Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości ruchu pojazdów na emisję zanieczyszczeń, hałas i bezpieczeństwo pieszych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
Advertisements

Krajobraz i jego elementy
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Gabriel Milczarek II b.
Biuro Ochrony Rządu. Spis treści  Struktura i działanie  Formy działania i zakres uprawnień  Możliwości zatrudnienia  Informacje ogólne  Zarobki.
„Trzymaj ciepło” II edycja Program bezpłatnych badań termowizyjnych budynków w Poznaniu –
EFEKT FOTOELEKTRYCZNY ZEWNĘTRZNY I WEWNĘTRZNY KRZYSZTOF DŁUGOSZ KRAKÓW,
Redukcja niskiej emisji przez ogrzewanie ciepłem sieciowym Żory, 12 maj
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 6: Zjawisko tarcia i jego wpływ na pracę ciągników i maszyn rolniczych (1 godz.) 1. Zjawisko tarcia 2. Tarcie ślizgowe.
Zagospodarowanie wysłodków problem czy szansa?. W warunkach polskiego rolnictwa rośliną z której można uzyskać duże plony biomasy są buraki cukrowe. Przez.
1 Zintegrowany system elektronicznej karty miejskiej do pobierania opłat za przejazdy komunikacją miejską System dynamicznej informacji pasażerskiej w.
1 Środki transportu Transport kolejowy lokomotywy Klasyfikacja lokomotyw Opracował: Kazimierz Rudnicki.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Czy spalanie biomasy jest neutralne w kontekście CO 2 ? Wydział Przyrodniczo-Technologiczny Instytut Inżynierii Rolniczej Studenckie Koło Naukowe BioEnergia.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2013 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Wizja infrastruktury drogowej w Europie w 2040 roku Dr inż. Adewole Adesiyun IBDiM.
Propozycje zmian ograniczeń prędkości ruchu pojazdów.
Atmosfera Ziemia Ziemię ze wszystkich stron otacza warstwa powietrza nazywana atmosferą. atmosfera.
LASER Light Amplification by Stymulated Emision of Radiation wzmocnienie światła przez wymuszoną emisję światła.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Dr Piotr SZAJNER IERiGZ-PIB ul. Świętokrzyska Warszawa Tendencje w produkcji mleka w Polsce.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu DrogowegoANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA ROK 2005r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 23 styczeń.
Dotychczasowe rozwiązania i nadzieje na przyszłość.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
ERM II Exchange Rate Mechanism. ERM II jest systemem łączącym waluty krajowe państw UE oraz euro, działającym na zasadzie stałych, ale dostosowywanych.
CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Mateusz Polaszewski IaG Żródła:Wikipedia,Encyklopedia PWN,strona handel-emisjami.pl.
Projekt II. Rozwiązanie Komunikacyjne Na Rzecz Rewitalizacji Funkcjonalnej Ulicy Piotrkowskiej Europejski Tramwaj Kultury 2016 Sztab Piotrkowska Łódź,
Metody Analizy Danych Doświadczalnych Wykład 9 ”Estymacja parametryczna”
Szkoła możliwości. NASZA SZKOŁA PROPONUJE CI Wszechstronny rozwój -wiedzazainteresowania Bardzo dobre przygotowanie do egzaminów i dalszej nauki Kształceniepostaw.
Gdańsk, listopad 2009 STOSUNEK DO ORGANIZACJI EURO 2012 ™ W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM opracowanie: Qualifact. Badania rynkowe i doradztwo.
Rower (pierwotne nazwy: welocyped, bicykl – i podobnie nazywany jest w większości nowożytnych języków europejskich; obecna polska nazwa pochodzi od brytyjskiej.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Ruch jest wszechobecnym zjawiskiem w otaczającym nas świecie. Poruszają się miedzy innymi: ludzie, samochody, wskazówki zegara oraz maleńkie atomy.
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Izolatory i metale – teoria pasmowa ciał stałych
Maszyny Elektryczne i Transformatory
ZNAKI PIONOWE INFORMACYJNE Droga z pierwszeństwem przejazdu.
„Liczby są wszędzie!” Scenariusz multimedialny nr 1/I.
Ogólne zasady ruchu drogowego – ruch pojazdów na autostradzie i drodze ekspresowej, strefie zamieszkania oraz na drogach wewnętrznych.
7 INSTYTUTU NAFTY I GAZU Państwowego Instytutu Badawczego.
Odblaskowa Szkoła.
TEMAT 23 Wypadki drogowe – statystyka i przyczyny
Odblaski Mateusz Dziurzyński 6a.
Koncepcja programowo-przestrzenna budowy ulicy Kościelna Droga
WPŁYW ZANIECZYSZCZENIA ŚWIATŁEM
„10 głównych zasad dotyczących zrównoważonego transportu”
w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa
JAZDA NA GAZIE …?.
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
NOŚ Odblaski !.
Bezpłatne bilety dla dzieci w Toruniu?
EKOmisja Monika Pawlak Stanisław Roszkowiak Krzysztof Brzeziński Bartosz Adamczyk pod opieką Grzegorza Ordana Grupa pasjonatów mechanicznych stratyfikatorów.
Bezpłatne bilety dla dzieci w Toruniu?
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego
Obecne i przyszłe wyzwania dla uczestników łańcucha dostaw w branży automotive Janusz Sobon, Prezes Zarządu KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o.
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
Aspekty prawne użytkowania instalacji grzewczych do 1 MW na paliwa stałe Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Ochrony Środowiska.
Zapis prezentacji:

Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości ruchu pojazdów na emisję zanieczyszczeń, hałas i bezpieczeństwo pieszych

Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na emisję Wprowadzanie stref tempo 30 – redukcja prędkości z 50 do 30 km/h Na podstawie badania „An evaluation of the estimated impacts on vehicle emissions of a 20mph speed restriction in central London” wykonanego przez Centre for Transport Studies Imperial College London w kwietniu 2013 Emisja Typ samochoduOgraniczenie prędkości (km/h około)NOX (g/km)PM10 (g/km)CO2 (g/km) Benzynowy 1,4 - 2,0 litra, Euro IV300,07260, ,95 Benzynowy 1,4 - 2,0 litra, Euro IV500,06730, ,35 Wpływ redukcji ograniczenia prędkości do 30 km/h7,88%-8,02%2,10% Diesel 1,4 - 2,0 litra, Euro IV300,74370, ,58 Diesel 1,4 - 2,0 litra, Euro IV500,81040, ,48 Wpływ redukcji ograniczenia prędkości do 30 km/h-8,23%-8,29%-0,93% Udział samochodów benzynowych40% Udział samochodów z silnikiem diesla60% Wpływ redukcji ograniczenia prędkości do 30 km/h wszystkie samochody -7,39%-8,27%0,48%

Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na emisję Charakterystyka ruchu w strefie tempo 30 (20 mil na godzinę) to średnia prędkość zbliżona do maksymalnej, co objawia się mniejszym udziałem przyśpieszania i hamowania a większym udziałem jazdy ze stałą prędkością. Stąd bierze się zmniejszone zużycie paliwa i emisja. Długoterminowo redukcja emisji może być nawet dwukrotnie wyższa ze względu na spadek ruchu wywołany ograniczeniami prędkości.

Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na emisję Analiza efektów ograniczeń prędkości ze 120 i 100 km/h przeprowadzona przez Uniwersytet w Delft w lutym 2010:

Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na hałas Na podstawie: Andersen B.: Støjudsendelse fra biler på vejnettet. Kgs. Lyngby. Danish Transport Research Institute. Report Zmniejszenie prędkości ruchu [km/h] Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy lekkie Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy ciężkie z 130 do 1201,0 dB- z 120 do 1101,1 dB- z 110 do 1001,2 dB- z 100 do 901,3 dB1,0 dB z 90 do 801,5 dB1,1 dB z 80 do 701,7 dB1,2 dB z 70 do 601,9 dB1,4 dB z 60 do 502,3 dB1,7 dB z 50 do 402,8 dB2,1 dB z 40 do 303,6 dB2,7 dB

Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na hałas Sumarycznie dla likwidacji podniesionych dopuszczalnych prędkości 70 oraz 80km/h i wprowadzenia stref 30: Zmniejszenie prędkości ruchu [km/h] Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy lekkie Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy ciężkie z 80 do 505,9 dB4,3 dB z 70 do 504,2 dB3,1 dB z 50 do 306,4 dB4,8 dB

Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na bezpieczeństwo Średnie prawdopodobieństwo śmierci osoby potrąconej przez pojazd w zależności od prędkości uderzenia wynosi 10% dla 30 km/h oraz 90% dla 50 km/h:

Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na bezpieczeństwo Graniczna rzeczywista prędkość ruchu ze względu na bezpieczeństwo pieszych to 65km/h. Taka jest średnia prędkość ruchu w dużych miastach na ulicach z ograniczeniem do 50 km/h. Wszystkie wyższe prędkości drastycznie podnoszą ryzyko śmierci.

Opracowanie: Radosław Wroński Antysmogowe działania w Paryżu Ograniczenie prędkości do 20 km/h Zmasowane kontrole Darmowa komunikacja miejska Parzyste numery rej. w dni parzyste i odwrotnie Wyjątki: minimum 3 pasażerów lub najwyższa norma Euro Główny cel: zniechęcenie do jazdy samochodem Efekt: 40% redukcji ruchu