III Liceum Ogólnokształcące im. Lucjana Szenwalda w Dąbrowie Górniczej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
PROFIL BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE (POLICYJNY)
Projekt utworzenia w Poznaniu
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
ZMIANY W KSZTAŁCENIU PONADGIMNAZJALNYM od roku szkolnego 2012/2013
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
STRUKTURA ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W CZAPLINKU
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Wybierz swoją klasę niezależnie od języków obcych. IA1 HUMANISTYCZNA IB BIOLOGICZNO- CHEMICZNA IC MATEMATYCZNO- INFORMATYCZNA ID WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY
Drogi Absolwencie! Nasza szkoła otwiera drzwi do Twojej kariery zawodowej Strona WWW: ekonomik.webd.pl.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni v09.
Sprawozdanie z działań szkolnego doradcy zawodowego
System edukacyjny w Hiszpanii
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kasprowicza Nietążkowo ul. Dudycza Śmigiel tel., tel./fax woj. wielkopolskie
System edukacji w Polsce
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
PROFILE KLAS PIERWSZYCH LO W ROKU SZKOLNYM
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
XII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Zespół Szkół w Olsztynku.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Klasa matematyczna – I C Fascynuje Cię świat nowoczesnych technologii? Masz otwarty, ścisły umysł? Chcesz jeszcze lepiej zrozumieć prawa rządzące naszym.
Łódź ul. Kruczkowskiego 4 tel/fax: www:
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
1 siedziba szkoły Początek funkcjonowania Szkoły wyznaczył pierwszy dzień września 1990 roku. Do budynku szkolnego przy ulicy Wacława 22 udali się uczniowie.
„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) . A tak to się zaczęło……..
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Łódź ul. Kruczkowskiego 4 tel/fax: www:
Sportowe Liceum Ogólnokształcące D1
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego

XX Liceum Ogólnokształcące
KLASA MATEMATYCZNO- -INŻYNIERSKA.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
KLASA Społeczno-prawna
Współpraca klas o profilu policyjnym z:
Spotkanie w ramach pracy w sieci konsultant Małgorzata Chodura
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Zapis prezentacji:

III Liceum Ogólnokształcące im. Lucjana Szenwalda w Dąbrowie Górniczej

Położenie szkoły: Dąbrowa Górnicza, dzielnica Gołonóg  dojazd tramwajami linii nr 21, 22, 28, 32  autobusami linii nr 807, 808, 814, 801, 831, 811, 175, 604, 644, 55, 18, 635.

III Liceum Ogólnokształcące To szkoła : » ludzi z pasją, » ludzi kreatywnych, » przedsiębiorczych, To szkoła: » gdzie każdy może rozwijać swój talent i osiągnąć sukces

KLASA MUNDUROWA w SZENWALDZIE

 Dla tych, którzy chcą robić w życiu coś pożytecznego, czuć wyjątkowość swojej profesji i mieć stałość zatrudnienia.

Klasa realizować będzie program kształcenia ogólnego liceum ogólnokształcącego. Absolwent ma możliwość uzyskania wykształcenia średniego ogólnego oraz świadectwa dojrzałości. Będzie również doskonale przygotowany do dalszej edukacji w służbach mundurowych.

Przedmioty realizowane wg rozszerzonego planu nauczania:  Język angielski-Podczas lekcji języka angielskiego, oprócz klasycznych zajęć lekcyjnych będziemy uczyć języka specjalistycznego, związanego z profilem klasy. Będziemy korzystać z podręczników: Command & Control oraz Police. Są to publikacje przeznaczone dla osób przygotowujących się do pracy w wojskowości i policji, pragnących doskonalić znajomość języka angielskiego w aspekcie związanym z taką pracą zawodową.

Najważniejsze cechy podręczników to: szeroki wybór aktualnych tekstów dotyczących zagadnień związanych z wojskowością i policją realistyczne dialogi; ćwiczenia doskonalące umiejętność mówienia i pisania; słownik angielsko-angielski objaśniający słownictwo zawodowe; przejrzysta i łatwa do wprowadzenia na lekcjach struktura materiału językowego.

Lekcje wiedzy o społeczeństwie w klasie mundurowej? ogólna wiedza z zakresu zagadnień społecznych i prawnych zjawiska związane z bezpieczeństwem w skali globalnej, państwowej, regionalnej i lokalnej. podstawowa wiedzę z zakresu nauk społecznych, praw człowieka i zasad funkcjonowania państwa – jego ustroju i struktury, podziału władzy w administracji publicznej odpowiedzialnej za bezpieczeństwo wewnętrzne, zasady funkcjonowania instytucji państwa, zakres zadań administracji publicznej oraz problematykę zarządzania w sytuacjach kryzysowych.

najważniejsze zadania, uprawnienia policji i innych służb mundurowych, etyka zawodowa funkcjonariusza policji konflikty, którym towarzyszy terroryzm, ich przyczyny oraz motywy i sposoby działania terrorystów, oraz strategie zwalczania terroryzmu organizacja wymiaru sprawiedliwości, postępowanie karne i w sprawach o wykroczenia

Od klasy drugiej możliwość wyboru dodatkowych przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym  -historia z historią wojskowości we współpracy z Instytutem Historii Uniwersytetu Śląskiego  -geografia z elementami terenoznawstwa  -matematyka w grupie objętej patronatem Politechniki Śląskiej  -informatyka w grupie objętej patronatem Wyższej Szkoły Biznesu

Zajęcia fakultatywne  Wychowanie fizyczne – samoobrona, strzelectwo sportowe  Edukacja dla bezpieczeństwa w zwiększonej liczbie godzin

Trzy przedmioty dodatkowe:  -klasa I – Elementy psychologii w służbach mundurowych  -klasa II – Elementy ratownictwa medycznego  -klasa III – Organizacja i funkcjonowanie służb mundurowych

CERTYFIKATY  W ramach realizacji przedmiotów dodatkowych każdy uczeń będzie miał możliwość zdobycia certyfikatów potwierdzających zdobyte wiadomości i umiejętności oraz dających dodatkowe punkty na egzaminach na studia.

Perspektywy  Łatwiejszy wstęp na uczelnie i szkoły policyjne, wojskowe i inne szkoły służb mundurowych.  podjęcie nauki na każdym wybranym kierunku studiów,  nauka w szkołach pomaturalnych i policealnych,

REGULAMIN KLASY MUNDUROWEJ CELEM EDUKACYJNYM I WYCHOWAWCZYM KLASY MUNDUROWEJ JEST PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO DALSZEJ NAUKI LUB PRACY W SŁUŻBACH MUNDUROWYCH RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

 Uczniowie klasy mundurowej III Liceum Ogólnokształcącego noszą tytuł „KADET”.  Struktura organizacyjna klasy mundurowej nawiązuje do struktur organizacyjnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej osobowa klasa stanowi PLUTON KADETÓW - pluton kadetów dzieli się na 4 8 osobowe drużyny

Stopnie w klasie mundurowej:  młodszy kadet  kadet  starszy kadet  kapral kadet  starszy kapral kadet  plutonowy kadet  kadet prymus

OBOWIĄZKI KADETA KLASY MUNDUROWEJ  Zdobywanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w zajęciach ujętych w ramowym planie nauczania dla klasy mundurowej.  Aktywne uczestniczenie we wszystkich zajęciach programowych.  Poszanowanie symboli narodowych, szkolnych i munduru.  Reprezentowania szkoły podczas uroczystości państwowych, patriotycznych i szkolnych.

Obozy:  Październik 3 dni, czerwiec 3 dni – szkoleniowo kondycyjny  Październik 3 dni szkoleniowy z elementami czarnej taktyki, czerwiec 5 dni szkoleniowy z elementami zielonej taktyki

 Klasa mundurowa zapewni uczniom odpowiednie warunki do rozwoju, zdobywania wiedzy, realizowania zainteresowań. Osoby, które interesują się sprawami związanymi z działaniem służb mundurowych, będą mogły poznać zasady ich funkcjonowania w praktyce.

Kształcenie w klasie mundurowej odbywać się będzie w duchu wartości patriotycznych, odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i osób towarzyszących. Będziemy doskonalić odporność psychiczną na stres, umiejętność dostosowania do zmiennych warunków służby, podporządkowania się poleceniom i rozkazom, dużą sprawność fizyczną.