WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Reportaż fotograficzny
Zespół Szkół Zawodowych im. Komisji Edukacji Narodowej Głogów
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
PROJEKTY W SP 15 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
opiekun grupy:Beata Winiarska
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Autorytety wśród młodzieży
Estera Binert, Adrianna Majchrzycka, kl. IIIa SPOTKANIE Z RZECZNIKIEM PRAW DZIECKA I WIELKOPOLSKIM KURATOREM OŚWIATY.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Warsztaty zawodoznawcze
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Projekt: Rajd Warszawa Marii Skłodowskiej-Curie WarszawaSklodowskiej.blogspot.com.
Fotografia naszym życiem
TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Gdzie jest wiosna? Autorzy projektu: Uczniowie klasy II
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
PROJEKT „Bez wody nie ma życia”
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata na temat lokalnego ekorozwoju, odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Promocji w Pyzdrach Centrum Kultury.
Kujawsko – Pomorski Festiwal Gimnazjalnych Projektów Edukacyjnych Moja wieś w Internecie prezentacja z realizacji projektu.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Zadanie TIK – lekcja pt. Nasza klasowa netykieta
Wymiana polsko-niemiecka
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Co to jest spacer edukacyjny?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
Lekcja prowadzona przez uczennice klasy VI „c”
KOPASZEWSKA DROGA KRZYŻOWA
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Działania upowszechniające projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
WSTĘP DO LEKCJI Powtórzenie treści poznanych na poprzedniej lekcji.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
Natural Sciences, Natural English. Mitochondrium.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
PRZEDSTAWIENIE „ CHCESZ BYĆ ZDROWY JAK RYBA, JEDZ OWOCE I WARZYWA” 26 kwietnia klasa II d odwiedziła PRZEDSZKOLE nr 29 promując zdrowe odżywianie.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Awifauna Komorowa i okolic projekt unijny zrealizowany przez Magdalenę Piskorską.
KOLOROWA i RODZINNA HISTORIA z BANKIEM PKO BP
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Prezentacja szkoleniowa
POLSKI DZIEŃ TRANSPLANTACJI W SP6.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

WARSZTATY nr 2

Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie

HISTORIA ZAMKNIĘTEGO EKOSYSTEMU

 Uczestnikami byli uczniowie: Kl. IV SP nr 2 w Radzyminie  Termin warsztatów: 28 marca godz –  Cel warsztatów: zaciekawienie zjawiskami przyrodniczymi, zachęcenie do założenia własnego ekosystemu  Poznanie pojęcia: ekosystem oraz wyjaśnienie jego funkcjonowania i roli każdego elementu

POMOCE:  Zamknięty ekosystem – model w butli  Tablica multimedialna  Zdjęcia i nagranie z TV - Kurier Mazowiecki z dn.23 marca 2014  Karty ćwiczeń  Aparat fotograficzny

PRZEBIEG WARSZATÓW: 1.Projekcja nagrania z dn. 23 marca – Kurier Mazowiecki 2.Prezentacja zdjęć z założenia ekosystemu w 2004 roku 3. Obejrzenie eksperymentu biologicznego „Zamknięty ekosystem” w szklarni szkolnej wraz z krótką pogadanką dotyczącą jego funkcjonowania i z zadawaniem dzieciom pytań 4. Zwiedzanie szklarni 5. Wypełnienie kart ćwiczeń i ich prezentacja 6.Podsumowanie warsztatów

CZĘŚĆ I  Po przyjściu uczniów kl.IV na warsztaty, Kasia przedstawiła cały zespół, który będzie z nimi pracował oraz opowiedziała o zadaniach do wykonania podczas spotkania.  Został wyświetlony materiał TV o naszym zamkniętym w butli ekosystemie  Dominika opowiedziała historię założenia ekosystemu

Podopieczni oglądają materiał TV

Prezentacja zdjęć z założenia ekosystemu na tablicy multimedialnej

Pilni słuchacze

CZĘŚĆ II  Następnie uczennice Zespołu Szkół Terenów Zieleni zaprowadziły swoich podopiecznych do szkolnej szklarni gdzie znajdował się zamknięty ekosystem  Tam uczniowie kl.IV SP mogli zobaczyć na własne oczy jak to naprawdę wygląda  Następnie Dominika zadawała pytania, na które dzieciaki z chęcią odpowiadały

Dotykamy gąsiora z ekosystemem

Pokazanie i omówienie zamknietego ekosystemu

Omówienie zamkniętego ekosystemu

Chętnie zgłaszające się dzieciaki do odpowiedzi

Obserwacja zamkniętego ekosystemu

Szukamy

Zwiedzanie szkolnej szklarni

CZĘŚĆ III  Powrót podopiecznych do sali zajęć, gdzie zostały im rozdane karty ćwiczeń do wypełnienia  Przybyli uczniowie zostali podzieleni na grupy 2-3 osobowe.  Podsumowanie całości warsztatów

Nasze karty ćwiczeń

Wypełnianie karty ćwiczeń

Podsumowanie warsztatów  Uczniom kl. IV SP nr 2 w Radzyminie bardzo się podobały odbyte warsztaty. Byli bardzo zaciekawieni i bardzo mądrzy. Szybko rozwiązali zadania z kartki.  Jednogłośnie powiedzieli, że też z chęcią założą zamknięty ekosystem w butli.