EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, 05.03.2016 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Cieszynie Inicjator OTK: Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej OGÓLNOPOLSKI.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
14 października 2013r. w ramach doskonalenia warsztatu pracy odbyło się szkolenie na temat:Problemy prawidłowej komunikacji w szkole – przygotowane i przeprowadzone.
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
S ZEŚCIOLATKI PRZEKRACZAJĄ PROGI … SZKOŁY P ODSTAWOWEJ NR 41 W K RAKOWIE czyli o tym, jak nasi najmłodsi milusińscy współpracują ze starszymi kolegami.
Przegląd Piosenki Przedszkolnej „ŚPIEWAJĄCE PRZEDSZKOLAKI” 2011
„Dziecko 6-letnie w szkole”
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
„ Nasze dzieci 6 letnie w I klasie” Rada Rodziców przy Zespole Szkół w Grzechyni.
Ważne informacje Siedlce, 4 marca 2014 r.. Spotkania z rodzicami dzieci sześcioletnich: każdy dyrektor przedszkola (szkoły podstawowej) zobowiązany jest.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Przewodnicząca: Iwona Marcińczak
„Sześciolatek w szkole”
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Zadania pedagoga szkolnego
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
„Sześciolatek w szkole”
Przykłady dobrych praktyk
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.

Europejski Dzień Logopedy 5 marca 2016 roku logopedzi z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Zakopanem: Pani mgr Alicja Spiechowicz - Fus i Pani mgr Joanna Guziak wraz z logopedami z Grupy Wsparcia Logopedów działającej w Poradni zorganizowali Europejski Dzień Logopedy w Zespole Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem.

Europejski Dzień Logopedy Wszystkie działania podjęte w ramach obchodów Europejskiego Dnia Logopedy cieszyły się dużym zainteresowaniem nauczycieli i rodziców uczniów z ZSPiG w Sierockiem oraz okolicznych szkół. Dzieci chętnie uczestniczyły w różnego rodzaju zajęciach, co sprawiło, że nie tylko dobrze się bawiły, ale też mogły poznać uczniów z innych szkół. Natomiast dorośli mogli wziąć udział w prelekcji na temat dojrzałości szkolnej oraz uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania z zakresu logopedii i pomocy psychologiczno- pedagogicznej.

PROGRAM EUROPEJSKIEGO DNIA LOGOPEDY 9:30 – 11:00 Prelekcja na temat dojrzałości szkolnej; 9:30 – 15:00 Porady i konsultacje logopedyczne; 11:00 – 15:00 Komputerowe badanie słuchu; 9:30 – 15:00 Grupowe zajęcia logopedyczne dla przedszkolaków i uczniów klas I – III SP; 9:30 – 11:00 Zajęcia czytelniczo - logopedyczne.

LOGOPEDZI Pani mgr Alicja Spiechowicz – Fus (PPP w Zakopanem); Pani mgr Joanna Guziak (PPP w Zakopanem); Pani mgr Monika Rabiasz – Rajca (SP nr 1 w Zakopanem); Pani mgr Beata Bukowska (ZSPiG w Dzianiszu); Pani mgr Dorota Graca (ZSPiG w Bańskiej Wyżnej); Pani mgr Małgorzata Stańczewska (SP nr 2 w Zakopanem); Pani lic. Barbara Marusarz (SP nr 2 w Zakopanem); Pani mgr Weronika Gąsienica (ZSPiG w Sierockiem).

PRELEKCJA NA TEMAT DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ Pani mgr Alicja Spiechowicz -Fus i Pani mgr Joanna Guziak przygotowały prezentację na temat dojrzałości szkolnej: Czy twoje dziecko jest gotowe do rozpoczęcia nauki w szkole ? Podczas prelekcji: poruszono problem wymagań, jakie szkoła stawia przed dzieckiem; omówiono zagadnienia dojrzałości emocjonalnej i społecznej oraz przedstawiono cechy i różnice między dzieckiem dojrzałym i niedojrzałym emocjonalnie i społecznie; omówiono rozwój umysłowy, motoryczny oraz rozwój mowy dziecka 6 – letniego.

Przygotowano również ulotki dla rodziców: Jak wspomagać rozwój mowy dziecka, Jak przygotować dziecko do podjęcia nauki w szkole. Materiały i informacje pomogły rodzicom rozwiać ich wątpliwości co do decyzji dotyczącej podjęcia obowiązku szkolnego przez ich pociechy.

KOMPUTEROWE BADANIE SŁUCHU Dużym zainteresowaniem cieszyły się komputerowe badania słuchu, przeprowadzone przez Panią mgr Joannę Guziak. Badanie słuchu trwało od 11:00 do 15:00. W tym czasie przebadano 16 uczniów, z których 3 zostało skierowanych do specjalisty.

PORADY I KONSULTACJE LOGOPEDYCZNE Pani mgr Monika Rabiasz – Rajca oraz Pani mgr Alicja Spiechowicz – Fus udzielały rodzicom porad w zakresie wspomagania rozwoju mowy, nieprawidłowości w artykulacji poszczególnych głosek oraz możliwości korzystania z pomocy Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Zakopanem.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNO-CZYTELNICZE Zajęcia prowadziły Pani mgr Weronika Gąsienica i Pani mgr Sabina Nosal. Zajęcia rozpoczęły się ćwiczeniami oddechowymi oraz ćwiczeniami usprawniającymi motorykę narządów mowy. Potem uczniowie wysłuchali fragmentu,,Kubusia Puchatka’’ i na tej podstawie rozwiązywali karty pracy. Na zakończenie zajęć uczestnicy zabawy wykonali grę planszową dotyczącą przygód Kubusia Puchatka.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE DLA PRZEDSZKOLAKÓW Zajęcia prowadziły Pani mgr Beata Bukowska i Pani mgr Dorota Graca. Tematem zajęć były zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dzieci rozpoznawały odgłosy z wiejskiego podwórka, usprawniając narządy artykulacyjne, rozwijając słuch fonemowy i kształtując prawidłowy tor oddechowy. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały pracę plastyczną, wyklejając plasteliną kontury wybranych zwierząt.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W KLASACH I – III SP Zajęcia dla uczniów klas I-III prowadziły Panie: mgr Małgorzata Stańczewska lic. Barbara Marusarz. Oprócz różnorodności ćwiczeń artykulacyjnych i oddechowych niewątpliwym atutem zajęć było włączenie do zabawy chusty animacyjnej, z którą większość z uczestników spotkała się po raz pierwszy.

ŻYCZENIA Z okazji Europejskiego Dnia Logopedy składamy wszystkim Logopedom najserdeczniejsze życzenia dużo sukcesów i wytrwałości w podejmowaniu nowych wyzwań logopedycznych, satysfakcji z wykonywanej pracy, entuzjazmu i pogody ducha tak w życiu zawodowym jak i osobistym.

PODZIĘKOWANIA Składamy serdeczne podziękowania za życzliwość i pomoc w zorganizowaniu Europejskiego Dnia Logopedy: Logopedom z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Zakopanem Pani mgr Marii Styczeń - Dyrektor Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem, Paniom z Grupy Wsparcia Logopedów za poświęcony czas; wszystkim zaangażowanym w przygotowanie Europejskiego Dnia Logopedy.