Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych Promocja Polski- strategia współpracy, współpraca strategii EXPO 2010 - czynniki sukcesu Andrzej Szewczyk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010
Optymalizacja udziału Województwa Małopolskiego w działaniach realizowanych w ramach europejskich sieci współpracy. 1.Rola instytucji kultury w kształtowaniu.
2010 Przygotowania Polski do Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
GO CHINA! GO AFRICA! Ministerstwo Gospodarki
XXI Forum Ekonomiczne Komisja ds. Budowy Marki Małopolska Elżbieta Kantor Dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji.
Warszawa - Berlin - Wiedeń – Barcelona Sp. z o. o
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
XXV Międzynarodowe Targi Żywności Delikatesowej SALON DE GOURMETS Madryt kwietnia 2011 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Narodowa Strategia Spójności
Oferta Urzędu Marszałkowskiego dla przedsiębiorców z terenu województwa kujawsko-pomorskiego.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
„Inwestuj u nas! Polsko – Ukraiński obszar transgraniczny”
Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem.
Województwo pomorskie –
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
JESTEŚMY PARTNEREM 7 DZIAŁAMY W OBSZARZE WP 5 NASZE PRACE ZREALIZOWANE W OKRESIE MARZE-WRZESIEŃ 2011 ROK CENTRAL EUROPEAN KNOWLEDGE PLATFORM FOR AGEING.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Konferencja Konkurenci razem po sukces
Centrum Inwestora i Eksportera
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Kongres Rozwoju Obszarów Wiejskich Kuźnia Napoleońska, 4 września 2014r.
KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP - LUBELSKIE 2014 Światowe trendy marketingu terytorialnego i gospodarczego Witold Orłowski Nałęczów, 12 września 2014.
Ul. Sikorskiego Gorzów Wlkp. tel.: Pozadotacyjne instrumenty wsparcia lubuskich przedsiębiorstw.
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna maj 2014 rok
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa Izba Przemysłowo-Handlowa - partnerem dla przedsiębiorstw w kraju i za granicą.
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Kompleksowa informacja podstawą do ekspansji zagranicznej Poznań, 26 maja 2015.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Z czego wynika SMART SPECIALIZATION STRATEGY? 1 Strategia inteligentnej specjalizacji to krajowa lub regionalna strategia innowacji, polegająca na określeniu.
Departament Handlu USA | Urząd ds. Handlu Międzynarodowego Każda firma znajdzie to, co pozwoli jej odnieść sukces: kontakty, cenne informacje, wymagane.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Instrumenty wsparcia polskich eksporterów Tomasz.
XV DOLNOŚLĄSKIE FORUM SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO r. Kudowa-Zdrój.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Dyr. Karina Milan DZIAŁANIE 6.4. PROGRAMU OPERACYJNEGO INNOWACYJNA GOSPODARKA (PO IG) „INWESTYCJE W PRODUKTY TURYSTYCZNE O ZNACZENIU PONADREGIONALNYM”
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Projekty strategiczne Łodzi w nowej perspektywie finansowej UE.
„POLSKA – PAŃSTWA NORDYCKIE. SAMORZĄDOWY WYMIAR WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ” Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach konkursu.
PRZEGLĄD PRASY 5 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY Współpraca z Regionami Michał Borowski Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego Polska Agencja Informacji.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Program wsparcia eksportu na rynkach niestandardowych – oferta ARR w praktyce
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Marta Chełkowska Krystyna Hartenberger-Pater
Nowe kierunki współczesnej dyplomacji – przykłady narzędzi stosowanych przez dyplomację ekonomiczną w promocji i wsparciu polskich przedsiębiorców za granicą.
Zasady budowania oferty inwestycyjnej przez jst
Napływ inwestycji w 2016 roku oraz perspektywy na rok w statystykach PAIiH SA
Jakub Mróz.
Republika Federalna Niemiec
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Zapis prezentacji:

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych Promocja Polski- strategia współpracy, współpraca strategii EXPO czynniki sukcesu Andrzej Szewczyk Departament Promocji Gospodarczej Warszawa, 28 kwietnia 2011 r.

EXPO 2010, Szanghaj, Chiny Największa impreza promocyjna w 2010 roku 246 krajów i organizacji uczestniczących zwiedzających wydarzeń promocyjnych 13 tys. akredytowanych dziennikarzy Budżet organizatorów EXPO 60 mld USD Największa Wystawa w historii EXPO Organizacja udziału Polski- strategia współpracy –Ministerstwo Gospodarki –Komisarz Generalny, Sławomir Majman, Prezes PAIiIZ –Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości –Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych

EXPO 2010 strategiczny projekt promocji inwestycyjnej Polski Profesjonalne kształtowanie wizerunku ma bezpośrednie przełożenie na zainteresowanie inwestorów i kręgów biznesowych Promocja wizerunkowa Promocja produktowa Ważny etap w tworzeniu Marki Polska w Chinach

Polska – Budowa Marki Narodowej w Chinach Ludzie „Polska się uśmiecha” TurystykaBiznes Kultura, dziedzictwo narodowe Marketing eksportowy Polityka

EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Ludzie Promocja poprzez pokazanie obrazu Polaka i polskiego społeczeństwa uśmiechniętego, zadowolonego odnoszącego sukcesy dumnego ze swojej historii i tradycji nowoczesnego obywatela Europy © János Gehring-Fotolia.com

EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Turystyka Prezentacja polskich miast Tydzień Turystyki Polskiej - Polska Organizacja Turystyczna Pokazy, konkursy, wycieczki do Polski Seminaria promocyjne dla touroperatorów chińskich Promocja regionów

EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Kultura, Dziedzictwo narodowe Pawilon - przełożenie motywy ludowego na współczesny język architektury Ekspozycja wewnętrzna - motyw podróży i dramaturgicznej narracji krajobraz wiejski, miasto, Promocja kulturalna - zróżnicowana w formie i środkach przekazu, począwszy od tradycyjnej muzyki Chopina po Chopina na rockowo, od tradycyjnych tańców ludowych po taniec nowoczesny, przegląd najwybitniejszych filmów polskich, fotografii i plakatu Promocja historii Polski - „Animowana Historia Polski” w reż. Tomasza Bagińskiego Motyw migracji ludzi ze wsi do miast

EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Polityka Organizacja spotkań na najwyższym szczeblu z ważnymi przedstawicielami życia politycznego i gospodarczego Chin 33 wizyty delegacji rządowych oraz regionalnych 413 wizyt delegacji zagranicznych w Pawilonie Polski Wielu znamienitych gości Pawilonu Polski –Pan Grzegorz Schetyna, Marszałek Sejmu RP –Pan Bogdan Zdrojewski, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego –Pan Jerzy Buzek, Przewodniczący Parlamentu Europejskiego –Pan Aleksander Kwaśniewski, były Prezydent RP –Pani FU Ying, Wiceminister Spraw Zagranicznych ChRL –Pani Catherine Ashton, Przewodnicząca Dyplomacji UE –Krzysztof Zanussi, Jan Kidawa-Błoński, Ryszard Horowitz

EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Marketing eksportowy Polska kraj dynamicznie się rozwijający Członek Unii Europejskiej O stabilnej gospodarce, który jako jedyny w Europie nie doświadczył recesji, a ponadto rozwijał się w najwyższym na kontynencie tempie Brama do zjednoczonego rynku europejskiego, oferujący dostęp do prawie pół miliardowego rynku konsumentów, trzeciego po Chinach i Indiach Polska jako najczęściej rozważana przez firmy lokalizacja bezpośrednich Inwestycji Zagranicznych zgodnie z raportem Ernst&Young European Attractiveness Survey 33 wydarzenia zrealizowane w Pawilonie w ramach współpracy gospodarczej 1000 przedstawicieli firm chińskich i stowarzyszeń branżowych 200 polskich firm uczestniczących w spotkaniach z firmami chińskimi

EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Rezultaty odwiedzających Pawilon Polski, o 1 milion więcej niż Pawilon Niemiec 1157 dziennikarzy, którzy odwiedzili Pawilon Polski 700 artykułów i informacji w największych mediach chińskich 42% wzrost liczby czynności wizowych zrealizowanych przez KG RP w Szanghaju Podpisane porozumienia i umowy o współpracę z partnerami chińskimi Przyznane nagrody: –Srebrny Medal za najbardziej kreatywną prezentację kraju przyznany przez Biuro Wystaw Światowych –Najlepsza Promocja Kraju przyznana przez CBN Marketnig Awards for EXPO 2010 –Dla kierownictwa i pracowników Pawilonu Polski za jakość ekspozycji

Chińskie projekty obsługiwane przez PAIiIZ Chiny priorytetowy kraj dla PAIiIZ 16 obsługiwanych chińskich projektów w kwietniu 2011 o wartości: –EUR 674,5 mln. –5 429 miejsc pracy Source: PAIiIZ, March, zrealizowanych chińskich projektów w 2010 o wartości: –EUR 539 mln. –3 828 miejsc pracy

Source: PAIiIZ, March, Sectors Countries Projekty obsługiwane przez PAIiIZ kwiecień 2011 Chiny – 2 miejsce 157 realizowane projekty

EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” Co dalej? Pierwszy Oddział Zagraniczny PAIiIZ w Szanghaju, Chiny kontynuacja obecności politycznej i gospodarczej Polski w Chinach wsparcie dla polskich firm eksportowych działających i zdobywających rynek chiński kreowanie pozytywnego wizerunku Polski w Chinach budowanie wizerunku Polski jako kraju nowoczesnego w centrum Europy oraz atrakcyjnego miejsca do rozpoczęcia inwestycji na rynku Unii Europejskiej promocja Polski jako kraju otwartego na przedsiębiorców, turystów i studentów z Chin współpraca z mediami chińskimi

EXPO 2010 „Polska się uśmiecha” czynniki sukcesu Współpraca i zaangażowanie wielu instytucji- efekt synergii Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Infrastruktury, Ministerstwo Rolnictwa, PARP, PAIiIZ, WPHI w Szanghaju i Pekinie, POT, IAM, Konsulat Generalny RP w Szanghaju, Ambasada RP w Pekinie Właściwy dobór treści i formy przekazu dostosowanego do gustów i oczekiwań odbiorców, mówiliśmy do odbiorców ich językiem, odwoływaliśmy się do pewnych rozpoznawalnych i wspólnych symboli i motywów Kompleksowa promocja merytoryczna, nie tylko wizerunkowa Pozyskanie do współpracy przyjaciół EXPO wybitnych przedstawicieli życia politycznego, artystycznego i gospodarczego Współpraca z mediami

Dziękuję za uwagę Warszawa, ul. Bagatela 12 tel. (+48 22) , fax (+48 22)