Warszawa 12 czerwca 2015 r. Pilotaż projektu Etyka nie tylko dla smyka w szkołach rejonu toruńskiego Marzenna Wierzbicka- KPCEN w Toruniu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Advertisements

PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
Wychowawca : Sylwia Szczęsna - Cichoń
Idee Janusza Korczaka w naszej szkole – w szkole XXI wieku
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wykorzystaj czas.
Szkoła Podstawowa nr 149 z klasami integracyjnymi im
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Ćwiczenia Dokończ zdania tak , aby powstały wypowiedzenia złożone.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
MAMO !!! TATO !!! POZWÓLCIE MI NA TO !!! Z łatwością przekraczamy próg szkolny Ponieważ od najmłodszych lat uczestniczymy w codziennym życiu naszej szkoły!
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 350. Zespół Szkoły z Klasą 2.0 Katarzyna A. Agnieszka F. Agata T. Izabela S. Grażyna U. Dariusz C. Szkoła Podstawowa.
Dział Oprawy Artystyczno – Multimedialnej
Dni Otwarte w Szkole Podstawowej nr 8 im. Jana Pawła II w Policach
„Ortograffiti w mojej szkole”
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Śpioch Ćwiartek Etyka nie tylko dla smyka Wartość: szacunek, odpowiedzialność.
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.
"Ziemia Tarnogórska w literaturze, plastyce i fotografii"
Realizacja programu „Znajdź właściwe rozwiązanie” w roku szkolnym 2012/2013 na terenie powiatu krapkowickiego mgr Joanna Pawlak Sekcja Promocji Zdrowia.
INSTRUKCJA. 1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację.
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
Wychowywać to kochać i wymagać
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Debata szkolna „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Szkoła Podstawowa w Okonku.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Klasa 2 a gimnazjum.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Pilotażowy program pt. „Etyka nie tylko dla smyka” realizowany w Zespole Szkół nr 8 w Toruniu.
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Przewodnicząca: Iwona Marcińczak
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Program eTwinning Planowanie projektów
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Wychowanie przez czytanie
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Szkoła Podstawowa w Borku Strzelińskim
Program eTwinning Planowanie projektów
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapis prezentacji:

Warszawa 12 czerwca 2015 r. Pilotaż projektu Etyka nie tylko dla smyka w szkołach rejonu toruńskiego Marzenna Wierzbicka- KPCEN w Toruniu

Koordynatorka –Wiesława Kuban Zespół Szkół nr 2 w Turznie Szkoła Podstawowa w Jajkowie Szkoła Podstawowa nr 18 w Toruniu Szkoła Podstawowa w Ostaszewie Szkoła Podstawowa nr 2 w Toruniu Szkoła Podstawowa w Rzęczkowie Szkoła Podstawowa nr 1 w Chełmnie Szkoła Podstawowa nr 6 w Toruniu Szkoła Podstawowa w Małej Nieszawce Szkoła Podstawowa w Świerczynkach Zespół Szkół nr 2 w Turznie Szkoła Podstawowa w Jajkowie Szkoła Podstawowa nr 18 w Toruniu Szkoła Podstawowa w Ostaszewie Szkoła Podstawowa nr 2 w Toruniu Szkoła Podstawowa w Rzęczkowie Szkoła Podstawowa nr 1 w Chełmnie Szkoła Podstawowa nr 6 w Toruniu Szkoła Podstawowa w Małej Nieszawce Szkoła Podstawowa w Świerczynkach Koordynatorka – Marzenna Wierzbicka Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Brodnicy Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Brodnicy Zespół Szkół nr 8 w Toruniu Zespół Szkół nr 16 w Toruniu Szkoła Podstawowa nr 7 w Toruniu Szkoła Podstawowa w Płużnicy Szkoła Podstawowa i Przedszkole w Książkach Szkoła Podstawowa nr 2 w Wąbrzeźnie Szkoła podstawowa nr 35 w Toruniu Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Brodnicy Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Brodnicy Zespół Szkół nr 8 w Toruniu Zespół Szkół nr 16 w Toruniu Szkoła Podstawowa nr 7 w Toruniu Szkoła Podstawowa w Płużnicy Szkoła Podstawowa i Przedszkole w Książkach Szkoła Podstawowa nr 2 w Wąbrzeźnie Szkoła podstawowa nr 35 w Toruniu Pilotaż programu w szkołach

Włączenie w realizację pilotażu środowiska szkolnego, rodziców i środowiska lokalnego.

Publikacje prasowe

SP w Małej Nieszawce- liderka Karwena Pawlak SP w Płużnicy – liderka Marlena Miastkowska-Makowska

SP nr 8 w Toruniu- liderka Katarzyna Niedlich Joanna Fojt, SP nr 7 w Toruniu Na stronie internetowej szkoły są zamieszczone informacje o zajęciach oraz zdjęcia. Szerokim zainteresowaniem cieszy się strona, która bardzo często odwiedzana jest przez rodziców. Chętnie czytają informacje, oglądają zdjęcia, dzielą się spostrzeżeniami a przede wszystkim cieszą się z aktywności swoich pociech na zajęciach.

SP w Książkach –liderka Katarzyna Jędrzejewska

SP nr 1 w Brodnicy SP nr 6 w Toruniu SP nr 2 w Wąbrzeźnie

SP w Płużnicy, SP nr 8 w Toruniu, SP w Małej Nieszawce

Kilka refleksji liderek szkolnych Katarzyna Niedlich - W SP nr 8 w Toruniu pilotażowy projekt „Etyka nie tylko dla smyka” zajął w sercach najmłodszych dzieci szczególne miejsce. Zajęcia ze Smyka stały się zajęciami ulubionymi, wyczekiwanymi. W jednej z klas pierwszych dzieci same wręcz proszą nauczyciela o przeprowadzenie zajęć. Zofia Olszewska, SP 1 w Brodnicy Dzieci z zaangażowaniem wcielają się w postaci ze scenariuszy i świetną aktorską grą pokazują, jak należy się zachować w różnych trudnych sytuacjach. Czasami stają się doradcami i negocjatorami, świetnie sobie z tym radząc. Sylwia Szczepaniak, SP 2 w Wąbrzeźnie Rodzice także z entuzjazmem podeszli do tego pomysłu. (…)obserwowali zajęcia „Etyki…” i omawiali je razem z nauczycielami prowadzącymi lub z dyrektorem. Wszystkim obserwującym bardzo się podobały, szczególnie to, że o wartościach szkoła i dom rodzinny mówią tym samym językiem. Marlena Miastkowska – Makowska, SP w Płużnicy „Dzisiaj były super zajęcia”. „Lubię odgrywać scenki”, „Czy dziś będziemy rozmawiać o wartościach?”, - przytoczone wypowiedzi dzieci jednoznacznie odzwierciedlają stopień ich zainteresowania i zaangażowania w projekt. Zaproponowane ćwiczenia i zadania wywołują wśród dzieci entuzjazm, radość, zadowolenie, a czasami poruszenie i refleksję.

Aneta Płachcińska – Bubienko SP nr 6 w Toruniu Zosi z klasy 3b utkwiły w pamięci prace z plastyki gazetowe zakupy, po których stwierdziła: Najbardziej podobało mi się wykonywanie papierowej torby na zakupy i robienie wydzieranki z kolorowych gazet. Nauczyło mnie to określać co jest bardzo potrzebne do życia, a bez czego mogę się obejść. Podczas innych zajęć dzieci zapoznały się z historią rodziny Parzystych. Bohater o imieniu Ćwiartek zaczął spóźniać się do szkoły, stwierdził, że nic nie traci, ponieważ nie ma problemów z liczeniem. Magda z 3 b po lekcji stwierdziła: Zajęcia te nauczyły nas, że należy być punktualnym, bo przez to okazujemy szacunek innym ludziom. Dzieciom z klasy 1e podobały się ćwiczenia korekcyjno – kompensacyjne, na których usprawniały motorykę rąk tak bardzo, że poprosiły, aby te zajęcia przeprowadzić z całą klasą. Alina Grążawska-Czapulak –SP w Jajkowie (osobiste refleksje zawarte w prezentacji na stronie szkoły) - szkoda, że szkolenie do Smyka nie odbyło się wcześniej (maj, czerwiec), - ciekawie przemyślana tematyka zajęć, - niektóre scenariusze zmieniłabym trochę, - przydałoby się więcej czasu do realizacji, - prawda, ta etyka jest nie tylko dla smyka…

Warto – Katarzyna Jędrzejewska, SP w Książkach Takie zajęcia – zawsze – Aneta Płachcińska-Bubienko, SP nr 6 w Toruniu Rodzice są za – Sylwia Szczepaniak, SP nr 2 w Wąbrzeźnie Świetne zajęcia – Marlena Miastkowska – Makowska, SP w Płużnicy Uczciwy przyjaciel – Marta Humienna, SP nr 16 w Toruniu Zrobię babci herbatę – Joanna Fojt, SP nr 7 w Toruniu Byłem jak ten królik w klatce – Małgorzata Sikorska, SP nr 1 w Brodnicy Aktywna postawa dzieci – Zofia Olszewska, SP nr 2 w Brodnicy Etyka nie tylko dla smyka w szkołach regionu toruńskiego – Marzenna Wierzbicka, KPCEN w Toruniu