Cele projektu Uczestnicy Przebieg prac Definicja reklamy Fragment „Kodeks etyki reklamy” Pierwsze reklamy Fragment książki Jerzego Bralczyka „Język.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA.
Advertisements

Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
1 FRAZEOTRANSLACJA ORAZ JEJ ZNACZENIE W KSZTAŁCENIU I DOSKONALENIU TŁUMACZY MONIKA SUŁKOWSKA Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytet Śląski,
Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
ŚREDNIOWIECZE A DZISIEJSZE CZASY. PODZIAŁ NA GRUPY SPOŁECZNE KIEDYŚ DZISIAJ -chłopi -bezdomni -mieszczanie/rzemieślnicy -normalni ludzie -szlachta/duchowni.
INFORMA CJA o wynikach kontroli artykułów dla dzieci III kwartał 2014 r.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Spektakl dla dzieci „Serce dziecka”. Cele działań Budowanie i umacnianie wizerunku FSD jako godnej zaufania jednostki pożytku publicznego Integracja lokalnej.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
Odpowiedzialność porządkowa pracowników Za nieprzestrzeganie przez pracownika: ustalonego porządku, regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Wyk. Karolina Zarzycka I TE. GMO czyli Organizmy Modyfikowane Genetycznie są to rośliny lub zwierzęta, które dzięki modyfikacji w ich genomie - materiale.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Znaki ostrzegawcze uprzedzają o miejscach na drodze, w których występuje lub może występować niebezpieczeństwo albo przeszkody. Znaki te zobowiązują uczestników.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
E-sądy po polsku IV EDYCJA Badanie i ranking stron internetowych sądów okręgowych i apelacyjnych oraz Sądu Najwyższego i Trybunału Konstytucyjnego 3 kwietnia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
Miniprzedsiębiorstwo NIEWAŻNE COMPANY zostało założone przez sześcioosobową grupę najlepszych przyjaciół a zarazem ludzi cechujących się wielką ambicją.
Kalendarz na 2014 Rok Styczeń Święty Józef załamał ręce, denerwują się w niebie święci, teraz idą już nie Trzej Mędrcy, lecz uczeni, doktorzy, docenci.
Opakowanie – wytwór o określonej konstrukcji, którego zadaniem jest zabezpieczenie towaru lub otoczenia w trakcie transportu i przechowywania. Pełni on.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
BIBLIOTEKA SZKOLNA I JEJ WARSZTAT INFORMACYJNY INFORMACYJNY.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
W dniach 18 – 22 listopada 2013r. weźmiemy udział w Płockim Tygodniu Przedsiębiorczości zorganizowanym przez Stowarzyszenie Academia Economica oraz miasto.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Analiza spektralna. Laser i jego zastosowanie.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
W społeczności ludzkiej i zwierzęcej funkcjonują rozmaite systemy znaków, za pomocą których jednostka nawiązuje więź z gromadą i przekazuje jej informacje.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
Bezpieczeństwo przy pracy z ciekłym azotem
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Różnice? Każda płeć ma inne atuty. Mocne ale i słabe strony. Naukowcy znajdują coraz więcej różnic między kobietami i mężczyznami. Zygmunt Korzeniewski,
STEREOTYP NIEMCA W POLSCE. Co to jest : Są to „obrazy w głowach” wpływające na nasze myślenie, postępowanie i zachowanie.
REKLAMA. Reklama jest wszechobecna w naszym życiu. Gdy opiera się na rzetelnej informacji, jest użyteczna i potrzebna. Pomaga dokonać wyboru. Często jednak.
Zapobieganie doświadczeniu dyskryminacji w szkole Agnieszka Zawadzka pełnomocniczka wojewody mazowieckiego ds. równego traktowania oraz mniejszości narodowych.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Informacja o maturze w 2018 roku
Psychologia sztuki patrzenia na przykładzie reklamy społecznej
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Zapis prezentacji:

Cele projektu Uczestnicy Przebieg prac Definicja reklamy Fragment „Kodeks etyki reklamy” Pierwsze reklamy Fragment książki Jerzego Bralczyka „Język reklamy” Fragment artykułu „Reklama już nie dla idiotów” Triki stosowane przez twórców reklam Techniki manipulacji w tekstach reklamowych Podział reklam ze względu na dominującą kategorię semantyczną Charakterystyczne słownictwo Zalety i wady reklam umieszczonych w różnych mediach Nasze ulubione reklamy Slogan reklamujący Gimnazjum w Jerzmankach

rozwijanie krytycznego myślenia doskonalenie umiejętności selekcjonowania informacji poznanie charakterystycznych cech i rodzajów reklamy analizowanie środków językowych uzyskanych przez twórców reklam

1.Sergiusz Czajkowski - LIDER 2.Patryk Kocot 3.Natalia Krukowska 4.Magda Majocha 5.Bartosz Moździerz 6.Ola Krawczak Opiekun: Ewa Mazur

Podział zadań Ustalenie harmonogramu pracy Zebranie materiałów Lektura artykułów na temat reklam Analiza językowa Próba podsumowania i wyciągnięcia wniosków

Reklama (z łac. reclamo, recla) to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki ).

Art. 10 Treść i forma reklamy nie powinna obrażać norm obyczajowych i religijnych jej odbiorców Art. 11 Informacja zawarta w reklamie powinna być tak sformułowana, aby nie nadużywać zaufania konsumenta ani też nie, wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy. Obowiązek ten dotyczy także formy przekazu reklamowego. Art. 12 Bez uzasadnionej konieczności, powodowanej np. względami społecznymi i profilaktyką, reklamy nie powinny odwoływać się do uczuć przez wywołanie lęku lub strachu, a także nadużywać poczucia solidarności oraz wykorzystywać sytuacji losowych. Art. 13 Reklamy nie powinny zawierać żadnych elementów, które mogłyby prowadzić lub zachęcać do aktów przemocy Art. 14 Reklama nie powinna zawierać treści dyskryminujących, w szczególności ze względu na rasę, religię, płeć lub narodowość Art. 15 Reklama nie powinna przez swą treść lub formą, bezpośrednio lub przez pominięcie, dwuznaczności albo przesadę wprowadzać w błąd […]. Fragment Kodeksu etyki reklamy

1480 – prasowa 1922 – radiowa 1941 – telewizyjna internetowa

Reklama buduje świat „częściowej fikcji”, świat niezupełnie serio Reklama ma jasno określony cel, rozpoznawany i (bardziej lub mniej chętnie) społecznie akceptowany Cały komunikat reklamowy daje się często odczytać jako odczytać jako wielką metaforę, rozbudowaną nieraz do postaci alternatywnego świata Fragmenty pochodzą z książki Jerzego Bralczyka „Język reklamy” „Reklama będzie skuteczna, gdy jest przeznaczona dla nielicznych i gdy każdy znajdzie się w tym wąskim gronie wybrańców” Umberto Evo

„Sekret skuteczności nawet kiepskiej reklamy telewizyjnej jest prosty: oddziałuje ona naraz obrazem, dźwiękiem i słowem, do czego dochodzi efekt powtarzalności” (Fragment artykułu „Reklama już nie dla idiotów” w „Gazecie telewizyjnej” – dodatku do Gazety Wyborczej )

-ZASADA WZAJEMNOŚCI najbardziej widoczna przy różnych promocjach kiedy dostajemy coś do spróbowania, czujemy się zobowiązani do kupna -ZASADA DOWODU SPOŁECZNEJ SŁUSZNOŚCI polega na pokazaniu, że większość ludzi akceptuje dany produkt, uważa go za znakomity. Zakładamy, że niemożliwe jest, aby tylu ludzi się myliło - POKAZYWANIE ZNANYCH TWARZY użytkownik zakłada, że nie zna się na wszystkim, ale specjaliści potrafią docenić to, co jest tego warte (na podst. Wywiadu z D. Piontek „O co chodzi w reklamie” „Gazeta na Pomorzu” 2001, nr 34)

Technika fragmentacji – polega na prezentowaniu wybranych cech produktu/oferty – uznanych za największe zalety i mających najbardziej przyciągnąć klientów Szybkość w informowaniu – nie daje szansy na ukazanie pełnej informacji ani czasu na zastanawianie stosowanie struktur uniemożliwiających negację (wieloznaczność słów: podawanie informacji, których może sprawdzić) Stworzenie pozorów naukowości (wątpliwe wyniki badań, pseudonaukowe konferencje) Wykorzystanie autorytetów (aktorów, gwiazd, sławnych ludzi) Zwroty wartościujące Granie na emocjach (opracowane na podstawie

Zachwalająca Nakłaniająca Poetycka Informacyjna Aluzyjna Społeczna Polityczna

PRZYMIOTNIKI: wyraziste, pyszne, lekka, pożywna, czysty, puszysty, pogodny, oryginalny, natychmiastowy, śnieżnobiały, długi, naładowany, aksamitna, domowy, nowa, odmieniona, gładkie, przystępna, dobry, tani, naturalna, podwójny, polskie, solidny, najbliższy, własny, bezcenne, europejskie, rozkwitające, super, piękne, przemyślane, potrójne, górska, śmietankowa, dłuższy, przyjemne, pożyteczne, różowe, warta, najdroższy, pełne, alpejskie, twardszy, prawdziwy, domowy, kobieca, żywy, szare, słodki RZECZOWNIKI: Smak, marzenie, jakość, styl, kolor, zapach, świeżość, przyjemność, mistrz, natura, radość, naj, przygoda, piękna, nowość, słońce, źródło, uśmiech, czystość, przyjaciel, pewność, wartość, doskonałość, sukces, zaufanie PRZYSŁÓWKI: prawdziwie, szybko, czysto, skutecznie, nigdy, łatwo, bezpiecznie, blisko, prosto, tanio, szybko, lepiej, dobrze, zawsze CZASOWNIKI: odkryć, tworzyć, spróbować, sięgnąć, rozwijać, poczuć, przekonać się, pielęgnować, pachnieć, pokochać ZAIMKI: Ty, Tobie, Twój, Ciebie, Twoja, nas

Czekoladowe M&M, lecą w kulki Danio – metoda na głoda Red Bull doda ci skrzydeł. Ryba wpływa na wszystko - kampania UE Nałęczowianka –Zimą pić się chce

W Jerzmankach od zera do Bohatera Tutaj zawsze wygrywamy !