Proces standaryzacji Informacji Turystycznej w Polsce.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Tak było kiedyś.... ŚLĄSKA PODRÓŻ W CZASIE Szlakiem Zabytków Techniki spod Silesia City Center.
27 lipiec 2012 r. Tykocin „Wzmocnienie krajowego systemu promocji
Podstawy Turystyki Wykład
Sieć SPLOT Sieć SPLOT to związek 15 członków - organizacji wspierających, działających w różnych regionach Polski. CELE: Zwiększanie umiejętności zarządzania.
Śląski System Informacji Turystycznej
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Certyfikacja Punktów i Centrów Informacji Turystycznej
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
1 Przygotowania do EURO 2012 – zagadnienia horyzontalne Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 28 maja 2007.
1 Przygotowania do EURO 2012 – stadiony i infrastruktura sportowa Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 29 maja 2007.
1 Przygotowania do EURO 2012 – projekty miękkie i systemowe Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 29 maja 2007.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
SZKOLENIA. Realizacja projektów unijnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
SZKOLENIA.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Projekt współfinansowany w 75% przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego i w 25% z budżetu państwa. Regionalne Centrum Informacji Medycznej.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Analiza informacji turystycznej na stronach administracji publicznej Joanna Cuber Łukasz Konieczny Karolina Lewicka WSZiNS Tychy Zarządzanie i marketing.
mgr Magdalena Czichon pod kierunkiem dr inż. Katarzyny Karbowiak
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Publikacje zawodowe WSiP 2013
Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich Słupski Regionalny.
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
Technik turystyki wiejskiej
„Turystyka w zgodzie z naturą” projekt realizowany przez Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki Wiejskiej „Słowiniec” w partnerstwie z Gminnym Ośrodkiem.
Działalność Tarnowskiego Centrum Informacji w 2006 roku oraz w I połowie 2007 roku Marcin Pałach, Tarnów
-Rok założenia – Lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko Domu Rodzinnego Jana Pawła II, w budynku Muzeum Miejskiego - Godziny pracy: w sezonie.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
PROW Efekty wsparcia udzielonego na rozwój agroturystyki bądź turystyki wiejskiej Kielce, kwiecień 2013.
STANDARYZACJA W HOTELARSWIE
Technik obsługi turystycznej
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Rekreacja i turystyka osób niepełnosprawnych
Technikum Obsługi Turystycznej. UZYSKASZ PEŁNE PRZYGOTOWANIE DO PRACY W: centrach informacji turystycznej agencjach turystycznych w kraju i za granicą
Technik Turystyki Wiejskiej
Doświadczenia z wdrażania systemu
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
2013 Polska Federacja Turystyki Wiejskiej ,,Gospodarstwa Gościnne’’
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Usługi brokerskie w innowacjach rolniczych „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Konferencja Gdańsk - PODR
Polski System Informacji Turystycznej Stan realizacji i plany do końca roku września 2012 Mirosław Nalazek Departament Systemów Informacyjnych.
Turystyka polonijna - stan i perspektywy rozwoju Teresa Buczak.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Zmiany w Planie Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko - Mazurskiego.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Lokalna Grupa Działania Rozwój przedsiębiorczości przygotowała: Patrycja Butlewska.
SPOTKANIE Z PRZEDSIĘBIORCAMI „WSPARCIE NA ROZWÓJ FIRMY” PRZYGOTOWAŁA: ALEKSANDRA KUKUŁA Fundusze Europejskie
Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Chełmno Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Chełmnie 15 czerwiec 2016r, godz. 17:00.
III. Wykorzystanie portalu
Zapis prezentacji:

Proces standaryzacji Informacji Turystycznej w Polsce

Działania początkowe (1) Centralny Ośrodek Informacji Turystycznej – wprowadzenie jednolitego układu Katalogu Informacji Użytkowej dla wszystkich województw INFOTUR – jednolity, ogólnopolski system baz danych – pierwsze zintegrowane narzędzie marketingowo-informacyjne

Działania początkowe (2) Bazy danych - baza noclegowa - atrakcje turystyczne - informator - obsługa turystyki - baza lokalna

Polski System Informacji Turystycznej (1) Przygotowanie założeń funkcjonowania systemu informacji turystycznej:  Pluralizm form organizacyjnych systemu,  Wprowadzenie jednolitego oznakowania; Przygotowanie podręcznika wdrożeniowego „Polski System Informacji Turystycznej” Rozpoczęcie wdrażania na przełomie lat 2002/ 2003

w Szkocjiw Szwecji na S ł owacji na W ę grzech na Ł otwie w Hiszpanii w Szwajcarii Polski System Informacji Turystycznej (2)

POT rekomendowa ł a do stosowania oznakowanie Rekomendowany przez WTO znak Polski System Informacji Turystycznej Wprowadzony prawnie znak

Kontynuacja działań systemowych opracowanie projektu jednolitego oznakowania samochodowych szlaków i atrakcji turystycznych – nowelizacja Kodeksu Ruchu Drogowego

Kontynuacja działań systemowych - Zasady kategoryzacji centrów informacji turystycznej system oznaczenia w skali od 1 do 4 – nadawanie „gwiazdek” przygotowane rozwiązanie uwzględnia sezonowość funkcjonowania centrów Komisja kategoryzacyjna działa na poziomie regionu – członkowie dobierani są przez Regionalną OrganizacjęTurystyczną

ścieżka weryfikacyjna:  wniosek składany dobrowolnie przez centrum,  wstępna decyzja Komisji kategoryzacyjnej,  weryfikacja – wizja lokalna (1-2 osoby reprezentujące Komisję),  ostateczna decyzja Komisji,  weryfikacja dokonywana jest raz do roku przed wysokim sezonem turystycznym Zasady kategoryzacji centrów informacji turystycznej (2)

Zasady kategoryzacji centrów informacji turystycznej (3)

Zasady kategoryzacji centrów informacji turystycznej (4) Kategoria pierwsza – 1 gwiazdka oznakowanie: dowolna forma oznakowania „i” dostępne materiały bezpłatne: o najbliższej okolicy języki obce: podstawowa znajomość jednego języka obcego zakres informacji: o najbliższej okolicy + dostępna bezpłatna lista wszystkich jednostek świadczących usługi IT należących do systemu, wraz z pełnymi danymi teleadresowymi punkt czynny w dni powszednie od poniedziałku do piątku co najmniej 8 godzin kategoria dotyczy przede wszystkim jednostek świadczących usługi informacji turystycznej dodatkowo, poza głównym przedmiotem swojej działalności (gospodarstwa agroturystyczne, hotele i inne obiekty noclegowe, biura podróży, biblioteka, muzeum, etc.)

Zasady kategoryzacji centrów informacji turystycznej Kategoria najwyższa – 4 gwiazdki – wybrane pozycje dostępne materiały bezpłatne: o najbliższej okolicy, ponadlokalne i regionalne, również w językach obcych; w tym materiały specjalistyczne (tematyczne); materiały szczegółowe i wyczerpujące doświadczenie informatorów: wszyscy pracownicy z wykształceniem kierunkowym lub posiadać kilkuletnie doświadczenie języki obce: znajomość co najmniej trzech języków obcych (dwa w stopniu bardzo dobrym i jeden w stopniu komunikatywnym) zakres informacji: bardzo szczegółowo i wyczerpująco o całym województwie oraz o bliższej i dalszej okolicy + dostępna bezpłatna lista wszystkich jednostek świadczących usługi IT należących do systemu wraz z pełnymi danymi teleadresowymi sprzedaż pamiątek, publikacji, biletów, etc.: wymagane sprzedaż lokalnych usług przewodnickich: wymagane funkcje dodatkowe: podejmowanie samodzielnych inicjatyw, animacja życia kulturalnego, prowadzenie badań marketingowych kiosk elektroniczny: na zewnątrz lub monitor w witrynie z informacjami chodzącymi w pętli

Kontakt Polska Organizacja Turystyczna Chałubińskiego 8, Warszawa tel. 22/ , fax. 22/ Strony internetowe Polska Organizacja Turystyczna