Mobilność aglomeracyjna – cechy charakterystyczne dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związku Miast Polskich
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
Najważniejsze projekty i programy krajów europejskich noszą nazwy:
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Potrzeby miast Ryszard Grobelny Prezes ZMP Prezydent Poznania.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Hubert Kotarski Uniwersytet Rzeszowski
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
Na Etapie Inżynierii Wymagań
Delimitacja i główne założenia Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego
Dyskusja o projekcie Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego
Czysty transport miejski
03/10/2008 Warsztat « Transport » Wystąpienie pani Jeannine MARQUAILLE Wiceprzewodniczącej Rady Regionu Nord - Pas de Calais odpowiedzialnej za sprawy.
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Polityka przestrzenna Wielkopolski w zakresie zwartości zabudowy
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Cele, rodzaje, charakterystyka społecznych usług publicznych
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
Możliwości związane z wykorzystaniem modelu partnerstwa publiczno-prywatnego w inicjatywach logistycznych Wielkopolski.
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY
Planowanie i wdrażanie inteligentnych systemów transportowych w Polsce
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Marek Litwin, Warszawa r.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
Pieszo przez miasto - muszę, mogę, czy chcę? Tomasz Stefanicki, UM Wrocław Aleksandra Zienkiewicz, Akcja Miasto.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
IV warsztaty eksperckie SUiKZP Policentryczność Gdańska I 16 października 2015 I.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Pod pojęciem urbanizacji rozumiemy proces rozwoju i wzrostu znaczenia miast oraz rozprzestrzeniania się miejskiego stylu życia Proces urbanizacji jest.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Przesłanki i istota planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru metropolitalnego. Prof. dr hab. Tomasz Kaczmarek WARSZTATY NT. WYMIANY DOŚWIADCZEŃ.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej metropolii - koleje aglomeracyjne dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej metropolii - ruch rowerowy dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet.
Tworzenie związku metropolitalnego. Górnośląski Związek Metropolitalny od lat zabiegał o stworzenie prawnych podstaw metropolii. Ustawa o związkach metropolitalnych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ.
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP Zadanie (1): - (1.1) określenie głównych wyzwań - (1.2) propozycja celów strategicznych.
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Politechnika Krakowska
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
E-turystyka w sektorze publicznym
Efektywność energetyczna przez rozwój elektromobilności w Polsce
Dlaczego nowe studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska? Konferencja: „Gdańsk w nowej perspektywie – porozmawiajmy.
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
MARKETING TERYTORIALNY
Przemysław Śleszyński
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Zapis prezentacji:

Mobilność aglomeracyjna – cechy charakterystyczne dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Plan wystąpienia 1.Wstęp 2.Charakterystyka mobilności metropolitalnej 3.Problemy mobilności aglomeracyjnej 4.Kierunki rozwoju 5.Podsumowanie

Wstęp W polskich regionach metropolitalnych obserwować można: dynamiczny rozwój przedmieść będących nie tylko sypialniami brak infrastruktury technicznej i społecznej na przedmieściach uzależnienie od samochodu na przedmieściach – brak alternatywy gwałtowny rozwój motoryzacji – nowa infrastruktura (krajowa i lokalna), relatywnie niższa cena samochodów wzrost problemów transportowych w miastach centralnych aglomeracji spowodowanych przez suburbia Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015

Mobilność metropolitalna Charakterystyka: długie drogi codziennych podróży dominująca rola samochodu rozproszenie źródeł lub również celów podróży powiązania funkcjonalne nieodpowiadające strukturom przestrzennym (zwłaszcza w przypadku suburbanizacji) problem ze stworzeniem systemu transportu publicznego Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015

Problemy mobilności aglomeracyjnej Główne problemy aglomeracji: brak regionów planistycznych z limitami dla pozwoleń na budowę suburbanizacja barak alternatywy dla samochodów Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 źródło: Beim (2007)

Problemy mobilności aglomeracyjnej Uzależnienie od samochodu jest nie tylko wynikiem samego procesu suburbanizacji, ale przede wszystkim, formy w jakiej ona następuje – urban sprawl. Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 źródło: opracowanie własne na podstawie Duany, Plater-Zyberk, Speck 2001; Perry, Dean, Brown, 1986

Kierunki rozwoju Dostępność vs. mobilność: „domknięcie” funkcjonalne ulic, dzielnic, miasta… mixed use – mieszanie funkcji dzielnic centra lokalne jako alternatywa dla centrum aglomeracji Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 źródło: opracowanie własne

Kierunki rozwoju Nakierunkowanie rozwoju przestrzennego: transit oriented development traditional neighbourhood pattern design podporządkowanie transportu urbanistyce Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Nowa Huta Przyszłości M.Stangel, M.Beim i inni

Kierunki rozwoju Właściwa struktura przestrzenna przedmieść: walkability: –struktura powiązań pieszych –chodniki bliska mobilność Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 „Wysięgniki” vs. ruch pieszy i propozycje rozwiązań źródło: Beim, Modrzewski (2013)

Kierunki rozwoju Zarządzanie mobilnością: w obszarze centralnym –polityka parkingowa –car sharing –rowery publiczne na przedmieściach –integracja transportu –autobusy osiedlowe –car pooling –park&ride –bike&ride Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 źródło: Knoflacher 2008

Kierunki rozwoju Transport publiczny: kompleksowość systemu (podróż od drzwi do drzwi) elastyczność rozwiązań (telebus, AST, autobus obywatelski) Ruch rowerowy: rowery elektryczne autostrady rowerowe Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Suburbia Bazylei oraz autobus w Mals fot. MB

Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Dziękuję Państwu za uwagę! dr Michał Beim Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu ul. Piątkowska 94, Poznań