Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAleksandra Grzelak Został zmieniony 8 lat temu
1
Projekty, innowacje, przedsięwzięcia w 2015 roku.
2
1.Projekt,,Architektura baroku w Polsce” realizowany z młodzieżą ze szkoły partnerskiej Wiesenschule w Juterbog w dniach 5-7 maja 2015 w Żarach. Koszt 3600, 96. 2. Projekt Wielokulturowość Berlina realizowany w dniach 4-6 listopad 2015 w Berlinie i Jutaborg. Koszt 1982,60.
3
Grupa polsko-niemiecka Warsztaty kulinarne w Niemczech
4
Młodzież z naszej szkoły bierze udział w wymianie uczniów z Wiesenschule w J ὓ terbog WSPÓŁPRACA Z NIEMIECKĄ SZKOŁĄ TO WYŚMIENITA ZABAWA I PRZYJEMNOŚĆ! - doskonali umiejętności konwersacyjne; - uczestniczy w ciekawych wycieczkach i warsztatach językowych; - poznaje kulturę, tradycje i zwyczaje w Niemczech. W czasie spotkań młodzież:
5
W ramach programu grantowego Fundacji mBANKU pod nazwą „mPOTĘGA” Kwota na realizację projektu od Darczyńcy – Fundacji mBANKU: 5 072, 89. Kwota na nagrody dla uczestników projektu od Rady Rodziców: 207,33.
6
Innowacyjne metody pracy Uczniowie kl.1b Gimnazjum nr 2 im. A. Kamińskiego w Żarach 30 godzin warsztatów (przyrost kompetencji – droga, prędkość, czas, pole, objętość, zakupy, promocje), 2 wycieczki dydaktyczne (przyrost kompetencji – droga, prędkość, czas, pole, objętość, symetrie), 500 rozegranych gier (rozwój logicznego myślenia poprzez gry logiczne i matematyczne), 5 zaprojektowanych prezentacji multimedialnych (przyrost kompetencji –symetrie), 5 albumów o symetriach w przyrodzie (przyrost kompetencji – symetrie), Zwiększenie wiedzy matematycznej (test na wejściu i po przeprowadzeniu działań).
7
Realizacja projektu ze środków MKRPA w Żarach otrzymane środki: 5200 zł zajęcia prowadzone przez pięciu nauczycieli obejmowały ok.100 uczniów cel główny programu: profilaktyka nałogów i rozwiązywanie problemów uczniów związanych ze środowiskiem uzależnionym od alkoholu, nikotyny i innych substancji psychoaktywnych; cele szczegółowe projektu- wyposażenie ucznia w wiadomości i umiejętności dotyczące obrony przed uzależnieniami -odkrywanie i umiejętne stosowanie własnych, ale też sprawdzonych sposobów obrony siebie przed uzależnieniami, -kształtowanie w świadomości uczniów poczucia odpowiedzialności za siebie i swoje decyzje, -lansowanie przez młodzież i wśród młodzieży pożądanych zachowań i zdrowych sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, -kreowanie wzorców spędzania wolnego czasu.
8
Na realizację projektu ze środków MKRPA w Żarach otrzymało kwotę 700,00 zł. Odbyły się warsztaty z uczniami, spotkania z rodzicami. Udział partnerów w realizacji programu: - terapeuci uzależnień z Ośrodka Terapeutycznego „Profil” w Żarach - specjaliści ze Stowarzyszenia Edukacyjno – Terapeutycznego „Odyseja” w Żarach - pracownicy PP-P w Żarach - pracownik KPP w Żarach - wychowawcy klas pierwszych oraz pedagog i psycholog
9
Zajęcia na strzelnicy CEL GŁÓWNY :Stymulowanie rozwoju fizycznego uczniów, poprzez rozbudzanie zainteresowań różnymi formami aktywności fizycznej. DZIAŁANIA INNOWACYJNE -nordic walking -zwiedzanie Muzeum Pogranicza Śląsko- Łużyckiego -teoretyczne wprowadzenia do ćwiczeń fitness -pogadanki na temat anatomii w ćwiczeniach -realizacja treningowego niezbędnika -gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu -odwiedziny Telewizji Regionalnej -historia żarskich zabytków-kartowanie i dokumentacja -zajęcia na basenie -zajęcia przyrodnicze w terenie -marsz na orientację z mapą hipsometryczną -wizyta w Salonie Wystaw Artystycznych -saneczkowanie w parku miejskim -odwiedziny Biura Podróży -poznanie funkcjonowania Straży Pożarnej -spotkanie z pielęgniarką-dzień marchewkowy -wycieczka do Biblioteki Miejskiej -zajęcia strzeleckie na strzelnicy miejskiej(turniej) -udział w testach Coopera -rozgrywki w petanque -systematycznie uprawiana tabata
10
Zajęcia na siłowniw Gimnazjum nr 2
11
Zajęcia w ramach innowacji j. angielskiego Partner: Lycée polyvalent Gay Lussac, Chauny FranceLycée polyvalent Gay Lussac, Chauny France Młodzi ludzie tym razem podjęli temat ekologii. Uczniowie z czterech zaangażowanych we współpracę szkół: z Polski, Grecji, Chorwacji i Łotwy poznawali swoje kraje, miasta i szkoły, ucząc się ekologii. Uczniowie redagują grupowy profil na portalu Facebook. Wykonują zadania projektowe metodą nauczania zadaniowego (task-based learning).
12
Praca z użyciem tablicy interaktywnej, Internetu CEL: rozwijanie i kształtowanie postaw tolerancji i otwartości na obce wzorce kulturowe poprzez pracę z filmem, piosenką, readersami. Praca z filmem, piosenką z serii „ Cultureview” Praca nad projektem oraz prezentacja projektu na forum klasy (uczniowie prezentowali projekty pod tytułem „Beauty and fashion”, „Amazing Lodon and Paris” „ English celebrations”).
13
Od 11 do 17 stycznia 2015 Gimnazjum nr 2 w Żarach miało przyjemność gościć Auyshi Chandani z Indii i Daniela Torresa z Meksyku Program Aiesec. Prowadzili oni lekcje kulturowo- cywilizacyjne i warsztatowe z języka angielskiego dla uczniów gimnazjum nr 2 oraz dla klas szóstych szkół podstawowych. Oprócz lekcji w szkole, w ramach zajęć turystycznych, w towarzystwie pana przewodnika, uczniowie Gimnazjum nr 2 pokazali gościom Żary. Tego typu zajęcia to świetny pomysł na żywy i bezpośredni kontakt z językiem obcym, na rozbudzanie motywacji do nauki oraz popularyzację kultury innych krajów.
14
TWORZENIE UKŁADÓW CHOREOGRAFICZNYCH- HIP HOP Taniec jako forma ruchu, zabawa modą. Działania innowacyjne: nauka i doskonalenie kroków tańca hip- hop, choreografie, pokazy, organizacja i uświetnianie imprez szkolnych tj. Światowy Dzień Tańca, Światowy Dzień Ziemi, Dni Otwarte Szkoły, promocja Gimnazjum nr 2 w klasach 6 szkół podstawowych, nauka i doskonalenie ćwiczeń kształtujących i modelujących sylwetkę, aerobik taneczny czyli ćwiczenia przy muzyce, z elementami stretchingu, joga, zumba jako nowoczesna forma prowadzenia zajęć, projektowanie, zabawa modą – strój do tańca, torebki,
15
EDUKACJA MEDIALNA Celem programu innowacji jest nie tylko uatrakcyjnienie zajęć języka polskiego, ale wprowadzenie młodzieży w świat teatru i filmu, aby przygotować ją do odbioru sztuki i zachęcenie do głębszej refleksji w kontakcie z dziełem artystycznym.
16
Żywa lekcja historii Muzeum Pogranicza Śląsko-Łużyckiego Zorganizowano „Żywą lekcję historii”. Teatr z Torunia przedstawił inscenizację pod tytułem „ Polska Piastów”. odwiedziliśmy Muzeum Pogranicza Śląsko-Łużyckiego, obejrzeliśmy prezentację oraz zgromadzone eksponaty. Na lekcjach historii omawiając kolejne epoki historyczne, nauczyciele odwoływali się do tekstów literatury i kultury. Oglądaliśmy również filmy takie jak: „Stara Baśń”, „Krzyżacy”, „Królową Bonę”- fragmenty.
17
Innowacja pedagogicznaz przedmiotów ścisłych Uczniowie zostali zapoznani z różnymi rodzajami zadań logicznych i sposobami ich rozwiązywania. Były to między innymi: wieża Hanoi, jajo Kolumba, ucieczka z więzienia, Kakuro, sodoku, krzyżówki liczbowe, obrazki logiczne, łamigłówki obrazkowe i liczbowe, gry. Wyobraźnię i cierpliwość kształtowało układanie tangramów i brył - sześcianów. Strategię mogli ćwiczyć uczniowie grając w grę "4 w linii", Blokus oraz Chińskie warcaby. Zadania te wywołały wielkie zainteresowanie u uczniów i bardzo chętnie je rozwiązywali.
19
Celem konkursu informatycznego jest: rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań informatycznych uczniów gimnazjów powiatu żarskiego i żagańskiego, , wyłonienie uczniów zdolnych, utalentowanych, rywalizacja najzdolniejszych w dziedzinie informatyki. Program Gimnazjady Informatycznej składał się z dwóch etapów: I etap – to test wiedzy ogólnej z informatyki – uczniowie pisali go indywidualnie. II etap –to część praktyczna praca przy komputerze. Obejmowała zagadnienia z języka HTML – uczniowie tworzyli stronę w języku HTML i zagadnienia ze sprzętu komputerowego.
20
Konkurs ma przebieg: - konkursu indywidualnego (60 min.), - konkursu grupowego (około 60 min.). Konkurs indywidualny składa się z zadań zamkniętych oraz otwartych. Konkurs grupowy to zmagania drużyn. Zadania, które tu wystąpią to między innymi łamigłówki matematyczne, krzyżówki, tangramy. Zwycięzcy indywidualni oraz najlepsza drużyna otrzymują nagrody, a wszyscy uczestnicy – dyplomy.
21
Celem jest: Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia Poszerzenie wiedzy matematycznej Rozbudzanie zainteresowań naukami ścisłymi Przygotowanie do twórczego rozwiązywania problemów, dotyczących wiedzy zintegrowanej Ukierunkowane przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych Wdrażanie do efektywnego współdziałania w zespole Rozwijanie idei współzawodnictwa
22
Odwiedziny w Hospicjum Sadzenie cebulek żonkili
23
Organizowaliśmy zajęcia plastyczne, techniczne i muzyczne. Chodziliśmy z dziećmi na spacery i organizowaliśmy im poczęstunki. W styczniu zorganizowaliśmy „Bal Noworoczny”, w czerwcu Dzień Dziecka, a w grudniu Mikołajki. Każde dziecko otrzymało paczkę.
24
Akcja „Dziewczynka z zapałkami” Akcja „W Kauflandzie”
27
Zajęcia integracyjne dla uczniów szkół podstawowych w formie aktywnej zabawy i zdrowej rywalizacji sportowej. Celem jest propagowanie zdrowego stylu życia.
28
Uczestnicy warsztatów mogą się wcielić w rolę naukowych badaczy, poznając przy tym techniki eksperymentu chemicznego. Uczniowie wykonując eksperymenty mają sposobność do rozwijania wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych. Gimnazjaliści udowodnili, że można rozniecić ogień bez iskry; zrozumieli również, jak niebezpieczne mogą się okazać dwie substancje po zetknięciu ze sobą. W czasie warsztatów młodzież zaprojektowała i przeprowadziła ciekawe eksperymenty polegające na otrzymywaniu gazów. Gimnazjaliści mieli okazję samodzielnie wytworzyć tlen, który wywołał fontannę szalonej piany. Młodzież wykorzystywała do eksperymentów substancje powszechnie dostępne w gospodarstwie domowym: produkty spożywcze i środki czystości.
29
Malowanie sali gimnastycznej z zapleczem-16765,80 Wymiana oświetlenia na sali gimnastycznej na oprawy typu LED-11316,00
30
Modernizacjakotłowni Wymiana 3 palników w kotłach grzewczych kotłowni CO gaz - 5141,40 Wymiana zasobnika ciepłej wody w kotłowni CO gaz - 4789,99
31
Malowanie łącznika Naprawa elewacji i schodów, wykonanie opaski odwadniającej - 9 980,00 Malowanie łącznika - hol szkoły -2460,00
32
50453,19
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.