Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Interwencyjne umieszczanie dzieci w pieczy zastępczej
Advertisements

Agata M. Aleksińska, ur. 1979r. w Bydgoszczy psycholog trener terapeuta fotografik.
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Odbywanie stażu przez nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
w świetle ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Bilans ZPP (stan na dzień 25 lutego 2012r.)
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
System wsparcia dziecka i rodziny Zadania powiatu realizowane przez
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Program rozwoju pieczy zastępczej na lata
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Funkcjonowanie pieczy zastępczej w świetle nowej ustawy
System wsparcia dziecka i rodziny
Odpowiedzialność nieletnich sprawców czynów karalnych wg
UDZIAŁ POLICJI W POSTĘPOWANIU W SPRAWACH NIELETNICH
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
USTAWA z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Dziecko w rodzinie – dziecko poza rodziną
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Model realizacji usług o określonym standardzie w powiecie
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE
STAROSTWO POWIATOWE W CHOJNICACH
Wrocławskie Centrum Opieki Wychowania i Adopcji
Kryteria rekrutacji do oddziałów przedszkolnych Kryteria ustawowe – I grupa: Osoby, które z przyczyn losowych mają trudniejszą sytuację rodzinną, zdrowotną
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
we władzę rodzicielską
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Starogardzie Gdańskim
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Informacja na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Przedstawiciel organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, pracownik socjalny, asystent rodziny jako partnerzy placówek opiekuńczo-wychowawczych w pracy.
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich z 26 października 1982
Prawo Rodzinne w praktyce szkolnej
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Janów Lubelski r.. Zadanie gminy:  Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Zadanie powiatu:
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 8 stycznia 2016 r. Rekrutacja do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2016/2017.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
USTAWA z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
UCHODŻCY I MIGRANCI Forum organizacji pozarządowych kwietnia 2016 r. Oferta pomocy społecznej dla uchodźców.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
ASYSTENTURA RODZINY.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
ŚWIADCZENIA RODZINNE UZALEŻNIONE OD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Komisja Dialogu Obywatelskiego 1 grudnia 2016 r. Poznańskie Centrum Świadczeń, ul. Wszystkich.
Projekt „Bliżej rodziny - szkolenia dla kadr systemu rodziny i pieczy zastępczej” finansowanego ze środków programu PO WER, Osi Priorytetowej II Efektywne.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 2017 r.
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy Działanie 8.4 Godzenie życia.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy Działanie 8.4 Godzenie życia.
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Wydział Polityki Społecznej
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej

„Bliżej Dziecka” Celem autorskiego programu „Bliżej Dziecka” jest przygotowanie rodzin do sprawowania rodzinnej pieczy zastępczej. Program zakłada wzmacnianie w kandydatach prawidłowej motywacji do przyjęcia i wychowywania dziecka, które z rożnych przyczyn losowych zostało pozbawione naturalnej opieki rodziców biologicznych, wyposażenie ich w wiedzę o możliwościach pomocy dziecku doświadczającemu strat i trudnych przeżyć emocjonalnych.

„Bliżej Dziecka” Program składa się z 5 części:  Pierwsza część – dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej bez względu na jej typ, rodziny zastępczej niezawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz dla kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego  Druga część – dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej bez względu na jej typ lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz dla kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego  Trzecia część – dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej bez względu na jej typ lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz dla kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego, którzy będą sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi niepełnosprawnymi  Czwarta część – dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, która będzie sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi umieszczonymi na podstawie przepisów o postępowaniu w sprawach nieletnich  Piąta część – dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego

„Bliżej Dziecka” Część pierwsza ogólna – obejmująca 12 sesji grupowych, każda sesja trwa 4 godziny dydaktyczne oraz sesję indywidualną trwającą 2 godziny dydaktyczne, a także praktyki w rodzinie zastępczej zawodowej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo - wychowawczej trwa co najmniej 10 godzin. W sumie 60 godzin dydaktycznych.

„Bliżej Dziecka” Druga część – obejmująca 4 sesje grupowe, każda sesja trwa 5 godzin dydaktycznych w sumie 20 godzin dydaktycznych.

„Bliżej Dziecka” Trzecia część – obejmująca 4 sesje grupowe, każda sesja trwa od 5 do 7 godzin dydaktycznych w sumie 24 godziny dydaktyczne.

„Bliżej Dziecka” Czwarta część – obejmująca 4 sesje grupowe, każda sesja trwa od 4 do 8 godzin dydaktycznych w sumie 24 godziny dydaktycznych.

„Bliżej Dziecka” Piąta część - obejmująca 3 sesje grupowe, każda sesja trwa 4 godziny dydaktyczne w sumie 12 godzin dydaktycznych.

„Bliżej Dziecka” Szkolenie ma charakter grupowy. Spotkania poświęcone są konkretnym zagadnieniom dotyczącym rodzicielstwa zastępczeg o. Szkolenie prowadzone jest przez dwóch stałych trenerów (pedagogów lub psychologów Ośrodka), którzy towarzyszą grupie podczas każdej sesji szkoleniowej oraz osoby zaproszone z zewnątrz – specjalistów z danego tematu:  lekarz pediatra  seksuolog  pracownik instytucji pełniącej lokalnie funkcję organizatora rodzinnej pieczy zastępczej  rodzina sprawująca pieczę zastępczą lub prowadzącą rodzinny dom dziecka

„Bliżej Dziecka”  specjalista w dziedzinie terapii uzależnień  kurator sądowy  pracownik domu dziecka oraz/lub opiekun zastępczy

„Bliżej Dziecka” Kandydaci na szkolenie kierowani są po przeprowadzeniu przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej wstępnej akceptacji dokonanej na podstawie oceny spełniania warunków, o których mowa w art. 42 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej