OCHRONA LUDNOŚCI CYWILNEJ PROJEKT mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz
PIERWSZA GODZINA 1.Nauczyciel prowadzący projekt zobowiązany jest do przeprowadzenia z każdą grupą trzech godzin zajęć dydaktycznych (planowanych w harmonogramie zajęć) oraz konsultacji ; 23.04; Celem pierwszej godziny zajęć (19.03.) dydaktycznych jest omówienie zakresu merytorycznego projektu oraz przekazanie studentom informacji na temat: a) metodyki pracy nad danym projektem, b) zasad prowadzenia konsultacji, c) zasad oceny projektu.
PIERWSZA GODZINA krótkie omówienie metodyki realizacji projektu przyjętego dla danego obszaru, omówienie zasad i form konsultacji, określenie ramowego zakresu problematyki projektu, omówienie głównych czynników wpływających na ocenę, omówienie formalnych aspektów (np. struktury dokumentacji).
DRUGA GODZINA – Celem drugiej godziny zajęć dydaktycznych jest dokonanie weryfikacji oraz zaakceptowanie (lub nie) przedstawionych przez studentów planów merytorycznych projektu, w tym bibliografii
DRUGA GODZINA PLAN MERYTORYCZNY PROJEKTU: analiza problematyki i zdefiniowanie problemu stanowiącego podstawę realizacji projektu (postawienie pytania, na które student poszukuje odpowiedzi realizując projekt), określenie zakresu i celu projektu, określenie tematu projektu, spis literatury stanowiący podstawę do opracowania planu merytorycznego (w czasie realizacji projektu literatura ta powinna zostać rozbudowana, a jej końcowa wersja przedstawiona w spisie literatury sprawozdania końcowego).
TRZECIA GODZINA – Celem trzeciej godziny zajęć dydaktycznych jest przeprowadzenie zaliczenia projektu. Prezentacja/obrona projektu powinna odbyć się na forum grupy projektowej. Celem prezentacji projektu jest przede wszystkim kształtowanie umiejętności publicznych wystąpień.
KRYTERIA ZALICZENIA PROJEKTU Konsultacje na AFD – każdy student po dwa postyTERMINY: Do pierwszy post na AFD z tematem projektu. Po jego akceptacji przez prowadzącego student zamieszcza kolejny post. Do drugi post – plan merytoryczny projektu (wymogi patrz: slajd nr 5). Na zajęciach w dniu prowadzący będzie każdemu akceptował lub wprowadzał zmiany w planie uprzednio przesłanym na AFD. Projekt gotowy należy przesłać do dnia (adres: Zajęcia trzecie – zaliczenie projektu – publiczne wystąpienie na forum grupy.
treść referatu ocena umiejętności samodzielnej pracy sumienność, terminowość zgodność treści projektu z jego tytułem sposób wnioskowania zachowanie wymaganej struktury pracy Składowe zaliczenia projektu:
WYMAGANIA EDYTORSKIE: Numeracja stron – automatyczna. Pierwszą stroną pracy jest strona tytułowa i od niej należy zacząć numerowanie, ale nie umieszczać na niej numeru strony. Automatyczny spis treści. Czcionka tekstu – Times New Roman, rozmiar 12 pkt., grubość normalna. Odstępy między wierszami – 1,5 (interlinia). Tekst justowany obustronnie.
WYMAGANIA EDYTORSKIE: Automatyczne dzielenie wyrazów. Wyliczenia w tekście –automatyczne wypunktowanie lub numerowanie. Marginesy 2,5 cm. Korzystać z książek, czasopism, rzetelnych stron internetowych Objętość projektu: około 10 stron tekstu Wymagania edytorskie: Wymagania edytorskie:
UKŁAD PROJEKTU: Strona 1 - strona tytułowa pracy (nie numerujemy jej – patrz WZÓR) Strona 2 - spis treści Strona 3 - wprowadzenie wprowadzenie w zagadnienie cel pracy, jej zakres, hipotezy badawcze krótkie przedstawienie struktury pracy
Kolejne strony - Część główna pracy. Podzielona na rozdziały/podrozdziały, które mają tytuły! Zakończenie - podsumowanie, - ocena stopnia zrealizowania celu pracy, - własne wnioski. Literatura. - wszystkie źródła wykorzystane w pracy. Kolejna strona - Streszczenie – do 5 zdań. Załączniki (nieobowiązkowo).
ZAKRES TEMATYCZNY PROJEKTÓW Międzynarodowe prawo humanitarne. Status ludności cywilnej i służb ratowniczych w strefie działań wojennych. Status uchodźcy. Rola administracji publicznej i samorządowej w zakresie ochrony ludności przed, w trakcie i po wystąpieniu zagrożenia (w tym pomoc socjalna i psychologiczna, wsparcie prawne i odszkodowawcze). Ruch Preppersów. Powszechny dostęp do broni a bezpieczeństwo cywilów.
Wydawnictwo zwarte, np.: Romer D., Makroekonomia dla zaawansowanych, PWN, Warszawa 2000, s Artykuł w pracy zbiorowej, np.: Pucek Z., Kultura w refleksji socjologicznej, [w:] Z. Krawczyk, Z.K. Sowa (red.), Socjologia w Polsce, Wyd. WSP, Rzeszów 1998, s Artykuł w czasopiśmie, np.: Wierzchoń S.T., Systemy rozpoznawania, Informatyka, nr 12/1999, s PRZYPISY
Przypisy do stron www: Przypis prosty (konieczne jest podanie daty użycia strony), np.: Przypis do dokumentu bez nazwy, z witryny, np.: z dnia , s. 15. Przypis do dokumentu z nazwą, z witryny, np.: Kozak M.W., Regiony w Polsce, [z:] z dnia , s. 15.
CYTATY W PRACY:
Pozycje w bibliografii układamy alfabetycznie z podziałem na: wydawnictwa zwarte (książki) czasopisma źródła internetowe BIBLIOGRAFIA:
Wydawnictwa zwarte: Bierzanek R., Morze otwarte ze stanowiska prawa międzynarodowego PWN, Warszawa Furmaga L., Wójcicki J., Mały słownik morski, Mitel International Ltd, Gdynia Kubiak K., Przemoc na oceanach. Współczesne piractwo i terroryzm morski, Wydawnictwo TRIO, Warszawa Łukaszuk L., Międzynarodowe prawo morza, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa Mickiewicz P., Morze Bałtyckie w polskiej strategii bezpieczeństwa morskiego, Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław Misztal K. (red.), Organizacja i funkcjonowanie portów morskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk Artykuły w czasopismach: Bogalecka M., Bezpieczeństwo transportu morskiego w regionie Morza Bałtyckiego, „Zarządzanie i Finanse”, nr 3/2012. Wardin K., Współczesne piractwo morskie zagrożeniem dla międzynarodowego transportu morskiego, „Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej,” ROK XLX NR 3 (178) Najważniejsze pozycje z netografii: Łuczkowska M., Piractwo i terroryzm morski jako zagrożenia transportu morskiego, [z:] gospodarka/item/download/76398_5012aeeeab9c075ddb9929e4249c0a0a Semrau J., Transport morski: podejście strategiczne, [z:] BIBLIOGRAFIA – PRZYKŁAD:
PRZYKŁAD PROJEKTU Przykładowy projekt na stronie pracowniczej