94-050 ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) 688-16-68; fax (42) 688-15-39

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Advertisements

Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Warsztaty zawodoznawcze
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
Poradnia dla Młodzieży w Łodzi
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Opracowanie: Agata Potkaj
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
w praktyce pedagogicznej
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
psychologiczno –pedagogiczne
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Wychowywać to kochać i wymagać
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
90 – 552 Łódź, ul. Kopernika 40 tel.: (042) , (042)
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
„…mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi…”
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Przykłady dobrych praktyk
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)

OFERTA PRACY PORADNI  Prowadzimy działalność diagnostyczną, profilaktyczną oraz terapeutyczną, która adresowana jest do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.  Wspieramy również rodziców, nauczycieli i pedagogów szkolnych.  Kadrę Poradni stanowią wykwalifikowani psycholodzy, pedagodzy, socjolodzy, logopeda, psychoterapeuci.

OFERTA PRACY PORADNI Na wniosek rodziców/ucznia, przeprowadzamy proces diagnostyczny i wydajemy:  opinie psychologiczno-pedagogiczne  orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania ze względu na stan zdrowia znacznie utrudniający lub uniemożliwiający uczęszczanie do szkoły

PROFILAKTYKA I PSYCHOEDUKACJA ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA ZESPOŁÓW KLASOWYCH REALIZOWANE NA TERENIE SZKÓŁ  Stres przed maturą  Profilaktyka uzależnień  Motywacja do nauki i techniki uczenia się  Jak budować udany związek?  Dojrzewanie psychoseksualne  Aktywny samorząd  Anoreksja i bulimia  Tolerancja  Asertywność

PROFILAKTYKA I PSYCHOEDUKACJA ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA ZESPOŁÓW KLASOWYCH REALIZOWANE NA TERENIE SZKÓŁ  Skuteczne rozwiązywanie konfliktów  Komunikacja  Autoprezentacja  Jak sobie radzić z trudnymi emocjami?  Psychomanipulacja w reklamie, w grupach destrukcyjnych, w sektach  Miłość, rodzina, rodzicielstwo  Inteligencja emocjonalna  Zajęcia kontraktowe  Sytuacja kryzysowa w klasie

ORGANIZACJA ZAJĘĆ  Planowanie zajęć Zajęcia zgłaszają pedagodzy szkolni lub wychowawcy i nauczyciele – najlepiej po wcześniejszych konsultacjach z młodzieżą. Bardzo ważne jest wstępne przedstawienie celu zajęć, a także dobrowolność udziału w spotkaniu i zmotywowanie uczniów do aktywności. Szkoła może zasugerować najbardziej korzystny termin przeprowadzenia spotkania (dzień tygodnia, godziny). Szkoła może zasugerować najbardziej korzystny termin przeprowadzenia spotkania (dzień tygodnia, godziny).  Czas trwania zajęć Zajęcia odbywające się na terenie szkół zajmują zwykle 2 godziny lekcyjne.  Zajęcia realizowane w Poradni 1,5 - 2 godziny zegarowe „Budowanie zespołu” 3 godziny zegarowe z minutową przerwą „Co dalej po maturze?”

TEMATY ZAJĘĆ REALIZOWANYCH NA TERENIE PORADNI BUDOWANIE ZESPOŁU Zajęcia realizowane na początku roku szkolnego – służą poznaniu zespołu klasowego, zaplanowaniu dalszej pracy wychowawczej. Uczniowie poznają również lokalizację i ofertę Poradni dla Młodzieży. CO DALEJ PO MATURZE? Zajęcia wprowadzające w problematykę podejmowania decyzji związanych z wyborem zawodu i dalszej ścieżki kształcenia. Uczniowie mają dostęp do najbardziej aktualnych informacji o szkołach wyższych oraz szkołach policealnych i pomaturalnych.

DYŻURY NA TERENIE SZKÓŁ  DLA NAUCZYCIELI dotyczące wsparcia w sytuacjach trudnych wychowawczo  DLA UCZNIÓW DYSLEKTYCZNYCH – rozmowa i analiza prac pisemnych, zeszytów  KONSULTACJE I MONITOROWANIE SAMODZIELNEJ PRACY UCZNIÓW – indywidualny trening ortograficzny

GRUPAPSYCHOEDUKACYJNA  Grupa istnieje od momentu powstania Poradni dla Młodzieży  Celem nadrzędnym zajęć grupowych jest ogólny rozwój uczestników poprzez uczenie się umiejętności interpersonalnych i społecznych niezbędnych do budowania satysfakcjonujących relacji z innymi ludźmi  Zajęcia odbywają się w cyklu całorocznym raz w tygodniu - 2,5 godziny  Grupę prowadzi dwóch terapeutów  Nabór odbywa się poprzez konsultacje indywidualne, ogłoszenia oraz pedagogów szkolnych

GRUPA PSYCHOEDUKACYJNA PROBLEMY Z JAKIMI POJAWIAJA SIĘ UCZESTNICY  Trudności emocjonalne  Współuzależnienie  Przemocy w rodzinie  Agresja oraz samookaleczanie się  Zaburzenia odżywiania  Trudności w komunikacji społecznej – izolacja  Fobie społeczne

„SZKOŁA DLA RODZICÓW” ZASADY I CELE  Prowadzona od 17 lat  Dwie edycje zajęć w ciągu roku szkolnego  W ciągu jednej edycji spotkań  Zajęcia odbywają się metoda warsztatową  Dla grupy rodziców dzieci w różnym wieku  Lepsze porozumiewanie się z własnymi dziećmi  Udoskonalenie umiejętności wychowawczych m.in. nazywanie uczuć, skuteczne chwalenie, zachęcanie do współpracy, stawianie granic  Wymiana doświadczeń między rodzicami

TERAPIA RODZINNA ZASADY  Uczestniczy cała rodzina (rodzice, dzieci)  Zawsze zapraszamy oboje rodziców, nawet jak mieszkają oddzielnie  Spotkania prowadzą 2 osoby  W zależności od potrzeb terapii zdarza się, że pracujemy z rodzicami wyłączając dzieci

 Uczestnicy: - pedagodzy z łódzkich szkół ponadgimnazjalnych  Spotkania: - w ciągu całego roku szkolnego - raz w miesiącu - czas trwania 3 godziny - na terenie Poradni dla Młodzieży SAMOKSZTAŁCENIOWA GRUPA WSPARCIA DLA PEDAGOGÓW SZKOLNYCH ZASADY DZIAŁANIA

PROGRAM PROFILAKTYCZNO-EDUKACYJNY DLA MŁODZIEŻY „KROK PO KROKU W DOROSŁOŚĆ” CELE  Wzajemne poznanie się uczniów  Poznanie skutecznych technik uczenia się  Zdobycie wiedzy o mechanizmach uzależnień  Nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem  Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji zawodowych  Doskonalenie technik prezentacji i autoprezentacji Zajęcia odbywają się metodą warsztatową. Poszczególne bloki tematyczne realizowane są w ciągu roku szkolnego.

PROGRAM PSYCHOEDUKACYJNY DLA NAUCZYCIELI I WYCHOWAWCÓW „SKUTECZNY WYCHOWAWCA” CELE  Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli i wychowawców  Uwrażliwienie wychowawców na potrzeby oraz problemy młodzieży w okresie dorastania  Poznanie nowoczesnych technik i metod wychowawczych, poszerzenie własnego warsztatu pracy wychowawcy

„SKUTECZNY WYCHOWAWCA” TEMATYKA PROGRAMU  Skuteczne porozumiewanie się  Sposoby radzenia sobie z emocjami – inteligencja emocjonalna  Umiejętność asertywnego wyrażania siebie  Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów  Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych  Ja w roli wychowawcy – budowanie autorytetu  Budowanie zespołu klasowego  Współpraca z rodzicami

GODZINY PRACY PORADNI Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Młodzieży w Łodzi czynna jest:  poniedziałek – czwartek:  piątek:  bez skierowania  bezpłatnie Zapraszamy do skorzystania z oferty!