Sprawdziany 2002 – 2009 Poziom wykonania zadań < 49% RokZadania Poziom wykonania Standard/ sprawdzana czynność 2002 13. Zaczęło padać za piętnaście dziewiąta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
1 4 MATEMATYCZNE MIASTO 2 3.
W królestwie czworokątów
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
Figury geometryczne PRZESTRZENNE – wykorzystanie w życiu codziennym
Prostokąt Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Jego pole liczy się mnożąc długości boków.
POLA FIGUR PŁASKICH.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Wykorzystanie wyników w pracy nauczyciela polonisty Oprac. Małgorzata Ptak MODN Wyniki sprawdzianu 2009.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Matematyka w przyrodzie.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Prędkość, droga, czas.
Pola figur.
Obliczamy czas.
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
1.
Matematyka w życiu Codziennym.
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
Opracowanie – Joanna Grządka
Jak uczyć się skutecznie?
Standardy wymagań egzaminacyjnych
Gotowi? No to zaczynamy .
Zadania trudne – Sprawdziany 2002 – 2013 (Poziom opanowania < 49%)
Siły, zasady dynamiki Newtona
20 zadań na temat „W drodze do szkoły” Kacper Kozyra – klasa 4m
Zbiory Co to jest zbiór? Nie martw się, jeśli nie potrafisz odpowiedzieć. Nie ma odpowiedzi na to pytanie.
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Zadania trudne – Sprawdziany 2002 – 2010 (Poziom opanowania < 49%) RokZadania Poziom opanowania Standard/ sprawdzana czynność Zaczęło padać za.
GO! Gdy zaznaczysz poprawną odpowiedź, otrzymasz oklaski – jeśli nie, to komputer odrzuci dwie błędne… Jeśli znowu zaznaczysz złą odpowiedź komputer cofnie.
PIZZA PROJEKT WYKONANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD OPIEKĄ P. MILENY MAKOWSKIEJ.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Omówienie i poprawa sprawdzianu
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia.
Zadania z matematyki Wykonali: Maciej Klossek, Dawid Składaniec kl. 6B.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Do czego służą układy równań? Budowanie układów równań.
Autor: Małgorzata Paszyńska
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
Kalendarz i zegar.
Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”
Nasze miasto Rybnik Sposób wypełnienia testu
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ Klasa 6c.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
1.
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Zadania prowadzące do rozwiązania równania kwadratowego
Zadania tekstowe z ostrosłupami.
Matematyka w życiu codziennym
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ KLASA IIBG.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Po co nam ta Matematyka? czyli…
Zapis prezentacji:

Sprawdziany 2002 – 2009 Poziom wykonania zadań < 49% RokZadania Poziom wykonania Standard/ sprawdzana czynność Zaczęło padać za piętnaście dziewiąta wieczorem i padało do wpół do ósmej rano następnego dnia. Ile czasu padał deszcz? A. 11 godz. 45 min B. 10 godz. 15 min C. 10 godz. 45 min D. 11 godz. 15 min Bociany przyleciały do swojego starego gniazda 5 kwietnia. Po 140 dniach znów odleciały do ciepłych krajów. 14. Bociany odleciały w: A. pierwszej połowie września, B. pierwszej połowie sierpnia, C. drugiej połowie września, D. drugiej połowie sierpnia. 16. Jesienią świstak gromadzi pod skórą zapas tłuszczu na zimę, powiększając aż o 2/3 masę swego ciała. Na początku lata świstak ważył 3 kg. Ile kilogramów będzie ważył tuż przed zapadnięciem w sen zimowy? A. 2 B. 5 C. 4 1/2 D. 3 2/3 46% 42% 48% V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń wykonuje obliczenia dotyczące czasu V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń szacuje upływ czasu, posługując się kalendarzem V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń wykonuje obliczenia dotyczące masy

Sprawdziany 2002 – 2009 Poziom wykonania zadań < 49% RokZadania Poziom wykonania Standard/ sprawdzana czynność 2003 W instrukcji obsługi telewizora znalazły się następujące ostrzeżenia: · Wyjmuj wtyczkę z gniazdka sieciowego, jeśli nie używasz telewizora przez dłuższy czas. · Nie zdejmuj tylnej pokrywy odbiornika, ponieważ odsłonięte elementy znajduj się pod napięciem. · Nie narażaj telewizora na działanie deszczu lub nadmiernej wilgoci. · Unikaj wystawiania odbiornika na bezpośrednie działanie promieni słońca lub innych źródeł ciepła. 7. Instrukcja ostrzega, że nie powinno się A. odłączać telewizora od sieci na dłuższy czas. B. stawiać na telewizorze doniczek z roślinami. C. włączać telewizora do sieci za pomocą przedłużacza. D. umieszczać telewizora z dala od kaloryfera lub pieca. 42% V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń wyjaśnia na podstawie instrukcji zasady użytkowania telewizora 8. Pudło po telewizorze ma wysokość 64 cm i podstawę o wymiarach 60 cm i 70 cm. Marek chce je wykorzystać, by zrobić z kartonu okrągłą tarczę do gry „w strzałki”. Ze ściany bocznej o największej powierzchni wyciął możliwie największe koło. Jaki jest promień tego koła? A. 60 cm B. 32 cm C. 64 cm D. 35 cm 49% V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń wykorzystuje w sytuacji praktycznej własności figur geometrycznych 13. W której zwrotce występują sformułowania z języka potocznego? A. W pierwszej. B. W drugiej. C. W trzeciej. D. W żadnej. 44% I. Czytanie Uczeń odróżnia język potoczny od języka poetyckiego

Sprawdziany 2002 – 2009 Poziom wykonania zadań < 49% RokZadania Poziom wykonania Standard/ sprawdzana czynność Z młyna do piekarni jest 150 m. Ile to centymetrów na planie w skali 1 : 5000? A. 3 B. 2 C. 10 D. 7,5 48% V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń oblicza odległość, posługując się skalą planu 11. Które wyrażenie prowadzi do obliczenia wartości energetycznej 1 kromki kupionego chleba? A. 154:100 B. 500:10 C. (154 ⋅ 5):10 D. (154 ⋅ 10):5 29% III. Rozumowanie Uczeń wskazuje wyrażenie arytmetyczne prowadzące do obliczenia wartości energetycznej produktu 24. Działka ma kształt i wymiary podane na rysunku. Rolnik posiał na tej działce pszenicę. Z każdego hektara zebrał 4,5 tony pszenicy. Ile ton pszenicy zebrał z całej działki? 30% III. Rozumowanie Uczeń: ustala sposób obliczania pola czworokąta (trapezu), ustala sposób obliczenia wielkości plonu V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń: oblicza pole czworokąta (trapezu), posługuje się jednostkami, oblicza wielkość plonu 25. W piekarni były sprzedawane tylko całe bochenki chleba. Bochenek waży 0,8 kg. Piekarz powiedział, że sprzedano 250 kg chleba. Zapisz obliczenia świadczące o tym, że piekarz nie podał dokładnej wagi sprzedanego chleba. 23% III. Rozumowanie Uczeń zapisuje obliczenia świadczące o niedokładności podanych danych

Sprawdziany 2002 – 2009 Poziom wykonania zadań < 49% RokZadania Poziom wykonania Standard/ sprawdzana czynność W zimowy dzień w środku ula było plus 24°C, a na zewnątrz ula minus 17,5°C. W środku ula było wtedy cieplej niż na zewnątrz o A. 6,5°CB. 7,5°CC. 40,5°C D. 41,5°C 49% V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń oblicza różnicę temperatur 19. Do pomalowania jednego ula zużywa się ⅔ puszki farby. Ile puszek farby trzeba kupić, żeby pomalować 14 takich uli? A. 21B. 14C. 10D. 9 48% V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń oblicza najmniejszą liczbę całkowitą spełniającą warunek zadania 21. Działka ma kształt prostokąta, którego szerokość wynosi 24 m, a długość jest 2 razy większa. Na kwiaty i warzywa przeznaczono 80% powierzchni działki, a pozostałą część na pasiekę. Ile metrów kwadratowych działki przeznaczono na pasiekę? Odpowiedź: Na pasiekę przeznaczono m 2 działki. 47% III. Rozumowanie Uczeń zapisuje działanie prowadzące do obliczenia pola prostokąta, zapisuje wyrażenie prowadzące do wyznaczenia procentu danej wielkości, ustala sposób obliczenia wskazanej w pytaniu części V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń oblicza pole prostokąta, wykonuje obliczenia procentowe dotyczące powierzchni, oblicza różnicę powierzchni

Sprawdziany 2002 – 2009 (Poziom wykonania zadań < 49%) RokZadania Poziom wykonania Standard/ sprawdzana czynność Klasa VI miała 5 lekcji, po 45 minut każda. Ile czasu upłynęło od rozpoczęcia pierwszej lekcji do końca piątej, jeśli jedna przerwa była 15-minutowa, a pozostałe 10- minutowe? Obliczony czas wyraź w godzinach. Odpowiedź: Od rozpoczęcia pierwszej lekcji do końca piątej upłynęło % III. Rozumowanie Uczeń ustala sposób rozwiązania zadania V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń wykonuje obliczenia dotyczące czasu 23. Oto grzbiety pewnej sześciotomowej encyklopedii. Napisz, w którym tomie można znaleźć informacje o każdym z podanych niżej autorów lektur szkolnych. 47% IV. Korzystanie z informacji Uczeń posługuje się źródłem informacji 25. Co w szkole lubisz najbardziej i dlaczego? Odpowiedz w 2-3 zdaniach. 36% (II kryt.) II. Pisanie Uczeń przestrzega norm ortograficznych i interpunkcyjnych

Sprawdziany 2002 – 2009 Poziom wykonania zadań < 49% RokZadania Poziom wykonania Standard/ sprawdzana czynność W jakim znaczeniu zostało użyte słowo wiecheć w ostatniej zwrotce? A. Pęk. B. Stos. C. Sterta. D. Wianek. 35% I.Czytanie Uczeń rozumie z kontekstu znaczenie użytego w wierszu słowa 15. Dzień 1 marca był dłuższy niż dzień 1 lutego o A. mniej niż godzinę. B. więcej niż godzinę, ale mniej niż o półtorej godziny. C. więcej niż półtorej godziny, ale mniej niż o dwie godziny. D. więcej niż dwie godziny. 37% III. Rozumowanie Uczeń porównuje różnicę liczb 23. Podczas wycieczki w upalny dzień dzieci przeznaczyły na napoje 42 zł. Kupiły 16 kartoników soku jabłkowego. Ile najwięcej butelek wody mogły kupić dzieci za resztę pieniędzy? 41% (III kryt.) 43% (IV kryt.) V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń wyznacza resztę, określa, ile razy jedna wielkość mieści się w drugiej 25. Jedyne pod słońcem! Napisz o miejscu, które jest dla ciebie wyjątkowe. Wyjaśnij, dlaczego. Twoje wypracowanie powinno zająć co najmniej połowę wyznaczonego miejsca. 37% (II kryt.) II. Pisanie Uczeń dobiera celowo środki językowe

Sprawdziany 2002 – 2009 Poziom wykonania zadań < 49% RokZadania Poziom wykonania Standard/ sprawdzana czynność W jakim czasie gołąb pokona 120 km, jeśli w ciągu godziny lotu pokonuje 90 km? A. 1 godz. 20 min B.1 godz. 15 min C. 1 godz. 30 min D. 1 godz. 33 min 45% V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń oblicza czas trwania zdarzenia (lotu ptaka) 8. W odległości 600 m od leśniczówki znajduje się paśnik dla saren. Na planie wykonanym przez Kasię odległość ta jest równa 15 cm. W jakiej skali jest ten plan? A. 1: 4000 B. 1: 40 C. 1: 9000 D. 1: 90 40% V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń wyznacza skalę planu 10. Uczestnicy konkursu o zwierzętach otrzymywali: 2 punkty za poprawną odpowiedź, 0 punktów za brak odpowiedzi i –1 punkt za błędną odpowiedź. Uczestnik, który uzyskał 62 punkty, odpowiedział poprawnie na 36 pytań. Na ile pytań odpowiedział błędnie? A. Na 10. B. Na 13. C. Na 26. D. Na % III. Rozumowanie Uczeń wskazuje liczbę spełniającą warunki zadania

Sprawdziany 2002 – 2009 Poziom wykonania zadań < 49% RokZadania Poziom wykonania Standard/ sprawdzana czynność Uzupełnij dwa brakujące ogniwa łańcucha pokarmowego, wybierając z ramki odpowiednie nazwy organizmów. 40% III. Rozumowanie Uczeń uzupełnia łańcuch pokarmowy 22. Kowalscy chcą jechać w lipcu na dwutygodniowy urlop. Muszą zabrać ze sobą psa i chcą wydać jak najmniej pieniędzy. Oto oferty, które ich zainteresowały: Który pensjonat powinni wybrać? % IV. Korzystanie z informacji Uczeń wybiera pensjonat na podstawie analizy ofert 24. Samochód Jana zużywa 6,5 litrów paliwa na 100 km. Jeden litr paliwa kosztuje 4,80 zł. Jan zamierza pojechać samochodem z domu do stadniny oddalonej o 40 km. Oblicz, ile będzie kosztowało paliwo na przejazd z domu do stadniny i z powrotem. Odpowiedź: Paliwo na przejazd w obie strony będzie kosztowało zł. 22%(I kryt.) 42%(III kryt.) 18% (II kryt.) 27% (IV kryt.) III. Rozumowanie Uczeń ustala sposób obliczenia ilości paliwa, ustala sposób obliczenia kosztu paliwa V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Uczeń oblicza ilość paliwa, oblicza koszt paliwa

Sprawdziany 2002 – 2009 Poziom wykonania zadań < 49% RokZadania Poziom wykonania Standard/ sprawdzana czynność Napisz opowiadanie pt. „Tak się zaczęła przyjaźń”, którego bohaterami będą człowiek i zwierzę. Opowiadanie powinno zająć co najmniej połowę wyznaczonego miejsca. 27% (II kryt.) 39% (V kryt.) II. Pisanie Uczeń pisze opowiadanie w barwnym, żywym stylu z bogatym słownictwem, pisze opowiadanie poprawne pod względem interpunkcyjnym

Szukajmy sytuacji z codzienności Korzystanie z Internetu w kawiarni internetowej Cennik w godz. od 00:00 do 10:00 – 2,50 zł za 1 godzinę w godz. od 10:00 do 15:00 – 1 zł za 20 minut w godz. od 15:00 do 18:00 – 1 zł za 15 minut w godz. od 18:00 do 24:00 – 1 zł za 10 minut Przykład 1 Zad.2 Oblicz, ile zapłaciła Ola za korzystanie z Internetu w kawiarni internetowej od godziny 16:45 do 19:30. Zad.1 Kuba zamierza przez godzinę korzystać z Internetu w kawiarni internetowej. Najmniej za pobyt w tej kawiarni zapłaci w godzinach. A. 9:00 – 10:00B. 10:00 – 11:00C.17:00 – 18:00D. 19:00 – 20:00

Szukajmy sytuacji z codzienności Przykład 2 Ania zaraz po powrocie ze szkoły zjadła obiad, co zajęło jej 20 minut. Później wyszła z psem na trwający trzy kwadranse spacer. Potem zaczęła odrabiać lekcje. Zajęło jej to 1 godzinę i 10 minut. Po zrobieniu zadania obejrzała w telewizji swój ulubiony, trwający pół godziny program. Kiedy program skończył się, spojrzała na zegarek – była siedemnasta piętnaście. Zad. 2 O której godzinie Ania wróciła ze szkoły? Zad.1 Jaki jest kąt między dużą a małą wskazówką, gdy na zegarze jest godzina ? A B C D. 90 0

Szukajmy sytuacji z codzienności Przykład 3 CENNIK usług szewskich /za 1 parę obuwia/ Wymiana fleków damskich – 15 zł Wymiana fleków męskich – 20 zł Wymiana wkładek skórzanych – 18 zł Wymiana spodów – 60 zł Wymiana suwaków – od 15 do 30 zł Zelówki damskie, męskie – 20 zł A. 15 złB. 30 złC. 45 złD. 60 zł Zad. 1 Ile minimum złotych zapłacisz za wymianę suwaków w 3 parach butów? Zad. 2 Ile złotych zapłacisz za wymianę fleków w 2 parach butów damskich i w 1 parze butów męskich? A. 35 złB. 50 złC. 55 złD.70 zł Zad. 3 Oddałeś jedną parę butów do naprawy. Szewc wymienił w nich spody i wkładki skórzane. Ile otrzymasz reszty, jeżeli zapłacisz za usługę banknotem stuzłotowym?

Szukajmy sytuacji z codzienności Przykład 4 (na podstawie sprawozdania CKE ze sprawdzianu 2009) Oto przykład niepełnego opowiadania. Pewnego razu szedł sobie Staś przez las i zbierał grzyby dla swojej młodszej siostry. Nagle spod krzaka wyszedł ranny wilk. Chłopak podszedł do wilka, popatrzył na ranę i opatrzył ją chustą. Stasiowi żal się zrobiło wilka, więc zabrał go do domu i zaopiekował się nim. Nadał mu imię Szczęściarz i został jego przyjacielem. Ta logiczna, spójna, ale nazbyt lakoniczna historyjka stałaby się ciekawym opowiadaniem, gdyby ją wzbogacić o kilka elementów: Pewnego razu szedł sobie Staś przez las i zbierał grzyby dla swojej młodszej siostry. Nagle spod krzaka wyszedł ranny wilk. Chłopak podszedł do wilka, popatrzył na ranę i opatrzył ją chustą. Stasiowi żal się zrobiło wilka, więc zabrał go do domu i zaopiekował się nim. Nadał mu imię Szczęściarz i został jego przyjacielem. przedstawienie bohatera (zaciekawienie czytelnika) opis otoczenia (budowanie nastroju) opis wilka (budowanie napięcia) opis zachowania wilka informacja o szczegółach opieki informacja o reakcji wilka (budowanie nastroju)