Corporate Identity mgr Gabriela Piechnik. Warunki zaliczenia przedmiotu: - Pisemne zaliczenie na ostatnich zajęciach, - Referat na jeden z dwóch tematów:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Advertisements

SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Analiza ryzyka projektu
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Kierunki rozwoju marketingu w usługach transportowych
Katedra Marketingu Usług
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Poradnik Przedsiębiorcy Przy wchodzeniu na rynek pierwszym krokiem jest stworzenie nazwy i logo firmy które będzie ją najpierw wyróżniało a później promowało.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
Analiza SWOT… a po co mi to?
FASHION I.T. Biznes zaczyna się od stworzenia potrzeby.
Katowice, Współpraca z graficznym studiem projektowym Jak dobrze napisać brief projektowy? Ewa Sadowska 1.
Przygotowanie kontentu stron WWW
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Lojalność w świetle analizy relacji konsument - marka
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
Biznesplan.
Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia
Kryteria wyboru systemów:
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
Analiza i planowanie startegiczne 3
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Kampania wizerunkowa Gmina Rewal Natchnieni Słońcem
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
W YBIERAMY KOLORYSTYKĘ DLA NOWEJ STRONY INTERNETOWEJ  Odpowiedni dobór kolorów to jeden z podstawowych elementów przygotowania dobrego projektu graficznego.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
BRIEF Kampanii reklamowej Dla firmy „Skyfall” MARCIN MACKIEWICZ
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
PRODUKT.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Identyfikacja Wizualna Firmy
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Segmentacja rynku.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
System Identyfikacji Wizualnej dla Gminy Osiecznica wykonanej w ramach X Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Kliczków, luty 2008.
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Nowe kampanie promocyjne pstrąga
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

Corporate Identity mgr Gabriela Piechnik

Warunki zaliczenia przedmiotu: - Pisemne zaliczenie na ostatnich zajęciach, - Referat na jeden z dwóch tematów: * Pozytywne skojarzenia, humor i zaskoczenie jako elementy wykorzystywane współcześnie w reklamie celem utrwalenia marki i jej wizerunku. * Znane logo i logotypy. Dlaczego odniosły sukces? Jak się zmieniały na przełomie lat? - Projekt (studia dzienne), - Obecność (dopuszczalna 1 nieusprawiedliwiona nieobecność), - Aktywność dodatkowo punktowana.

PROJEKT - Grupy 2-4 osobowe, - Konsultacje na AFD (co najmniej 2 razy): 1.post: przydatny link do artykułu, prezentacji, etc. w temacie ARTYKUŁY, 2. post: w założonym przez grupę temacie skład grupy 3. post: wybrana firma 4. post: podgląd projektu -TEMAT: Przeprowadź realny re-branding wybranej firmy z segmentu średnich firm. Ważny jest kontakt z klientem i poznanie firmy, Rozpoznanie i analiza konkurencji, Analiza dotychczasowego CI, Zaproponowanie własnych idei, Realizacja.

Terminy referatów: UDZ/ kwietnia i 7 maja UDD/ marca i 7 kwietnia UDD/ kwietnia i 21 kwietnia Terminy projektu: UDD/2015 Prezentacja firmy 21 kwietnia Prezentacja przeprowadzonych zmian 12 maja UDD/2014 Prezentacja firmy 12 maja Prezentacja przeprowadzonych zmian 19 maja

Kontakt: MAIL: Pok. RA302 Tel

Corporate Identity – czyli właściwie co? 1. Tożsamość firmy – zespół atrybutów i wartości umożliwiających prezentowanie siebie i swoich osiągnięć w szczególnie wyrazisty sposób, czyli przedstawienie się przez samą firmę otoczeniu w celu bezbłędnej identyfikacji siebie i swoich wyrobów bądź usług. 2. Corporate Identity to w dosłownym znaczeniu tożsamość firmy, którą budują nie tylko rzeczy wizualne, ale też wszelkie normy i schematy postępowania oraz komunikowania firmy wewnątrz i na zewnątrz.

Według Wally’ego Olinsa (1989) każda organizacja jest wyjątkowa, a jej tożsamość musi mieć źródło w jej korzeniach, osobowości, jej mocnych i słabych stronach. Organizacja tworząca swoją tożsamość powinna odpowiedzieć sobie na pytania: - „Kim jesteśmy?”, - „Czym się zajmujemy?”, - „Jak to robimy?”, - „Gdzie chcemy dojść?”. Kategorie te w języku nauk o zarządzaniu odpowiadają mniej więcej temu, co mieści się w pojęciach osobowości, podstawowych kompetencji, kultury organizacyjnej oraz procedur firmy, a także jej misji i wizji.

Proszę dopisać więcej przykładów tożsamości wewnętrznej i zewnętrznej

Corporate Identity to nie to samo co identyfikacja wizualna! SIW jest jednym z wielu składowych CI.

Identyfikacja wizualna Identyfikacja wizualna to podstawowy element budowania wizerunku firmy, pozwala na rozpoznanie danej firmy na rynku pośród konkurencji. W skład SIW wchodzą m.in. projekty teczek, wizytówek, papierów firmowych, kopert, gadżetów firmowych, a przede wszystkim znak firmowy.

Początki powstawania SIW - XIX wiek i początek XX – identyfikacja wizualna firm powstawała ad hoc, rok – niemiecki architekt, grafik i projektant Peter Behrens stworzył pierwszy system IW – firma AEG (Allgemeine Elektricitäts- Gesellschaft). Logo AEG zaprojektowane przez Petera Behrensa w 1907 roku. Źródło: AEG-designed-by-Peter-Behrens-1907/67498

Najczęstsze błędy popełniane przy kreowaniu wizerunku i tworzeniu identyfikacji wizualnej kreowanie przez ludzi nieznających się na tym, niedopasowana nazwa, kolorystyka lub logo, zbyt długie hasło reklamowe lub niepasujące w ogóle do profilu firmy, brak wizytówek lub innych podstawowych rzeczy firmowych, nieczytelna lub mało funkcjonalna strona www, ogólnie niespójności.

Logo i logotyp Logo składa się z logotypu i sygnetu. Wszelkie podstawowe zasady stosowania są opisane w księdze znaku każdego logo. Księga znaku określa m.in. takie zasady jak: zakaz nieproporcjonalnego skalowania logo, zakaz naruszania pola ochronnego znaku, dostosowanie się do zasad umieszczania logo na wzorzystych tłach, wszystkie elementy muszą być w wielkości podanej w KZ.

Cechy dobrego logo: - czytelność, - rozpoznawalność i łatwość zapadania w pamięć, - znaczenie i koncept, - użyteczność.

JAKIE SĄ TRENDY W PROJEKTOWANIU LOGO?

Re-branding i odświeżanie wizerunku firmy Rebranding to zmiana wizerunku firmy. Musi być przeprowadzony na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa, bo zmiany powierzchowne lub tylko ze względów estetycznych są bezsensowne i mogą zakończyć się porażką. Do przeprowadzenia rebrandingu musimy wiedzieć co i dlaczego chcemy zrobić. Również odświeżanie marki wiąże się z całościowymi działaniami, bardzo przemyślanymi.

Zasady skutecznej zmiany marki lub odświeżania wizerunku firmy Przystępując do rebrandingu trzeba odpowiedzieć na dwa pytania: co i dlaczego chcemy zrobić. W dostosowaniu oferty naszej firmy pozwolą takie 4 etapy jak: - odrzucenie rzeczy zbędnych lub tych, które hamują dalszy rozwój, np. rzeczpospolita i format broadsheet, - pozostawienie rzeczy, które są siłą marki, np. Madonna i jej niezmienne cechy niepokornej i prowokującej królowej pop, - ewolucja – niektóre cechy trzeba rozwinąć, - pozyskanie – niektóre cechy trzeba nabrać, jeśli wkraczamy w nowe pole działalności, np. McDoland’s chce być kojarzony ze zdrowym jedzeniem, więc powoli zmienia menu, a logo coraz częściej jest na zielonym tle.

KIEDY NALEŻY PRZEPROWADZIĆ RE-BRANDING?

Sytuacje, w których należy przeprowadzić re-branding: zmiana profilu firmy, zmiany organizacyjne, np. fuzje, rozszerzenie produkcji lub nowe rynki, odzyskanie zaufania, odnowienie wizerunku, udane rebrandingi konkurencji, które bezpośrednio działają na niekorzyść naszej firmy, próba dotarcia do nowych odbiorców.

29 marca 2012 Telekomunikacja Polska poinformowała, że zmienia się w globalną markę Orange. Pojawiła się wówczas potrzeba uświadomienia odbiorców o dokonanej zmianie. Połączenie Telekomunikacji Polskiej z Orange nie mogło odbyć się bez echa, w związku z czym w świat wypuszczono między innymi krótkie spoty reklamowe w jasny sposób przekazujące, co takiego miało miejsce. RE-BRANDING jako następstwo fuzji i przejęć TP SA i ORANGE

Inne przykłady re-brandingu w Polsce: we wrześniu 2005 marka Idea, pod jaką funkcjonowała sieć telefonii komórkowej, została zmieniona na globalną markę Orange, CPN zmienił się w PKN Orlen, w czerwcu 2011 sieć telefonii komórkowej Era zmieniła się w globalną markę T-Mobile, Sieć sklepów Globi zmieniła się w Carrefour Express, w czerwcu 2011 roku rozpoczęto proces rebrandingu sieci Ruchu we wrześniu 2011 Lukas Bank zmienił firmę na Crédit Agricole,

14 kwietnia 2014 serwis Tablica.pl zmienił się na OLX.pl N i Canal+ po połączeniu dokonano rebrandingu na nc+ Commercial Union został zamieniony na Avivę, w wieloetapowym rebrandingu PKO BP, PZU odświeżyły wizerunek firmy Bank BGŻ i Bank BNP Paribas połączyły się w Bank BGŻ BNP Paribas.

Zagrożenia związane z procesem re- brandingu: nieudany nowy wizerunek, zniechęcenie klientów, wdrożony nieodpowiednio stwarza chaos, spadek wyników finansowych.

MARKA I JEJ POZYCJONOWANIE Marka to symbol, znak, wzór graficzny lub ich kombinacje, pozwalające wyróżnić produkt lub usługę na rynku wśród innych rzeczy tego typu innych firm. MARKA A BRANDING Marka to zbiór fizycznych cech produktu do odróżnienia go od innych na rynku, a branding to zarządzanie marka, jej kreowanie i wpajanie do świadomości klientów.

Kreowanie marki: definiowanie i pozycjonowanie marki w oparciu o potrzeby i życzenia klientów, misję i cele firmy; planowanie oraz realizacja kampanii marketingowych; mierzenie i analizowanie rezultatów prowadzonych działań; rozwój wartości marki.

Funkcje marki z korzyścią dla właściciela Kapitał, rozpoznawalność, ochrona, pozytywny wpływ na lojalność Ogólne funkcje marki Gwarancyjna, informacyjna, promocyjna, identyfikująca. Funkcje marki z korzyścią dla konsumenta Nowości, porównywalne produkty tej samej marki wszędzie, jakość, ułatwia zakupy, zaspokojenie potrzeb

Tożsamość a budowanie przewagi konkurencyjnej - znaczenie dla odbiorcy, - stopień dostrzegania przez odbiorcę, - względnie trwały charakter relacji produkt – odbiorca. Podstawę budowania przewagi konkurencyjnej powinny stanowić te zasoby organizacji, które są rzadkie, trudne do imitowania, niesubstytucyjne oraz adekwatne do reguł gry rynkowej. Również te zasoby powinny tworzyć spójną i właściwą tożsamość firmy.

CI jako zintegrowane narzędzie PR PR to najogólniej rzecz ujmując budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji firmy z otoczeniem. Każda firma musi mieć swoją tożsamość, kreowanie jej to nie tylko strona wizualna, ale też sposób komunikacji w firmie i poza nią. To jak się odnosi firma do klientów, konkurentów, swoich pracowników, etc. wpływa na jej postrzeganie. Dobrze poprowadzona tożsamość firmy korzystnie będzie wpływać więc na te kontakty i będzie wspierać PRowskie działania.

Komunikacja korporacyjna, która jest spójna pozwala mówić firmie jednym głosem. Ułatwia to osiąganie biznesowych celów. Działania wizerunkowe trzeba podejmować od najniższych szczebli. Dobra komunikacja z pracownikami to już sukces na polu PRowym. Zadowolony pracownik to też reklama firmy.

Sponsoring, mecenat, patronat jako elementy wzmacniające CI Sponsoring – korzyści dla firmy, Mecenat – bezinteresowne wspieranie, Patronat – media dają swoją przestrzeń reklamową, Wzmacniają wizerunek firmy, jeśli są odpowiednio używane. Jeśli firma chce być postrzegana jako kochająca sztukę to będzie patronować i mecenasować wystawom sztuki, wtedy będzie to wiarygodne.

STUDIUM PRZYPADKU Firma X jest jedną z wiodących firm na rynku usług telefonicznych. Obecnie przeżywa kryzys związany z utratą zaufania klientów. Konsumenci byli niezadowoleni z jakości usług świadczonych przez firmę oraz kontaktu z pracownikami. Dodatkowo media ujawniły kilka nieścisłości związanych z usługami firmy X. Zarząd w obawie przed bankructwem i zamknięciem firmy postanawia przeprowadzić re-branding. Zaproponuj odpowiednie rozwiązanie tej sytuacji, by firma odzyskała zaufanie klientów.