Egzamin praktyczny Kat. A, A2, A1, AM Toruń, kwiecień 2013 r.Opracował: Mariusz Mąka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Advertisements

Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
OBSŁUGA TECHNICZNA: SKODA FABIA.
Warunki dopuszczenia motorowerzysty do uczestnictwa w ruchu drogowym.
Manewry na drodze.
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Manewry ruchu drogowego
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
UŻYWANIE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Bezpieczeństwo rowerzysty
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
PRZEPISY, ZNAKI I SYGNAŁY DROGOWE OBOWIĄZUJĄCE PIESZYCH
TEST Przecinanie się kierunków ruchu. Wykonał Wiesław Flitta.
OBSŁUGA TECHNICZNA: TOYOTA YARIS.

Zadanie realizowane po powrocie na plac manewrowy Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego – na wykonanie zadania osoba egzaminowana ma nie więcej niż 7.
JAK ZAPARKOWAĆ SIĘ ABY BYŁO DOBRZE ;)
Zasady przejazdu przez tory kolejowe i tramwajowe
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
WYBRANE PRZEPISY MANEWRY O RUCHU DROGOWYM Przygotowała:
..::WYPOSAŻENIE MOTOROWERU ::..
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY MOTOROWEREM
MENU ROWERZYSTA 1 OBOWIĄZKOWE WYPOSAŻENIE ROWERU. 2 2
Budowa motoroweru.
Zmiany w Prawie o ruchu drogowym dotyczące rowerzystów
Zespół Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Żywcu-Moszczanicy
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY ROWEREM
Budowa i wyposażenie motoroweru
Zasada ważna dla ciebie
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
MANEWRY.
Podczas wykonywania manewrów na drodze
Nowe metody szkolenia kandydatów na kierowców ze szczególnych uwzględnieniem warunków jesienno - zimowych WORD Katowice
ZADANIE 1 PRZYGOTOWANIE DO JAZDY, SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW POJAZDU ODPOWIEDZIALNYCH BEZPOŚREDNIO ZA BEZPIECZEŃSTWO JAZDY.
RUSZANIE Z MIEJSCA ORAZ JAZDA PASEM RUCHU DO PRZODU I DO TYŁU
Manewry na drodze cz.3: wymijanie, omijanie, wyprzedzanie
Materiał szkoleniowy dla uczniów NSP „Nasza Szkoła”
1. Manewrowanie i parkowanie MORD Nowy Sacz Sprawdzenie umiejętności płynnej jazdy podczas manewrowania dookoła serii przeszkód oraz bezpiecznego parkowania.
opracowała Longina Adamczyk
WYMIJANIE, OMIJANIE I WYPRZEDZANIE.
Nakaz jazdy w prawo (przed znakiem).
NOWINKI TECHNICZNE. HISTORIA -Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie.
Znaki Nakazu.
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
KATEGORIA B+E PRAWA JAZDY
JAK MIASTO JEŹDZI BEZPIECZNIE.
Szkolenie i egzaminowanie po 19 stycznia 2013 roku ABC… Prawo jazdy po nowemu. Szkolenie i egzaminowanie po 19 stycznia 2013 roku.
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego Toruń, ul. Polna 109/111 Toruń,
I. Akta prawne 1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. O kierujących pojazdami. 2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki.
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
CZYNNOŚCI KONTROLNO – OBSŁUGOWE PRZYGOTOWANIE DO JAZDY CZYNNOŚCI KONTROLNO – OBSŁUGOWE I PRZYGOTOWANIE DO JAZDY.
CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY.
Uprawnienia do kierowania i warunki uzyskania karty rowerowej Karta rowerowa.
Test Finał Lubuski Konkurs BRD W Europie jeździmy bezpiecznie Brody Żarskie, 7 maja 2016 r.
OŚRODEK DOSKONALENIA TECHNIKI JAZDY Rzeszów, 29 marca 2012.
Jak wygląda przebieg szkolenia w Słowenii?
Prawo jazdy.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
o kierujących pojazdami z późniejszymi zmianami
Bydgoszcz,
ELEMENTY DROGI POBOCZE CHODNIK RÓW POBOCZE PARKING DROGA DLA ROWERÓW
ZNAKI I MANEWRY DROGOWE
JAZDA SZOSOWA POKONYWANIE ZAKRĘTÓW.  1.Obserwacja  2.Prędkość  3.Pozycja przed zakrętem  4.Hamowanie  5.Skręcanie  6.Przyśpieszanie  7.Podsumowanie.
Zapis prezentacji:

Egzamin praktyczny Kat. A, A2, A1, AM Toruń, kwiecień 2013 r.Opracował: Mariusz Mąka

Kolejność zadań na placu manewrowym poz. 1 - przygotowanie do jazdy poz. 8 - slalom wolny poz. 9 - slalom szybki poz ominięcie przeszkody poz. 7 - ruszanie na wzniesieniu poz hamowanie do zatrzymania od 50 km/h poz hamowanie awaryjne

Zadanie 1 Przygotowanie do jazdy, sprawdzenia stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy

Wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego Zapewnienie przez osobę egzaminowaną odpowiedniego stroju ochronnego w postaci: a) wiązanego obuwia na płaskiej podeszwie, b) spodni z długimi nogawkami, c) kurtki z długimi rękawami zapinanej na suwak, guziki lub zatrzaski, d) rękawic zakrywających całe dłonie;

Wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego Przygotowane przez ośrodek egzaminowania: a) kamizelka, b) odpowiedni kask ochronny, c) ochraniacze na kolana i łokcie.

Sprawdzenie 2 elementów pojazdu odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego Grupa 1 Grupa 2 Czas 5 min.

Przygotowanie do jazdy Sprawdzenie stanu łańcucha Właściwe ustawienie lusterek

Zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie go przy unieruchomionym silniku, podparcie pojazdu na podpórce maksymalnie 3 zmiany kierunku ruchu (do tyłu, do przodu, do tyłu)

Przygotowanie do jazdy włączenie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym

Zadanie 8 Slalom wolny ( jazda po łukach w kształcie cyfry 8 i pomiędzy 5 bramkami ustawionymi na wyznaczonym pasie ruchu)

5-krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry 8

2-krotny przejazd pomiędzy 5 bramkami

Kryteria oceny 1) upewnienie się o możliwości jazdy: a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, b) ocena sytuacji wokół pojazdu, c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika; 2) 5-krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry 8; 3) 2-krotny przejazd pomiędzy 5 bramkami; 4) upewnianie się o możliwości skręcenia; Sposób wykonania zadania: a) niepodpieranie się nogami, b) nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne, c) niepotrącanie pachołków

Zadanie 9 Slalom szybki ( jazda pomiędzy pachołkami ustawionymi na placu manewrowym)

2-krotny przejazd pomiędzy pachołkami V śred. => 30 km/h

Kryteria oceny 1) upewnienie się o możliwości jazdy: a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, b) ocena sytuacji wokół pojazdu, c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika; 2) 2-krotny przejazd pomiędzy 5 pachołkami; Sposób wykonania zadania: a) średnia prędkość 1 przejazdu nie może być mniejsza niż 30 km/h, b) przejazdy muszą odbywać się na 2 lub 3 biegu c) niepodpieranie się nogami, d) nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne, e) niepotrącanie pachołków

Zadanie 10 Ominięcie przeszkody (kat. A, A2, A1)

2-krotny przejazd pasem ruchu, na którym ustawiona jest przeszkoda V min. =>50 km/h

Kryteria oceny 1) upewnienie się o możliwości jazdy: a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, b) ocena sytuacji wokół pojazdu, c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika; 2) 2-krotny przejazd pasem ruchu, na którym jest ustawiona przeszkoda; Sposób wykonania zadania: a) prędkość najazdu nie może być mniejsza niż 50 km/h, b) przeszkodę omija się raz z prawej, raz z lewej strony, tak aby zaprezentować umiejętność wykonania przeciwskrętu w prawo i w lewo, c) niepodpieranie się nogami, d) nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne, e) niepotrącanie pachołków

Zadanie 7 Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć – osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu naciska hamulec awaryjny (tylny), a następnie rusza do przodu, zwalniając go.

Zadanie 22 z ruchu drogowego Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym przez egzaminatora miejscu(manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania) – manewr nie dotyczy kategorii AM prawa jazdy

Zadanie 23 z ruchu drogowego Hamowanie awaryjne – obowiązkowo w zakresie prawa jazdy kategorii AM, A1, A2 i A, – w przypadku prawa jazdy kategorii A1, A2 i A hamowanie awaryjne musi być wykonane przy prędkości minimum 50 km/h przy użyciu przedniego i tylnego hamulca motocykla, – manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania

Trasa egzaminacyjna kat. AM

Dziękuję za uwagę !