Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim 27 kwietnia 2011 r 27 kwietnia 2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Wdrożenie modułu Sekretariat. Wdrożenie modułu Kadry.
PROJEKT utworzenia w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie CENTRUM URAZOWEGO MEDYCYNY RATUNKOWEJ I KATASTROF Kraków lipiec 2011.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Aktualna sytuacja i perspektywy rozwoju medycyny ratunkowej
Prezentacja wyników badania nt.: Wpływ interwencji z funduszy strukturalnych UE na zatrudnienie BDG-V MCH/2006 Wyniki badań ankietowych Warszawa,
PODDZIAŁANIE Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: otwarty Alokacja: ,00 PLN Typ/typy projektów (operacji)
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
System Powiadamiania Ratunkowego SPR
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
PODSUMOWANIE PROJEKTU: Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Powiecie Głogowskim w oparciu o założenia Regionalnej Strategii Innowacji.
Program Współpracy Transgranicznej EISP Litwa-Polska-Rosja
Dotcom Projektowanie systemów CCTV Projektowanie sieci LAN
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
„Bezpieczny system przywoławczy zintegrowanych służb ratowniczych zgodny z europejskim systemem TETRA” Daniel Kanafa Opiekun: Dyrektor ds. technicznych.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
1 Kryteria wyboru projektów – Priorytet XII. Bezpieczeństwo zdrowotne i poprawa efektywności systemu ochrony zdrowia PO Infrastruktura i Środowisko Departament.
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Centrum Powiadamiania Ratunkowego 112 Radom
Projekt pt.:,,BUDOWA SYSTEMÓW WSPOMAGAJĄCYCH ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM LĄDOWYM I MORSKIM – SYMULATORY CZK/CPR'' współfinansowanego środkami Unii Europejskiej.
Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Warszawie
Spotkanie z organami wykonawczymi samorządów gminnych Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Prezentowane.
Informatyzacja procesów komunikacyjnych związanych z prowadzeniem postępowań przygotowawczych w sprawach karnych („e-prokuratura”) Publiczna prezentacja.
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Spotkanie konsultacyjne. Czym jest budżet obywatelski ? Budżet obywatelski - proces, który umożliwia mieszkańcom dyskusję oraz bezpośredni wpływ na decyzje.
ARCHITEKTURA SOA JAKO KLUCZ DO CYFROWEJ TRANSFORMACJI Agata Kubacka, Poczta Polska Tomasz Gajewski, Poczta Polska Jerzy Niemojewski, Savangard © 2016 Software.
Geneza budowy systemu powiadamiania PODSTAWA PRAWNA Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2009 r. w sprawie organizacji.
OCENA DZIAŁANIA WCPR W GORZOWIE WLKP. 16 Stycznia 2014 r.
KRAJOWA MAPA ZAGROŻEŃ BEZPIECZEŃSTWA PROGRAM PILOTAŻOWY R.
OCENA DZIAŁANIA WCPR W GORZOWIE WLKP. 16 Stycznia 2014 r.
SZKOLENIE Z ZAKRESU OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ dla Rad Pedagogicznych
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Mapa Itebe Aplikacja mapy oparta na Open Street Maps jako narzędzie wspierające dyspozytora medycznego Smardzewice 27 kwietnia 2017 Tomasz Bogusławski.
DEBATA TRANSPORTOWA CYFRYZACJA LĄDOWYCH TERMINALI KONTENEROWYCH
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
eConnect Inteligentne centrum obsługi
XIV Ogólnopolskie Sympozjum – Krakowskie Spotkania z INSPIRE
Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Lublinie
Centrum Powiadamiania Ratunkowego W Bydgoszczy
MASZ POMYSŁ NA WDROŻENIE NOWEGO PRODUKTU, USŁUGI?
Tryby Obsługi Pacjenta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym „TOPSOR”
Zapis prezentacji:

Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim 27 kwietnia 2011 r 27 kwietnia 2011 r.

Czym jest Krakowski CPR? W połowie 2008 roku Jerzy Miller, ówczesny Wojewoda Małopolski w porozumieniu z Grzegorzem Schetyną, ówczesnym Ministrem SWiA podejmuje decyzję o uruchomieniu pilotażowego CPR przy Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie. Cele pilotażu: Maksymalny teren operatywny pojedynczego CPR Rozpoznanie współczesnych, branżowych systemów IT Niezbędne zasoby organizacyjne Poziom zaangażowania struktur pokrewnych Kalendarium wdrożeniowe w skali kraju Centrum Powiadamiania Ratunkowego

Powiadamianie ratunkowe przed pilotażem:

CPR w obrazach Centrum Powiadamiania Ratunkowego Sala operatorska składa się z 6 boksów.

CPR w obrazach Centrum Powiadamiania Ratunkowego W każdym boksie umieszczono 2 stanowiska pracy. Stanowisko pracy składa się ze stacji PC (3 monitory) i telefonu IP.

Centrum Powiadamiania Ratunkowego CPR w obrazach

Jak tworzono Krakowski CPR? Centrum Powiadamiania Ratunkowego Uzupełnieniem Sali operatorskiej jest pojedyncza szafa rack (42U) z 4 serwerami, centralą telefoniczną, terminalami usług komunikacyjnych oraz rejestratorem rozmów. W razie potrzeby szafa rack może być umieszczona poza zasobami serwerowni (szczególnie przydatne, gdy odpowiednia infrastruktura IT nie istnieje, bądź jest dopiero tworzona).

Centrum Powiadamiania Ratunkowego Czemu pilotaż? Brak kompleksowych rozwiązań w obszarze PR w Polsce Wdrożenie zint. rozwiązania PR przed EURO2012 Analiza różnorodnych rozwiązań/tendencje europejskie Redukcja kosztów Ograniczenie błędów szacunkowych – złe prognozy 539 – deklarowana liczba połączeń – realna, zmierzona liczba połączeń

Centrum Powiadamiania Ratunkowego Powiadamianie ratunkowe w pilotażu: CPR POL KPR PSP

Centrum Powiadamiania Ratunkowego CPR w liczbach Obszar pierwotny: 2 powiaty (m.Kraków, krakowski) Obsługiwana populacja – 1,5 mln obywateli Wsparcie dla języków obcych (dwojakie) Automatyczna lokalizacja zgłaszającego Zintegrowany system mapowy Nadzór on-line (wsparcie, odsłuch, recepcja)

Centrum Powiadamiania Ratunkowego CPR w liczbach Średnia dzienna aktywność: 972 połączenia Średni czas oczekiwania: 3,85 sekundy Średni czas połączenia: 54,2 sek Najdłuższa rozmowa: 33 min Tylko 37% rozmów kończy się wysłaniem zdarzenia

Centrum Powiadamiania Ratunkowego CPR w liczbach Nr 998 Nr 112 Średni czas odbioru

Centrum Powiadamiania Ratunkowego CPR w liczbach ND SOB PT CZW ŚR WT PON Średnia ilość połączeń tygodniowo

Centrum Powiadamiania Ratunkowego Dane statystyczne (2): CPR generuje około zdarzeń miesięcznie (37% rozmów)

Wnioski praktyczne: Centrum Powiadamiania Ratunkowego Możliwość wykształcenia cywilnego pracownika CPR Umiejętność praktycznego szacowania zaangażowania kadrowego na reprezentatywnej próbie ponad 1 mln populacji zarówno w aspekcie operatorskim, jak i dyspozytorskim Znajomość kierunku i częstotliwości obiegu informacji PR Znajomość funkcjonalności oprogramowania Integracja z obcymi systemami SWD Rozwój terytorialny

Centrum Powiadamiania Ratunkowego Co dalej ? Zakończenie programu pilotażowego Certyfikacja MSWiA Rozwój terytorialny Poszerzenie zakresu współpracy 7 stycznia 2010 Minister SWiA informuje Wojewodów o koncepcji utworzenia 18 (16+2) CPRów w kraju. Rozwój kolejnych CPRów Testy wsparcia wzajemnego Powstanie ośrodków centralnych (DB)

Centrum Powiadamiania Ratunkowego Poszerzenie zakresu współpracy CPR KPR MSK PSP POLICJA PR2 PSK PSP2 POLICJA2 PRx PSK PSPx POLICJAx CPR2 CPR3 DB INNE SŁUŻBY

CPRy – co dalej? Wdrożenie pełnej funkcjonalności CPR w Krakowie oraz dynamiczny rozwój kolejnych (minimum dwóch) CPR na terenie innych województw to niezbędne czynniki warunkujące skuteczną weryfikację tez przedstawionych przez MSWiA. Centrum Powiadamiania Ratunkowego

CPRy – co dalej? Centrum Powiadamiania Ratunkowego Niezbędne jest też uruchomienie produktów centralnych umożliwiających pełną integrację merytoryczną i funkcjonalną CPRów (w tym pozyskiwanie danych od operatorów, zasoby mapowe, usprawnienie narzędzi NKA, oddanie do użytku branżowych SWD).

CPRy – co dalej? Centrum Powiadamiania Ratunkowego Projektem pobocznym, umożliwiającym oddanie do publicznego użytku systemu zintegrowanej obsługi wywołań alarmowych jest też utworzenie ośrodka (ośrodków) szkoleń dla pracowników CPRów.

Dziękuję za uwagę ! Bartosz Noworyta