TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Telewizja (TV) – dziedzina telekomunikacji przekazuj ą ca ruchomy obraz oraz d ź wi ę k na odległo ść. W jednym miejscu za pomoc ą kamery telewizyjnej.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Przyjaciele Zippiego 2015/2016. Ogłosiliśmy konkurs dla rodziców na uszycie patyczaka.
SPIS TREŚCI WARSTWOWA BUDOWA LASU WYSOKIE DRZEWA PODSZYT RUNO LEŚNE
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Tłusty Czwartek Tego dnia jak tradycja każe wybraliśmy się do piekarni po słodkie pączki z nadzieniem owocowym. Każdy z nas wrócił do przedszkola z paczkiem,
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
KONKURSY ORGANIZOWANE PRZEZ SZKOŁĘ wykorzystujące komputer i Internet.
Idealna szkoła z TIK 1.Tablety zamiast podręczników 2.Tablice interaktywne 3.Sprawnie działające komputery 4.Tablety dla każdego ucznia w każdej sali lekcyjnej.
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
„Na lipę” Autor wiersza: Jan Kochanowski Autorzy prezentacji: Łukasz Skierkowski i Witold Danisz.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Epoka rycerzy przeminęła.. Archaizmy Płatnerz- rycerz wyrabiający zbroje, tarcze Płatnerz- rycerz wyrabiający zbroje, tarcze Pawęż- prostokątna drewniana.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Historia Znaleziska archeologiczne wskazują, że jedwab wytwarzano już w starożytnych Chinach od roku około 2700 lat p.n.e.Chinach Chińskie.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Nadleśnictwo Chotyłów położone jest w północno - wschodniej części województwa lubelskiego, w powiecie bialskim. Od wschodu graniczy z Białorusią, od.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
Sieci komputerowe. Podział sieci. Podstawowe pojęcia związane z sieciami. Internet - określenia podstawowych terminów. Komunikacja w sieci.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
SZKOLNA DEBATA Czyli jak bezpiecznie poruszać się w sieci.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
KODEKS Podczas przygotowywania różnych prac, zadań, itp., zawsze podajemy źródło, z którego korzystamy.
Dzie ń Ż onkila Hospicjum Ś w. Łazarza w Krakowie 4 maja.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Nasze nadleśnictwo Zapraszamy do leśnictwa Podzamcze Chcemy wspólnie troszczyć się o lasy uczestnicząc we właściwym ich zagospodarowaniu, eksploatacji,
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych (TIK) w nauczaniu.
Poznajcie wielkiego detektywa Eugeniusza Łodygę.
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Ucz i ucz się z TIK!.
Nadleśnictwo Katowice.
NADLEŚNICTWO RYTEL.
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Git - system kontroli wersji
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0

Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to połączenie technologii informatycznej z innymi, głównie z technologią komunikacyjną, np. komputer wraz z oprogramowaniem, telefony komórkowe, telewizja oraz usługi z nimi związane ( np. wideo- konferencje, rozmowy on-line, zdalne uczenie się). 

Podczas następnej godziny wychowawczej (09.12) w grupach opracowaliśmy kodeksy korzystania z TIK. Następnie na podstawie materiału wypracowanego przez cztery zespoły stworzyliśmy klasowy Kodeks 2.0. Oto on:  1. Internet w naszej szkole jest przyjacielem ucznia.  2. Kultura osobista jest obecna również w sieci.  3.Jesteśmy uczciwi - zawsze podajemy link z którego korzystaliśmy.  4. Nie udostępniamy swoich danych nieznajomym.  5. Korzystając z komputera i telewizji dbamy o własne zdrowie:  a) robimy częste przerwy  b) siedzimy w odpowiedniej pozycji  6. Oglądamy programy telewizyjne bez przemocy.  7. Komunikujemy się za pomocą e- maili z kolegami i nauczycielami.  8. Na lekcjach mamy wyłączone komórki.  9. Pomagamy rodzicom i dziadkom oswoić się z komputerem.

„Tajemnice drzew” cele projektu:  · Rozpoznawanie podstawowych gatunków drzew w Polsce;  · Uświadomienie zależności człowieka od obszarów leśnych jako miejsca schronienia, źródła pokarmu, oraz tlenu;  · Samodzielne napisanie opowiadania lub innego utworu literackiego, którego bohaterem jest drzewo lub drzewa;  · Rozumienie znaczenia drzew dla współczesnego człowieka oraz dla środowiska przyrodniczego;  · Poznanie własnego drzewa genealogicznego;  · Poznanie autorów i dzieł malarskich, których motywem są drzewa.

Z jakiego drzewa pochodzą te liście? WIERZBA BRZOZA DĄB LIPA

Czyje to liście i owoce ?

Jakie to drzewo? Uczniowie losowali drzewa i wykonywali albumy lub plakaty zawierające informacje o wybranym drzewie BRZOZA

KASZTAN

DĄB

SOSNA

KLON

BUK

Znaczenie drzew dla człowieka i środowiska naturalnego Znaczenie drzew w życiu codziennym człowieka:  Tereny rekreacyjne,  Przemysł meblowy i papierniczy, budownictwo  Źródło tlenu,  Kształtowanie klimatu,  Schronienie dla zwierząt,  Produkcja materii organicznej,  Ochrona gleby przed erozją.

Kolejnym zadaniem było przygotowanie ulotki plakatu prezentującego znaczenie drzew dla człowieka i środowiska naturalnego  Oto efekty naszej pracy:

Skąd się wziąłeś?  To pytanie, na które każdy, biorący udział w naszym projekcie, musiał sobie odpowiedzieć. Wykonaliśmy drzewa genealogiczne swoich rodzin, które zostały zaprezentowane na godzinie wychowawczej. Uczniowie opowiadali historię własnych przodków kilka pokoleń wstecz.

Drzewo genealogiczne

Drzewa w literaturze  Naszym zadaniem było napisanie opowiadania lub innego utworu literackiego, którego bohaterem jest drzewo lub drzewa.  Drugim poleceniem w tej kategorii było wyszukanie baśni, legendy lub innego utworu literackiego, w którym występuje motyw drzewa.

Legendy o drzewach  Legenda o świętym Buku  Legenda o trzech drzewach  Legenda o zdobyciu ognia poprzez pocieranie drewna  Wielkie Drzewo Kapokowe

Ostatnim zadaniem projektu „Tajemnice drzew” było wyszukanie w Internecie dzieł malarskich, których tematem lub motywem będą drzewa. Następnie uczniowie wykonali prezentację multimedialną na ten temat.

Dzieci wykonały również, przy użyciu dowolnej techniki pracę plastyczną inspirowaną motywem drzewa w naturze lub na reprodukcji.

Prośba drzew do ludzi

Drzewa inspiracją dla artystów  Drzewa Franka Wilsona Drzewa Franka Wilsona

Antoni Kawałko

Roman Czyrka

Drzewa na skalnym urwisku - „Pejzaż” Sesshu Toyo z 1495 r.

Dziękujemy