Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Działalność PKP PLK S.A., w tym zarządzanie górkami rozrządowymi Zawiercie, 15-16 września 2011 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Działalność PKP PLK S.A., w tym zarządzanie górkami rozrządowymi Zawiercie, 15-16 września 2011 r."— Zapis prezentacji:

1 Działalność PKP PLK S.A., w tym zarządzanie górkami rozrządowymi Zawiercie, września 2011 r.

2 Obecne umiejscowienie PKP PLK S.A. na rynku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (zarządca infrastruktury) Telekomunikacja Kolejowa Urząd Transportu Kolejowego Ministerstwo Infrastruktur y PKP Energetyka PKP Cargo PKP Intercit y Przewoźnicy pasażerscy Przewoźnicy towarowi Inni, np. Przewozy Regionalne, Arriva. Wykonawcy robót, utrzymanie i naprawy ZNI Nadzór Regulacja rynku PKP Informatyka Inni zarządcy infrastruktury Grupa PKP S.A. Umowy handlowe Współpraca Umowy handlowe Inni, np. CTL, DB Schenker Rail Polska S.A., Freightliner. 2

3 Podstawowe obszary działalności PKP PLK S.A. Udostępnianie linii kolejowych przewoźnikom z zachowaniem zasady równego ich traktowania. Utrzymanie infrastruktury kolejowej w stanie zapewniającym bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Prowadzenie ruchu pociągów po udostępnianych liniach kolejowych. Świadczenie dodatkowych usług związanych m.in. z udostępnianiem i prowadzeniem ruchu na liniach kolejowych. Prowadzenie inwestycji, także współfinansowanych przez Unię Europejską.

4 Infrastruktura eksploatowana Sieć PKP PLK S.A. to: km linii kolejowych, w tym km linii należących do sieci TEN-T km torów stacyjnych, rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, w tym na liniach eksploatowanych budynków, budowle (perony, wiaty, ogrodzenia, studnie, place, drogi dojazdowe itp.) 4

5 Ogólna ocena stanu linii kolejowych

6 Schemat obecnego modelu finansowania infrastruktury zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

7 działalność operacyjna PKP PLK S.A., w tym koszty prowadzenia ruchu i utrzymania sieci kolejowej pokrywane są przez stawki dostępu; nieadekwatna wysokość stawek do jakości infrastruktury kolejowej; możliwość utrzymania w nie pogarszającym się stanie nieco ponad 4 z 19 tys. km linii kolejowych; ryzyko wyłączenia z ruchu ok. 4 tys. km linii do roku 2015 Uwarunkowania obecnego modelu finansowania infrastruktury zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

8 Pożądany model finansowania infrastruktury zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

9 zapewnienie stabilności finansowej zarządcy ; zwiększenie konkurencyjności i efektywności transportu kolejowego; harmonizacja poziomu oczekiwań co do jakości i parametrów oraz poziomu przeznaczonych środków; zapewnienie efektywnego kosztowo systemu utrzymania infrastruktury kolejowej. Wpływ kontraktu na opłaty za dostęp – opłaty mogą ulec obniżeniu pod warunkiem odpowiedniego poziomu środków publicznych!!! Samo podpisanie wieloletniego kontraktu nie obniży stawek dostępu. Konieczne jest finansowanie odpowiednie do oczekiwanej jakości i parametrów infrastruktury kolejowej!!! Uwarunkowania pożądanego modelu finansowania infrastruktury zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

10 Wydatki w Polsce (w mln zł) na drogi krajowe oraz linie kolejowe w latach

11 Na sieci linii kolejowych zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest 30 górek rozrządowych, w tym 22 górki rozrządowe wyposażone w hamulce torowe Na stacjach rozrządowych eksploatowanych jest 710 torów kierunkowych, z czego 324 wyposażonych jest w hamulce torowe

12 W latach 80-tych i 90-tych ubiegłego wieku zmodernizowano 14 najistotniejszych na owe czasy górek rozrządowych Dla jednej zmodernizowanej w latach 80-tych stacji tzn. st. Łazy, automatyzację procesu rozrządzania osiągnięto w oparciu o samosterowalne hamulce punktowe TDJ Celem podjętych na wielką skalę działań było zlikwidowanie wąskich gardeł jakie wówczas stanowiły górki rozrządowe Kolejne przedsięwzięcie inwestycyjne miało miejsce w roku 2008 na stacji Poznań Franowo

13 L.p.Górka rozrządowaData modernizacjiTyp hamulca torowego 1Jaworzno Szczakowa JSR15 kwietnia 1991ETH 2Kielce Herbskie KH11 stycznia 1991ETH 3Warszawa Główna Tow. WOA217 maja 1990ETH 4Łódź Olechów ŁOR27 maja 1989ETH 5Łazy ŁB11R1 czerwca 1989TDJ-302 6Skarżysko Kamienna SKBr31 maja 1988ETH 7Tarnowskie Góry TGm3121 grudnia 1988ETH 8Warszawa Praga WPB1131 grudnia 1987ETH 9Poznań Franowo PF330 czerwca 1987ETH 10Tarnowskie Góry TGC2321 czerwca 1986ETH 11Toruń Główny Trg15 września 1986ETH 12Wrocław Brochów WBA123 grudnia 1985ETH 13Węgliniec WGm223 grudnia 1985ETH 14Lublin Tatary LT1131 grudnia 1984ETH Górki rozrządowe zmodernizowane w latach

14 W 1999r od Sektora Przewozów Towarowych CARGO przejęto utrzymanie hamulców torowych na 6 stacjach wyposażonych w hamulce szczękowe THS-1 oraz na jednej w hamulce torowe szczękowe ETH.

15 L.p.Górka rozrządowaRok zabudowy hamulców torowych Typ hamulca torowego 1Kraków Prokocim PRD ETH 2Tarnów Filia TF THS-1 3Szczecin Port Centralny SPB11, SPB14 *1980THS-1 4Rybnik Towarowy RTBr1975THS-1 5Gdynia Port1975THS-1 6Kraków Nowa Huta NHB, NHD *1970THS-1 7Zabrzeg Czarnolesie ZC1R1968THS-1 Górki rozrządowe, na których w 1999 r. przejęto od Sektora Przewozów Towarowych CARGO, utrzymanie hamulców torowych

16 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jako zarządca infrastruktury instaluje, utrzymuje i eksploatuje na górce rozrządowej urządzenia techniczne związane z gruntem i torem, a od 2007 roku prowadzi także ruch kolejowy PKP CARGO S.A. jako przewoźnik zajmuje się organizacją pracy górki rozrządowej, wykorzystuje infrastrukturę, urządzenia asr oraz posiada lokomotywy i je eksploatuje.

17 Problematyka górek rozrządowych następujący od tal 90-tych ubiegłego wieku systematyczny spadek potrzeb rozrządowych (wydajnościowych) spadek zainteresowania problematyką górek rozrządowych niejasna sytuacja majątkowa stacji rozrządowych

18

19 Liczba rozrządzonych wagonów – wszystkie stacje

20 Liczba rozrządzonych wagonów według stacji – 2010 r.

21 Liczba rozrządzonych wagonów według stacji – I półrocze 2011 r.

22 Udział procentowy rozrządzonych wagonów według stacji – 2010 r.

23 Procentowa zmiana liczby rozrządzonych wagonów według stacji – lata 2010/2008

24 Procentowa zmiana liczby rozrządzonych wagonów według stacji – I półrocza lat 2011/2010

25 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Działalność PKP PLK S.A., w tym zarządzanie górkami rozrządowymi Zawiercie, 15-16 września 2011 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google