Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ZAKRESIE PROMOCJI OBSZARU I JEGO PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH WARSZAWA_20_10_2015.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ZAKRESIE PROMOCJI OBSZARU I JEGO PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH WARSZAWA_20_10_2015."— Zapis prezentacji:

1

2 WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ZAKRESIE PROMOCJI OBSZARU I JEGO PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH WARSZAWA_20_10_2015

3 PROJEKT 2015 Nazwa: „LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Dofinansowanie: środki Ministerstwa Sportu i Turystyki Czas realizacji: 01.04.-31.12.2015 Cel główny: Celem głównym realizacji zadania jest wzmocnienie i poprawa jakości funkcjonowania kadr działających na rzecz rozwoju turystyki poprzez organizację spotkań szkoleniowo-warsztatowych. Działanie jest ukierunkowane na wspieranie rozwoju kwalifikacji oraz podniesienie kompetencji zasobów ludzkich.

4 Turystyka BRANŻA PRZYSZŁOŚCI Roczne przychody rynku to 7000 mld dolarów; ponad 1,1 mld turystów rocznie; wzrost ilości pasażerów rok do roku 8,5 proc.; stale rosnący rynek. Według badań przeprowadzonych przez Mondial Assistance na wypoczynek w 2015 r. wybrało się ponad 15,5 mln Polaków. To aż milion więcej niż przed rokiem! Dla dzisiejszych podróżujących głównymi wyznacznikami atrakcyjności wyjazdu są szybkość, komfort i bezpieczeństwo. Cenimy sobie szeroki wachlarz ofert dostępnych w jednym miejscu i bez wychodzenia z domu. Źródło: Gazeta Finansowa 2015

5 Turystyczny PR MYŚL GLOBALNIE, DZIAŁAJ LOKALNIE Zgodnie z badaniami opisanymi w literaturze fachowej - w przypadku turystyki klient kupuje "oczami" - barwny opis atrakcji, informacja emocjonalna, wywołujące dobre skojarzenia smaczki, szczegóły, ciekawostki, indywidualne cechy miejscowości lub regionu niespotkane gdzie indziej, nieodkryte atrakcje i atmosfera klucz do zapamiętania – emocje media relations - moderacja opinii odbiorców wykorzystanie mediów społecznościowych

6 Miasta zyskały fortunę PROMOCJA WARTA 9,5 MILIARDA ZŁ Tylko w okresie lipiec-wrzesień 2015 - 1,8 mln publikacji Warszawa 387 tyś. publikacji, 294 mld. kontaktów, wartość 2,6 mld Kraków 190 tyś. publikacji, 1 mld Poznań 191 tyś. publikacji, 875 mln Źródło: Press Service Monitoring Mediów, 2015-10-19

7 Z kim pracujemy

8 Kim jest dziennikarz? indywidualista zna swoją wartość czuje się wyjątkowy pewny siebie dociekliwy leń minimalista nastawiony na zysk wszystko mu wolno rozbudowane ego DWA SPOJRZENIA

9 Jak pracują redakcje? terminy kolegium redakcyjnego deadline’y i godziny zamknięcia - dzienniki - tygodniki -miesięczniki portale radio i telewizja O TYM TRZEBA PAMIĘTAĆ

10 Co to jest news informacja o ważnym dotąd niepublikowanym fakcie, który dotyczy osoby powszechnie znanej lub zdarzenia z życia politycznego, gospodarczego, społecznego, kulturalnego, sportowego. jest sensacją, której nikt się nie spodziewał często jest to informacja o zabarwieniu negatywnym, budzącym emocje. WARTO WIEDZIEĆ

11 Czego pragną dziennikarze? OCZYWIŚCIE NEWSÓW pierwszeństwa ciekawych szczegółów łatwego dostępu do ważnych osób łatwego dostępu do informacji „mięsa”

12 Konflikt interesów Zdobyć informację Przedstawić ciekawego newsa Zainteresować czytelnika/widza Dziennikarz PR-owiec Dostarczyć informację Przedstawić korzystnie firmę Wzbudzić zaufanie czytelnika/widza NIEZROZUMIENIE POTRZEB

13 Trudne partnerstwo dziennikarz nie jest twoim wrogiem lecz partnerem musisz jednak pamiętać, że ma inne interesy niż ty największe ryzyko w twojej pracy polega na tym, że zazwyczaj jego korzyść jest tym większa, im większa strata dla ciebie tak zbudowany jest ekosystem w dziedzinie informacji, przy czym rola rekina jest zarezerwowana dla mediów ALE NIEZBĘDNE

14 Kluczowe przekazy Przygotowując komunikaty dla opinii publicznej kierujemy się dwoma kryteriami: co ludzie powinni wiedzieć co ludzie chcą wiedzieć Najważniejszą częścią mapy kluczowych komunikatów jest zestaw przekazów opisujących strategiczne przesłania organizacji: co ludzie powinni wiedzieć o sprawie lub problemie co ludzie muszą wiedzieć bez względu na to jakie zadadzą pytania SZTUKA KOMUNIKACJI

15 Budowanie zaufania

16 Baza mediów Z pewnością nie jest to: – książka – arkusz zbudowany przez stażystę – śmietnik informacyjny PODSTAWA DZIAŁAŃ

17 Baza mediów CO? informacje o dziennikarzu informacje o potrzebach dziennikarza JAK ? tylko aktualne informacje łatwo i zrozumiale pogrupowane doskonale oznaczone

18 Baza danych WSZYSTKO NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI Imię i nazwisko Redakcja Telefon E-mail Adres redakcji Medium Tryb wydawniczy (tygodnik, dziennik etc.) Najlepsze godziny dostarczenia informacji Rodzaj medium (branżowe, publicystyczne etc.) Nastawienie dziennikarza Uwagi

19 Kontakt telefoniczny Brak celu Nachalność Wymuszanie decyzji Żądania Natarczywość Brak wyczucia chwili Reklamowanie firmy/osoby Szczerość i otwartość Konkretne informacje „Zaprzyjaźnienie się” Zaspokojenie potrzeb dziennikarza Inspirowanie WADY / ZALETY

20 Kontakt mailowy WYSTRZEGAMY SIĘ REKLAMY -Reklamowanie osoby/firmy -Konkrety -Chaos informacyjny-Przejrzystość - Brak celu- Ciekawe dane - Za dużo dodatków- Odpowiednia forma - Nieodpowiednie zwroty- Kontakt zwrotny - Spamowanie

21 Spotkanie temat lub osoba, która przyciągnie dziennikarza dogodne miejsce i termin odpowiedni standard miejsca odpowiedni strój i zachowanie konkrety press kit gadżety i płatności PRZEMYŚLANE I PRZYGOTOWANE

22 Trouble makers

23 Agresywny dziennikarz NIGDY nie odpowiadamy agresją na agresję dziennikarz ma zawsze rację… nie rozluźniamy atmosfery udzielmy tylko merytorycznych informacji nie udzielamy informacji off the record jesteśmy jeszcze bardziej mili… staramy się przekierować rozmowę na e-mail po rozmowie monitorujemy sytuacje TYLKO SPOKÓJ NAS URATUJE

24 Nierzetelny dziennikarz dyktujemy warunki minimalizujemy ryzyko popełnienia błędu powtarzamy wielokrotnie te same informacje wysyłamy informacje mailem żądamy autoryzacji wraz z kontekstem monitorujemy sytuację telefonicznie DIABEŁ TKWI W SZCZEGÓŁACH

25 Roszczeniowy dziennikarz analizujemy potrzeby oceniamy ryzyko i działamy tak, by dziennikarz nie stał się agresywny odpowiadamy jak najszybciej i najpełniej jeśli nie możemy to dajemy coś w zamian SPODZIEWAJ SIĘ NIESPODZIEWANEGO

26 Niezdecydowany dziennikarz możemy umiejętnie kształtować jego potrzeby dostarczamy tematy dostarczamy gotowe materiały działamy z umiarem ULUBIONY TYP KAŻDEGO PR-OWCA

27 Gwiazda samozwańcza czy rzeczywista… oceniamy ryzyko oceniamy potencjalne szkody traktujemy priorytetowo nawiązujemy relacje i budujemy zaufanie CHIMERYCZNA I NIEOBLICZALNA

28 Stażysta obowiązują te same zasady traktujemy po partnersku nie wykorzystujemy dominującej pozycji wpadki są bardziej kosztowne błędy kształtują relację na lata POTENCJALNIE NIERZETELNY DZIENNIKARZ

29 Jak współpracować SAMODZIELNIE CZY Z AGENCJĄ bezpośredni kontakt autentyczność przekazu story telling informacja zwrotna zysk długoterminowy znajomość zagadnienia doświadczenie monitoring rynku mediów wypracowane kontakty profesjonalne narzędzia szybki start spojrzenie z zewnątrz

30 Słowo pisane

31 Pisz ciekawie język dostosowany do odbiorcy najważniejsze informacje zawsze na początku powtarzamy informacje na różne sposoby proste zdania szyk odwrotny słowa klucze porównania dane przekazujemy oddzielnie Coraz modniejsza jest infografika SPÓJRZ NA TEKST JAK CZYTELNIK

32 Jak pisać im krótsze zdanie, tym więcej informacji czytelnik z niego zapamięta pierwsza część zdania jest zawsze lepiej zapamiętywana, niż druga najlepsze wyniki zapamiętywania: zdania o długości do 12 słów analitycy internetu najwyżej cenią informacje mające maksimum 600 znaków… ZAWSZE PAMIĘTAJ

33 Długość zdania ILE MOŻE PRZYSWOIĆ CZYTELNIK

34 Zdanie przeciętne zdanie w tekście dziennikarskim liczy ok. 8-10 słów (3-4 linijki tekstu) dłuższe zdania (ok. 20 słów) to tylko te, w których wyliczane są miejsca, instytucje, osoby itp. lub zamieszczane długie nazwy własne krótkie zdania to także krótkie słowa (do 5 sylab) jedno zdanie, jedna myśl, jedna liczba, jeden cytat TROCHĘ STATYSTYKI

35 Pułapki zbyt specjalistyczny język język urzędowy lub nowomowa używanie zwrotów nieformalnych przekaz reklamowy za dużo przymiotników „przerost formy na treścią” STRZEŻ SIĘ TYCH MIEJSC

36 Autoryzacja

37 Prawo prasowe Art. 14.2 Dziennikarz nie może odmówić osobie udzielającej informacji autoryzacji dosłownie cytowanej wypowiedzi, o ile nie była ona uprzednio publikowana CZEGO MOŻEMY WYMAGAĆ

38 Prawo prasowe dziennikarz autoryzuje tekst tylko na naszą prośbę dziennikarz sam nie musi o to pytać jeśli nie zgłosimy takiej chęci – tekst uznaje się za autoryzowany autoryzacji możemy żądać w dowolnym momencie autoryzować możemy każdą wypowiedź A JAK JEST W PRAKTYCE

39 Autoryzacja autoryzacji podlegają tylko cytaty opis wypowiedzi i mowa zależna już nie autoryzacji nie podlegają całe teksty przyjętym obyczajem jest autoryzacja z kontekstem dziennikarz może być już „poza materiałem” GDZIE CZYHAJĄ PUŁAPKI

40 Autoryzacja ZA I PRZECIW BRAK AUTORYZACJI przyśpiesza pracę dziennikarza buduje wzajemne zaufanie buduje naszą wiarygodność AUTORYZACJA wstrzymuje pracę dziennikarza buduje wzajemne zaufanie pozwala na lepszą kontrolę przekazu

41 Autoryzacja na początku – zawsze ważny, drażliwy temat niedoświadczony/nierzetelny dziennikarz słabszy moment nasz lub dziennikarza „gra na przetrzymanie” sprawdzenie dziennikarza niejasny kontekst słabsza wypowiedź KIEDY I PO CO

42 Autoryzacja Nigdy nie przekazujemy ważnych informacji „off the record" tracimy kontrolę nad przekazem nie mamy wpływu jak zostaną wykorzystane mogą być zagrożeniem dla firmy mogą być zagrożeniem dla nas MIĘDZY NAMI MÓWIĄĆ…

43 Off the record selekcja informacji selekcja dziennikarzy korzyści większe niż ryzyko „dług” u dziennikarza odwrócenie uwagi od innej informacji JEŚLI JUŻ TO…

44 Informacja prasowa

45 powinna odpowiadać na pytania: kto? co? gdzie? kiedy? dlaczego? jak? z jakim skutkiem? ZASADA 5xW zasada odwróconej piramidy

46 Informacja prasowa Tytuł Stanowi zapowiedź tego, o czym będzie informacja, warto aby zaciekawiał, przyciągał uwagę, choć nie może być oderwany od treści Lead (lid) Stanowi streszczenie całego komunikatu i powinien odpowiadać na następujące pytania: kto? co? kiedy? dlaczego? z jakim skutkiem? Wybrane typy lidów Lid streszczający: odpowiada na pytania: kto? co? gdzie? kiedy? Lid cytat: zawiera przytoczoną wypowiedź Lid pytający: pierwszy akapit jest pytaniem Lid opisowy: zaczyna się interesującym szczegółem, który wprowadza w klimat (najczęściej stosowany przy relacjach z imprez, widowisk) WSTĘP

47 Informacja prasowa Rozwinięcie Zawiera rozbudowane informacje przekazane wcześniej w lidzie Data Jest potwierdzeniem aktualności informacji Backgroud Tło danego wydarzenia bądź informacje o firmie / instytucji / osobie Osoba do kontaktu Koniecznie trzeba podać kontakt do osoby, która w razie potrzeby udzieli szczegółowych informacji ROZWINIĘCIE

48 Elementy techniczne Czcionka-najlepiej Arial lub Verdana, wielkość czcionki 11-12 Wiersze - w miar ę możliwości odległość pomiędzy wierszami 1,5 cm w celu pozostawienia dziennikarzowi miejsca na ewentualne notatki Długość - nie może przekraczać dwóch stron wraz z danymi kontaktowymi Układ i wygląd informacji jest niezwykle istotny - informacja prasowa powinna być postrzegana jako dokument biznesowy. Stanowi bowiem wizytówkę dla firmy, organizacji, instytucji Logo – można umieścić w nagłówku informacji Zdjęcie – można umieścić w tekście Wytłuszczenie kluczowych słów – jeżeli chcemy aby dziennikarz zwrócił uwagę na szczególne elementy tekstu, możemy wytłuścić tzw. słowa klucze TRZYMAJMY STANDARDY

49

50 Planowanie PYTANIA NA POCZĄTEK

51 Związane z tematem. Informacja nie zawiera newsa, elementu zaskakującego czy przyciągającego uwagę Związane z językiem. Informacja jest pisana w sposób niezrozumiały, jest nasycona fachowymi terminami, zawiera błędy ortograficzne Związane z formą. Tekst jest napisany chaotycznie, brakuje w nim standardowych elementów wymaganych przy konstrukcji informacji prasowej, wygląda nieestetycznie Związane z czasem. Informacja została wysłana po zamknięciu numeru lub jest już nieaktualna Związane z adresatem. Informację wysłano do dziennikarza, który nie zajmuje się daną tematyką Najczęstsze błędy W kontakcie z dziennikarzem trzeba dotrzymywać słowa. Jeśli obiecaliśmy, że wyślemy informację do konkretnej godziny, że doślemy dodatkowe materiały, że zadzwonimy – zróbmy to. W ten sposób wzbudzamy zaufanie, wiarygodność i budujemy pozytywne relacje z mediami. BĄDŹ PROFESJONALNY I UNIKAJ ICH

52 Podstawowe zasady Zacznij ostro Ułatw mediom pracę Myśl jak czytelnik Trzymaj się tematu Poprzyj swoją informację faktami Zamieść informacje o firmie / instytucji Pisz zwięźle Zdobądź pozwolenia Unikaj wykrzykników Unikaj branżowego żargonu ZAPAMIĘTAJ I STOSUJ

53 Język informacji media turystyczne to szerokie pole do popisu – liczy się pomysł na temat różne media to różne potrzeby specyficzne media to specyficzny język media branżowe: –więcej szczegółów –więcej konkretów –więcej danych –inni eksperci SPECYFIKA PRZEKAZU

54 Gazety i portale pamięt amy o termina ch – kolegia i zamkni ęcia! sperson alizowa na wysyłka grafiki i zdjęcia wysokie j jakości dodatk owe kontakt y niezależ ni eksperc i (za ich zgodą) większa szansa publikacji pracują non-stop wysyłka do newsroomu więcej materiałów dodatkowych bardziej tabloidowy tytuł adres internetowy firmy w tekście pamiętamy o terminach – kolegia i zamknięcia! spersonalizowana wysyłka grafiki i zdjęcia wysokiej jakości dodatkowe kontakty niezależni eksperci (za ich zgodą) O CZYM JESZCZE WARTO PAMIĘTAĆ

55 Radio i telewizja pamiętamy o terminach – kolegia i zamknięcia informacja pisana ma drugorzędne znaczenie! liczą się wypowiedzi dźwiękowe i wideo profesjonalne przygotowanie kilka wariantów kurier + serwer O CZYM JESZCZE WARTO PAMIĘTAĆ

56 Jak Cię widzą, tak Cię piszą JEDEN OBRAZ WART WIĘCEJ NIŻ 1000 SŁÓW zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia filmiki wypowiedzi wywiady infografika ujęcia z drona ujęcia dynamiczne – kamery sportowe

57 Dystrybucja informacji prasowej

58 Informacja prasowa jeżeli nie mamy bezpośredniego kontaktu do danego dziennikarza, informacja trafi do sekretarza redakcji/wydawcy - to on podejmie decyzję (zazwyczaj w ciągu 5 sekund) czy informacja jest interesująca z punktu widzenia czytelników jeżeli odpowiedź będzie pozytywna, informacja trafi do odpowiedniego dziennikarza dziennikarz musi otrzymać w informacji wszelkie istotne wiadomości niezbędne do napisania artykułu bez konieczności kontaktowania się z rzecznikiem prasowym celem nadrzędnym jest opublikowanie materiału więc potrzeby dziennikarza są tutaj na pierwszym miejscu DROGA DO PUBLIKACJI

59 Budowanie zapotrzebowania news o tym, że… będzie news informacja poza głównym kanałem kreatywna wysyłka specjalna informacje z innego źródła atmosfera wyczekiwania STWÓRZ KLIMAT TAJEMNICZOŚCI

60 Aby dziennikarz w końcu przeczytał odpowiesz na jego potrzeby pamiętasz o deadlinach wykorzystasz sezon ogórkowy zaczniesz przeszkadzać zbudujesz pajęczynę w sieci TRZEBA TROCHĘ ZACHODU

61 Listonosz z krwi i kości? kurier - potwierdzenie odbioru osobista przesyłka -łatwiejsze nawiązanie kontaktu list na biurku - większa szansa na przeczytanie możliwość wysłania paczki prasowej retro - modnie

62 Załączniki nie zapychamy skrzynki mailowej wszelkie pliki nie mogą być za ciężkie standardowe formaty tekstów i zdjęć szczególnej uwagi wymagają zdjęcia niezbędne jest uzyskanie praw autorskich duża waga – koniecznie link do ftp załącznik odpowiedni do profilu informacji tekst i dane w kilku edytowalnych formatach PRZYGOTUJ ODPOWIEDNIO WCZEŚNIEJ

63 Gratisy, zaproszenia w branży turystycznej sprawdzają się press toury, ale… zaproszenia na imprezy i wydarzenia unikamy wysyłek świątecznych etc. unikamy drogich prezentów i dodatków gadżet musi być –przemyślany –pomysłowy –adekwatny do sytuacji i branży TAK, ALE…

64 Konferencje prasowe

65 Określenie powodów organizacji konferencji i wytyczenie celów ważny powód prawdziwe, obiektywne newsy Ustalenie terminu termin nie koliduje z innymi atrakcyjnymi wydarzeniami, spotkaniami, konferencjami odpowiednia pora dnia jest odpowiedni dzień tygodnia Ustalenie liczby uczestników nie faworyzować mediów lista dostosowana do tematu konferencji zapraszać po jednym reprezentancie redakcji nie tylko dziennikarze - eksperci, przedstawiciele władz PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA

66 Konferencje prasowe kompetentne, zorientowane w tematyce osoby odpowiedzialne za prezentacje i prowadzenie konferencji podział ról, kolejność wystąpień - kto, kiedy mówi i na jakie pytania odpowiada każda wypowiedź powinna być zaplanowana, kto gdzie siedzi, kto wita gości, kto wskazuje im miejsca przygotowanie na pytania dziennikarzy niezbyt długie przemówienia (5-7 minut), wszystkie wystąpienia łącznie nie powinny przekroczyć 30 minut przerywniki w postaci plansz, filmów wideo czy też slajdów w przypadku konferencji specjalistycznych, prezentacje mogą trwać znacznie dłużej CZYM WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW TYM LEPIEJ

67 Wypowiedzi na żywo

68 Jak Cię widzą i słyszą przygotowanie akcent intonacja głosu mowa ciała ubiór kontakt wzrokowy ĆWICZYĆ, ĆWICZYĆ, ĆWICZYĆ

69 Pułapki nerwy miejsce tło (audio+wideo) kilka słów za dużo niekontrolowane odruchy słowotok ELIMINOWAĆ ZAWCZASU

70 Pułapki

71 Relacje w sieci

72 Internetowe Biuro Prasowe dostęp do najnowszych tekstów dostęp do archiwum komunikatów logotypy zdjęcia multimedia dane kontaktowe Internetowe biuro prasowe buduje profesjonalny wizerunek, pomaga zjednać dziennikarzy, który w jednym miejscu mają dostęp do większości niezbędnych informacji, mają gwarancję swobodnych praw do wykorzystania tekstów, zdjęć, filmów, multimediów WSZYSTKO DLA MEDIÓW W JEDNYM MIEJCU

73 Biuro prasowe na Twitterze szybkość zasięg nowoczesność możliwość rozwijania tematów dłuższa obecność w mediach ograniczona długość komunikatów BŁYSKAWICZNA KOMUNIKACJA

74 Biuro prasowe na Twitterze nieznany krąg odbiorców angażujące czasowo nieprofesjonalne podejście możliwa krytyka poboczne dyskusje ZAGROŻENIA

75

76 Facebook czy LinkedIn EWOLUCJA TRWA CAŁY CZAS

77 Newsletter informuje na bieżąco medium dla każdego duża grupa odbiorców szybkie i wiarygodne źródło trafia do zainteresowanych tematem odpowiednio spersonalizowany może zbudować bezpośrednią relację podkreśla najważniejsze informacje częstotliwość nadawania KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA I ZEWNĘTRZNA

78 Newsletter zdepersonalizowany nudny często trudny do odebrania niewidoczny nieczytany gubi się w powodzi informacji WADY

79 Follow - up

80 Follow-up vs budowanie relacji niezwiązany z nieprzygotowany sprzedawanie swojego produktu/informacji chaotyczny tematem w nieodpowiednim czasie zaspokajanie potrzeb dziennikarza informacja zwrotna dotycząca potrzeb konkrety chęć pomocy NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ

81 Sytuacje kryzysowe sami inicjujemy kontakt sprawdzamy czy materiał jest potrzebny przepraszamy i przyznajemy się do błędu obiecujemy poprawę oferujemy coś w zamian bezwzględnie nie powtarzamy błędu NIEDOTRZYMANY TERMIN

82 Sytuacje kryzysowe czas to pieniądz robimy wszystko by przestała się rozprzestrzeniać jednocześnie korygujemy i podajemy właściwą jeśli mleko się rozlało – patrz niedotrzymany termin BŁĘDNA INFORMACJA

83 Sytuacje kryzysowe NIGDY nie reagujemy agresją, ale… jesteśmy stroną dominującą staramy się wzbudzić poczucie winy pozwalamy wyjść dziennikarzowi z twarzą pozwalamy mu „odkupić winy” sprostowanie jest ostatecznością „gdzie wchodzą sądy kończy się PR” BŁĄD DZIENNIKARZA

84 Sytuacje kryzysowe nie kłamiemy! zachowujemy zimną krew słaby znaczy silny mantra zmieniamy bieg rozmowy PYTANIA BEZ ODPOWIEDZI

85 Sytuacje kryzysowe staramy się wygasić, ale nie na siłę nie odpowiadamy na ataki nie reagujemy agresją ograniczamy bieg rozmowy do jednego tematu ograniczamy emocje staramy się w pełni kontrolować przekaz nawiązujemy kontakty z konkurencją KONFLIKT PERSONALNY

86 Sytuacje kryzysowe kłamstwo, kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo! lenistwo! spamowanie! głuchy telefon! brak kontaktu! GRZECHY ŚMIERTELNE

87 Relacje z mediami pamiętaj, by być w stałym kontakcie z wybranymi dziennikarzami mediów, na których szczególnie Ci zależy, nawet, gdy w firmie nie dzieje się nic specjalnego pamiętaj, by zawsze mówić prawdę i informować o tym, co dzieje się w firmie zanim media znajdą inne źródła informacji – trzeba odpowiadać na pytania pamiętaj, by współpracownicy wszystkich szczebli wiedzieli, kto odpowiada za komunikację w firmie i nie wypowiadali się w imieniu rzecznika prasowego O CZYM PAMIĘTAĆ

88 PR to nie tylko media relations relacje z mediami to tylko jedno z narzędzi, dzięki którym można budować wizerunek media to już nie tylko radio, telewizja, prasa i portale internetowe media to blogosfera, media obywatelskie, social media, tj. Facebook i Twitter etc. media tworzą klienci i usługobiorcy (fora internetowe) w branży turystycznej opinie na Trip Advisor, portalach rezerwacyjnych i sprzedażowych TWÓJ KLIENT CIĘ OCENI

89 Skuteczny PR Nowe spojrzenie z zewnątrz Analiza i ocena sytuacji Warsztaty dla pracowników Określenie celów Emocje – klucz do serc i umysłów Spójna strategia promocji i PR Podstawowe narzędzia na start OD CZEGO ZACZĄĆ

90 Jacek Andrzej Kwiatkowski_ j.a.kwiatkowski@goodpress.pl MAZOWIECKA REGIONALNA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA ul. Nowy Świat 27/2 00-029 Warszawa tel. 22/ 877 20 10 www.mrot.pl www.mazowsze.travel DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ZAKRESIE PROMOCJI OBSZARU I JEGO PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH WARSZAWA_20_10_2015."

Podobne prezentacje


Reklamy Google