Prezentacja na temat: "Sprawozdanie z wycieczki szkolnej. Dwa tygodnie temu, a dokładnie 25 września 2015 roku pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę klasową do Łodzi. W wycieczce."— Zapis prezentacji:

1 Sprawozdanie z wycieczki szkolnej

2 Dwa tygodnie temu, a dokładnie 25 września 2015 roku pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę klasową do Łodzi. W wycieczce brała udział tylko nasza III klasa Liceum. Nasz autokar wyjechał spod szkoły o godzinie 8.00.

3 Celem naszej wycieczki było zwiedzenia miasta Łódź. Pierwszym miejscem do jakiego dotarliśmy był cmentarz Żydowski. Pani przewodnik oprowadziła nas po całym cmentarzu, który był naprawdę duży. Przewodniczka pokazała nam również budynek w którym przygotowywano ciało do pogrzebu (myło, ubierało).

4 Miejsce gdzie ciała były przygotowywane do pochówku

5 Na cmentarzu Żydowskim zamiast zniczy na nagrobku kładzie się kamienie

6 Następnie odwiedziliśmy straż pożarną

7 Pomnik złamanego serca

8 Następnym punktem była przędzalnia Karola Scheiblera

9 W dalszej kolejności dotarliśmy do muzeum kinematografii

10 W muzeum kinematografii mogliśmy zobaczyć jak zmieniał się sprzęt z ubiegiem lat oraz jak stosuje sie tak zwany green screan

11 Dowiedzieliśmy się także jak tworzy się filmy animowane i jak wyglądają przeznaczone do tego rekwizyty

12 Nie ominęliśmy także tych bardzo ciekawych dla nas rekwizytów

13 Następnym punktem na mapie naszej wycieczki był pałac Karola Scheiblera

14 Później odwiedziliśmy urząd miasta i mieliśmy okazję obejrzeć pomnik stojący przed nim

15 Następnie przechodziliśmy ulicą Piotrkowską, gdzie dowiedzieliśmy się, że każdy mieszkaniec przy przebudowie ulicy mógł wykupić sobie kostkę ze swoim nazwiskiem, w ostatnich latach ulica była poszerzana i ponownie mozna bylo nabyć taką kostkę ze swoim nazwiskiem za 97 zł

16 Mogliśmy dotknąc na szczęście nosa Tuwima oraz “zagrać” na fortepianie Rubensteina. Spotkaliśmy także misia uszatka :)

17 Przedostatnim punktem naszej wycieczki był punkt widokowy na budowę Łodzi fabrycznej

18 Ostatnim punktem naszej wycieczki była Manufaktura, dawne zakłady włokiennicze i miejsce pracy setki ludzi a dzisiaj miejsce rozrywki, luksusowy hotel oraz centrum handlowe które odwiedza bardzo dużo ludzi, ale nie wszyscy jak ważnym miejscem na mapie Polski była kiedyś Manufaktura. Zegar przedstawiony na zdjęciu tylko do połowy wykonany jest z orginajlej cegry.

19 Przez cały wyjazd w różnych miejscach w mieście mogliśmy oglądać piękne murale wykonane nie tylko przez polskich artystów ale także zagranicznych, murale są jednymi z lepszych i piękniejszych w europie

20 Osobiście myślę, że każdy kto był na tej wycieczce może powiedzieć, że byłą bardzo interesująca. Uważam wycieczkę za udaną i bardzo rozwijającą nasze horyzonty na temat naszej najbliższej okolicy ale także interesującą ponieważ każdy mógł dowiedzieć się czegoś czego jeszcze nie wiedział.

21 prezentacje wykonały: Wiktoria Horoszkiewicz Sylwia Ignaczak Karolina Majchrzak Anita Marynowska

Pobierz ppt "Sprawozdanie z wycieczki szkolnej. Dwa tygodnie temu, a dokładnie 25 września 2015 roku pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę klasową do Łodzi. W wycieczce."