MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ŚCIEŻKA EKOLOGICZNA.
Advertisements

Życie w lesie.
Edukacja środowiskowa
LAS CAŁKIEM BLISKO NAS Katarzyna Drążek kl. IIc Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Malbork.
Co to jest las? Las to kompleks roślinności, a zwłaszcza drzew rosnących zwarcie wraz ze światem zwierzęcym oraz zależnościami między nimi.
Las - skarb przyrody.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zieleń Wokół Nas.
Opracowała: Anna Rybarczyk
LAS.
DRZEWA LIŚCIASTE Źródło: Internet, np. Wikipedia.
Szata roślinna i świat zwierzęcy Polski
Warstwy lasu.
Jaka to roślina? LABIRYNT.
Skład grupy: Błażej Sz., Dominik T. i Jakub G.
Ścieżka przyrodnicza „Po parkach Lubina” – zajęcia terenowe.
Autorzy: Maria Kiliszek, Magda Niemira, Tomasz Gromelski
ŚWIĘTO DRZEWA DRZEWA LIŚCIASTE. OPRACOWAŁA Małgorzata Lewczuk.
LAS A LEŚNY BANK GENÓW.
Przygotowała Weronika Adamek klasa I gimnazjum
Kto jest przyjacielem lasu?
Kto jest przyjacielem lasu?
Kto jest przyjacielem lasu?
ROŚLINY NA TERENIE SP4 W OZORKOWIE
„Lasy mojej okolicy”.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Przyjaciel lasu Prezentację przygotowała Agnieszka Szczerba kl. V
„Lasy w mojej okolicy” "Płynie Noteć w Pradolinie i do Warty bieży na jej prawym brzegu piękna Biała leży„ Wieś Biała leżąca około 20 km od Piły- stolicy.
„Lasy w mojej okolicy” Opracowanie: Michał Mela Publiczne Gimnazjum
Lasy w mojej okolicy.
Przyjaciel Lasu.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Lasy w mojej okolicy czyli Lasy Rudzkie.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Las na górze grodziskowej w korytnicy
Przyjaciel lasu ze mnie jest !
Natalia Biesiada kl. VIa Szkoła Podstawowa nr 3 w Pleszewie im. Powstańców Wielkopolskich.
Las w mojej okolicy.
Stanisław Miścicki Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Konkurs multimedialny „Nasze Nadleśnictwo” Nadleśnictwo Dobieszyn.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
Drzewa i krzewy.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa II zabytki Krakowa 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
„Mali konstruktorzy i poligloci”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Nadleśnictwo Antonin położone jest w Południowej Wielkopolsce w dwóch powiatach ostrowskim i ostrzeszowskim. Zasięgiem terytorialnym obejmuje 40 tys.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Nadleśnictwo Parciaki w obecnych granicach utworzone zostało na mocy zarządzenia Naczelnego Dyrektora Lasów Państwowych z dnia 27 listopada 1981 roku.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I rzeczowniki 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
„NASZE NADLEŚNICTWO” NADLEŚNICTWO STRZYŻÓW
Nasze Nadleśnictwo Miechowicka Ostoja leśna
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Rezerwat Jata.
Zapis prezentacji:

MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa II warstwy lasu 1 godz. lekcyjna

SPIS TREŚCI CELE ŚRODKI DYDAKTYCZNE METODY I FORMY PRACY PRZEBIEG ZAJĘĆ

CELE Ogólne Szczegółowe kształcenie wiedzy przyrodniczej; poznawanie warstw lasu; rozwijanie umiejętności pracy z tablicą multimedialną; kształcenie umiejętności pracy grupowej. Uczeń: potrafi rozpoznać warstwy lasu; Potrafi wymienić warstwy lasy i wskazać różnice pomiędzy nimi; jest aktywny na zajęciach; współpracuje w grupie.

ZAGADNIENIA Nauka o warstwach lasu.

METODY I FORMY PRACY ŚRODKI DYDAKTYCZNE Metody i formy pracy burza mózgów; pogadanka praca w grupach gry interaktywne praca z komputerem komputer przeglądarka internetowa

PRZEBIEG ZAJĘĆ Powitanie z uczniami. Poznanie warstw lasu – praca z ilustracjami poszczególnych warstw lasu. Podsumowanie zajęć i zakończenie lekcji.

LAS to teren porośnięty drzewami i krzewami. Drzewa w lesie stwarzają odpowiednie warunki dla innych roślin i zwierząt w nim mieszkających.

Las składa się z wielu warstw Las składa się z wielu warstw. Każda z nich pełni odrębną rolę, jest zamieszkiwana przez inne organizmy a jednak przenikają się nawzajem i odrębnie istnieć nie mogą. DRZEWA PODSZYT RUNO LEŚNE ŚCIÓŁKA LEŚNA

DRZEWA Warstwa najwyższych drzew jak np. dąb szypułkowy, jesion wyniosły, klon pospolity, lipa drobnolistna, topola biała, sosna zwyczajna, świerk pospolity. PODSZYT Tworzą krzewy i młode drzewa np. dziki bez, jarząb pospolity (jarzębina), leszczyna pospolita (orzech laskowy), malina właściwa, topola osika, trzmielina pospolita. RUNO LEŚNE Warstwa ziół z roślinami, których część zimuje pod ziemią, jak na przykład: borówka brusznica, borówka czarna, narecznica samcza, orlica pospolita, przylaszczka pospolita, poziomka pospolita, zawilec gajowy. Tu mieszka wiele owadów, płazów i gadów oraz niektóre ptaki. ŚCIÓŁKA LEŚNA Tę warstwę tworzą patyki, opadłe liście, gnijące rośliny, igły sosny czy szyszki.