Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny."— Zapis prezentacji:

1 POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny

2 Czym jest TURYSTYKA

3 poszukiwanie wrażeń spełnianie marzeń poznawanie doświadczanie przeżywanie …

4 dochodowa gałąź gospodarki dobry biznes sektor MŚP dobry wizerunek …

5 Droga do marzeń … transport - zakwaterowanie - wyżywienie

6 Walka … Badania potwierdzają, że Polska jest kojarzona przede wszystkim z powodów historycznych, nie zaś współczesnych. Grozi to kwalifikatorem nudna, ponieważ historia sama w sobie nie jest już turystycznie interesująca, dziś liczą się przede wszystkim: wydarzenia, styl życia, puls kraju. Historia jest natomiast dobrym kontekstem Pomorskie zaś to … lato czyli w uproszczeniu plaża, słońce, morze – turystyka 3S A klimat i rzeczywistość jest brutalna Dalsze skojarzenia to Trójmiasto, Kaszuby i …. Ale co w zasadzie kryje się za tymi nazwami ???

7 Trendy w turystyce światowej: rosnący udział turystyki krótkookresowej odwiedziny rodziny i krewnych moda na ekoturystykę/ekolifestyle zainteresowanie ruchem slow food rosnący udział turystyki specjalistycznej i kwalifikowanej popyt na usługi luksusowe wzrost sprzedaży internetowej i marketingu sieciowego ( w tym portali społecznościowych) nowe, niestandardowe formy komunikacji z odbiorcą nowe technologie w IT ( GPS, systemy satelitarne) popyt na usługi tanich przewoźników turystyka typu MICE zasada 3E (Education –Entertainment – EMOTION)

8 Wykorzystać szansę !!!! wysoka jakość, konkurencyjne ceny !!!!

9 Działania PROT w oparciu o współpracę z samorządem WP Rynki priorytetowe

10 Kulinaria są modne !!!! rebranding potrzebny od zaraz !!!!

11 Culinary Prestige !!

12 Kulinarne trendy 2013 !! 1.unowocześnienie tradycji – odświeżenie wizerunku kuchni polskiej 2.sezonowe menu 3.współpraca z lokalnymi producentami 4.zaopatrzenie hiperlokalne (zielniki, wędzarnie przy restauracjach) 5.Fusion – czyli nietypowe połączenia i dodatki 6.zdrowe odżywianie jako motyw kulinarny 7.powrót zapomnianych smaków i składników 8.udział alkoholi regionalnych 9.wysublimowane dekoracje i jadalne dodatki 10.menu degustacyjne

13 modern prestige vs. regional prestige JAKOŚĆ !!!

14 Wyróżnić się... Tylko niecodzienne rozwiązania mają szanse powodzenia

15 Wyróżnić się... Minimalizacja kosztów Maksymalizacja efektów

16 Efektywna promocja i PR

17 Wydarzenia zwiększają wiarygodność !!!

18 Pracujmy nad marką… marka odróżnia produkt od oferty konkurentów; marka to jakość; marka oddziałuje na rynek, jego zdobywanie i utrwalanie zdobytej pozycji; marka to wpływanie na podświadomość konsumenta; marka to skrót myślowy o wartościującym odcieniu oznaczający wizerunek rynkowy oferty czy pakietu usług. Marka składa się z trzech ważnych aspektów: Pierwszym z nich jest wizerunek, drugim jej wartość, a trzecim cel, czyli wewnętrzna wiara w markę, która sprawia, że osiąga ona sukces Simon Anholt, 2006

19 Dziękuję za uwagę ! Krystyna Hartenberger – Pater dyrektor biura PROT


Pobierz ppt "POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny."

Podobne prezentacje


Reklamy Google