Dr Małgorzata Drewniok University of Southampton, UK

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Egzaminy Pearson Test of English General zwany dawniej London Test of English zostały wprowadzone w 1992 roku przez University of London Examination Board.
Advertisements

1 ICT in the assessment of speaking and writing Autorka: Małgorzata Rzeźnik Automatyczne ocenianie umiejętności pisania i mówienia.
Study in Poland Warszawa r. Dr Liliana Szczuka- Dorna.
ZAPRASZAMY! WITAMY! School of English s.c. Prywatna Szkoła Języków Obcych w Piotrkowie Trybunalskim.
PRZEZENTACJA KURSÓW RZADZIEJ UŻYWANYCH JĘZYKÓW EUROPEJSKICH E – L O C A L.
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
WYKORZYSTANIE B-LEARNING’U W NAUCZANIU JĘZYKA SPECJALISTYCZNEGO (ANGIELSKI W TURYSTYCE) Joanna Jercha - Malinowska.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
B-learning na kierunku ‘dziennikarstwo i komunikacja społeczna’
Dwujęzyczne, dwukulturowe, dwumodalne:
SEFIC 2007 SPOKEN ENGLISH FOR INDUSTRY AND COMMERCE.
ICT w interkulturowej współpracy studentow
Jakie strategie podczas czytania polskiego hipertekstu stosują uczący się języka polskiego jako obcego?
SEMINARIUM Dominika Goltz-Wasiucionek
Efekty uczenia się w kształceniu językowym
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
I NKJO wchodzi w skład Zespołu Nauczycielskich Kolegiów Języków Obcych
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
VI KONFERENCJA EWALUACYJNA
Konkurs międzyszkolny z języka angielskiego pod Honorowym Patronatem Mirosława Piotrowskiego- posła do Parlamentu Europejskiego.
Zebranie informacyjne
Świat się zmienia... Wielka Brytania będzie potrzebować 5 milionów mniej niskowykwalifikowanych pracowników.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
Comenius: Mobilność kadry edukacyjnej Refesher Course in Practical, Creative Methodology for Overseas English Language Teachers OXFORD 2010.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Egzaminy uznawane przez najlepsze uczelnie i największych pracodawców
Zasoby internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja podaje krótki opis Oxford Dictionaries online. Mówi o tym, czym są Oxford Dictionaries.
Zasady pisania listu nieformalnego
European Voluntary Service changes the world. What is European Voluntary Service? Wolontariat Europejski to szansa dla każdego młodego człowieka niezależnie.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
Ewa Domagała –Zyśk, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
D l a B i b l i o t e k A k a d e m i c k i ch Piotr Antczak ABE Marketing Łódź, czerwiec 2010.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak
KOMPLEKSOWE WDRAŻANIE STRATEGII INTERNACJONALIZACJI UAM
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Komponent Czytania ze Zrozumieniem na egzaminie ACERT: teksty, zadania, wymagania formalne Krystyna Ciesielska październik 2015.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Writing Ewa Hołubowicz 23 października 2015 Plan  Typy zadań  Cechy wspólne  Instrukcja  Ocena.
Jakość w szkoleniach zawodowych Europejski System Opisu Kształcenia Językowego Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, 18.III.2016 Elżbieta Jarosz Instytut.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
1 Międzywydziałowe Centrum Języków Obcych. 2 Zajęcia językowe odbywają się w grupach o różnych poziomach, zależnie od stopnia opanowania języka obcego.
“Entrepreneurship & Startups” A Course with Patrick L Young (4 ECTS)
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
Mobilność kadry nauczycielskiej
NCBiR Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój PLN
Międzynarodowa klasa;-)
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Bibliografia jako narzędzie wprowadzenie do warsztatów
International Commerce
University of Oxford.
Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej
Zmiany w programie kierunku Kognitywistyka
Language course General English - Standard Clubclass
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
SP 28 LUBLIN „Otwieranie umysłów - Europa wspólny dom“ POWERSE 2016 realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Internationalisation at the University of Warsaw
Polish L3 Learning Pack Saying your name
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Centrum Języków Obcych Uniwersytet Rzeszowski
Zapis prezentacji:

Dr Małgorzata Drewniok University of Southampton, UK

Wprowadzenie do/odświeżenie wiedzy o:  języku specjalistycznym (angielski akademicki – English for Academic Purposes(EAP)  języku specjalistycznym dla danej dyscypliny – English for Specific Purposes (ESP)  rejestrze akademickim (academic style)  słuchania, mówienia, czytania i pisania w kontekście akademickim  zakreślenie głównego tematu warsztatów i ich celu

 Filologia angielska (licencjat) + specjalizacja nauczycielska – Uniwersytet Wrocławski  BA English Studies – Middlesex University, London  MA English Language and Contemporary Literary Studies – Lancaster University  PhD Linguistics – Lancaster University  Obecnie: Teaching Fellow in Academic Studies Skills na Uwersytecie w Southampton

 EFL – Anglia, Hiszpania  EAP – Anglia – Portsmouth University, Lancaster University  Research skills – Anglia – University of Southampton Poziom:  EFL – początkujacy - zaawansowany  EAP/Research skills – BA, MA, PhD

 EFL  EAP  ESP  Study skills  Research skills

 English as a Foreign Language  Nauczanie języka obcego  Tradycyjne Studium Języków Obcych czy szkoły językowe  Język do komunikacji codziennej

 English for Academic Purposes  Angielski akademicki  Zależny od kontekstu i kraju  Zależny od studiowanego kierunku  Zależny od kraju – inny w krajach anglosaskich, inny w Polsce *ESP – English for Specific Purposes Angielski Specjalistyczny – np. medyczny, biznesu itd.

 Umiejętności i strategie potrzebne do studiowania  Niekoniecznie język  Np. korzystanie z biblioteki, robienie notatek na wykładach, przygotowanie się do ćwiczeń, czy nawet bardziej ogólnie: planowanie i dobre wykorzystanie czasu (time management)

 Umiejętności potrzebne do pracy badawczej  Projekty na zaliczenie  Praca licencjacka  Praca magisterska  Artykuł naukowy  Doktorat

 Słuchanie  Mówienie  Czytanie  Pisanie Dziś i jutro  czytanie i pisanie.

B1Potrafię zrozumieć głównie teksty zredagowane w języku codziennym lub odnoszące się do mojej pracy. Potrafię zrozumieć opis wydarzeń, opis przeżyć a także życzenia zawarte w prywatnych listach. B2Potrafię zrozumieć artykuły i teksty opisujące problematykę współczesną, których autorzy przyjmuję konkretną postawę lub szczególny punkt widzenia. Potrafię zrozumieć współczesny tekst literacki napisany prozą. C1Potrafię zrozumieć długie i złożone teksty prasowe lub literackie o zróżnicowanym stylu. Potrafię zrozumieć teksty specjalistyczne i długie instrukcje techniczne nawet jeśli nie są związane z moją specjalizacją.

B1Potrafię napisać prosty zwięzły tekst na znany mi lub interesujący mnie temat. Potrafię napisać list opisujący moje osobiste doświadczenia, przeżycia i wrażenia. B2Potrafię napisać teksty jasne i szczegółowe na wiele tematów związanych z moimi zainteresowaniami. Potrafię napisać esej lub sprawozdanie przekazując informację lub przedstawiając mój pogląd za lub przeciw wyrażonej opinii. Potrafię napisać listy, które przekażą znaczenie jakie osobiście przypisuję danym wydarzeniom i doświadczeniom. C1Potrafię wypowiedzieć się poprzez jasno i dobrze skonstruowany tekst oraz rozwinąć w nim mój punkt widzenia. Potrafię wypowiedzieć się pisemnie w liście, eseju lub sprawozdaniu na tematy złożone podkreślając ważne z mego punktu widzenia aspekty. Potrafię dostosować swój styl do stylu nadawcy.

 Złożone zdania  Specjalistyczne słownictwo  Styl formalny  Precyzja  Jasność  Poprawność językowa  Obiektywizm  Ostrożny wybór słownictwa (tzw. cautious language)  Cytowanie innych

 Znalezienie odpowiednich materiałów (artykułów, książek) w bibliotece  Szybka ocena przydatności tekstu  Efektywne wykorzystanie wybranego tekstu  Pisanie w odpowiednim tonie  Pisanie w danym formacie  Streszczenie swojej pracy (np. magisterskiej/doktorskiej) w obcym języku  Przygotowanie pracy do publikacji

Musimy przemyśleć:  Czego chcemy nauczyć?  Czego nasi studenci potrzebują?  Na jakim poziomie muszą być kiedy ukończą nasz kurs (nasze zajęcia)?

 Realistycznie  W kontekście (w danej grupie, uczonej moim stylem)  Pamiętając o celach na cały semestr/rok  Elastycznie

 EFL≠ EAP ≠ study skills ≠ research skills ALE  Wszystkie są ze sobą powiązane  Rejestr akademicki - ważny element języka akademickiego  Różnice w zależności od sytuacji/kontekstu (dyscyplina, poziom studiów, język, kraj)

 Anderson, K., Maclean, J. and Lynch, T. (2004). Study Speaking. Cambridge UP.  Bailey, S. (2011). Academic Writing. A Handbook for International Students. Routledge.  Campbell, C. and Smith, J. (2012) English for Academic Study: Listening. Garnet Education.  Cottrell, S. (2013). The Study Skills Handbook. Palgrave Study Skills. Palgrave Macmillan.  Cox, K. and Hill D. (2004). EAP Now! English for Academic Purposes. Pearson Longman.  Glendinning, E.H. and Holström, B. (2004). Study Reading. Cambridge UP.  Godfrey, J. (2013). How to Use your Reading in your Essays. Palgrave Study Skills. Palgrave Macmillan.  Hamp-Lyons, L. and Heasley, B. (2006). Study Writing. Cambridge UP.  Lynch, T. (2004).Study Listening. Cambridge UP.  McCarter, S. and Jakes, P. (2009). Uncovering EAP. How to Teach Academic Writing and Reading. Macmillan Books for Teachers.  McCarthy, M. and O’Dell, F. (2008). Academic Vocabulary in Use. Cambridge UP.  New Headway Academic Skills – various authors depending on the level; Oxford UP.  Northedge, A. (2005). The Good Study Guide. Open University Worldwide.  Oshima, A. and Hague, A. (2005). Writing Academic English. Pearson Education.  Slaght, J. (2012). English for Academic Study: Reading. Garnet Education.  Wallace, M. (2004). Study Skills in English. Cambridge UP.

 BBC Learning English: Especially Academic Listening, in the section: General and Business English. You can stream (play) programmes online, each is around 10 min (12 parts overall); you can download both audio and the script. The Learning English site has also materials for teachers such as lesson plans and task sheets.  Phrase bank for academic writing at Manchester University  TED talks at Useful for practising listening (length: 8-20 min), transcripts available, subtitles in various languages too.  UEFAP. Using English for Academic Purposes. A Guide for Students in Higher Education. Sections on: Speaking, Listening, Reading, Writing, Vocabulary; Online exercises with answers; useful vocabulary.