Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Lublinie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Lublinie"— Zapis prezentacji:

1 Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Lublinie
997 Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Lublinie

2 UJEDNOLICENIE SPOSOBU DOKONYWANIA ZGŁOSZEŃ ALARMOWYCH
Numer alarmowy 112 UJEDNOLICENIE SPOSOBU DOKONYWANIA ZGŁOSZEŃ ALARMOWYCH Przejęcie obsługi numeru alarmowego 997 przez Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Lublinie

3 Przygotowania do przejęcia numeru 997
Analiza możliwości technicznych posiadanej infrastruktury i jej dotychczasowego wykorzystania (wystąpienie do CT SPR i Orange) Doprowadzenie do centrali CPR dodatkowych 2 traktów ze względu na szacowaną liczbę połączeń kierowanych na inne numery alarmowe oraz możliwość wystąpienia awarii Przy szacowaniu obciążenia łączy, należy mieć na uwadze zarówno możliwość wystąpienia awarii łącza PRA, jak i awarię sieci OST-112 powodującą konieczność przekazywania zgłoszeń do służb w modelu telefonicznym, wykorzystując tym samym przy trójpołączeniu jednocześnie 2 kanały.

4 Numer alarmowy 997 w dalszym ciągu będzie funkcjonował
Co się zmieni po przełączeniu 997 ? Po wybraniu numeru alarmowego 997 Obywatel połączy się z Operatorem Numerów Alarmowych, a nie jak dotychczas z Dyżurnym Policji Komunikat: „Numer alarmowy 112, proszę czekać na zgłoszenie się operatora….” Operator Numerów Alarmowych zbierze wszystkie informacje dotyczące zgłoszenia alarmowego i przekaże je w postaci elektronicznej formatki do Dyżurnego Policji Dyżurny na podstawie otrzymanych informacji podejmie decyzję w zakresie zadysponowania patrolu Numer alarmowy 997 w dalszym ciągu będzie funkcjonował

5 Przełączenie numeru 997 do CPR
Proces przekierowania połączeń z dotychczas obsługiwanego przez Policję numeru alarmowego 997 do Centrum Powiadamiania Ratunkowego na terenie województwa lubelskim trwać będzie od 07 do 18 czerwca 2018 roku.

6 Harmonogram przejęcia numeru alarmowego 997 do obsługi przez CPR – województwo lubelskie
DATA GODZ DZIEŃ TYGODNIA KOMENDA POLICJI KMP/KPP/KP LICZBA GMIN DO PRZEŁĄCZENIA 10:00 czwartek KMP Lublin 2 piątek KPP Janów Lubelski 7 11:00 KPP Łuków 11 12:00 KPP Kraśnik 10 13:00 KPP Lubartów 13 poniedziałek KPP Łęczna 6 KPP Opole Lubelskie KPP Puławy KPP Ryki 4 wtorek KPP Świdnik 5 KP Bełżyce KP Bychawa KP Dęblin środa KP Niemce KMP Chełm 16 KPP Krasnystaw KPP Włodawa 8 KMP Biała Podlaska KPP Parczew KPP Radzyń Podlaski KP Międzyrzec Podlaski 3 KP Terespol KP Wisznice KMP Zamość KPP Biłgoraj 14 KPP Hrubieszów KPP Tomaszów Lubelski

7 Zasięg działania CPR Lublin
Powierzchnia 25 122,49 km² Populacja (31 grudnia 2014) Liczba miast na prawach powiatu 4 Liczba powiatów 20 Powiaty ogółem 24 Gminy miejskie Gminy miejsko - wiejskie 23 Gminy wiejskie 170 Gminy ogółem 213 Miasta 43

8 Ogólna charakterystyka - statystyki
2014 2015 2016 2017 RAZEM Zgłoszenia 686317 678951 661056 632300 Zasadne (więcej niż do jednej służby) (144517) (143842) (152260) (176005) (636517) Pozostałe 542519 536389 520133 471575 PRM 55319 60747 67 922 82197 205160 POLICJA 81779 74634 71 494 80491 249194 PSP 5779 8112 11683 9063 35117 SŁ. POM. 1640 349 1161 4254 7630 144517 143842 152260 176005 636517

9 Ogólna charakterystyka – statystyka POLICJI
Dane na podstawie rejestratora rozmów TRX Jednostka KMP/KPP Zgłoszenia alarmowe na nr 997 w 2016 (ilość) na nr 997 w 2017 (ilość) KMP Biała Podlaska 20247 19193 KPP Biłgoraj 13781 14665 KMP Chełm 25187 22021 KPP Hrubieszów 14071 12616 KPP Janów Lubelski 6295 5505 KPP Krasnystaw 11342 10580 KPP Kraśnik 16749 15167 KPP Lubartów 20279 19669 KMP Lublin 65592 55344 KPP Łęczna 13416 10044 KPP Łuków 11891 11372 KPP Opole Lubelskie 14740 12180 KPP Parczew 9171 7953 KPP Puławy 17879 15164 KPP Radzyń Podlaski 8077 7668 KPP Ryki 3980 4324 KPP Świdnik 11138 10134 KPP Tomaszów Lubelski 12324 10818 KPP Włodawa 10106 8354 KMP Zamość 26190 24547 RAZEM 332455 297318

10 Ogólna charakterystyka – statystyka POLICJI
na podstawie raportu SWD Policji [SWD-R-026b] System Dowodzenia Policji Ilość interwencji w 2017 roku Na podstawie raportu SWD [SWD-R-026b] Ilość interwencji w I kwartale 2018 roku Wszystkie Policja CPR LU PSD Biała Podlaska 15325 11241 4084 4124 2967 1157 LU PSD Chełm 14476 9258 5218 4175 2635 1540 LU PSD Lublin 53816 26465 27351 15417 5073 10344 LU PSD Zamość 13692 8271 5421 3898 2190 1708 LU PSD Biłgoraj 7548 5079 2469 2241 1548 693 LU PSD Hrubieszów 5230 3724 1506 1299 887 412 LU PSD Janów Lubelski 2617 2020 597 739 560 179 LU PSD Krasnystaw 4923 3486 1437 1522 1061 461 LU PSD Kraśnik 6863 4441 2422 2092 1227 865 LU PSD Lubartów 6783 4448 2335 2038 1297 741 LU PSD Łęczna 4374 2846 1528 1269 801 468 LU PSD Łuków 9535 6336 3199 3116 1096 LU PSD Opole Lubelskie 4491 3080 1411 1266 800 466 LU PSD Parczew 2688 1962 726 793 601 192 LU PSD Puławy 11916 7064 4852 3143 1677 1466 LU PSD Radzyń Podlaski 4726 3579 1147 1404 1036 368 LU PSD Ryki 5244 3714 1530 1550 1062 488 LU PSD Tomaszów Lubelski 5680 3575 2105 1519 908 611 LU PSD Świdnik 6152 4153 1999 1942 1289 653 LU PSD Włodawa 2902 2082 820 761 544 217 Podsumowanie zbiorcze 188981 116824 72157 54308 30183 24125

11 Ogólna charakterystyka – statystyka CPR

12 Zdarzenia przekazane do innych służb przez CPR Lublin na dzień 31 grudnia 2017 r.
Największa ilość zgłoszeń przekazana była do Państwowego Ratownictwa Medycznego tj. 47% (82197), 46 % stanowiły zgłoszenia skierowane do Policji (80491), do Państwowej Straży Pożarnej przekazano 5% (9063), 1% zgłoszeń stanowiły zgłoszenia do służb pomocniczych.

13 Dlaczego zmiany są wprowadzane ?
Pierwszy etap ujednolicenia sposobu dokonywania zgłoszeń na podstawowe numery alarmowe. Standaryzacja czasu połączenia z numerami alarmowymi, w szczególności w sytuacjach wzmożonej liczby połączeń przy zdarzeniach masowych Odciążenie dyspozytorów służb ratowniczych – dyspozytor Policji może skupić się na zarządzaniu siłami i środkami

14 Korzyści z nowego rozwiązania?
Mechanizmy zastępowalności – wysoka niezawodność systemu; Jedna kolejka alarmowa obsługiwana przez dużą liczbę operatorów - standaryzacja czasu oczekiwania zgłaszającego na podjęcie rozmowy; Zintegrowany system pozwalający na poinformowanie wszystkich niezbędnych służb ratowniczych w jednym czasie; Standaryzacja obsługi zgłoszeń obcojęzycznych – możliwość przekierowania zgłoszenia do operatora władającego danym językiem obcym, pracującego w dowolnym CPR w kraju; Ograniczenie skutków prowadzenia długotrwałych rozmów np. z osobami z myślami samobójczymi, powodujących długotrwałe zaangażowanie w rozmowę dyżurnego na stanowisku kierowania; dająca mozliwość szybkiego włączenia do działań wszystkich zainteresowanych służb ratowniczych Kojarzenie zgłoszeń podobnych – w przypadku wielu zgłoszeń dotyczących tego samego zdarzenia, dyżurny właściwej służby otrzyma tylko jedną informację o zdarzeniu

15 Czasy obsługi zgłoszeń kierowanych na numer alarmowy 112
Średni czas oczekiwani a na odebranie połączenia w Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Lublinie wyniósł w 2017 roku 8,57 sekundy ( w roku ,53 s ). Czasy poniżej 9 sekund odnotowano we wszystkich miesiącach 2017 roku. Średni czas odbioru zgłoszenia zasadnego wyniósł 2 minuty i 11 sekund a czas obsługi zgłoszenia fałszywego 19 sekund.

16 CZASY OCZEKIWANIA / OBSŁUGI
Średni czas oczekiwania / obsługi na numer alarmowy 112 CZASY OCZEKIWANIA / OBSŁUGI Miesiąc Średni czas oczekiwania na przyjęcie zgłoszenia 112 [s] Średni czas obsługi zgłoszenia 112 zasadnego [s] Średni czas obsługi zgłoszenia 112 fałszywego [s] styczeń 8,32 122 21 luty 8,42 127 20 marzec 8,38 129 kwiecień maj 8,39 132 19 czerwiec 8,8 134 lipiec 8,73 136 sierpień 8,72 wrzesień 8,68 131 październik 8,7 133 18 listopad 8,76 139 15 grudzień 8,59 130 17 średnia 8,57

17 Wskazówki: Wdrożenie rozpocznie się od największej jednostki Policji na terenie Lubelszczyzny. W dniu 07 czerwca 2018 r. O godz nastąpi przełączenie KMP w Lublinie. Przełączenie odbywać się będzie o stałej godzinie (10:00), a w przypadku kilku jednostek terenowych Policji woj. lubelskiego w jednym dniu, od 10:00 co godzinę nastąpi przełączenie kolejnej jednostki szczebla powiatowego. Po każdym przełączeniu koordynator zmiany wraz z dyżurnym Policji dokonają sprawdzenia czy ruch został prawidłowo przekierowany Ważnym aspektem jest również, aby wyznaczone osoby z ramienia Policji w dniu przełączenia ruchu po uruchomieniu przejęcia przez CPR dokonały testowego połączenia telefonicznego z terenu każdej gminy na numer 997 celem sprawdzenia poprawności połączenia z operatorem CPR

18 997


Pobierz ppt "Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Lublinie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google