PROJEKT „DZIAŁAJMY RAZEM – AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I EKONOMICZNA MŁODZIEŻY POLONIJNEJ W GAGAUZJI” Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

W skrócie ADMINISTRACJA PUBLICZNA SEKTOR PRYWATNY
Historia idei komunikacji
Patriotyzm przyszłości.
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
Podstawy socjologii- wykład XIII
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
KULTURA ORGANIZACYJNA
PRAWA CZŁOWIEKA.
Konformizm Konformizm to zmiana zachowania lub opinii osoby, która spowodowana jest rzeczywistym lub wyobrażonym naciskiem ze strony osoby lub grupy osób.
Prezentacja multimedialna
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.
Opracował J. Stryjkowski
Czynniki kształtujące zachowanie człowieka
WIEDZA O PAŃSTWIE I PRAWIE
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Wiedza o społeczeństwie
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Naród i postawy wobec narodu
Wiedza o społeczeństwie
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
1. Wiedza potoczna na temat świata społecznego to:
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Pojęcie instytucji społecznej
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Debata pracowników szkoły
ORAZ PROCES SOCJALIZACJI
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Praca socjalna z osobami starszymi w środowisku
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
czyli oddziaływanie grupy na jednostkę
Harmonia i ład społeczny
Człowiek jako istota społeczna
Temat: Społeczeństwo i hierarchia społeczna.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
PAŃSTWO-PRAWO-SPOŁECZEŃSTWO-OBYWATEL
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
RODZINA.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
Etyka Patrycja Zalewska.
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
ZBIOROWOŚĆ I GRUPY SPOŁECZNE
Naród To zorganizowana zbiorowość ludzi o wspólnych dziejach, pochodzeniu itp… Każdy naród dąży do posiadania własnego państwa.
Naród  To zorganizowana zbiorowość ludzi o wspólnych dziejach, pochodzeniu itp…  Każdy naród dąży do posiadania własnego państwa.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
Grupy społeczne.
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

PROJEKT „DZIAŁAJMY RAZEM – AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I EKONOMICZNA MŁODZIEŻY POLONIJNEJ W GAGAUZJI” Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w ramach konkursu Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r. Moduł warsztatowo-aktywizujący z zakresu edukacji obywatelskiej dla młodzieży polonijnej

1)Rozpoczęcie: przywitanie uczestników, przedstawienie założeń projektu, prezentacja grupy i trenerów. 2)Człowiek jako istota społeczna. 3)Reguły i normy społeczne. 4)Potrzeby nasze i innych. Współpraca. 5)Państwo. Podstawowe prawa i obowiązki obywatelskie. 6)Zasady demokracji i prawa człowieka. 7)Prawa dzieci i uczniów, prawa młodzieży. 8)Prawa mniejszości narodowych. Program modułu szkoleniowo-aktywizującego Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

9)Aktywność obywatelska i organizacje pozarządowe. 10)Wybory – lekcja demokracji. 11)Stowarzyszenia, czyli działajmy razem. 12)Metoda projektu lokalnego z obszaru społecznego. 13)Konstrukcja portalu edukacyjno-integracyjnego dla młodzieży polonijnej – obszar inicjatyw społecznych. 14)Podsumowanie i ewaluacja modułu. Program modułu szkoleniowo-aktywizującego Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Projekt „Działajmy razem – aktywizacja społeczna i ekonomiczna młodzieży polonijnej w Gagauzji” jest współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w ramach konkursu Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r. Celem ogólnym projektu jest: „Zwiększenie aktywności społecznej oraz ekonomicznej młodzieżowych struktur polonijnych w Gagauzji i obszarach sąsiednich”. Założenia projektu Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Cele bezpośrednie projektu: 1)Opracowanie i wdrożenie trwałych rozwiązań podnoszących aktywność młodzieży polonijnej Gagauzji w zakresie podejmowania inicjatyw społecznych i obywatelskich; 2)Zwiększenie kompetencji młodzieży polonijnej w Gagauzji w zakresie przedsiębiorczości; 3)Pogłębienie więzów z ojczyzną przodków oraz wzmocnienie poczucia tożsamości narodowej wśród młodzieży polonijnej w Gagauzji; 4)Integracja młodzieży polonijnej z różnych obszarów Mołdawii. Założenia projektu Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Aktywizacja i integracja będzie realizowana poprzez: – moduły warsztatowo-aktywizujące (edukacja społeczna, edukacja przedsiębiorcza oraz edukacja kulturowa i tożsamość narodowa) dla młodzieżowych liderów polonijnych, – organizację konkursu na mini-projekty dla młodzieży polonijnej i środowisk sąsiedzkich pod nazwą „Junior w działaniu” (projekty w obszarach społecznym, przedsiębiorczym i kulturowym), – wizytę studyjną zwycięzców konkursu „Junior w działaniu” w Polsce – platformę edukacyjno-integrującą dla młodzieżowych środowisk polonijnych w Mołdawii. Założenia projektu Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Lider projektu: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji. Partner projektu: Stowarzyszenie Polaków Gagauzji. Organizacje współpracujące: „Polska Wiosna w Mołdawii” z Kiszyniowa, Koło Polskich Rodzin w Grigorówce, Stowarzyszenie „Dom Polski” w Bielcach, Stowarzyszenie Sirius oraz Stowarzyszenie Polaków w Sorokach. Założenia projektu Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Jako wstęp do tematu proszę wszystkich o wypisanie trzech określeń, z którymi kojarzy się słowo „CZŁOWIEK”. Na rozdanych kartkach proszę o wpisanie odpowiedzi. Następnie kartki z odpowiedziami naklejamy na dużym arkuszu papieru. Jeden z uczestników zajęć odczytuje odpowiedzi i zapisuje powtarzające się odpowiedzi na tablicy. W ten sposób sami tworzymy rozbudowana definicję >człowieka<. Ćwiczenie - „Człowiek” Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

COŚ, GDZIEŚ POSZŁO NIE TAK

Na dużej kartce papieru narysowany został teren wyspy, na której mają się znaleźć wszyscy uczestnicy warsztatu. Zadaniem dla członków grupy jest porozumienie się miedzy sobą, jakie rzeczy zabiorą. Każdy z uczniów – po uzgodnieniu z pozostałymi członkami grupy – powinien narysować tylko jedną rzecz, bez której nie będzie mógł obejść się na wyspie. Ćwiczenie – „Wyspa” Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

W trakcie ćwiczenia wszyscy muszą zachować absolutne milczenie. Uczestnicy otrzymują, przyklejone do pleców, karteczki w różnych kolorach. Żaden z uczestników nie wie, jaki znak ma na plecach. Zadaniem biorących udział w ćwiczeniu jest jak najszybsze podzielenie się na grupy, zgodnie z kolorami znaczków na plecach. Uczestnicy ćwiczenia mogą sobie pomagać, nie mogą jednak ze sobą rozmawiać. Ćwiczenie – „Szukam swego” Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Etap 1: Każdy z uczestników ma za zadanie przypomnieć sobie, co robił w ostatnich 3 dniach: z kim się spotykał, rozmawiał, komunikował przez Internet, przez telefon lub w inny sposób. Należy wypisać wszystkie osoby, z którymi miało się kontakt i jednocześnie zastanowić się, co mnie z nimi wiąże (np. więzy rodzinne, koleżeństwo, przyjaźń) lub z jakiego powodu czy w jakiej sytuacji się z nimi zetknęłam / zetknąłem (np. sprzedawca, dozorca itp.). Ćwiczenie – „Relacje” Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Etap 2: Każdy z uczestników ma za zadanie narysować schematyczną mapę swoich relacji / związków z innymi ludźmi i grupami. Należy określić charakter tych więzi, czy są one długo czy krótkoterminowe, częste czy rzadkie, formalne czy nieformalne, oparte lub nie na więzach krwi. Ćwiczenie – „Relacje” Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Rozwój człowieka jest ściśle związany ze społeczeństwem – człowiek, jego osobowość uwarunkowana jest genetycznie, ale w zasadniczej części kształtuje go wpływ środowiska społecznego. W początkowym okresie życia społeczeństwo umożliwia mu przeżycie. W procesie socjalizacji człowiek rozwija swoją wiedzę o świecie dzięki innym ludziom, którzy pokazują mu kulturę, wartości, normy zachowań, tradycję, itd. Człowiek realizuje swoje potrzeby, żyjąc w społeczeństwie. Jednocześnie człowiek, poprzez swoją działalność, oddziałuje na społeczeństwo i otaczającą go rzeczywistość. Człowiek jako istota społeczna Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Jednostka żyjąca poza społeczeństwem, pozbawiona kontaktu z innymi ludźmi, może utracić swoje człowieczeństwo. Człowiek jako istota społeczna Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Zbiorowość – grupa ludzi, między którymi wytworzyła się i utrzymuje więź społeczna. Może to być grupa osób przebywająca w danym miejscu (np. na koncercie czy na meczu). To także grupa ludzi, którzy mają wspólne cechy, ze względu na które mogą być traktowani łącznie (np. grupa ludzi wykonująca ten sam zawód, np. nauczyciele). Najważniejsze pojęcia Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Wspólnota – grupa społeczna, której członkowie związani są silną więzią emocjonalną. Najczęściej u podstaw więzi leży historia, tradycja, obyczaje, wartości, poczucie odpowiedzialności czy obowiązku wobec grupy. Przykładem wspólnoty jest rodzina, grupa przyjaciół. Najważniejsze pojęcia Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Społeczeństwo – Duża społeczność, która żyje na określonym obszarze (ogół mieszkańców danego kraju lub jego wyróżnionego obszaru). Grupa ta stanowi autonomiczną całość wyodrębnioną na zasadzie ekonomicznej, politycznej i kulturowej. Życie poszczególnych członków społeczeństwa toczy się głównie w jego ramach. Najważniejsze pojęcia Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Rola społeczna - obejmuje swym zakresem typowe (stałe i wewnętrznie spójne, wyznaczone i oczekiwane przez daną grupę społeczną od jednostki zajmującej określoną pozycję społeczną) zachowania i postawy, powierzchowność (np. ubiór, uczesanie) i specyficzny sposób komunikowania się z innymi. Przykłady: rola rodzica, ucznia, studenta, nauczyciela, wykładowcy. Najważniejsze pojęcia Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Uczestnicy ćwiczenia przez 2 minuty mogą zachowywać się tak, jakby w tym momencie nie obowiązywały żadne reguły i normy. Nie można wychodzić z sali, nie można robić pozostałym krzywdy, nie można niczego niszczyć. Ćwiczenie – „No rules” Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Ze względu na charakter normy: formalne, nieformalne; Ze względu na typ: zwyczaj, obyczaj, moralność (prywatna, grupowa, społeczna), religijne, prawne. Normy społeczne Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Trudno wyobrazić sobie istnienie grup, w których nie obowiązywałyby żadne reguły i normy lub byłyby one permanentnie (i bez konsekwencji) łamane przez ich członków. Istnieje oczywiście wiele grup, w których normy istnieją, pomimo tego, że nie są nigdzie zapisane. Społeczeństwo, jak każda inna grupa, nie może istnieć bez norm – ogólnie przyjętego zbioru zasad i reguł postępowania, swoistego rodzaju granic, w jakich zachowanie członków jest akceptowane. Reguły i normy społeczne Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Z norm wynikają zarówno prawa, jak i obowiązki. Normy są jednym z czynników decydujących o odrębności grupy. Źródłem norm są w szczególności: moralność, obyczaje i zwyczaje oraz prawo. Reguły i normy społeczne Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Norma społeczna - zasady określające funkcjonowanie jednostki w obrębie grupy lub społeczeństwa. Niedostosowanie społeczne - brak umiejętności dostosowania się jednostki do wymagań grupy społecznej; nieuznawanie i nierealizowanie przez jednostkę powszechnie akceptowanych w danej społeczności norm i wzorów zachowań. Sankcje społeczne - reakcje grupy społecznej na zachowania członków, uznawane za pożądane lub niepożądane z punktu widzenia interesów grupy. Najważniejsze pojęcia Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Socjalizacja – proces kształtowania człowieka jako elementu społeczeństwa, w trakcie którego przejmuje on wiedzę, kompetencje komunikacyjne, umiejętności psychospołeczne, a także ideały, reguły i normy postępowania, wartości, symbole i role społeczne. Socjalizacji dokonuje się poprzez oddziaływanie środowiska społecznego (np. rodziny, przyjaciół), osób (np. nauczyciela) lub instytucji (np. szkoły). Rozróżniamy socjalizację pierwotną i wtórną. Najważniejsze pojęcia Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Eksperyment polegał na porównaniu odcinka X do odcinków A, B i C, i stwierdzeniu, do których z nich odcinek X jest najbardziej podobny. W pierwszym etapie 98% badanych odpowiedziało, że odcinek X jest najbardziej podobny do odcinka C. W rzeczywistości odcinek X faktycznie był dokładnie takiej samej długości co odcinek C. W kolejnym etapie do badanej grupy wprowadzono specjalnie zatrudnionych aktorów, których nie znali uczestnicy badania. W dwóch pierwszych próbach z innymi planszami podstawieni aktorzy mieli udzielać poprawnych odpowiedzi. W trzeciej próbie mieli twierdzić, że odcinek X jest najbardziej podobny do odcinka A. W tym momencie 2/3 badanych osób przynajmniej raz zmieniło zdanie i również powiedziało o najbliższym podobieństwie odcinka A. Eksperyment Ascha Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Według Salomona Ascha, wyniki eksperymentu wskazują na uległość wobec większości, spowodowaną lękiem przed odrzuceniem grupy oraz potrzebą bycia zaakceptowanym. Badane osoby świadomie kłamały chcąc uniknąć odrzucenia. Chęć bycia zaakceptowanym przyjmując za słuszne niepisane normy to fundament konformizmu normatywnego. Innym motywem takich zachowań może być pragnienie posiadania racji (konformizm informacyjny). U podłoża konformizmu leży potrzeba akceptacji ze strony innych ludzi oraz unikanie kary w postaci odrzucenia ze strony grupy. Eksperyment Ascha Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Rys. Marek Raczkowski JA OSOBIŚCIE UWAŻAM TO SAMO, CO WSZYSCY JA TEŻ

Konformizm – zachowanie lub postawa polegająca na przyjęciu i podporządkowaniu się wartościom, zasadom, poglądom i normom postępowania obowiązującym w danej grupie społecznej; to zmiana własnego zachowania na skutek rzeczywistego, bądź wyobrażonego wpływu innych ludzi. Najważniejsze pojęcia Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Nonkonformizm - postawa sprzeciwu wobec bezkrytycznego ulegania normom panującym w danej grupie społecznej; odrzucenie przez jednostkę przyjętych przez grupę norm, wartości i celów, niezgadzanie się z panującymi zwyczajami, poglądami, zasadami, z powszechną opinią itp. Oportunizm - postawa moralna człowieka, który kieruje się w swym postępowaniu nie powszechnie przyjętymi zasadami, lecz własnym interesem i tym, co w danej sytuacji jest dla niego korzystne. Najważniejsze pojęcia Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

Każdy z uczestników zapisuje na kartce pięć zasad, które mogłyby obowiązywać całą grupę podczas naszej współpracy. Następnie dyskutuje je z pozostałymi uczestnikami w kilkuosobowych grupach. Każda z grup wybiera 2 zasady. Są one prezentowane na forum i zapisywane. W ten sposób powstaje regulamin naszej grupy warsztatowej. Ćwiczenie – „Our rules” Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych otrzymanych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu na realizację zadania "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r."

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! Wojciech Odzimek Dawid Hoinkis FRDL Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie ul. Szlak 73A, Kraków Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w ramach konkursu Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2015 r.