Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwiązywanie konfliktów
Advertisements

Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
CO TO SĄ PROJEKTY INNOWACYJNE? PROJEKTY INNOWACYJNE WYTYCZNE EFS NIE WSKAZUJĄ ODRĘBNEJ DEFINICJI INNOWACYJNOŚCI.
Spektakl dla dzieci „Serce dziecka”. Cele działań Budowanie i umacnianie wizerunku FSD jako godnej zaufania jednostki pożytku publicznego Integracja lokalnej.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
© Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż. Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Metody optymalizacji - Energetyka 2015/2016 Metody programowania liniowego.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
- brak nadzoru nad dziećmi (1%) - agresja ze strony rówieśników (4%) - nic (95%)
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Strona postępowania jako źródło dowodowe Prof. dr hab. Henryk Dzwonkowski Kierownik Katedry Prawa Finansowego Uniwersytet Łódzki.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BUDOWANIE RELACJI PARTNERSKICH - PRZEŁAMYWANIE OBAW I BARIER Beata Bednarczyk.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
Badanie dynamiki zjawisk dr Marta Marszałek Zakład Statystyki Stosowanej Instytut Statystyki i Demografii Kolegium Analiz.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
MODUŁ 4 TEMAT 2 POZIOM 2 Reagowanie na zmianę. CELE SZKOLENIA: Poznasz różnicę pomiędzy nastawieniem, gdy jesteś „w” lub „poza pudełkiem”, Zrozumiesz,
Programowanie produkcji Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
10. Planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
 Dorota Suwalska-Barancewicz, Alicja Malina IP UKW.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Negocjacje 5 Dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Moc Dialogu i Transformacji Konfliktu, w oparciu o doświadczenie Dayton Mediation Center Michelle Zaremba & Aaron Primm.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Stały element życia ludzkiego. BYŁY, SĄ I BĘDĄ…
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Przekonania rodziców na temat pomocy psychologicznej dla dzieci
RASIZM, SZOWINIZM, KSENOFOBIA
Zajęcia przygotowujące do matury rozszerzonej z matematyki
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Pomoc w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej ucznia
TECHNIKI (wybrane) MANIPULACYJNE Zygmunt Korzeniewski
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
Zmiany w zakresie procedury
Wyrównanie sieci swobodnych
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur

Zapis prezentacji:

Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ

Koło konfliktu

Problem danych Przyczyny  Brak lub błędne dane  Różnice poglądów na to, co instotne  Różnice w interpretacji danych  Różnice co do procedur oceniania danych Sposoby radzenia sobie  Uzgodnienie, które są istotne  Uzgodnienie sposobu zbierania danych  Ustalenie wspólnych kryteriów oceny danych  Odwołanie się do pomocy eksperta w sytuacjach bez wyjścia

Problem interesów Przyczyny Może dotyczyć percypowanych lub rzeczywistych konkurencyjnych interesów:  rzeczowych  Proceduralnych  Psychologicznych Sposoby radzenia sobie:  Koncentracja na interesach, a nie stanowiskach  Odnoszenie się do obiektywnych kryteriów  Poszukiwanie rozwiązań zaspokajających potrzeby wszystkich stron  Poszukiwanie sposobów poszerzających opcje i zasoby

Problemy strukturalne Przyczyny  Destrukcyjne wzory zachowań lub interakcji  Nierówna siła, władza i kontrola zasobów  Warunki środowiskowe powstrzymujące współprace  Ograniczenia czasowe Sposoby radzenia sobie  Zmiana destruktywnych wzorów zachowań i interakcji  Zmiana negocjacji pozycyjnych na problemowe  Zmiana przymusy na przekonanie  Zmiana warunków środowiskowych na sprzyjające współpracy

Problemy wartości Przyczyny  Różnice kryteriów oceny pomysłów lub zachowań  Różnice dotyczące sposobu życia, ideologii i religii Sposoby radzenia sobie  Unikanie określenia problemu w kategorii wartości  Uznanie różnic

Problemy relacji Przyczyny  Silne emocje  Stereotypowe spostrzeganie  Uboga komunikacja lub jej brak  Powtarzanie negatywnych zachowań Sposoby radzenia sobie  Akceptowanie uczuć i kontrolowanie wyrażania emocji  Wzmacnianie pozytywnych postaw  Usprawnianie komunikacji  Blokowanie negatywnych, powtarzających się zachowań

Metody rozwiązywania sytuacji problemowych Sytuacja  Ustalenie celu  Określenie ról  Ustalenie zasad Ludzie  Wysłuchanie się wzajemne  Zajęcie się emocjami  Dowartościowanie

Problemy  Sformułowanie problemów  Sprawdzenie zrozumienia problemów Interesy  Dotarcie do interesów  Określenie wspólnych i sprzecznych interesów  Wzajemne zrozumienie interesów Rozwiązania  Szukanie rozwiązań  Określenie kryteriów oceny rozwiązań  Wybór rozwiązań Zmiana  Zaplanowanie wprowadzenia ustalonych rozwiązań