11 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. www.czp.com.pl Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 1/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Radca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska – Kozłowska
Od ogłoszenia do zamówienia
Kryteria oceny ofert oraz zabezpieczenie należytego wykonania umowy w postępowaniach publicznych 26 października 2010.
Specjalista ds. Transportu Biuro JASPERS w Warszawie
Zlecenie i wybór wykonawcy
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Nowelizacja Ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2005 MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO.
Zamówienia publiczne a innowacje
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Kontrakty typu „zaprojektuj i wybuduj” – prawa i obowiązki Stron
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dla zlecanych projektów planów miejscowych – forma i podstawowe założenia BAiPP Warszawa, 30 września 2009.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Najczęstsze naruszenia procedur i błędy w postępowaniach (wg taryfikatora) Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
PODSTAWOWE POJĘCIA PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Nowelizacja ustawy i jej cele
Etapy podejmowania decyzji
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Dokument sporządzony przez Siwek Gaczyński & Partners Kancelarię Prawniczą 1 FORMY WSPÓŁDZIAŁANIA PODMIOTU PUBLICZNEGO I PODMIOTU PRYWATNEGO W RAMACH ZAMÓWIENIA.
VIII Konferencja Ewaluacyjna
Najczęściej popełniane błędy w zamówieniach publicznych Jawor, 12 października 2010 r. Departament Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego.
Informacje zawarte w KARTACH OCEN niezbędne są do oceny operacji przez członków Komitetu oraz przyznania wartości punktowej, decydującej o kolejności.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
istotne cechy kryterium:
Podstawy analizy ryzyka
Metodyka opracowania PZRP Dr hab. inż. Andrzej Tiukało, prof
Realizacja dużych inwestycji w miastach - szanse i zagrożenia.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług ochroniarskich i usług portierskich na terenie domów pomocy społecznej, wchodzących.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Efekty zarządzania w modelu „utrzymaj standard”
_jarocin Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym w latach Urząd Miejski w Jarocinie Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym.
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
USŁUGA INŻYNIERA - KRYTERIA WYBORU OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
OCENA OFERT NA USŁUGI INŻYNIERA WEDŁUG KRYTERIÓW POZACENOWYCH Andrzej Grabiec Inżynier Konsultant SIDIR; Warsztaty SIDIR 23 czerwca 2015 Wyłączny reprezentant.
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
2015 Funkcjonowanie podmiotu w Rejestrze Usług Rozwojowych (RUR) Aleksandra Berg - Koza Warszawa, dnia 14 grudnia 2015 r.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Usługi leśne na 2016r. Nadleśnictwa Ustka Ustka, 16 listopada 2015.
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Departament Polityki Regionalnej Wyniki badania ewaluacyjnego: „Ocena systemu kryteri ó w wyboru projekt ó w zastosowanych w Regionalnym Programie Operacyjnym.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Regionalne Spotkanie Menedżerów Ochrony Zdrowia Katowice Ryszard Lubliński Dyrektor ds. Rozwoju Rynku Johnson & Johnson Poland 1.
„Zasada konkurencyjności”
WYBRANE ZAGADNIENIA MATERIALNEGO I PROCESOWEGO PRAWA PRACY
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
kontrola administracyjna projektów
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Informacja nt. naboru operacji do Planu operacyjnego KSOW
Szkolenie dla partnerów KSOW Kryteria wyboru operacji
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Art. 17. ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Efekty pracy Forum Inwestycyjnego Perspektywa branży
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

11 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 1/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Radca prawny Wojciech Adamczyk

22 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 2/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT W celu wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający może zastosować dwa rodzaje kryteriów oceny ofert:  cena albo  oferta najkorzystniejsza ekonomicznie

33 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 3/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT W przypadku zamówień, których przedmiotem jest wykonanie usług badawczych, rozwojowych, doradczych itp. w wyniku których ma powstań określone opracowanie zasadą winno być stosowanie innych kryteriów niż cena. W takim przypadku celem zamawiającego winno być znalezienie optymalnego bilansu wszystkich kryteriów.

44 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 4/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Szczegółowe opisanie przedmiotu zamówienia, w tym szczegółowe określenie wymagań odnośnie jakości przedmiotu zamówienia niekoniecznie będzie wystarczające dla zapewnienia prawidłowej jakości opracowania. W wielu przypadkach dla zapewnienia odpowiedniej jakości opracowania konieczne będzie sformułowanie kryteriów badających stopień zrozumienia i podejście wykonawcy do realizacji zamówienia.

55 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 5/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT W przypadku usług, których przedmiotem jest wykonanie określonego opracowania jakość będzie definiować wyłącznie deklaracja wykonawcy stanowiąca jego oświadczenie w zakresie zapewnienia określonych parametrów techniczno – użytkowych. Weryfikacja prawdziwości takiego oświadczenia nastąpi zazwyczaj dopiero w trakcie realizacji umowy.

66 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 6/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Od czego zależy prawdopodobieństwo, iż zadeklarowana jakość zostanie spełniona? Po pierwsze zależy ono od wiarygodności wykonawcy składającego oświadczenie. Ponieważ jednak tylko w odniesieniu do niektórych usług (tzw. niepriorytetowych) możliwe jest zastosowanie przy ocenie ofert kryteriów podmiotowych, stąd w większości przypadków wiarygodność składającego oświadczenie musi być weryfikowana za pomocą odpowiednio wysoko postawionych warunków podmiotowych. Zalecane jest stosowanie trybów z prekwalifikacją.

77 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 7/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Zastosowanie kryteriów przedmiotowych zwiększa prawdopodobieństwo, że zadeklarowana przez wykonawcę jakość opracowania zostanie spełniona. W przypadku usług, których przedmiotem są świadczenia przyszłe (wykonanie opracowania) zamawiający może zastosować następujące, kluczowe kryterium przedmiotowe:  ocena koncepcji realizacji zamówienia, w ramach, którego oceniane są:  zrozumienie zakresu wymaganych działań;  metody i środki dojścia do celu;  analiza zagrożeń związanych z realizacją usługi i sposób przeciwdziałania wystąpieniu tych zagrożeń oraz sposobu minimalizacji ich negatywnych skutków;  krytyczna analiza posiadanych przez zamawiającego dokumentów odnoszących się zakładanych celów zamówienia lub sposobów osiągnięcia tych celów;

88 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 8/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Ocena oferty w kryterium koncepcja realizacji zamówienia następuje na podstawie opracowania „koncepcja realizacji zamówienia” składanego przez wykonawców wraz z ofertą.

99 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 9/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Jak przyznawać punkty: Możliwe jest porównywanie ofert ze wzorcem: PRZYKŁAD: 5 punktów (= max.)dla„dobry/spełnia/kompletny/optymalny itp.” 3 punktydla„dostateczny/częściowo spełnia/ zdatny/przeciętny itp.” 1 punkt (= min.)dla„niedostateczny/nie spełnia/wybrakowany/niezdatny itp.” Możliwe jest porównanie ofert ze sobą:  najlepsza oferta dostaje max punktów;  pozostałe oferty proporcjonalnie mniej z uzasadnieniem w czym są gorsze od najlepszej oferty.

10 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 10/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Zastosowanie takiego rodzaju kryterium jak „koncepcja realizacji zamówienia” wymaga wiedzy eksperckiej ze strony zamawiającego. Nie powinny oceny jakościowej dokonywać wszyscy członkowie komisji przetargowej, a jedynie ci którzy posiadają wiedzę i doświadczenie. Jeżeli w komisji nie ma osób posiadających wiedzę i doświadczenie zamawiający powinien powołać biegłego lub biegłych na których opinii winien się oprzeć. :