Kraków miastem bez niskiej emisji w 2019 r. Andrzej Guła, Krakowski Alarm Smogowy 7 kwietnia 2016 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI MIASTA WAŁBRZYCHA
Advertisements

Przejrzysta Polska 2007 Wynik ewaluacji PP 2007 PBS DGA Warszawa 19 kwietnia 2007r.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Najbardziej pożądane cechy rozwiązań CRM na przykładzie bs4 CRM
Zmiana ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne a mapa zasadnicza - Miasto Gliwice Ustroń października 2010.
Reforma Wspólnej Polityki Rolnej po 2013 a obecny stan negocjacji
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Dr inż. Marek Mielczarek Prezes Zarządu WFOŚiGW we Wrocławiu
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Polska Sieć www. pnec.org.pl Model strategii zrównoważonego rozwoju energetycznego gminy Mołdawskiej jako element strategii rozwoju regionalnego.
1 1.
Nowoczesny system zarządzania firmą
System ułatwiający zarządzanie Jednostką
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Wpływ informatyki na poprawę funkcjonowania miasta.
Informacja na temat realizacji projektu i udział w nim podmiotów zewnętrznych KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA pt. Bezpieczeństwo i zagrożenia zbiorowego.
System Monitorowania Odpadów Komunalnych Dolnośląska Izba Gospodarcza Wrocław,
Szanse i problemy związane z nowym prawem odpadowym Paweł Karpiński Pełnomocnik Marszałka ds. Odnawialnych Źródeł Energii.
Wspieranie rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości opiera się w Urzędzie Miasta Krakowa na realizacji zadań ujętych w Krakowskim Programie Wspierania.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Opracowany przez. Izabelę Biedrzycką
Tytuł.prezentacji Gdyński dialog z seniorami – mechanizm refleksyjnego kształtowania przestrzeni miasta, w odpowiedzi na potrzeby osób starszych „Samorząd.
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Wpływ zanieczyszczeń powietrza na stan zdrowia
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
Stłucz Pan termometr czyli jak (nie)informuje się w Polsce o smogu Marek Józefiak, Polska Zielona Sieć Webinarium
GMINA CZERWIŃSK NAD WISŁĄ PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ DLA GMINY CZERWIŃSK NAD WISŁĄ inż. Bartosz Palka IGO Sp. z o.o. Instytut Gospodarowania Odpadami.
INFORMACJA O REALIZACJI I WDRAŻANIU USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Emilia Kołaczek Departament Gospodarki Odpadami Warszawa, dnia 16.
Komisja Zasilania IGKM „ Nowoczesne rozwiązania rozdzielnic prądu stałego i średniego napięcia dla elektrycznej trakcji miejskiej” r. Konin.
Łódzki Ośrodek Geodezji Portal GIS Portal GIS platforma obsługi interesant ów w Łódzkim Ośrodku Geodezji GEODETA.
Plan Gospodarki Niskoemisyjnej. Inteligentne rozwiązania aby chronić środowisko 2.
1 NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA Działania zrealizowane przez stołeczny samorząd od początku roku m.st. Warszawa | Konferencja prasowa,
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Program ochrony powietrza dla województwa małopolskiego Piotr Łyczko Kierownik Zespołu Ochrony Powietrza Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Program Ograniczania Niskiej Emisji Urząd Miasta Krakowa Wydział Kształtowania Środowiska os. Zgody 2, Kraków tel , faks
WYDZIAŁ PREWENCJI KWP W KATOWICACH Kampania społeczna Kampania społeczna "Nie reagujesz – akceptujesz” Katowice, wrzesień 2011r.
Katowice, r.. Podział powierzchni miasta Katowice Emisja zanieczyszczeń powietrza z zakładów szczególnie uciążliwych w latach Emisja.
Teresa Białecka – Krawczyk Dyrektor Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy UMŁ Sztab Piotrkowska Łódź, r. SPOSÓB ZARZADZANIA ULICĄ PIOTRKOWSKĄ.
1.KRYTERIA WYBORU PRZEDSIĘWZIĘĆ FINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW WFOŚiGW w KIELCACH 1.LISTA PRZEDSIĘWZIĘĆ PRIORYTETOWYCH DO DOFINANSOWANIA PRZEZ WFOŚiGW w KIELCACH.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY URZĘDU MIASTA POZNANIA II ZASTĘPCA PREZYDENTA
Program Ograniczania Niskiej Emisji
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
System monitoringu i kontroli odpadów komunalnych jako jedno z narzędzi zarządzania gospodarką odpadami Ewelina Nartowska Urząd Miasta Kielce KATOWICE,
Kraków miastem bez niskiej emisji w 2019 r.
Podsumowanie cyklu debat merytorycznych dotyczących niskiej emisji
Incydent smogowy wnioski
Stan powietrza w woj. małopolskim – pył zaw. PM10
Projekt zintegrowany LIFE Gmina Miejska Kraków
Średnie narażenie na pył PM 2,5 Miasto Średnie narażenie na pył PM 2,5 Kraków/Górny Śląsk 32/31 Rybnik, Bielsko-Biała, Kalisz 28 Poznań, Legnica 25.
Zakończenie inwestycji modernizacji energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Tymbarku Gmina Tymbark Zadanie modernizacji energetycznej finansowane z.
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Projekt pn. „Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy Wrocław” na lata Wrocław, styczeń.
Działalność Straży Miejskiej w 2017 r.
Projekt „Piotrkowski Alarm Smogowy - Piotr_AS w akcji – edukacja ekologiczna mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego i powiatu piotrkowskiego”
Jerzy Jendrośka Podyplomowe prawo ochrony środowiska
Punkt informacyjny dla pracodawców - dziś
„Rozwój miast a wyzwania środowiskowe” (odpady, smog, klimat)
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Program ochrony powietrza dla województwa małopolskiego
Wdrożenie systemu zarządzania jakością powietrza
Zapis prezentacji:

Kraków miastem bez niskiej emisji w 2019 r. Andrzej Guła, Krakowski Alarm Smogowy 7 kwietnia 2016 r.

1. Usprawnienie PONE 2. Kontrole 3. Edukacja 4. Ościenne gminy

Usprawnienie PONE  Bezgotówkowe rozliczenia, skrócenie czasu obsługi do 9 dni, uproszczenie procedur,  Lista rekomendowanych firm (targi firm w Tauron Arena)  Dedykowany program dla ludzi najuboższych (likwidacja niskiej emisji u podopiecznych MOPS)  Oddzielny system dla mieszkań i domów (termomodernizacja)  Przetargi  Mapa drogowa eliminacji niskiej emisji  Bazodanowe narzędzie do zarządzania emisjami w mieście

Baza danych aktywne zarządzanie źródłami emisji Rozszerzenie funkcjonalności Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej umożliwia niskim kosztem stworzenie rozbudowanego i interaktywnego narzędzia ochrony powietrza w Krakowie

Baza danych cele i funkcje  Łatwy dostęp do informacji dla służb miejskich oraz obywateli  Przepływ informacji pomiędzy służbami miejskim  Możliwość przetwarzania informacji w celach zarządczych  Aktualizacja bazy źródeł niskiej emisji  Śledzenie zmian długo i krótkofalowych  Oddziaływanie emisyjne  Funkcje kontrolne (po wrześniu 2019 r. ) Przykłady: (1) WKŚ może automatycznie wyfiltrować wszystkie osoby u których stwierdzono spalanie odpadów w ramach kontroli SM, taka informacja jest wprowadzana podczas kontroli przez SM; źródła emisji w różnych zasobach np. u podopiecznych MOPS, w zasobie komunalnym (2) weryfikacja informacji o źródłach na podstawie kontroli SM lub zgłoszeń osób indywidualnych; (3) lepsza koordynacja pomiędzy MPEC a miastem.

Baza danych użytkownicy o różnych uprawnieniach – różne stopnie dostępu do danych  Wydział Kształtowania Środowiska/pełnomocnik ds. czystego powietrza (administrator wprowadzanie, weryfikacja i zatwierdzanie danych),  Wydział Gospodarki Komunalnej  Straż Miejska (np. wprowadzanie danych, podgląd danych dotyczących kontroli)  Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej;  Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej  Mieszkańcy Krakowa (dane o zdefiniowanej przez miasto rozdzielczości)

Baza danych filtracja danych pod kątem spełniania określonych warunków Przykłady:  Informacja o źródłach niskiej emisji w zasobie prywatnym, komunalnym i u podopiecznych MOPS  Wyniki kontroli SM i powtarzalność naruszeń  Informacje z ankietyzacji i akcji „dom-dom” (liczba właścicieli nie planujących likwidacji pieca, zgłaszane uwagi itd.)  Plany rozwoju MPEC  Stan energetyczny budynku (budynek bez docieplonych ścian zewnętrznych)

Baza danych dodatkowe funkcje  Zmiany na przestrzeni czasu  Archiwalne wyniki  Eksport danych do plików programów:  GIS (obsługiwanych przez bezpłatne oprogramowanie, Windows/Linux)  Plik graficzny  Arkuszy kalkulacyjnych  Inne programy z uwzględnieniem stopnia uprawnień użytkownika

Kontrole  Zwiększenie liczby próbek popiołu (20 – 30 w 2016 r.), kilkadziesiąt w sezonie 2016/2017 r.  Analiza prawna dotycząca przerzucenia kosztów badania próbek popiołu na sprawcę  Straż Miejska rozpocznie kontrole zakładów samochodowych pod kątem spalania przepracowanego oleju (inne małe zakłady)  Urząd Miasta przeanalizuje możliwości kontroli spalania odpadów bez wejścia na posesję (analiza prawna i techniczna).

Edukacja/kampania  Oddzielna kampania skierowana do właścicieli pieców i ogłów mieszkańców  Jasny przekaz dotyczący konsekwencji zdrowotnych zanieczyszczonego powietrza  Do mieszkańców powinien dotrzeć komunikat od Miasta, że zakaz obowiązywać będzie od 2019 roku ( brak sygnałów o ewentualnym zaskarżeniu uchwały)  Skala kampanii powinna być szeroka (obejmować i kampanię w przestrzeni publicznej billboardy, a także tv, radio, tv tramwajowa ) – takie kampanie w przestrzeni publicznej powinny być co najmniej dwa razy w roku.  Akcja bezpośredniego docierania do mieszkańców jest bardzo dobra – konieczne jest jednak, żeby osoby odwiedzające właścicieli kotłów aktywnie zachęcały do skorzystania z dotacji (nie tylko rozdawały ulotki i wnioski).

Gminy ościenne  Wskazanie na konieczność wprowadzenia uchwały antysmogowej opartej o standardy emisyjne dla całej Małopolski.  Wspólny apel gmin zrzeszonych w Stowarzyszeniu Metropolia Krakowska, o utrzymanie programów związanych z ochroną powietrza, pozwalających na realizację programów ograniczania niskiej emisji w gminach.