BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Advertisements

KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Psychologia Zarządzania
czyli zostań kowalem swojego losu
Badania operacyjne. Wykład 1
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Przedsiębiorca i przedsiębiorczość
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 11 i 12 Nowa teoria mikroekonomiczna – Koncepcje przedsiębiorstwa i przedsiębiorczości.
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
PIOTR PSZENICZNY IA Prezentacja autoryzowana. SAMODZIELNY OTWARTY DYNAMICZNY AKTYWNY WYTRWAŁY ODPOWIEDZIALNY NIEZALEŻNY TOLERANCYJNY TWÓRCZY ŚWIADOMY.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Wyzwania przedsiębiorczości
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rynek pracy!.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Moja przedsiębiorczość
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
w praktyce pedagogicznej
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ.
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Cele działania Fundacji Celem Fundacji jest niesienie pomocy pedagogiczno - terapeutycznej, finansowej i rzeczowej dzieciom, w szczególności dzieciom.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
Przedsiębiorczość to cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych przedsiębiorstwa oraz umożliwiającego.
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Powtórzenie wiadomości – Człowiek przedsiębiorczy Opracowała: Anna Kolano Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Przedsiębiorczość jest cechą lub sposobem zachowania się ludzi, które to zachowanie lub cecha sprowadza się do gotowości i zdolności podejmowania i rozwiązywania w sposób twórczy i nowatorski nowych problemów, umiejętność wykorzystania pojawiających się szans i okazji oraz elastycznego przystosowania się do zmieniających się warunków funkcjonowania gospodarki” – tak została ona zdefiniowana w jednym z podręczników do ekonomii.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mówiąc językiem bardzo prostym człowiek przedsiębiorczy potrafi wykorzystać szanse, które pojawiają się w jego otoczeniu i przekształcić je w sukces, np.: osoba, która widzi, że jest duże zapotrzebowanie na remontowanie mieszkań zakłada firmę świadczącą takie usługi.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Niewątpliwą zaletą człowieka przedsiębiorczego jest umiejętność wykorzystania szans i możliwości, jakie pojawiają się w danej chwili w otoczeniu, a w efekcie przemienienia ich w sukces. Do najważniejszych cech charakteru, jakimi powinna się odznaczać osoba przedsiębiorcza, należą niewątpliwie: pracowitość, kreatywność, inwencja, odwaga i zdeterminowanie. Ponadto, przedsiębiorczość wiąże się również z umiejętnością podejmowania ryzyka, posiadaniem zdolności interpersonalnych oraz umiejętnością pracy w zespole.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Osoba przedsiębiorcza musi umieć wyznaczać sobie określone cele i pewnie dążyć do ich realizacji. Powinna także posiadać zdolność rozwiązywania problemów i samodzielnego radzenia sobie w trudnych i skomplikowanych sytuacjach. Do ważnych cech osoby przedsiębiorczej należy również optymizm, który w dużym stopniu przyczynia się do rozwijania potrzeb edukacyjnych, zwiększania posiadanych umiejętności oraz kwalifikacji.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Komunikacja interpersonalna - jest to zdolność komunikowania się i porozumiewania, również: umiejętność słuchania i mówienia, a także przyjmowania postaw asertywnych. Ważna jest także zdolność do budowania określonych zespołów ludzkich oraz umiejętność pracy w tych zespołach.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Traktując komunikację jako sposób porozumiewania się, można dokonać jej następującego podziału: komunikacja werbalna - nazywana również komunikacją słowną( znaczenie słów), zwykle dotyczy danego problemu, czyli tematu rzeczowego; komunikacja niewerbalna - nazywana także mową ciała; określa wzajemne relacje pomiędzy poszczególnymi rozmówcami; wskazuje na układ, jaki między nimi występuje.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Człowiek, który chce osiągnąć zaplanowane cele, musi odpowiednio kształtować swoją osobowość. Osoba, chcąc się rozwijać, powinna poszukiwać nowych doświadczeń, analizować sytuacje, w których uczestniczyła i wyciągać wnioski, a także zbierać informacje o swoich zachowaniach. Przedsiębiorcza osoba charakteryzuje się inteligencją, pewnością siebie, dążeniem do osiągnięć, odwagą, odpornością na stres i umiejętnością do dostosowywania się do sytuacji.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rozwojowi przedsiębiorczości sprzyjają następujące czynniki : System ekonomiczny danego kraju ( system rynkowy pobudza przedsiębiorczość, system scentralizowany ją hamuje ) Indywidualne cechy człowieka, jego intuicja i wyczucie rynku Wykształcenie Kultura otoczenia danego człowieka

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Z przedsiębiorczością łączą się również pojęcia : Ekspansywność – termin ten oznacza wytaczanie sobie ambitnych zadań i celów których realizacja pozwala na osiągnięcie większych niż dotychczas efektów. Ekspansywność to dążenie do dorównania najsilniejszym i najlepszym. Innowacyjność – wprowadzanie wszelkich twórczych ulepszeń – od drobnych usprawnień do rewolucyjnych zmian w organizacji i technice. Innowacyjność i ekspansywność, a więc postawy kładące nacisk na stały rozwój, uważa się za charakterystyczne cechy przedsiębiorczości.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W zależności od warunków mających decydujący wpływ na rozwój przedsiębiorczości wyróżnia się kilka jej typów : Przedsiębiorczość żywiołowa - wynika z cech charakterologicznych człowieka. Przedsiębiorczość ewolucyjna - jest ona efektem rozwoju form przedsiębiorczych. Przedsiębiorczość systemowa - dotyczy ona gospodarek krajów rozwiniętych, jest związana ze świadomym kształtowaniem przez państwo społeczeństwa przedsiębiorczego.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Powszechny jest pogląd że przedsiębiorczość sprowadza się do zakładania i prowadzenia małych przedsiębiorstw. Nie ulega wątpliwości, że taka działalność jest najważniejszym przejawem przedsiębiorczości, nie można jednak zapominać, iż przedsiębiorczość ma również szerszy wymiar.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Z postawami kładącymi nacisk na ekspansywność i innowacyjność możemy się zetknąć w przedsiębiorstwach, jak i w życiu codziennym. Niezależność, liczenie na własne siły, ambicja do osiągnięcia jak najwyższych efektów, szukanie jak najlepszych rozwiązań w pracy zawodowej, efektywne gospodarowanie posiadanymi środkami – również stanowią objaw przedsiębiorczości mimo iż nie towarzyszy im prowadzenie własnej działalności gospodarczej.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wykazuje inicjatywę i nie boi się nowych wyzwań Umie liczyć na własne siły Podejmuje trafne decyzje Nie zraża się niepowodzeniami, jest wytrwały i konsekwentny w działaniu Wykorzystuje szanse jakie dostrzega w swoim otoczeniu i zamienia je w sukces.