Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Zebranie jako forma wymiany informacji
ZEBRANIE JAKO FORMA WYMIANY INFORMACJI
Zebranie jako forma wymiany informacji
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
Audity Opracował: Tomasz Greber
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Zachowania organizacyjne
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Kurs: Seminarium dyplomowe WPPT PWr Kierunek: Fizyka Techniczna Specjalność: Fizyka komputerowa w nauce i technice Studia inżynierskie Rok ak. 2005/2006.
Prezentacja na Side Event, Barcelona
Metody i techniki wspomagające zarządzanie jakością
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ.
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
FOTORELACJE Z DEBATY O lokalnym EKOROZWOJU. Początki naszej pracy… Malujemy plakaty : ))
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ankieta W jakim charakterze brałeś udział w debacie? a)Organizatora – 5% b)Gościa – 51% c)Uczestnika debaty – 44%
Jak przekształcić przestrzeń wokół nas na bardziej przyjazną?
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
GRUNDTVIG PROJEKT OPEN HAND Pomocna dłoń Realizacja projektu od sierpnia 2011r. do lipca 2013r. Projekt finansowany przez Unię Europejską
Jak ujarzmić burzę mózgów?
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
- czwórka broni danej tezy (propozycja) - czwórka usiłuje ją obalić (opozycja)
DEBATA SAMORZĄDOWA „Nie tylko wybory - MSA i inne przedsięwzięcia, czyli w jaki sposób kozienicka młodzież wpływa na lokalną rzeczywistość, i w jaki sposób.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Presenter(s)’ affiliation(s) Oddziaływanie trzeciego sektora BURZA MÓZGÓW Dr Bartosz Pieliński.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
PODSUMOWANIE ANKIET „MŁODZIEŻ AKTYWNA W ŻYCIU SPOŁECZNYM I POLITYCZNYM.” Ilość respondentów: 31 Mężczyzna:11 Kobieta:20 Średnia wieku:17 lat.
INSTRUKCJA. 1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE 2015 DZIELNICA REMBERTÓW ZDJĘCIE DZIELNICY.
PROJEKT FAIR PLAY w Publicznym Gimnazjum Nr 26 im. Mikołaja Reja w Łodzi.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE. I. Utworzenie Zespołu 2.0 Ewa Darwicz – dyrektor Urszula Cygan – koordynator Beata Adasik – nauczyciel Izabela Koczkodaj – nauczyciel.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 1 Dzielenie się pomysłami.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
DEBATA KODEKS 2.0.
dr Agnieszka Brzozowska
Imię i nazwisko prezentera
Jak uczyć o uchodźcach? Szkolenie dla edukatorów i edukatorek
PYTANIA POMOCNICZE Co mi się podobało, a co nie?
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania i analizowania, dyskusje panelowe, debaty. 2. Metody prowadzenia dyskusji: pytania do dyskusji, listy możliwości, techniki szybkiego przeprowadzenia dyskusji. 3. Metody rozwiązywania problemów: „burza mózgów”, konsultacja, studia przypadków (case studies)

Zasady prowadzenia dyskusji Ustalenie celu i zasad dyskusji przez prowadzącego. Zainicjowanie wymiany poglądów – zadanie co najmniej jednego pytania otwartego. Trzymanie się głównego tematu. Kontrolowanie czasu. Uważanie na dominantów. Zachęcanie do wypowiedzi mniej śmiałych uczestników. Nie ocenianie wypowiedzi innych. Podsumowanie dyskusji.

Zasady „burzy mózgów” ustalenie tematu burzy mózgów podanie zasad uczestnikom: - ustalenie limitu czasu - ustalenie norm - ustalenie formy zapisywania energiczne, optymistyczne prowadzenie po zakończeniu burzy wyłonienie najlepszych pomysłów