Miejsce turystyki biznesowej w strukturze rodzajowej turystyki. Istota turystyki biznesowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
IMPREZA REKREACYJNA- określone zachowanie zbiorowe związane z rekreacją, posiadające charakterystyczne organizacyjne formy przebiegu.
Advertisements

Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Zebranie jako forma wymiany informacji
ZEBRANIE JAKO FORMA WYMIANY INFORMACJI
Zebranie jako forma wymiany informacji
Potrzeby i motywacje wyjazdów turystycznych
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Konferencje i kursy szkoleniowe Marie Curie Paweł Bartoszek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań tel.: (61) , fax:
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska Lokalny Punkt Konsultacyjny KSI – dobre praktyki Zofia Gródek-Szostak.
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Technik Obsługi Turystycznej
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
Koszty kwalifikowalne małych projektów tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3., ale przyczyniają się do.
24-26 września 2012 Warszawa, Torwar
Biblioteka jako trzecie miejsce
GMINA BEŁŻYCE I Polski Festiwal Koni Bełżyce r.
KLASYFIKACJA RUCHU TURYSTYCZNEGO Iwona Barć, Ewelina Turoń
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Numer jeden w Polsce! Targi WIATR i WODA są największą i najstarszą imprezą wystawienniczą branży sportów wodnych i rekreacji w Polsce, która odbywa się
ZAŁOŻENIA ,88 zł Lp.Wyszczególnienie zakresu rzeczowego Całkowity koszt operacji w zł (z VAT) 1 Organizowanie spotkań, szkoleń, konferencji i.
Z nami każdy dzień jest inny
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Klasyfikacja usług hotelarskich
Turystuka Weekendowa.
TURYSTYKA MOTYWACYJNA
Turystyka krajoznawcza
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
ZAWÓD DLA MŁODZIEŻY, KTÓRA LUBI LUDZI ORAZ CHCE LEPIEJ POZNAĆ ŚWIAT
Piotr Tabor Łódź r.. Biznes konferencyjny - jak przyciągnąć organizatorów konferencji i kongresów? Kryteria decydujące o wyborze obiektu pod.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
KOMPUTER EXPO i 24 stycznia 2008 r. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie.
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Turystyka zrównoważona
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Turystyka motywacyjna
SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA „BAWILAND”. Jesteśmy grupą ludzi ambitnych. Chętnie podejmujemy się różnych, nawet najbardziej nietypowych zleceń. Nasza wyobraźnia,
PREZENTACJA SŁUCHACZA POLICEALNEJ SZKOŁY PROFESJA.
Europejskie Dni Pracy w Małopolsce i wydarzenia towarzyszące 7-10 maja 2013 Nowy Sącz – Tarnów – Kraków.
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Turystyka biznesowa - Rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki”
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
M ISJA DO KAZACHSTANU XX M IĘDZYNARODOWA W YSTAWA T RANSPORTU I L OGISTYKI „T RANSIT K AZAKHSTAN 2016” W A ŁMATY 3-7 P AŹDZIERNIKA 2016.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Technik Obsługi Turystycznej 4 lata nauki.
Oferta kursów języka rosyjskiego dla firm
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
ORGANIZACJA BEZPIECZNYCH WYDARZEŃ MPI Poland Autumn Meeting 2012
ORGANIZACJA I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI KULTURALNEJ organizowanie imprez artystycznych i rozrywkowych Małgorzata Giełda, Zakład Nauki Administracji UWr.
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Miejsce turystyki biznesowej w strukturze rodzajowej turystyki. Istota turystyki biznesowej

Rodzaje turystyki Podstawowe Specyficzne

Podstawowe rodzaje turystyki krajoznawcza, kwalifikowana, wypoczynkowa,

Specyficzne rodzaje turystyki alternatywna, ekologiczna, kongresowa, kulturalna, przemysłowa, religijno-pielgrzymkowa, socjalna, weekendowa, wiejska (+ agroturystyka), zdrowotna, motywacyjna (stymulacyjna) biznesowa morska etniczna i polonijna

Podział turystyki wg kryterium motywacji (wg B.W. Ciesielskiego) Lp.Nazwa motywacjiRodzaj turystyki 1.Wypoczynek pasywnyTurystyka wczasowa 2.Wypoczynek aktywnyTurystyka sportowo-rekreacyjna 3.Własne zdrowieTurystyka lecznicza (uzdrowiskowo-sanatoryjna) 4.PoznanieKrajoznawstwo, turystyka oświatowa, religijna 5.ZainteresowaniaTurystyka kwalifikowana 6.InterpersonalneTurystyka rodzinna, klubowa 7.ZawodoweTurystyka biznesowa, naukowa 8.PrzeżywanieTurystyka rozrywkowa, narodowa

Istota turystyki biznesowej

„Podróże służbowe” a „turystyka biznesowa” Podróże służbowe są pojęciem szerszym i dzielą się na indywidualne podróże służbowe i turystykę biznesową Obydwa sektory podróży służbowych posiadają pewną cechę, która odróżnia je od siebie, a mianowicie chodzi o dowolność. Indywidualne podróże służbowe nie dopuszczają dowolności – miejsce docelowe jest z góry określone przez rodzaj pracy, która ma być wykonana. Z kolei turystyka biznesowa pozwala na większą dowolność – imprezy należące do tego sektora można zorganizować wszędzie

Sektor podróży służbowych

Pojęcie turystyki biznesowej „związana jest ona z ludźmi podróżującymi w celach, które odnoszą się do ich pracy” (R. Davidson) „podróże odbywane przez pracowników i inne osoby w ramach ich pracy, obejmujące uczestnictwo w spotkaniach, konferencjach, wystawach” (S. Medlik) termin turystyki biznesowej zawiera się w ogólnej definicji turystyki, w której mowa jest o: „ogóle czynności osób, które podróżują i przebywają w celach służbowych nie dłużej niż przez rok bez przerwy poza swoim codziennym otoczeniem” (UN-WTO)

Formy turystyki biznesowej spotkania grupowe (konferencje, kongresy, konwencje, szkolenia, sympozja, seminaria), podróże motywacyjne, targi i wystawy, turystyka korporacyjna.

Konferencje

Konferencje Konferencje są to wydarzenia zainicjowane przez dowolną organizację w celu spotkania i wymiany poglądów, rozpowszechniania informacji, otwarcia dyskusji lub przekazania w określonym środowisku opinii na temat konkretnego problemu lub zagadnienia. Konferencja nie musi być powtarzalna ani zgodna z tradycją ewentualnych poprzednich spotkań. Choć nie ogranicza się formalnie czasu trwania tego typu imprez, to konferencje trwają zwykle krótko i mają określone cele. Przyjmuje się, że konferencja liczy do 200 uczestników.

Obiekty zajmujące się organizowaniem konferencji centra konferencyjne, hotele, uniwersytety, ośrodki naukowe, centra szkoleniowe dla kierownictwa zapewniające zakwaterowanie, nietypowe miejsca np. statki wycieczkowe.

Czynniki decydujące o wyborze obiektu konferencyjnego bezpieczeństwo przeciwpożarowe i medyczne, dojazd (odległość od dworców/lotnisk), lokalizację i atmosferę obiektu w tym lokalne atrakcje i klimat, możliwość jednolitego rozliczania i księgowania rachunków, organizacja imprez towarzyszących i czasu wolnego (oferta ośrodka lub lokalnych firm), referencje, stawki za nadgodziny dla hotelowego personelu, telekomunikacja (możliwości i koszty korzystania z Internetu i telefonów, zasięg komórek), zaplecze gastronomiczne (wielkość i wyposażenie sal, kwalifikacje personelu, menu i możliwość własnego cateringu), zaplecze konferencyjne (wielkość sal i możliwość ich dopasowania do potrzeb imprezy, koszty wypożyczenia sprzętu lub podłączenia i magazynowania własnych urządzeń)

Kongresy

Kongresy jest to formalne spotkanie lub zgromadzenie o charakterze informacyjnym, konsultacyjnym, dyskusyjnym jest to zebranie znacznej liczby uczestników (od kilkuset do kilku tysięcy) Uczestników kongresu dzieli się na delegatów, tj. osoby, które uczestniczą w obradach i osoby towarzyszące, które biorą udział tylko w niektórych oficjalnych częściach kongresu jak ceremonia otwarcia i zakończenia. Poza tym osoby te biorą udział w części nieoficjalnej np. wycieczki

Inne spotkania biznesowe Konwencja – formalne spotkanie przedstawicieli np. instytucji ustawodawczej, grupy społecznej lub zawodowej w celu przekazania informacji na temat określonej sytuacji, omówienie jej oraz uzgodnienie przez uczestników przyszłych działań. Szkolenie – impreza, podczas której uczestnicy gromadzą się w określonym miejscu i terminie w celu uzyskania informacji lub doskonalenia swoich umiejętności. Szkolenia mogą być „zamknięte” – uczestniczą w nich wtedy osoby zatrudnione u jednego pracodawcy lub „otwarte” – kiedy firma prowadząca szkolenie oferuje program dostępny dla wszystkich zainteresowanych Sympozjum – spotkanie pewnej liczby ekspertów wąsko wyspecjalizowanych w określonej dziedzinie wiedzy. Seminarium – zebranie pewnej liczby osób w jakimś stopniu kompetentnych i posiadających praktykę w określonej dziedzinie wiedzy, którym przyświeca cel, jakim jest pogłębienie wiadomości na tym lub innym wycinku swej wiedzy

Turystyka motywacyjna

Podróże motywacyjne (incentive travels) Podróże motywacyjne jest to narzędzie całościowego zarządzania do wykorzystania wyjątkowych podróży w celu zmotywowania lub nagrodzenia pracowników za ich pracę wykraczającą poza obowiązki i zbliżającą do osiągnięcia celów firmy Jest to narzędzie motywowania pracowników, nagroda za dobre wyniki, sposób tzw. integracji wokół marki, a także jedna z metod budowy zespołów pracowniczych

Atrakcyjność Polski pod względem turystyki motywacyjnej wielowątkowa kultura, doskonała kuchnia, obiekty zabytkowe, typowa Polska biesiada w stylu sarmackim, folklor interaktywny tj. animujący wspólną zabawę opartą na obrzędach, ekologiczna sceneria z wykorzystaniem parków narodowych

Korzyści dla pracodawców i pracowników z podróży motywacyjnej

Cechy podróży motywacyjnych Unikatowość: żadna impreza nie może być taka jak inne. Programy wycieczek nie mogą się dawać łatwo przewidzieć, raczej mają być pełne niespodzianek i wydarzeń specjalnych. Fantazja i egzotyczne doznania: podróże motywacyjne dają często uczestnikom możliwość popróbowania nowych sportów, takich jak strzelanie do rzutków, sokolnictwo czy lotniarstwo. Dobry organizator podróży motywacyjnych potrafi włączyć do programu te sporty, których uczestnicy jeszcze nie próbowali, a zawsze chcieli to zrobić. Wyłączność: po podróży wszyscy uczestnicy powinni mieć wrażenie, że byli uprzywilejowani, mieli dostęp do miejsc zwykle zamkniętych i spotkali ludzi, których trudno jest spotkać. Jeśli podczas wycieczki zwiedzana jest jakaś atrakcja turystyczna, na przykład gabinet figur woskowych Madame Tussaud’s, wizyta musi się różnić od tych, które są proponowane wszystkim zwiedzającym. Aktywność: niewiele podróży motywacyjnych ma przewidziane w programie leżenie uczestników na plaży ostatniego dnia. Raczej planowane są rozmaite rodzaje aktywności i uprawianie sportu, aby podróż była niezapomniana i dynamiczna.

Targi i wystawy

Targi i wystawy są to miejsca sprzedaży produktów i usług zwykle trwającymi od kilku dni do tygodnia, gdzie w jednym miejscu spotykają się dwie grupy osób: tych mających coś do sprzedania (wystawcy i organizacje) z tymi, którzy chcą coś nabyć lub zdobyć informacje (odwiedzający)

Podział targów targi konsumenckie – są otwarte dla publiczności i oferują produkty oraz usługi, które kupują nabywcy indywidualni; przyciągają one wielu odwiedzających, lecz większość przyjeżdża tylko na jeden dzień z danego miasta lub regionu; targi handlowe – imprezy branżowe, na które wstęp mają tylko osoby poszukujące produktów i usług potrzebnych do ich pracy; przyciągają najczęściej odwiedzających oraz wystawców z wielu krajów i są imprezami odbywającymi się regularnie w określonych miejscach.

Cele organizacji targów generowanie sprzedaży, promowanie nowych produktów, podtrzymywanie bądź nawiązywanie kontaktów, wymiana myśli i informacji między wystawcami, ekspertami, odwiedzającymi

Określenie powierzchni targowej całkowita powierzchnia wynajęta – całkowita powierzchnia stoisk targowych wynajętych przez wystawców zajmowana przez cały czas trwania targów, specjalna powierzchnia pokazowa – niezwiązana z jakimkolwiek wystawcą powierzchnia targowa (jej wielkość podana w m² netto), na której odbywają się występy, pokazy, odczyty związane tematycznie z targami, całkowita powierzchnia targowa netto – suma całkowitej powierzchni wynajętej oraz całkowitej specjalnej powierzchni pokazowej, powierzchnia demonstracyjna – powierzchnia przyznana wystawcom do ruchomych prezentacji maszyn i urządzeń poza stoiskiem targowym, powierzchnia zabudowana – powierzchnia wynajęta przez wystawcę u organizatora targów przekazana przedsiębiorstwu usług targowych celem wykonania zabudowy

Targi w opinii polskich wystawców

Turystyka korporacyjna

Turystyka korporacyjna jest to forma podróży służbowej polegająca na zapraszaniu gości organizujących ją firm do darmowego uczestnictwa w ważnych wydarzeniach lub zorganizowanym wypoczynku, trwających zazwyczaj dzień lub krócej

Cele turystyki korporacyjnej stworzenie swojego pozytywnego i korzystnego wizerunku w grupie docelowej, rozwinięcie relacji z grupą docelową i zapewnienie sobie jej lojalności, zachęcenie potencjalnych klientów i osób wpływowych do aspirowania do grona zapraszanych przez daną firmę, wykorzystanie imprez do promowania swoich produktów i usług

Przykłady imprez turystyki korporacyjnej wydarzenia sportowe – Grand Prix, wyścigi konne, turnieje tenisowe i golfowe, mecze piłki nożnej, aktywne uczestnictwo – rajdy, wyścigi, loty śmigłowcem, kursy pilotażu, strzelanie do rzutków, wystawy – wystawy kwiatów, teatr, premiery, wycieczki – wycieczki jednodniowe, dzień zakupów, wycieczki z noclegiem i weekendem, krótkie rejsy wycieczkowe, wycieczki samolotowe, przedłużony pobyt.

Główni odbiorcy turystyki korporacyjnej obecni oraz potencjalni klienci i dostawcy, pośrednicy i agenci, partnerzy finansowi, osoby wpływowe np. dziennikarze, politycy, członkowie wspólnoty lokalnej, personel firmy