydatów Polaryzowanie postaw wyborców Wzmocnienie własnej legitymacji - dokonania, plany, cechy przywódcze i osobowościowe Osłabienie legitymacji przeciwnika - dokonania, plany, cechy przywódcze i osobowościowe

Reklama negatywna może prowadzić do jednego z trzech skutków dla każdego z kandydatów Wzrost poparcia Obniżenie poparcia Utrzymanie poparcia Ryzyko Efekt rykoszetu

Powszechność reklam negatywnych USA w latach – 29 proc. Europa Zachodnia proc. W Polsce w 1995 r. – 7 proc. - Większość atakuje stanowiska problemowe (rzadziej idee) i wybiera raczej argumentację emocjonalną niż logiczną

Przykłady reklam negatywnych i ich skuteczność Polska USA

Wpływ reklam negatywnych na preferencje wyborcze Powodują wzrost zaangażowania na rzecz swojego kandydata Zapobiegają ucieczce elektoratu Większość osób nie zmienia zdania Większy wpływ na wyborców zaangażowanych

Reakcja na reklamy i kampanię negatywną Reklama reakcji pozytywnej Reklama reakcji negatywnej

Obrona przed atakiem Zakaz powtarzania zarzutu przed większa publicznością Zakaz pozostawania pod swoją bramką Zakaz lekceważenie poważnego ataku Należy przewidywać uproszczenia Nie ma co liczyć na racjonalność, gdy uruchomione zostały emocje (nazwać działalność przeciwnika)

Etapy przygotowywania kampanii negatywnych 1. Badanie opozycji (opposition research; „oppo”); analiza SWOT – słabe strony i zagrożenia (sondaże i fokusy) 2. Określenie celów oraz grup docelowych (targeting) 3. Sformułowanie komunikatu (pozycjonowanie) 4. Wybór mediów

Zasady przygotowywania kampanii negatywnych Wiarygodne dane Postaw sobie granice Buduj kontrast Targeting – nasi wyborcy i niezdecydowani Emisja reklam w pobliżu programów inf. Raczej tylko dla dużych partii Może skorzystać ten „trzeci” Skuteczność – istotne kwestie problemowe Reklama reakcji pozytywnej Pod szyldem niezależnej organizacji Wybieraj najlepszego przeciwnika W środku kampanii Skuteczność komunikacyjna (obrazowość, jasność, urozmaicenie przekazu)

Kampanie negatywne

Reklamy neg. Wałęsa siekierką (Mazowiecki) 1990 r. Tymiński 1990, teczka na Wałęsę Kwaśniewski, Krzaklewski, dziennikarze, Charków, minister Siwiec, bezpośrednie porównanie -Daisy, 1964, Tony Schwartz, Lyndon Johnson – demokrata vs. Barry Goldwater, republikanin, nie zawaha się użyć broni jądrowej r. G. Bush vs M. Dukakis, gubernator Massachusets, sprawa W. Hortona, który wyszedł na weekendową przepustkę, przestępczość w tym stanie spadła o kilkanaście procent, jedyny przestępca; liberalne rozwiązania w dziedzinie więziennictwa